Projekta ID
22-TA-861Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
13.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
21. Informācijas sistēmas datus par datu sniedzēju – fizisku personu (tās vārdu, uzvārdu un personas kodu) – pieprasa, iesniedzot informācijas pieprasījumu.
Iebildums
Tā kā tiek veikta personas identifikācija pirms pakalpojuma uzsākšanas, tad, ievērojot vienreizes principu, dati iegūstami automatizēti.
Pamatojums: Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta astotā daļa.
"Valsts pārvaldi organizē pēc iespējas ērti un pieejami privātpersonai. Ja informācija, kura nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no privātpersonas."
Pamatojums: Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta astotā daļa.
"Valsts pārvaldi organizē pēc iespējas ērti un pieejami privātpersonai. Ja informācija, kura nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no privātpersonas."
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
22.1. ziņas par personu, kas pieprasa informāciju:
Iebildums
Tā kā tiek veikta personas identifikācija pirms pakalpojuma uzsākšanas, tad, ievērojot vienreizes principu, dati iegūstami automatizēti.
Pamatojums: Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta astotā daļa.
"Valsts pārvaldi organizē pēc iespējas ērti un pieejami privātpersonai. Ja informācija, kura nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no privātpersonas."
Pamatojums: Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta astotā daļa.
"Valsts pārvaldi organizē pēc iespējas ērti un pieejami privātpersonai. Ja informācija, kura nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no privātpersonas."
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
33. Ierosinot objekta reģistrāciju vai aktualizāciju Informācijas sistēmā, datu sniedzējs par objektu iesniedz šādus datus:
Iebildums
Lūdzam nodrošināt vienreizes principa ievērošanu, atkārtoti nelūdzot iesniegt datus, kas jau ir kādas iestādes rīcībā. T.i., piemēram, nodrošinot, ka klients var atzīmēt vajadzīgo informāciju e-pakalpojuma lauka izvēlnē, ja attiecīgā informācija nav vienīgais variants tajā.
Pamatojums: Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta astotā daļa.
"Valsts pārvaldi organizē pēc iespējas ērti un pieejami privātpersonai. Ja informācija, kura nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no privātpersonas."
Pamatojums: Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta astotā daļa.
"Valsts pārvaldi organizē pēc iespējas ērti un pieejami privātpersonai. Ja informācija, kura nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no privātpersonas."
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
34. Ierosinot apgrūtinātās teritorijas datu reģistrāciju vai aktualizāciju Informācijas sistēmā, datu sniedzējs par apgrūtināto teritoriju iesniedz šādus datus:
Iebildums
Lūdzam nodrošināt vienreizes principa ievērošanu, atkārtoti nelūdzot iesniegt datus, kas jau ir kādas iestādes rīcībā. T.i., piemēram, nodrošinot, ka klients var atzīmēt vajadzīgo informāciju e-pakalpojuma lauka izvēlnē, ja attiecīgā informācija nav vienīgais variants tajā.
Pamatojums: Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta astotā daļa.
"Valsts pārvaldi organizē pēc iespējas ērti un pieejami privātpersonai. Ja informācija, kura nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no privātpersonas."
Pamatojums: Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta astotā daļa.
"Valsts pārvaldi organizē pēc iespējas ērti un pieejami privātpersonai. Ja informācija, kura nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no privātpersonas."
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
36.4. elektronisku datņu veidā atbilstoši tīmekļvietnē (www.vzd.gov.lv) publicētajai struktūrai.
Iebildums
Lūdzam nodrošināt elektronisku veidlapu iesniegšanu e-adresē, izmanojot e-formu funkcionalitāti, ko klients varēs izmantot portāla Latvija.lv e-adreses pastkastītē.
Pamatojums: Ministru kabineta 2019. gada 20. augusta protokola Nr. 35 18.§ 2. punkts.
"Visām ministrijām ar 2019.gada 1.novembri tiesību aktu projektu izstrādes procesā nodrošināt informatīvajā ziņojumā paredzētās "nulles birokrātijas" pieejas ievērošanu."
Tas ietver informatīvajā ziņojumā norādīto risinājuma virzienu: "Izmantot jaunas pieejas un jaunus tehnoloģiskos risinājumus (neapdraudot lietotāju aizsardzību) – izmantot jaunās tehnoloģijas, tai skaitā datu analīzi un ideju crowdsourcing ar tādām inovatīvām tehnikām kā lietotāja pieredzes ceļa kartes izstrāde (dizaina domāšana), lai mazinātu birokrātiju, vienlaikus nemazinot lietotāju aizsardzību."
Pamatojums: Ministru kabineta 2019. gada 20. augusta protokola Nr. 35 18.§ 2. punkts.
"Visām ministrijām ar 2019.gada 1.novembri tiesību aktu projektu izstrādes procesā nodrošināt informatīvajā ziņojumā paredzētās "nulles birokrātijas" pieejas ievērošanu."
Tas ietver informatīvajā ziņojumā norādīto risinājuma virzienu: "Izmantot jaunas pieejas un jaunus tehnoloģiskos risinājumus (neapdraudot lietotāju aizsardzību) – izmantot jaunās tehnoloģijas, tai skaitā datu analīzi un ideju crowdsourcing ar tādām inovatīvām tehnikām kā lietotāja pieredzes ceļa kartes izstrāde (dizaina domāšana), lai mazinātu birokrātiju, vienlaikus nemazinot lietotāju aizsardzību."
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Pielikuma saturu skatīt dokumentā
Iebildums
Saskaņā ar likuma "Par Ziemeļvidzemes biosfēras rezervātu" 11. pantu Ziemeļvidzemes biosfēras rezervātā tiek noteikta ainavu aizsardzības zona un neitrālā zona. Biosfēras rezervātā netiek noteikts sezonas liegums. Līdz ar to lūdzam svītrot 2. pielikuma 21.17. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
20. Informācijas sistēmas datus identificēta persona pieprasa valsts pārvaldes pakalpojumu portāla www.latvija.lv Pakalpojumu katalogā ievietotajā informācijā par Informācijas sistēmas pārziņa sniegtajiem pakalpojumiem (turpmāk – pakalpojuma apraksts) noteiktajā veidā, iesniedzot informācijas pieprasījumu, ja tā iesniegšana ir nepieciešama atbilstoši pakalpojuma aprakstam. Ja informācijas pieprasījumu iesniedz, izmantojot tiešsaistes formu, pieprasītāju identificē, lietojot tajā pieejamos elektroniskās identifikācijas līdzekļus. Šādi iesniegtu informācijas, tai skaitā ierobežotas pieejamības informācijas, pieprasījumu var neparakstīt ar drošu elektronisko parakstu.
Priekšlikums
Lūdzam redakcionālu labojumu, aizstājot "www.latvija.lv" ar "Latvija.lv". Portāla domēns ir mainīts uz "www.latvija.gov.lv", bet nosaukums ir saglabāts kā "Valsts pārvaldes pakalpojumu portāls Latvija.lv".
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
27. Būvniecības procesam un visu līmeņu teritorijas attīstības plānošanas dokumentu izstrādei nepieciešamos Informācijas sistēmas datus Informācijas sistēmas pārzinis sniedz valsts informācijas sistēmai, kas šādam mērķim izveidota saskaņā ar normatīvajiem aktiem būvniecības jomā un teritorijas attīstības plānošanas jomā.
Priekšlikums
Līdzīgi kā būvniecībai, dati nepieciešami visam teritorijas attīstības plānošanas procesam, ne tikai dokumentu izstrādei. Līdz ar to, abos gadījumos dati nepieciešami visa procesa nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
Būvniecības un teritorijas attīstības plānošanas procesam nepieciešamos Informācijas sistēmas datus Informācijas sistēmas pārzinis sniedz valsts informācijas sistēmai, kas šādam mērķim izveidota saskaņā ar normatīvajiem aktiem būvniecības jomā un teritorijas attīstības plānošanas jomā.
9.
Noteikumu projekts
Pielikuma saturu skatīt dokumentā
Priekšlikums
Atbilstoši Aizsargjoslu likuma 5.pantam Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes aizsargjosla ir vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas, kas saskaņā ar Aizsargjoslu likuma 6. panta otro daļu tiek iedalīta trīs joslās - krasta kāpu aizsargjosla, jūras aizsargjosla un ierobežotas saimnieciskās darbības josla. Lūdzam attiecīgi precizēt 2. pielikuma 1. punkta apakšpunktus visos vienādi iekļaujot (vai neiekļaujot) vārdus "vides un dabas resursu aizsardzības".
Piedāvātā redakcija
-
