Atzinums

Projekta ID
24-TA-843
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
01.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Papildus iepriekš iesniegtajam atzinumam pievienojam Ventspils valstspilsētas pašvaldības iebildumus: Ventspils valstspilsētas pašvaldība (turpmāk – Ventspils pašvaldība) sadarbībā ar SIA „Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca” ir iepazinusies ar Veselības ministrijas izstrādāto un saskaņošanai nodoto informatīvo ziņojumu “Veselības aprūpes stacionāro pakalpojumu pārvaldības attīstība un pilnveide”[1] un sniedz komentārus par izstrādāto ziņojumu.
Lai Ventspils pašvaldība īstenotu Pašvaldību likumā noteikto autonomo funkciju – gādāt par iedzīvotāju veselību - īstenot veselīga dzīvesveida veicināšanas pasākumus un organizēt veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību – tā sadarbībā ar Talsu novada vairākām pašvaldībām 2010. gadā izveidoja kapitālsabiedrību SIA „Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca”, līdz ar to nodrošinot veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību visā Ziemeļkurzemē Tādējādi pakalpojumu pieejamība tiek nodrošināta pēc iespējas tuvāk iedzīvotāju dzīves vietai. SIA „Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca” sniegtie veselības pakalpojumi pieejami ikvienam Latvijas iedzīvotājam, neatkarīgi no dzīves vietas, kā arī ikviens Ziemeļkurzemes iedzīvotājs var saņemt veselības aprūpes pakalpojumus citās Latvijas ārstniecības iestādēs.
Ārstniecības pakalpojumu attīstības un kvalitātes paaugstināšanas nolūkā, kopš 2018. gadā SIA „Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca” dalībnieks ir arī Rīgas Stradiņa universitāte, tomēr kontrolpakete ir Ventspils pašvaldībai, jo, mūsuprāt, tikai pašvaldības vislabāk pārzina un spēj nodrošināt vietējo iedzīvotāju vajadzības.
Saskaņā ar MK noteikumiem slimnīcu pienākums ir nodrošināt neatliekamo palīdzību noteiktos profilos atbilstoši hospitalizācijas plānam. SIA „Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca” neatliekamo palīdzība nodrošina 8 profilos Ventspilī un 3 profilos filiālē Talsos. Paralēli tam slimnīca atbilstoši tai pieejamajiem resursiem un pakalpojumu pieprasījumam attīsta dienas stacionāros un ambulatoros pakalpojumus, papildus arī Kuldīgā un Liepājā. Finansējumu šiem pakalpojumiem tāpat centralizēti piešķir valsts, konkrēti Nacionālais veselības dienests atbilstoši  izstrādātājām vadlīnijām un nosacījumiem.
Ziņojums kopumā ir balstīts uz vispārīgām frāzēm par efektivitātes uzlabošanu, pakalpojuma kvalitātes un pieejamības uzlabošanu, vienotas pieejas pakalpojumu sniegšanā nodrošināšanu, taču tajā nav atspoguļoti ne konkrēti faktiskie dati par esošo situāciju, ne sasniedzamie rādītāji, kas norādītu par šo rādītāju uzlabošanos, mainot reģionālo slimnīcu kapitālsabiedrību īpašuma formu.
Ventspils pašvaldība konceptuāli neiebilst valsts līdzdalībai kapitālsabiedrībās – reģionālās slimnīcās, ja šādu interesi izrāda kāda pašvaldība kā kapitāla daļu turētāja. Ja valsts vēlās iegūt līdzdalību SIA „Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca”, tad šādas līdzdalības iegūšanai jānotiek pusēm vienojoties, vienlaikus nodrošinot, ka kontrolpakete ir Ventspils pašvaldībai, jo tikai pašvaldība vislabāk pārzina un spēj nodrošināt vietējo iedzīvotāju vajadzības
 
Piedāvātā redakcija
-