Projekta ID
24-TA-516Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
10.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā minēta atsauce uz Ministru kabineta 2005. gada 11. janvāra noteikumu Nr. 32 “Noteikumi par sociāli mazaizsargāto personu grupām” 2. punktā noteikto, kurā uzskatītas sociāli mazaizsargāto personu grupu, vienlaikus anotācijā skaidrots, ka "pansijas un ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas pakalpojums tiek nodrošināts Latvijas sociālās drošības sistēmas ietvaros, kurai ir vairākas līdzīgas pazīmes ar sociālā nodrošinājuma shēmu".
Ņemot vērā, ka piederība sociāli mazaizsagātai personu grupai nav kritērijs, lai uzskatītu, ka atbalsts tādu pakalpojumu sniegšanai nebūtu kvalificējams kā atbalsts neekonomiskai darbībai, lūdzam dzēst šo atsauci, vienlaikus piedāvājam anotācijā iekļaut skaidrojumu no LM oficiālās preses relīzes https://www.lm.gov.lv/lv/jaunums/kam-un-ka-ir-jamaksa-par-ilgstosas-socialas-aprupes-un-socialas-rehabilitacijas-pakalpojumu, ka tikai pakalpojums personām ar pašvaldības iesaistīšanos pakalpojuma nodrošināšanā saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa noteikumiem Nr. 138 "Noteikumi par sociālo pakalpojumu saņemšanu" ir kvalificējams kā neekonomisks, jo tiek nodrošināts Latvijas sociālās drošības sistēmas ietvaros. Tādējādi tiktu izpildītas EK vēstulē minētās četras pazīmes, lai secinātu, ka pasākums ir neekonomisks.Papildus ņemot vērā LM skaidrojumu preses relīzē, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka to ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu, ko sedz no cilvēka vai tā apgādnieku ienākumiem, sniegšana izveidotajā infrastruktūrā, ir pieļaujama tikai kā papildinoša saimnieciskā darbība.
Ņemot vērā, ka piederība sociāli mazaizsagātai personu grupai nav kritērijs, lai uzskatītu, ka atbalsts tādu pakalpojumu sniegšanai nebūtu kvalificējams kā atbalsts neekonomiskai darbībai, lūdzam dzēst šo atsauci, vienlaikus piedāvājam anotācijā iekļaut skaidrojumu no LM oficiālās preses relīzes https://www.lm.gov.lv/lv/jaunums/kam-un-ka-ir-jamaksa-par-ilgstosas-socialas-aprupes-un-socialas-rehabilitacijas-pakalpojumu, ka tikai pakalpojums personām ar pašvaldības iesaistīšanos pakalpojuma nodrošināšanā saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa noteikumiem Nr. 138 "Noteikumi par sociālo pakalpojumu saņemšanu" ir kvalificējams kā neekonomisks, jo tiek nodrošināts Latvijas sociālās drošības sistēmas ietvaros. Tādējādi tiktu izpildītas EK vēstulē minētās četras pazīmes, lai secinātu, ka pasākums ir neekonomisks.Papildus ņemot vērā LM skaidrojumu preses relīzē, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka to ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu, ko sedz no cilvēka vai tā apgādnieku ienākumiem, sniegšana izveidotajā infrastruktūrā, ir pieļaujama tikai kā papildinoša saimnieciskā darbība.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka nedrīkst mainīt infrastruktūras izmantošanas nosacījumus, kā rezultātā projekta darbības būs saistītas ar saimniecisko darbību un kā rezultātā sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, visu ieguldījumu amortizācijas periodu, lūdzam noteikumu 41.16. un 41.17.punktos pirmajā teikumā saikli "vai" aizstāt ar saikli "un".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā skaidroto, ka "pansijas un ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas pakalpojums uzskatāms par sociālo pakalpojumu sociālās drošības sistēmas ietvaros, aicinām anotāciju papildināt ar informāciju, kas būs saistību starp pašvaldību un privāto pakalpojuma sniedzēju juridiskais pamats, t.i. vai tas būs piemēram, deleģējuma lūgums par pašvaldības deleģēto uzdevumu - ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas pakalpojuma - veikšanu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar izziņā minēto skaidrojumu, ka AF 122.mērķrādītāja sasniegšana plānota līdz 30.11.2024.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" norādīto atsauci uz 42.12. apakšpunktu, ņemot vērā, ka MK noteikumos nav šāda apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar grozījumu 8.1.apakšpunktā un papildināt ar skaidrojumu anotācijā, aprakstot, kādā veidā tiks nodrošināta paplašinātā finansējuma saņēmēju loka atbilstība Atveseļošanas fonda (AF) 122.mērķrādītājam "17 līgumu noslēgšana ar pašvaldībām par projektu īstenošanu", lai tos varētu ieskaitīt mērķrādītājā atbilstoši prasībām, kas noteiktas Padomes lēmumā, ar ko groza 2021. gada 13. jūlija Īstenošanas lēmumu (ES) par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu.
Vienlaikus, lūdzam Labklājības ministriju virzīt noteikumu projektu izskatīšanai Ministru kabineta sēdē tikai pēc tam, kad saņemts pozitīvs Eiropas Komisijas viedoklis par noteikumu projekta atbilstību AF 122.mērķrādītāja prasībām.
Vienlaikus, lūdzam Labklājības ministriju virzīt noteikumu projektu izskatīšanai Ministru kabineta sēdē tikai pēc tam, kad saņemts pozitīvs Eiropas Komisijas viedoklis par noteikumu projekta atbilstību AF 122.mērķrādītāja prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršu uzmanību, ka infrastruktūrai visā amortizācijas periodā ir jāpaliek tādai, kas nepārkāpj komercdarbības atbalsta nosacījumus. Ņemot vērā 41.16.apakspunkta noteikumus par atgūšanu amortizācijas periodā, lūdzu izvērtēt, vai noteikumi nebūtu jāpapildina ar nosacījumiem, kas ir jāievēro amortizācijas periodā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt šo noteikumu 41.1 punkta redakciju tā, lai skaidrs, ka papildinošu saimniecisku darbību (PSD) izveidotajā infrastruktūrā var veikt vienlaikus ar ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu sniegšanu šo noteikumu 4. punktā minētajām mērķa grupas personām, jo tā ir PSD būtība.
Vienlaikus, lūdzam precizēt, ka PSD aprēķinus var veikt platības, finanšu vai laika izteiksmes.
Vienlaikus, lūdzam precizēt, ka PSD aprēķinus var veikt platības, finanšu vai laika izteiksmes.
Piedāvātā redakcija
-