Projekta ID
24-TA-1084Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
18.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā norādīt konkrētāk, kuri normatīvie akti atbilstoši noteikumu projekta 6. punktam paredz attiecīgās prasības. Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2015. gada 20. oktobra noteikumu Nr. 595 "Prasības informācijas sniegšanai par nefasētu pārtiku" 3.7. apakšpunkts paredz, ka par nefasētu pārtiku, ko piedāvā bez iesaiņojuma, sniedz informāciju par izcelsmes valsti vai vietas norādi atbilstoši Eiropas Savienības tieši piemērojamo tiesību aktu prasībām. Attiecīgi secināms, ka minētās prasības faktiski izriet no Eiropas Savienības tieši piemērojamo tiesību aktiem, tādēļ lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 6. punktā ietverto atsauci.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 108) 156. punktam lūdzam precizēt noteikumu projekta 12. punktu, paredzot šo noteikumu spēkā stāšanās, nevis piemērošanas datumu. Norādām, ka atbilstoši Pārtikas aprites uzraudzības likuma Pārejas noteikumu 32. punktam šī likuma 13.1 panta otrajā daļā ietvertais pilnvarojums ir piemērojams no 2024. gada 1. septembra, bet noteikumu projekts ir jāizdod līdz 2024. gada 31. maijam.
Piedāvātā redakcija
"12. Noteikumi stājas spēkā 2024. gada 1. septembrī."
3.
Anotācija (ex-ante)
5.3. Cita informācija
Iebildums
Noteikumu projekta anotācijā norādīts, ka tajā ietvertās prasības attieksies tikai uz mazumtirdzniecības uzņēmumiem (ar izņēmumiem, kas noteikti noteikumu projektā), kas izplata pārtikas produktus tieši galapatērētājam. Tā kā prasība neskars pārtikas produktu ievedējus (importētājus) no citām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm vai trešajām valstīm, netiks pārkāpts Līguma par Eiropas Savienības darbību 34. pantā noteiktais aizliegums. Saistībā ar minēto lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 5.3. sadaļu, skaidrojot:
1) kas ir domāts ar izņēmumiem, kas noteikti noteikumu projektā, proti, uz kuriem subjektiem ierobežojumi šajos gadījumos attieksies, kā arī skaidrojot noteikumu projektā ietverto prasību ietekmi uz citu dalībvalstu ražotājiem;
2) pamatojumu secinājumam, ka noteikumu projekta prasības neskars pārtikas produktu ievedējus (importētājus) no citām ES dalībvalstīm.
Kā arī, ņemot vērā noteikumu projekta anotācijā minēto, ka, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2015. gada 9. septembra Direktīvas 2015/1535/ES, ar ko nosaka informācijas sniegšanas kārtību tehnisko noteikumu un informācijas sabiedrības pakalpojumu noteikumu jomā 1. panta 1. punkta "c", "d" un "f" apakšpunktā izvirzītos kritērijus, kā arī Eiropas Komisijas Iekšējā tirgus, rūpniecības, uzņēmējdarbības un MVU ģenerāldirektorāta vadlīnijas dokumentā "Rokasgrāmata par informācijas sniegšanas kārtību tehnisko noteikumu un informācijas sabiedrības pakalpojumu noteikumu jomā", Zemkopības ministrijas secināja, ka noteikumu projektā ietvertās tiesību normas nav uzskatāmas par tādām nacionālajām normām, kas atbilst minētajiem kritērijiem, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar izvērtējumu, sniedzot konkrētus argumentus, kas pamato izdarīt secinājumu par atbilstību minētajiem kritērijiem.
Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu.
1) kas ir domāts ar izņēmumiem, kas noteikti noteikumu projektā, proti, uz kuriem subjektiem ierobežojumi šajos gadījumos attieksies, kā arī skaidrojot noteikumu projektā ietverto prasību ietekmi uz citu dalībvalstu ražotājiem;
2) pamatojumu secinājumam, ka noteikumu projekta prasības neskars pārtikas produktu ievedējus (importētājus) no citām ES dalībvalstīm.
Kā arī, ņemot vērā noteikumu projekta anotācijā minēto, ka, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2015. gada 9. septembra Direktīvas 2015/1535/ES, ar ko nosaka informācijas sniegšanas kārtību tehnisko noteikumu un informācijas sabiedrības pakalpojumu noteikumu jomā 1. panta 1. punkta "c", "d" un "f" apakšpunktā izvirzītos kritērijus, kā arī Eiropas Komisijas Iekšējā tirgus, rūpniecības, uzņēmējdarbības un MVU ģenerāldirektorāta vadlīnijas dokumentā "Rokasgrāmata par informācijas sniegšanas kārtību tehnisko noteikumu un informācijas sabiedrības pakalpojumu noteikumu jomā", Zemkopības ministrijas secināja, ka noteikumu projektā ietvertās tiesību normas nav uzskatāmas par tādām nacionālajām normām, kas atbilst minētajiem kritērijiem, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar izvērtējumu, sniedzot konkrētus argumentus, kas pamato izdarīt secinājumu par atbilstību minētajiem kritērijiem.
Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta nosaukumu veidot atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām. Norādām, ka atbilstoši noteikumu Nr. 108 91. un 92. punktam noteikumu projekta nosaukumā vārdus “kārtība”, “noteikumi” v.tml. raksta kā nosaukuma pēdējo vārdu un nosaukumu ar vārdiem “Noteikumi par” iesāk tikai retos izņēmuma gadījumos.
Piedāvātā redakcija
"Pārtikas tirdzniecības vietā izvietojamās valsts norādes, kurā ražots pārtikas produkts, noteikumi"
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projektu ar regulējumu situācijām, ja ražotāji ir vairāki. Alternatīvi lūdzam noteikumu projekta anotācijā sniegt skaidrojumu, kādēļ tas nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projekta 4. punktu ar regulējumu situācijām, ja tīmekļvietnē un mobilajā lietotnē visi piedāvātie pārtikas produkti ražoti vienā valstī, izvairoties no tā, ka arī šādos gadījumos norāde par valsti, kurā ražots pārtikas produkts, norādāma pie katra pārtikas produkta apraksta. Alternatīvi lūdzam sniegt skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā, kādēļ tas nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projekta 10. punktu ar regulējumu situācijā, ja norāde tiek izvietota pie pārtikas tirdzniecības vietas. Alternatīvi lūdzam sniegt noteikumu projekta anotācijā pamatojumu, kādēļ tas nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-