Projekta ID
22-TA-372Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
19.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam precizēt noteikumu projekta 1.punktu atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 100.punktam, korekti atspoguļojot Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otrajā daļā doto pilnvarojumu Ministru kabineta noteikumu izdošanai.
Ņemam vērā izziņā skaidroto, ka piedāvātā 1.punkta redakcijas autoru mērķis ir "atspoguļot normatīvā regulējuma piemērotājiem skaidrāku noteikumu saturu", tomēr vēršam uzmanību, ka atsevišķu ("tai skaitā"), nevis visu noteikumu projektā regulēto jautājumu uzskaitījums šo mērķi nesasniedz, turklāt noteikumu projekta teksta iedalījums nodaļās arī neatbilst noteikumu projekta 1.punktā iezīmētajam saturam.
Ņemam vērā izziņā skaidroto, ka piedāvātā 1.punkta redakcijas autoru mērķis ir "atspoguļot normatīvā regulējuma piemērotājiem skaidrāku noteikumu saturu", tomēr vēršam uzmanību, ka atsevišķu ("tai skaitā"), nevis visu noteikumu projektā regulēto jautājumu uzskaitījums šo mērķi nesasniedz, turklāt noteikumu projekta teksta iedalījums nodaļās arī neatbilst noteikumu projekta 1.punktā iezīmētajam saturam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam precizēt noteikumu projekta 20.11.apakšpunktu, svītrojot norādi uz Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām. Norādām, ka ministriju izstrādātas vadlīnijas nav ārējo normatīvo aktu hierarhijā ietilpstoši dokumenti, nav saistoši privātpersonām, un tos nevar padarīt saistošus privātpersonām ar atsauci Ministru kabineta noteikumos vai citā ārējā normatīvajā aktā.
Kā minējām iepriekš, ir atbalstāms risinājums, ka ar informāciju par vadlīnijām tiek papildināta noteikumu projekta anotācija, kā arī vizuālās identitātes prasības tiek iekļautas līgumos par projekta īstenošanu un par sadarbību ar sadarbības partneriem.
Kā minējām iepriekš, ir atbalstāms risinājums, ka ar informāciju par vadlīnijām tiek papildināta noteikumu projekta anotācija, kā arī vizuālās identitātes prasības tiek iekļautas līgumos par projekta īstenošanu un par sadarbību ar sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam izvērtēt un svītrot vai precizēt noteikumu projekta 22.punktu.
Izziņā skaidrots, ka "Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumi Nr. 621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 621) nosaka Atveseļošanas fonda īstenošanas pārvaldībā iesaistīto iestāžu pienākumus, t.sk. paredzot, ka atkarībā no finansējuma saņēmēja veida - pilna cikla uzraudzību investīcijas ieviešanai var nodrošināt vai nu nozares ministrija, vai arī Centrālā finanšu un līgumu aģentūra. Ņemot vērā minēto, lai nodrošinātu nepārprotamību par iesaistīto institūciju funkciju izpildi, noteikumu projekts nosaka, ka konkrēti 3.1.2.3.i. investīcijas pirmās kārtas projekta īstenošanas pilna cikla uzraudzību (t.sk. pārbaudes) primāri nodrošinās Labklājības ministrija. Līdz ar to uzskatām par nepieciešamu investīcijas reglamentējošajos noteikumos iekļaut attiecīgu tiesisko regulējumu."
Norādām, ka noteikumu projekta 22.punktā ietvertais tiesiskais regulējums neatbilst izziņā minētajam (t.i., ka noteikumu projektā tiek precizēta uzraudzības kārtība). Attiecīgais punkts noteic, ka "investīcijas pirmās kārtas projekta uzraudzību nodrošina ministrija sadarbībā ar normatīvajos aktos par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību minētajām institūcijām un atbilstoši tajos noteiktajā kārtībā".
Izziņā skaidrots, ka "Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumi Nr. 621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 621) nosaka Atveseļošanas fonda īstenošanas pārvaldībā iesaistīto iestāžu pienākumus, t.sk. paredzot, ka atkarībā no finansējuma saņēmēja veida - pilna cikla uzraudzību investīcijas ieviešanai var nodrošināt vai nu nozares ministrija, vai arī Centrālā finanšu un līgumu aģentūra. Ņemot vērā minēto, lai nodrošinātu nepārprotamību par iesaistīto institūciju funkciju izpildi, noteikumu projekts nosaka, ka konkrēti 3.1.2.3.i. investīcijas pirmās kārtas projekta īstenošanas pilna cikla uzraudzību (t.sk. pārbaudes) primāri nodrošinās Labklājības ministrija. Līdz ar to uzskatām par nepieciešamu investīcijas reglamentējošajos noteikumos iekļaut attiecīgu tiesisko regulējumu."
Norādām, ka noteikumu projekta 22.punktā ietvertais tiesiskais regulējums neatbilst izziņā minētajam (t.i., ka noteikumu projektā tiek precizēta uzraudzības kārtība). Attiecīgais punkts noteic, ka "investīcijas pirmās kārtas projekta uzraudzību nodrošina ministrija sadarbībā ar normatīvajos aktos par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību minētajām institūcijām un atbilstoši tajos noteiktajā kārtībā".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši elektroniskās saskaņošanas laikā pārrunātajam, tai skaitā Finanšu ministrijas sniegtajam izvērtējumam, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijā ietverto informāciju par iepirkuma procedūrām, skaidri norādot uz nosacījuma "īstenojot atklātas, pārredzamas, nediskriminējošas un konkurenci nodrošinošas iepirkuma procedūras" mērķi, proti, ka iepirkuma veikšana saskaņā ar “Publisko iepirkumu likumu” vēl pati par sevi negarantē, ka pretendentam netiek sniegta ekonomiska priekšrocība, kas būtu kvalificējama kā valsts atbalsts, līdz ar to īpaša norāde uz vienlīdzība principu nepieciešama, lai novērstu komercdarbības atbalsta veidošanās riskus pretendentiem.
Piedāvātā redakcija
-
