Atzinums

Projekta ID
22-TA-662
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
03.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 12.panta pirmajā daļā noteikts, ka valsts līdz 90 dienām nodrošina Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri sniedzamo atbalstu –  izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumus, kā arī pirmās nepieciešamības preces. Savukārt noteikumu projekta 4.punktā noteikts, ka izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojums ir pakalpojums, kurš tiek saņemts tūristu mītnē – tātad noteikumu projektā sašaurināts tvērums salīdzinājumā ar minētajā likumā noteikto, izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu attiecinot tikai uz tūrisma mītnēm.
Ņemot vērā minēto, ierosinām papildināt noteikumu projektu ar regulējumu, kas attiecas uz izmitināšanu un ēdināšanu izmitināšanas vietās, kas nav tūristu mītnes.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Risinājuma 5.punktā ”Personu izmitināšanas atbalsta organizatoriskā procedūra” noteiktā procedūra paredz tikai tādu variantu, kad Ukrainas civiliedzīvotājs ierodas Latvijā caur robežkontroles punktu. Vēršam uzmanību uz to, ka Ukrainas civiliedzīvotāji ierodas arī, šķērsojot iekšējo robežu, kur nav robežkontroles punkts.
Ņemot vērā minēto, rosinām papildināt risinājumu ar variantu, kad Ukrainas civiliedzīvotāji ierodas, šķērsojot iekšējo robežu, kā arī attiecīgi precizēt algoritmu.
 
Piedāvātā redakcija
[5] Personu izmitināšanas atbalsta organizatoriskā procedūra:

5.1. Ukrainas civiliedzīvotājs ierodas Latvijā caur robežkontroles punktu.  
1.Valsts robežsardze sazinās ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta organizēto diennakts kontaktpunktu, kas atbilstoši prioritātēm (pieejamie pakalpojumi - izmitināšana ar/bez ēdināšanas, ar/bez labierīcībām numurā u.c.; personu statuss,; ierašanās vieta un veids;, cena u.c.) sazinās ar atbilstošās sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisiju.  
2.Atbilstošā sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisija novirza Ukrainas civiliedzīvotāju uz attiecīgo tūristu mītni personas izmitināšanai atbilstoši prioritātēm un tūristu mītņu kapacitātei, nepastarpināti saskaņojot personas izmitināšanu ar izvēlēto tūristu mītni. Pēc iespējas, izvēloties tūrista mītni, tiek ņemti vērā atbalsta saņēmēja vēlmes un paziņotās nepieciešamības (piemēram, ģimenes locekļu skaits, bērnu vecums). 
3. Atbilstošā sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisija informē Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta organizēto  diennakts kontaktpunktu un Valsts robežsardzi par izvēlēto izmitināšanas vietu. 

5.2. Ukrainas civiliedzīvotājs ierodas Latvijā, šķērsojot iekšējo robežu. 
1.Tūristu mītne (ja Ukrainas civiliedzīvotājs uzreiz devies uz to) vai Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta organizētais diennakts kontaktpunkts (ja saņēmis attiecīgo informāciju) sazinās ar atbilstošo sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisiju.
2.Atbilstošā sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisija, ja nepieciešams, pārvirza Ukrainas civiliedzīvotāju uz citu tūristu mītni personas izmitināšanai atbilstoši prioritātēm un tūristu mītņu kapacitātei, nepastarpināti saskaņojot personas izmitināšanu ar izvēlēto tūristu mītni. Pēc iespējas, izvēloties tūrista mītni, tiek ņemti vērā atbalsta saņēmēja vēlmes un paziņotās nepieciešamības (piemēram, ģimenes locekļu skaits, bērnu vecums).
3. Atbilstošā sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisija informē Valsts robežsardzi par ieradušos Ukrainas civiliedzīvotāju.
4. Atbilstošā sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisija informē Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta organizēto  diennakts informācijas centru par izvēlēto izmitināšanas vietu.


 
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Risinājuma apraksta 2.punktā ”Uzturēšanās laiks tūristu mītnē” iekļauta informācija par to, ka rīkojums paredz nodrošināt ārzemnieku (izņemot personas, kurām ir Krievijas Federācijas pilsonība vai Baltkrievijas Republikas pilsonība), kuri izceļo no Ukrainas vai nevar atgriezties Ukrainā saistībā ar Krievijas Federācijas izraisīto militāro konfliktu tajā (turpmāk – Ukrainas civiliedzīvotāju) uzturēšanos 90 kalendāra diennaktis (90 istabnaktis personai).

Ierosinām precizēt minēto, ņemot vērā Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto par to, ka regulējuma mērķis ir atbalsta sniegšana Ukrainas pilsoņiem un viņu ģimenes locekļiem, kuri izceļo no Ukrainas vai kuri nevar atgriezties Ukrainā Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta dēļ šā bruņotā konflikta norises laikā.
 
Piedāvātā redakcija
Paredzēts nodrošināt Ukrainas pilsoņu un viņu ģimenes locekļu, kuri izceļo no Ukrainas vai kuri nevar atgriezties Ukrainā Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta dēļ šā bruņotā konflikta norises laikā (turpmāk – Ukrainas civiliedzīvotāji) uzturēšanos tūristu mītnē 90 kalendāra diennaktis (90 istabnaktis personai).
 
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aizstāt nosaukumā vārdus ”Ukrainas iedzīvotājiem” ar vārdiem Ukrainas civiliedzīvotājiem”, ņemot vērā, ka Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā tiek lietots termins ”civiliedzīvotāji”.
 
Piedāvātā redakcija
Primāri sniedzamais atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem un tā nodrošināšanas kārtība