Atzinums

Projekta ID
24-TA-273
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Rīcības plāns "Cilvēkkapitāla attīstības stratēģija 2024.-2027. gadam"
Iebildums
Ievērojot rīcības plānā "Cilvēkkapitāla attīstības stratēģija 2024.-2027. gadam" sniegto informāciju par papildu nepieciešamo finansējumu, lūdzam attiecīgi rīkojuma projektu papildināt ar jaunu punktu, izsakot to piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
x. Rīcības plānā iekļauto aktivitāšu īstenošanu 2024. gadā atbildīgajām un līdzatbildīgajām institūcijām nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros, savukārt jautājumu par papildu nepieciešamo finansējumu 2025. gadam un turpmākajiem gadiem skatīt likumprojekta “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām. Ja valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas procesā papildu valsts budžeta finansējums Rīcības plānā iekļauto aktivitāšu īstenošanai netiek piešķirts vai tiek piešķirts daļēji, tad atbildīgās un līdzatbildīgās institūcijas nodrošina, ka tiek īstenotas tās Rīcības plānā paredzētās aktivitātes, kuras var nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
2.
Plāna projekts
Iebildums
1.2.1.1., 2.2.1.1., 2.2.2.1., 2.2.2.2., 2.2.2.3., 2.2.2.4., 2.2.2.5., 2.2.2.6., 2.2.2.9., 2.2.3.3. pasākumu rezultatīvie rādītāji, rezultāti, termiņš, finansējums, atbildība un līdzatbildība nevar būt “priekšlikums iesniegts Nodokļu politikas pilnveidošanas koordinēšanas grupā.” Vienlaikus norādām, ka Nodokļu politikas pilnveidošanas koordinēšanas grupa nepieņem lēmumus attiecībā uz Cilvēkkapitāla attīstības stratēģijā paredzētajiem pasākumiem, tāpēc informācija par priekšlikumu iesniegšanu Nodokļu politikas pilnveidošanas koordinēšanas grupā Cilvēkkapitāla attīstības stratēģijā iekļaujama informatīvi.
 
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plāna projekts
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 2.decembra noteikumu Nr.737 “Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi” 25.6.punktā noteiktajam plāns ietver pasākumu izpildei pieejamo, kā arī papildus nepieciešamo finansējumu, pievienojot detalizētus aprēķinus par ietekmi uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem atbilstoši normatīvajam aktam par tiesību akta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas. Norādām, ka šobrīd Cilvēkkapitāla attīstības stratēģijas pasākumu plānā par katru rīcības virzienu iekļautā tabula nesniedz skaidru priekšstatu par katra pasākuma (aktivitātes) īstenošanai pieejamo vai papildu nepieciešamo finansējumu, kā arī uz kuru institūciju tas attiecināms. Attiecīgi lūdzam papildināt stratēģiju ar atsevišķu sadaļu, iekļaujot tajā ietekmes novērtējumu uz valsts un pašvaldību budžetiem atbilstoši iepriekš minēto noteikumu 2.pielikuma prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam plāna projekta pasākumam 3.2.1.4. “Uzlabota Nacionālās vīzu informācijas sistēmas funkcionalitāte” norādīt finansēšanas avotu, aizpildot aili “Finansējums".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Plāna projekts
Iebildums
Attiecībā par rīcības plāna projekta 1.2.apakšsadaļā "Plānotās STEM izglītības un prasmju veicināšanas aktivitātes/rezultāti/ termiņi" norādīto, ka 1.2.3.5.aktivitātes darbības rezultāta "Izstrādāts normatīvais regulējums par valsts nozīmes interešu izglītības iestādes statusu un finansēšanas kārtību, paredzot valsts finansējumu STEM interešu izglītības programmām" īstenošanai sākot ar 2024.gadu nepieciešams papildu finansējums, vēršam uzmanību, ka 2024.gada budžeta veidošanas procesā tika atbalstīti prioritārie pasākumi "STEM jomas programmu finansējuma palielinājums interešu izglītībā" un "STEM piedāvājuma nostiprināšana Valsts nozīmes interešu izglītības centros", 62.resoram "Mērķdotācijas pašvaldībām" piešķirot papildu finansējumu 2024.gadam 631 891 euro apmērā, 2025.gadam 2 414 728 euro apmērā, 2026.gadam un turpmāk ik gadu 3 765 445 euro apmērā.
Ņemot vērā minēto, jāprecizē informācija par finansējuma nepieciešamību vai jāsniedz detalizētāks skaidrojums un aprēķini par papildu nepieciešamo finansējumu, precizējot pasākuma ieviešanas termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plāna projekts
Iebildums
Rīcības plāna projekta 1.2.apakšsadaļā "Plānotās STEM izglītības un prasmju veicināšanas aktivitātes/rezultāti/ termiņi" noradīts, ka 1.2.3.2.aktivitātes darbības rezultāts "Dzēsti pedagoģijas studiju programmu absolventu studiju un studējošo kredīti" 2024.-2027.gadā tiks nodrošināts esošo valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Norādām, ka 2020.gadā, ieviešot jauno studiju un studējošo kreditēšanas modeli, no kredītu dzēšanas valsts vai pašvaldību institūcijās nodarbinātajiem valsts jau atteicās. Arī finansējums Izglītības un zinātnes ministrijai šādam mērķim nav piešķirts. Tāpat šāda papildus atbalsta pozīcija pedagoģijas studiju programmu absolventiem, ieviešot augstskolu institucionālās finansēšanas modeli, pēc būtības var veicināt augstskolām attiecīgās studijas noteikt kā maksas vai ar līdzmaksājumu.
Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot/precizēt 1.2.3.2.aktivitāti, kā arī sadaļā "STEM izglītība un prasmes" sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam, pirms rīcības plāna projekta tālākas virzības apstiprināšanai, pārskatīt pieaugušo izglītības īstenošanas shēmu LR Valsts kontroles revīzijas ieteikumu kontekstā – vēlreiz izvērtēt institucionālo funkciju sadalījumu, lai nodrošinātu administratīvā sloga mazināšanu un tautsaimnieciski efektīvāko risinājumu piemērošanu pieaugušo izglītības nodrošināšanā, kā arī paredzēt pasākumus personu ar zemu izglītības līmeni iesaistei. 
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Plāna projekts
Iebildums
Rīcības plāna projekta "Cilvēkkapitāla attīstības stratēģija 2024.-2027. gadam" 8.lpp. un 12.lpp. ir minēts pasākums - iespējas darba devējiem segt stipendijas, nepiemērojot iedzīvotāju ienākuma nodokli. Informējam, ka Finanšu ministrija piesardzīgi raugās uz iedzīvotāju ienākuma nodokļa atbrīvojuma noteikšanu stipendijām, kuras mācību prakses laikā izmaksā uzņēmums, jo šajā gadījumā prakses laikā tiek veikts darbs uzņēmuma labā. Ņemot vērā, ka tad, ja darbiniekam par darbu uzņēmuma labā tiek maksāta darba alga, maksājot arī attiecīgos darbaspēka nodokļus, bet personai, kas iziet mācību praksi – no nodokļiem atbrīvota stipendija, tiek radīts jauns nodokļa atvieglojums. Vienlaikus atzīmējam, ka, atbrīvojot no iedzīvotāju ienākuma nodokļa uzņēmuma izmaksātās stipendijas, nevar izslēgt iespēju, ka uzņēmuma stipendija uzņēmumā jau strādājošam darbiniekam var kalpot kā sava veida no darbaspēka nodokļiem atbrīvots algas palielināšanas instruments. Tādējādi Finanšu ministrija iebilst pret uzdevumu, kas paredz iespēju darba devējiem segt stipendijas, nepiemērojot iedzīvotāju ienākuma nodokli.
Ņemot vērā minēto, lūdzam no rīcības plāna projekta "Cilvēkkapitāla attīstības stratēģija 2024.-2027. gadam" svītrot uzdevumu, kas paredz iespējas darba devējiem segt stipendijas, nepiemērojot iedzīvotāju ienākuma nodokli.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Plāna projekts
Iebildums
Rīcības plāna projekta "Cilvēkkapitāla attīstības stratēģija 2024.-2027. gadam" 8.lpp., 14. un 15.lpp. ir minēts pasākums - sniegts finansiāls stimuls darba devējam investēt savu darbinieku mobilitātei, neapliekot izdevumus par pārcelšanos ar IIN, precizējot IIN likuma normas par nosacījumiem attiecībā uz saimnieciskajos izdevumos iekļaujamiem darbinieku izdevumiem par starppilsētu sabiedrisko transportu, [..].
Finanšu ministrijā ir izveidota Nodokļu politikas pilnveidošanas koordinēšanas grupa, kur sadarbībā ar valdības sociālajiem un sadarbības partneriem norit darbs pie Valsts Nodokļu politikas pamatnostādņu 2024. – 2027.gadam izstrādes, kur tiks definētas nodokļu politikas prioritātes turpmākajiem gadiem. Tāpēc jautājumi par iedzīvotāju ienākuma nodokļa politiku (t.sk. jautājumi par iedzīvotāju ienākuma nodokļa atbrīvojumiem saistībā ar darbinieku mobilitāti u.c.) tiks rūpīgi izvērtēti un izdiskutēti, gatavojot nodokļu politikas pamatnostādnes. Turklāt jebkuras izmaiņas nodokļu politikā ir jāskata kompleksi ar valdības noteiktajām prioritātēm un ir diskutējamas kontekstā ar turpmāko gadu budžeta iespēju un fiskālās ietekmes izvērtējumu, kā arī vērtējamas kopsakarā ar citiem nodokļu atbrīvojumiem un kopējo ekonomisko situāciju valstī. Vienlaikus, ņemot vērā Valsts kontroles revīzijas ziņojumā “Vai nodokļu atlaides un atvieglojumi sasniedz tiem noteiktos mērķus?” norādīto, uzskatām, ka, lemjot par jauna atvieglojuma ieviešanu ir būtiski precīzi definēt ne vien atvieglojuma mērķi, bet arī sasniedzamos rezultatīvos rādītājus vidējā laika periodā.
Ņemot vērā minēto, lūdzam no rīcības plāna projekta "Cilvēkkapitāla attīstības stratēģija 2024.-2027. gadam" svītrot uzdevumus, kas paredz grozījumus normatīvajos aktos saistībā ar iedzīvotāju ienākuma nodokļa atbrīvojumiem darbinieku mobilitātes atbalstam.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Plāna projekts
Iebildums
Rīcības plāna projekta "Cilvēkkapitāla attīstības stratēģija 2024.-2027. gadam" 8.lpp. ir minēts pasākums - valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu minimālā objekta sistēmas pārskatīšana; pabalstu vecākiem par mazu bērnu kopšanu pārskatīšana, lai motivētu ātrāku atgriešanos darba tirgū. Kā atbildīgās institūcijas ir minētas – Finanšu ministrija, Labklājības ministrija un Ekonomikas ministrija.
Norādām, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada 27. janvāra noteikumu Nr.49 "Labklājības ministrijas nolikums" 1. punktu Labklājības ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde darba, sociālās aizsardzības, bērnu un ģimenes tiesību, kā arī personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju un dzimumu līdztiesības jomā. Tādējādi jautājumi valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu minimālā objekta sistēmas pārskatīšanu un pabalstu vecākiem par mazu bērnu kopšanu pārskatīšana ir Labklājības ministrijas kompetencē.
Ņemot vērā minēto, lūdzam par minēto pasākumu atbildīgo institūciju noteikt Labklājības ministriju nevis Finanšu ministriju.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Plāna projekts
Iebildums
Rīcības plāna projekta "Cilvēkkapitāla attīstības stratēģija 2024.-2027. gadam" 8.lpp. un 15.lpp. ir minēts pasākums - nodokļu, pabalstu un minimālās algas sistēmu salāgošana īpaši definēto mērķa grupu pārejai uz nodarbinātību, veicinot ātrāku iekļaušanos darba tirgū. Vēršam uzmanību, ka nav skaidri saprotams, ko tieši ir paredzēts precizēt nodokļu jomā. Ņemot vērā minēto, lūdzam skaidrāk precizēt šo pasākumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Plāna projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka nodokļu maksātājiem, kas maksā uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli, ir noteiktas labvēlīgākas izmantotās degvielas uzskaites prasības, nosakot attiecīgo nodokļu maksājumus, neatbalstām iespēju samazināt uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli. Līdz ar to. sadaļā "Darba tirgus paplašināšana" no aktivitātes nr. 2.2.1.1. lūdzam svītrot frāzi ..."pārskatot transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likuma normas".
Piedāvātā redakcija
-
13.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rīcības plāna projektu attiecībā uz “Projekta “Atbalsts ilgākam darba mūžam”", jo 2024.gada februārī ir uzsākts normatīvā regulējuma par “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 4.3.3.specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku” 4.3.3.5.pasākuma “Ilgāka un labāka darba mūža veicināšana” īstenošanas noteikumi” (Tiesību akta lietas ID 23-TA-1537) saskaņošanas process un MK noteikumu projekts nav apstiprināts MK. Līdz ar ko, projekta iesnieguma atlase nav izsludināta, projekta iesniegums nav iesniegts, un tas nav apstiprināts. Vēršam uzmanību, ka projekta iesniedzējs (tikai pēc sadarbības iestādes lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu kļūst par “finansējuma saņēmēju”) un projekta iesniegums par “projektu”.
Attiecīgi informatīvā ziņojumā korektāk būtu norādīt, piemēram, “plānotais projekta iesniegums “Atbalsts ilgākam darba mūžam”…..”, lai gan Finanšu ministrijas rīcībā nav informācija kāds būs Eiropas Sociālais fonds Plus (turpmāk – ESF+). 4.3.3.5.pasākuma “Ilgāka un labāka darba mūža veicināšana” projekta iesnieguma nosaukums.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt saīsinājumu "RSU" atbilstoši izstrādātajam MK noteikumu projektam par 4.3.3.5.pasākuma “Ilgāka un labāka darba mūža veicināšana” īstenošanu (tiesību akta lietas ID 23-TA-1537).
T.i. "RSU" aizstājot ar vārdiem "Rīgas Stradiņa universitātes aģentūra "Darba drošības un vides veselības institūts"".
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rīcības plāna projekta darbībai "2.2.3.1. Projekta “Atbalsts ilgākam darba mūžam” izstrāde un uzsākšana, paredzot praktiskus atbalsta pasākumus uzņēmumos vecāka gadagājuma nodarbinātajiem" noteikto rezultatīvo rādītāju "Ieviests projekts līdz 2028. gada 31. decembrim", ņemot vērā, ka pēc būtības katram projektam ir savs mērķis un sasniedzamie rādītāji/ rezultāti.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rīcības plāna projektu, jo ESF projekta 7.1.1.0/15/I/001 "Atbalsts bezdarbnieku izglītībai" ieviešanas beigu datums bija 31.12.2023. Līdz ar to rodas neskaidrības rīcības plāna projekta norādītajā tekstā "…turpina pieņemt darba devēju pieteikumus vajadzīgo darbinieku praktiskai apmācībai Eiropas Sociālā fonda “Atbalsts bezdarbnieku izglītībai” pasākuma “Apmācība pie darba devēja” ietvaros".
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt rīcības plāna projekta tekstu "'…īstenojot bezdarbnieku apmācību darba vidē pirmā, otrā vai trešā profesionālās kvalifikācijas līmeņa..." , jo atbilstoši: Ministru kabineta (turpmāk - MK) 2011.gada 25.janvāra noteikumiem Nr.75 "Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem" un MK 2014.gada 23.decembra noteikumiem Nr.836 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 7.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" un 14.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā" īstenošanas noteikumi" noteiktajam, būtu jābūt "otrajam, trešajam vai ceturtajam profesionālās kvalifikācijas līmenim".
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rīcības plāna projektu un norādīt, ka "… - Apmācība pie darba devēja ar nozaru asociāciju iesaisti." tika īstenota ESF projekta Nr. 7.1.1.0/15/I/001 „Atbalsts bezdarbnieku izglītībai” ietvaros.

 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot darbības rezultātu "Atbalsta mehānismu izstrāde nelabvēlīgā situācijā esošo jauniešu atbalstam ceļā uz darba tirgu", kādēļ šeit tiek izdalīti tikai jaunieši. Programmas 4.3.3.6.pasākumā noteiktā mērķa grupa ir daudz plašāka kā tikai jaunieši. T.i. Nodarbinātības valsts aģentūras (turpmāk – NVA) nodarbinātās personas, kā arī NVA klienti un sadarbības partneri.
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam nepieciešamības gadījumā precizēt rīcības plāna projektu, kādēļ darbības rezultātam "Atbalsta mehānismu izstrāde nelabvēlīgā situācijā esošo jauniešu atbalstam ceļā uz darba tirgu" 2025.gadā un turpmākajos gados (2027.gadu ieskaitot) finansējums tiek plānots no valsta budžeta, ja Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam  (turpmāk - Programma) 4.3.3.6.pasākuma "Nodarbinātības valsts aģentūras veiktspējas stiprināšana un pakalpojumu modernizēšana" (turpmāk - 4.3.3.6.pasākums) ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029.gada 31.decembrim un tas ir ESF+ līdzfinansēts.
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rīcības plāna projektu par AF 3.1.2.5.i investīciju atbilstoši izmaiņām, kas veiktas saskaņā ar AF plāna un Darbības kārtības grozījumiem. T.i. Atskaites punkts Nr.128 "Digitālā rīka izstrāde prasmju novērtēšana". T.i. Izstrādāts un ieviests digitālais rīks. (1gab. vienskaitlī).
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt skaitli "3000" ar skaitli "2521" pie Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – AF) plāna  2.3.1.2.i. investīcijas "Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība", jo veiktas izmaiņas saskaņā ar 2023.gada 16.novembra Padomes īstenošanas lēmumu, ar ko groza Īstenošanas lēmumu (ES) (ST 10157/21 INIT; ST 10157/21 ADD 1) (2021. gada 13. jūlijs) par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot rīcības plāna projekta 1.2.4.1. punktā informāciju "Nepieciešams papildu ESF finansējums (ES fondu 4223 pasākums)”, ņemot vērā, ka atbilstoši IZM š.g. februārī Finanšu ministrijai sniegtajai informācijai nepieciešamais finansējums tiks nodrošināts veicot iekšējās finansējuma pārdales starp IZM atbildībā esošajiem 2021.-2027.gada plānošanas perioda 4.prioritārā virziena ES fondu pasākumiem, nepieprasot papildu ES fondu finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rīcības plāna projekta 5.sadaļā "Atbalsts uzņēmēju uzņēmīgumam" 4.2.4.1.pasākuma nosaukumu. Vēršam uzmanību, ka norādītais finansējums plānots 4.2.4.1. pasākuma 1.kārtai.
Vienlaikus aicinām izvērtēt, vai 5.sadaļu nav nepieciešams papildināt ar informāciju par 4.2.4.1.pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" 2. kārtu jeb prasmju fondiem, kam plānoti 6.8 milj., jo būtībā arī tas ir atbalsts uzņēmēju vakadzībās balstītu prasmju pilveidošanai.

 
Piedāvātā redakcija
4.2.4.1. pasākums "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" 1.kārta
25.
Plāna projekts
Priekšlikums
Aicinām dzēst rīcības plāna projekta pēdējo rindkopu vai pārcelt 5.sadaļā pie informācijas par 4.2.4.1. pasākumu, jo šeit minētais noteikumu projekts iekļauj 4.2.4.1. pasākuma pirmās kārtas finansējumu un atbalsta nosacījumus.
 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Plāna projekts
Priekšlikums
Plāna projekta 2.2.2.8. aktivitātei nav saprotama Finanšu ministrijas atbildība, kā arī 2.2.3.2.aktivitātei nav saprotama Finanšu ministrijas līdzatbildība, līdz ar to plāna projektā minētajām aktivitātēm nepieciešams svītrot Finanšu ministriju kā atbildīgo/līdzatbildīgo institūciju aktivitātes īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt plāna projekta 3.2.2.3.aktivitāti, norādot līdzatbildīgās ministrijas.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam plānoto aktivitāšu tabulās finansējuma ailē norādīt ne tikai finansējuma avotu (ja tas ir ESF Plus, ANM), bet arī pasākuma nosaukumu un tā numuru.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam plāna projekta 2.2.3.1.aktivitātes 4.atsauces skaidrojumā precizēt ESF Plus 4.3.3. SAM 4.3.3.5.pasākuma nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt plāna projekta aktivitātēm noteiktos rezultātus un to izpildes termiņus, jo piemēram projekta 2.2.2.7. aktivitātei pie rezultāta un attiecīgi termiņa ir četras rindas, no kurām divās rindās ir apzīmējums “-“, savukārt 2.2.2.8.aktivitātei pie rezultāta ir divi rādītāji, bet pie termiņa trīs rindas. Attiecīgi salāgojams arī aktivitātes rezultātam norādītais finansējums. Vienlaikus 2.2.2.10. un 2.2.3.2.aktivitātei norādīti četri vienādi rezultāti ar dažādiem termiņiem, nav saprotams, kas ir domāts ar norādīto rezultātu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt plāna projekta 2.2.apakšsadaļu “Plānotās darba tirgus paplašināšanas aktivitātes/rezultāti/termiņi” ar aktivitāti “Datu par izsniegtajām darbnespējas lapām analītikas iespēju pilnveide”.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un rīcības plāna projektā konsekventi lietot saīsinājumus, lai novērstu nekorektas interpretācijas iespējas, tostarp attiecībā uz Eiropas Savienības fondu ieviešanas jomu, kā arī sanumurēt rīcības plāna projekta lapas. Papildus norādām, ka rīcības plāna projektā izmantotais saīsinājums "ESF Plus" attiecināms uz konkrēta Eiropas Savienības fonda nosaukumu - "Eiropas Sociālais fonds Plus", nevis uz visu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021. – 2027. gadam kopumā.
Piedāvātā redakcija
-