Projekta ID
25-TA-1835Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
04.08.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību rīkojuma projekta 1. punktā atsaukties uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) Nr. 2021/2116 par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, pārvaldību un uzraudzību un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 1306/2013 (turpmāk - Regula 2021/2116) vienībām un vai nu precizēt rīkojuma projektu, vai anotācijā skaidrot atsauču ietveršanas mērķi. Proti, pirmšķietami Regulas 2021/2116 3. panta 1. punktā minētā nepārvarama vara un ārkārtas apstākļi un to atzīšana ir nošķirama no ārkārtējās situācijas un tās izsludināšanas likuma “Par ārkārtējo situāciju un izņēmuma stāvokli” izpratnē (sk. Regulas 2021/2116 preambulas 6. un 7. punktu, kā arī, piemēram, Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa noteikumu Nr. 198 "Tiešo maksājumu piešķiršanas kārtība lauksaimniekiem" 3.-5. punktu). Īpaši aicinām izvērtēt atsauces uz Regulas 2021/2116 84. panta 2. punkta "c" apakšpunkta "i" apakšpunktu korektumu, ņemot vērā, ka norma paredz pienākumu dalībvalstīm savās administratīvo sodu sistēmās, kas minētas 1. punktā, paredzēt, ka administratīvais sods netiek uzlikts, ja neatbilstību ir izraisījusi nepārvarama vara vai ārkārtas apstākļi saskaņā ar 3. pantu. Ņemot vērā, ka ar rīkojuma projektu minētais pienākums netiek izpildīts, nav saskatāms pamatojums atsaucei uz konkrēto apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Projekta 1. punktu par ārkārtējo situāciju lauksaimniecībā periodu (spēkā stāšanos) ar 2025. gada 4. augustu nepieciešams izvērtēt un piedāvājam to precizēt atbilstoši Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas datumam. Vēršam uzmanību, ka Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7. panta trešā daļa paredz, ka Ministru kabineta rīkojums, izņemot administratīvo aktu, stājas spēkā tā parakstīšanas brīdī. Savukārt minētā likuma panta ceturtā daļa paredz, ka Ministru kabineta rīkojumu publicē oficiālajā izdevumā. Tādējādi saistot minēto regulējumu ar likuma “Par ārkārtējo situāciju un izņēmuma stāvokli” regulējumu par ārkārtējo situācijas izsludināšanu, kas paredz Ministru kabinetam tiesības noteikt dažādus privātpersonu tiesību ierobežojumus, kā arī dažāda veida atbildību par ierobežojumu nepildīšanu, tiesiskā valstī nebūtu pieļaujams, ka ārkārtējā situācija tiek izsludināta ar atpakaļejošu datumu. Atbilstoši nepieciešams precizēt arī projekta anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
