Projekta ID
24-TA-1351Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
26.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Dotajā brīdī, ņemot vērā, ka formas tērpa iegādei pieejamais finansējums nav pietiekošs jaunā formas tērpa iegādei, Valsts robežsardze nesaskata iespēju veikt “budžeta līdzekļu pārdali no Iekšlietu resora VALIC” (3.lapas 2.rindkopa) un lūdz aizstāt vārdus “paredzot budžeta līdzekļu pārdali no Iekšlietu resora VALIC” ar vārdiem “jautājumu par papildu nepieciešamo finansējumu skatot likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam" sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma nodaļas ,,Piedāvātie risinājumi'' 1. rindkopā minēts ,,Veiksmīgai nodoma izpildei par robežsargu vienreizēju nodrošināšanu ar karavīru formas tērpu'', savukārt, nodaļā ,,Juridiskais pamatojums'' minēts, ka ,,Aizsardzības ministrija ir sagatavojusi un iesniegusi priekšlikumus likumprojektam “Grozījumi Militārā dienesta likumā” ((578/Lp14) izskatīšanai Saeimā: “Papildināt 45. pantu ar 2.1 daļu šādā redakcijā: (2¹) Robežsargu formas tērpu var šūt no auduma, kura raksts ir identisks karavīra formas tērpa rakstam.”''. Ievērojot minēto, pārskatīt un precizēt visu informatīvā ziņojuma tekstu, lietojot vienveidīgas un minētajam likumprojektam atbilstošus apzīmējumus, piemēram, ,,Veiksmīgai nodoma izpildei par robežsargu vienreizēju nodrošināšanu ar audumu, kura raksts ir identisks karavīra formas tērpa rakstam''.
Vienlaikus, ievērojot, ka robežsarga formas tērps, kurš tiks šūts no auduma, kura raksts ir identisks karavīra formas tērpa rakstam, un minētais formas tērps, neskaitot atšķirības zīmes, faktiski nebūs atšķirams no karavīra formas tērpa, rosinām izskatīt iespējas veikt atbilstošus grozījumus Militārā dienesta likuma 45. panta otrajā daļā un 77. pantā.
Papildus informējam, ka minētā Aizsardzības ministrijas priekšlikuma pamatojumā minēts, ka ,,Atbilstoši Nacionālo bruņoto spēku likuma 3. panta trešajai daļai izņēmuma stāvoklī NBS sastāvā var iekļaut Valsts robežsardzi. Savukārt kara laikā NBS sastāvā iekļauj Valsts robežsardzi. Lai sniegtu materiāltehnisko atbalstu Valsts robežsardzei, tiek plānots tai vienu reizi nodot formas tērpus, paredzot likumā tiesības iekšlietu resoram turpmāk izmantot karavīra formas tērpa rakstu robežsargu formas tērpa šūšanai, ko iekšlietu resors nodrošinās no iekšlietu resora rīcībā esošajiem valsts budžeta līdzekļiem.''. Informējam, ka minētais audums tiks izmantots Valsts robežsardzes ikdienas darbā, proti, ārpus kara laika un izņēmuma stāvokļa. Ievērojot minētos aspektus, lūdzu to skaidri norādīt informatīvā ziņojuma tekstā.''
Vienlaikus, ievērojot, ka robežsarga formas tērps, kurš tiks šūts no auduma, kura raksts ir identisks karavīra formas tērpa rakstam, un minētais formas tērps, neskaitot atšķirības zīmes, faktiski nebūs atšķirams no karavīra formas tērpa, rosinām izskatīt iespējas veikt atbilstošus grozījumus Militārā dienesta likuma 45. panta otrajā daļā un 77. pantā.
Papildus informējam, ka minētā Aizsardzības ministrijas priekšlikuma pamatojumā minēts, ka ,,Atbilstoši Nacionālo bruņoto spēku likuma 3. panta trešajai daļai izņēmuma stāvoklī NBS sastāvā var iekļaut Valsts robežsardzi. Savukārt kara laikā NBS sastāvā iekļauj Valsts robežsardzi. Lai sniegtu materiāltehnisko atbalstu Valsts robežsardzei, tiek plānots tai vienu reizi nodot formas tērpus, paredzot likumā tiesības iekšlietu resoram turpmāk izmantot karavīra formas tērpa rakstu robežsargu formas tērpa šūšanai, ko iekšlietu resors nodrošinās no iekšlietu resora rīcībā esošajiem valsts budžeta līdzekļiem.''. Informējam, ka minētais audums tiks izmantots Valsts robežsardzes ikdienas darbā, proti, ārpus kara laika un izņēmuma stāvokļa. Ievērojot minētos aspektus, lūdzu to skaidri norādīt informatīvā ziņojuma tekstā.''
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
1) Attiecībā par nepieciešamību precīzi definēt, kuras karavīra kaujas formas tērpa sastāvdaļas ir nepieciešams nodrošināt, informējam, ka Valsts robežsardzes amatpersonas ir nepieciešams nodrošināt ar šādiem tabulā Nr. 1 norādītiem karavīra formas tērpa elementiem:
NBS KIAS KFT sastāvdaļu nosaukums
Kaujas formas tērps (audums ar maskēšanās rakstu)
skaits uz 1 pax
Formas tērpa jaka (KIAS-Mod1 “KFT-WLPT”);
Formas tērpa bikses (KIAS-Mod1 “KFT-WLPT”);
Cepure. vasaras (Mod1 “KFT-WLPT”);
Jaka. lietus kostīma (KIAS- Mod1 “KFT-WLPT”);
Bikses. lietus kostīma (KIAS- Mod1 “KFT-WLPT”);
NBS KIAS KFT sastāvdaļu nosaukums Kaujas formas tērpa sastāvdaļas (vienkrāsains)
skaits uz 1 pax
Apakšveļa 1 līmeņa;
Apakšveļa 2 līmeņa;
Apakšveļa 3 līmeņa;
Jaka 5. līmeņa «Soft Shell» * (KIAS-Mod1) (KIAS-MOD1 KFT brūna);
Josta. bikšu. KIAS-Mod1;
Cepure. vēsa laika (KIAS-Mod1);
Virsjaka auksta laika ar kapuci KIAS-MOD1 KFT;
Puskombinzons auksta laika KIAS-MOD1 KFT;
Šņorzābaki KIAS – MOD1 brūni;
Cimdi 2. līmenis (taktiskie).
NBS KIAS KFT sastāvdaļu nosaukums
Kaujas formas tērps (audums ar maskēšanās rakstu)
skaits uz 1 pax
Formas tērpa jaka (KIAS-Mod1 “KFT-WLPT”);
Formas tērpa bikses (KIAS-Mod1 “KFT-WLPT”);
Cepure. vasaras (Mod1 “KFT-WLPT”);
Jaka. lietus kostīma (KIAS- Mod1 “KFT-WLPT”);
Bikses. lietus kostīma (KIAS- Mod1 “KFT-WLPT”);
NBS KIAS KFT sastāvdaļu nosaukums Kaujas formas tērpa sastāvdaļas (vienkrāsains)
skaits uz 1 pax
Apakšveļa 1 līmeņa;
Apakšveļa 2 līmeņa;
Apakšveļa 3 līmeņa;
Jaka 5. līmeņa «Soft Shell» * (KIAS-Mod1) (KIAS-MOD1 KFT brūna);
Josta. bikšu. KIAS-Mod1;
Cepure. vēsa laika (KIAS-Mod1);
Virsjaka auksta laika ar kapuci KIAS-MOD1 KFT;
Puskombinzons auksta laika KIAS-MOD1 KFT;
Šņorzābaki KIAS – MOD1 brūni;
Cimdi 2. līmenis (taktiskie).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Papildināt informatīvā ziņojuma nodaļas ,,Piedāvātie risinājumi'' 5. rindkopu ar 3. risinājumu formas tērpu sastāvdaļu iegādei.
Piedāvātā redakcija
3) Valsts robežsardze pievienojas Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centra veiktajam iepirkumam kā viena no līgumslēdzēju pusēm un patstāvīgi veic formas tērpa sastāvdaļu iegādi no komersanta.
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma projektā piedāvātie priekšlikumi paredz:
"1) Iekšlietu ministrijai veikt grozījumus iekšlietu resora esošā normatīvā regulējuma ietvaros, kas reglamentē formas tērpu, atšķirības zīmju valkāšanu un ar to saistītos aspektus;
2) Iekšlietu ministrijai izstrādāt minēto formas tērpu dzīves cikla modeli, t.sk. uzturēšanas un utilizēšanas kārtību."
Pirmkārt, norādāms, ka no informatīvajā ziņojumā izklāstītās informācijas nav skaidrs, kādi tieši grozījumi normatīvajā regulējumā veicami, izņemot grozījumus Ministru kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumos Nr. 464 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu”. Vienlaikus norādāms, ka grozījumus attiecīgos ārējos normatīvajos aktos var veikt tikai tā pieņēmējs, proti, Saeima vai Ministru kabinets. Attiecīgi Iekšlietu ministrijai var tikt noteikts uzdevums izstrādāt attiecīgos grozījumus un virzīt tos pieņemšanai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Otrkārt, saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 45. panta regulējumu jautājumi par formas tērpa uzturēšanas un utilizēšanas kārtību ir iestādes (konkrētajā gadījumā – Valsts robežsardzes), bet ne Iekšlietu ministrijas kompetences jautājums. Turklāt, atbilstoši spēkā esošajam tiesiskajam regulējumam, amatpersonai, saņemot jaunu formas tērpu vai atvaļinoties no dienesta, jau šobrīd ir pienākums nodot tai izsniegto formas tērpu, un iestādei ir pienākums minēto formas tērpu no amatpersonas pieņemt, un attiecīgi risināt arī jautājumus par turpmāko rīcību ar nodotajiem formas tērpiem, tostarp, to utilizēšanu. Līdz ar to nav saskatāma priekšlikuma, kas paredz “izstrādāt formas tērpu dzīves cikla modeli, t.sk. uzturēšanas un utilizēšanas kārtību”, nepieciešamība.
Ievērojot minēto, precizēt informatīvā ziņojuma projektu.
Ņemot vērā, ka identiski priekšlikumi ietverti arī informatīvā ziņojuma projektam pievienotajā Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā, attiecīgi precizēt arī Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu.
"1) Iekšlietu ministrijai veikt grozījumus iekšlietu resora esošā normatīvā regulējuma ietvaros, kas reglamentē formas tērpu, atšķirības zīmju valkāšanu un ar to saistītos aspektus;
2) Iekšlietu ministrijai izstrādāt minēto formas tērpu dzīves cikla modeli, t.sk. uzturēšanas un utilizēšanas kārtību."
Pirmkārt, norādāms, ka no informatīvajā ziņojumā izklāstītās informācijas nav skaidrs, kādi tieši grozījumi normatīvajā regulējumā veicami, izņemot grozījumus Ministru kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumos Nr. 464 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu”. Vienlaikus norādāms, ka grozījumus attiecīgos ārējos normatīvajos aktos var veikt tikai tā pieņēmējs, proti, Saeima vai Ministru kabinets. Attiecīgi Iekšlietu ministrijai var tikt noteikts uzdevums izstrādāt attiecīgos grozījumus un virzīt tos pieņemšanai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Otrkārt, saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 45. panta regulējumu jautājumi par formas tērpa uzturēšanas un utilizēšanas kārtību ir iestādes (konkrētajā gadījumā – Valsts robežsardzes), bet ne Iekšlietu ministrijas kompetences jautājums. Turklāt, atbilstoši spēkā esošajam tiesiskajam regulējumam, amatpersonai, saņemot jaunu formas tērpu vai atvaļinoties no dienesta, jau šobrīd ir pienākums nodot tai izsniegto formas tērpu, un iestādei ir pienākums minēto formas tērpu no amatpersonas pieņemt, un attiecīgi risināt arī jautājumus par turpmāko rīcību ar nodotajiem formas tērpiem, tostarp, to utilizēšanu. Līdz ar to nav saskatāma priekšlikuma, kas paredz “izstrādāt formas tērpu dzīves cikla modeli, t.sk. uzturēšanas un utilizēšanas kārtību”, nepieciešamība.
Ievērojot minēto, precizēt informatīvā ziņojuma projektu.
Ņemot vērā, ka identiski priekšlikumi ietverti arī informatīvā ziņojuma projektam pievienotajā Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā, attiecīgi precizēt arī Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršama uzmanība, ka nav skaidri un viennozīmīgi saprotams, kādi normatīvie akti ietilpst informatīvā ziņojuma projektā norādītajā “iekšlietu resora esošā normatīvā regulējuma” ietvarā.
Norādāms, ka jautājumi par amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm, tostarp arī robežsargu, formas tērpu, ir regulēti Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma X nodaļā. Minētajā likuma nodaļā likumdevējs ir noteicis, ka amatpersonas formas tērpu ir tiesīga nēsāt tikai amatpersona, kā arī nolūkā nepieļaut izsniegto formas tērpu nonākšanu pie trešajām personām, likumdevējs ir noteicis amatpersonai pienākumu, saņemot jaunu formas tērpu vai tā sastāvdaļas, vai atvaļinoties no dienesta, iestādes vadītāja noteiktajā kārtībā nodot formas tērpu vai tā sastāvdaļas.
Tāpat minētā likuma XII nodaļā ir paredzēta administratīvā atbildība par pārkāpumiem amatpersonas formas tērpa un atšķirības zīmju aprites jomā, tostarp atbildība par amatpersonas formas tērpa vai atšķirības zīmju prettiesisku valkāšanu.
Tādējādi secināms, ka jau šobrīd Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā ietvertais tiesiskais regulējums formas tērpa jomā ir saskanīgs ar Militārā dienesta likuma attiecīgo regulējumu. Līdz ar to, nav saprotams, kādi vēl papildu grozījumi nepieciešami tiesiskā regulējuma saskaņotības nodrošināšanai.
Savukārt gadījumā, ja vārdkopas “iekšlietu resora esošā normatīvā regulējuma ietvaros” ietvarā ietilpst arī iekšējie normatīvie akti, vēršama uzmanība, ka saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 45. panta trešajā daļā ietverto pilnvarojumu formas tērpa un atšķirības zīmju nēsāšanas kārtības noteikšana ir iestādes vadītāja kompetences jautājums. Norādāms, ka Iekšlietu ministrija nav tiesīga precizēt vai veikt grozījumus citas iestādes (tai skaitā tās padotībā esošas iestādes) iekšējos normatīvajos aktos.
Ievērojot minēto, precizēt informatīvā ziņojuma projektu.
Norādāms, ka jautājumi par amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm, tostarp arī robežsargu, formas tērpu, ir regulēti Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma X nodaļā. Minētajā likuma nodaļā likumdevējs ir noteicis, ka amatpersonas formas tērpu ir tiesīga nēsāt tikai amatpersona, kā arī nolūkā nepieļaut izsniegto formas tērpu nonākšanu pie trešajām personām, likumdevējs ir noteicis amatpersonai pienākumu, saņemot jaunu formas tērpu vai tā sastāvdaļas, vai atvaļinoties no dienesta, iestādes vadītāja noteiktajā kārtībā nodot formas tērpu vai tā sastāvdaļas.
Tāpat minētā likuma XII nodaļā ir paredzēta administratīvā atbildība par pārkāpumiem amatpersonas formas tērpa un atšķirības zīmju aprites jomā, tostarp atbildība par amatpersonas formas tērpa vai atšķirības zīmju prettiesisku valkāšanu.
Tādējādi secināms, ka jau šobrīd Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā ietvertais tiesiskais regulējums formas tērpa jomā ir saskanīgs ar Militārā dienesta likuma attiecīgo regulējumu. Līdz ar to, nav saprotams, kādi vēl papildu grozījumi nepieciešami tiesiskā regulējuma saskaņotības nodrošināšanai.
Savukārt gadījumā, ja vārdkopas “iekšlietu resora esošā normatīvā regulējuma ietvaros” ietvarā ietilpst arī iekšējie normatīvie akti, vēršama uzmanība, ka saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 45. panta trešajā daļā ietverto pilnvarojumu formas tērpa un atšķirības zīmju nēsāšanas kārtības noteikšana ir iestādes vadītāja kompetences jautājums. Norādāms, ka Iekšlietu ministrija nav tiesīga precizēt vai veikt grozījumus citas iestādes (tai skaitā tās padotībā esošas iestādes) iekšējos normatīvajos aktos.
Ievērojot minēto, precizēt informatīvā ziņojuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Precizēt informatīvā ziņojuma projektā norādītos risinājuma variantus, kas paredz, ka Iekšlietu ministrija veic formas tērpu iegādi, ievērojot to, ka saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 45. panta (22) daļā noteikto, formas tērpu pasūta un iegādājas attiecīgā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāde (konkrētajā gadījumā – Valsts robežsardze).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma projektā norādīts, ka “lai nodrošinātu karavīru formas tērpu uzturēšanu un nolietoto sastāvdaļu atjaunošanu, Iekšlietu ministrijai būtu nepieciešams izstrādāt rezervju veidošanas sistēmu”. Saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm 45. panta (22) daļā noteikto, ka amatpersonas formas tērpa un atšķirības zīmju izgatavošanu pasūta un tos iegādājas iestāde, arī formas tērpa rezervju veidošanas sistēmas izstrāde ir attiecīgās iestādes (konkrētajā gadījumā – Valsts robežsardzes) kompetences jautājums. Ievērojot minēto, precizēt informatīvā ziņojuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma projekts paredz, ka “Iekšlietu ministrijai ir nepieciešams detalizēti definēt VRS vajadzību saistībā ar formas tērpu nodrošinājumu. Ir nepieciešams identificēt personāla skaitu, t.i. personāla kategorijas vai grupas, kam ikdienas valkāšanai plānots piešķirt karavīra kaujas formas tērpu un tā sastāvdaļas, kā arī precīzi definēt, kuras karavīra kaujas formas tērpa sastāvdaļas ir nepieciešams nodrošināt un kā tiek plānots tās uzturēt nākotnē, t.i. noteikt robežsargam piešķiramā kaujas formas tērpa komplektu un tā atjaunošanas un apgādes principus”.
Vēršama uzmanība, ka saskaņā ar Iekšietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 45. panta (22) daļu amatpersonas formas tērpa un atšķirības zīmju izgatavošanu pasūta un tos iegādājas iestāde. Tāpat vēršama uzmanība, ka šā likuma 45. panta trešajā daļā ir ietverts pilnvarojums iestādes vadītājam noteikt amatpersonas formas tērpa un atšķirības zīmju izsniegšanas normas, nēsāšanas kārtību, lietošanas ilgumu, nenododamās formas tērpa sastāvdaļas un formas tērpa nodošanas kārtību, kā arī speciālā apģērba, individuālo aizsardzības līdzekļu, ekipējuma un inventāra veidus, izsniegšanas normas un nodošanas kārtību.
Līdz ar to, attiecīgo informatīvā ziņojuma projektā minēto vajadzību definēšana un jautājumu izlemšana ir Valsts robežsardzes, bet ne Iekšlietu ministrijas kompetences jautājums. Ievērojot minēto, precizēt informatīvā ziņojuma projektā iekļauto informāciju.
Vēršama uzmanība, ka saskaņā ar Iekšietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 45. panta (22) daļu amatpersonas formas tērpa un atšķirības zīmju izgatavošanu pasūta un tos iegādājas iestāde. Tāpat vēršama uzmanība, ka šā likuma 45. panta trešajā daļā ir ietverts pilnvarojums iestādes vadītājam noteikt amatpersonas formas tērpa un atšķirības zīmju izsniegšanas normas, nēsāšanas kārtību, lietošanas ilgumu, nenododamās formas tērpa sastāvdaļas un formas tērpa nodošanas kārtību, kā arī speciālā apģērba, individuālo aizsardzības līdzekļu, ekipējuma un inventāra veidus, izsniegšanas normas un nodošanas kārtību.
Līdz ar to, attiecīgo informatīvā ziņojuma projektā minēto vajadzību definēšana un jautājumu izlemšana ir Valsts robežsardzes, bet ne Iekšlietu ministrijas kompetences jautājums. Ievērojot minēto, precizēt informatīvā ziņojuma projektā iekļauto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 45. panta trešo daļu iestādes vadītājs ir pilnvarots noteikt amatpersonas formas tērpa nēsāšanas ilgumu. Ievērojot to, ka robežsargiem plānots izsniegt karavīra kaujas formas tērpiem identiskus formas tērpus, lai nodrošinātu vienlīdzīgu attieksmi starp robežsargu un karavīru, aicinām papildināt informatīvā ziņojuma projekta tabulu Nr.1 ar informāciju par tajā minēto kaujas formas tērpa sastāvdaļu lietošanas ilgumu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma sadaļā "Piedāvātie risinājumi" iekļauto 1.tabulu, kurā attēlots karavīra formas tērpa elementu skaits uz vienu amatpersonu un kopējā summa 4 566 264 euro. Vēršam uzmanību, ka no informatīvā ziņojuma projekta sadaļas "Esošā situācija" var secināt, ka kopējā summa 4 566 264 euro apmērā attiecināma uz 2400 robežsargiem, nevis vienu Valsts robežsardzes amatpersonu, kam ir speciālā dienesta pakāpe.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma projekta sadaļas "Esošā situācija" trešajā rindkopā sniegta informācija, ka "kopējā vienreizējā atbalsta apjoms no aizsardzības budžeta 2400 robežsargiem kopā sastāda vairāk kā MEUR 4,6". Lūdzam labot pārrakstīšanās kļūdu, norādot kopējo summu Valsts robežsardzes vienreizējai nodrošināšanai ar karavīra kaujas formas sastāvdaļām no aizsardzības budžeta.
Piedāvātā redakcija
-
13.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma sadaļā "Piedāvātie risinājumi" sniegta informācija, ka "VRS vienreizējai nodrošināšanai ar karavīra kaujas formas tērpa sastāvdaļām, AM plāno segt izdevumus no NBS budžeta apakšprogrammas 22.12.00 "Nacionālo bruņoto spēku uzturēšana" plānotā finansējuma "Centralizētās iegādes"". Ierosinām papildināt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu ar atļauju Aizsardzības ministrijai segt izdevumus, kas saistīti ar Valsts robežsardzes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm vienreizēju nodrošināšanu ar karavīra formas tērpu sastāvdaļām, no Aizsardzības ministrijas budžeta apakšprogrammas 22.12.00 "Nacionālo bruņoto spēku uzturēšana".
Piedāvātā redakcija
-
14.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Papildināt MK sēdes protokollēmuma projekta 2. punktu ar konkrētu izpildes termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar Informatīvajā ziņojumā minēto, Iekšlietu ministrijai ir nepieciešams detalizēti definēt VRS vajadzību saistībā ar formas tērpu nodrošinājumu, ir nepieciešams identificēt personāla skaitu, t.i. personāla kategorijas vai grupas, kam ikdienas valkāšanai plānots piešķirt karavīra kaujas formas tērpu un tā sastāvdaļas, kā arī precīzi definēt, kuras karavīra kaujas formas tērpa sastāvdaļas ir nepieciešams nodrošināt, līdz ar to MK protokollēmuma 3. punkta izpilde ir iespējama tikai pēc attiecīgās informācijas saņemšanas no Iekšlietu ministrijas (VRS). Ņemot vērā iepriekš minēto būtu nepieciešamas papildināt MK protokollēmumu ar konkrētu terminētu uzdevumu Iekšlietu ministrijai (VRS).
Piedāvātā redakcija
-
16.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Papildināt MK sēdes protokollēmuma projekta 4.punktu ar konkrētu izpildes termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
