Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-442
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
05.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam arī informatīvajā ziņojumā aiz 2.2.3. punktā uzskaitītajiem kritērijiem ietvert izziņā sniegto skaidrojumu: "Ņemot vērā, ka DEP ietver digitalizācijas projektus dažādās nozarēs, Padomē nav plānots vērtēt projektus no to satura aspekta."
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums 4.sadaļā pie 6.priekšlikuma precīzi atrunāt  kas ir saprotams ar "izvēršanu".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums skaidri norādīt, kas 2.3.punktā pie mērķa “Izvēršana, digitālo spēju optimāla izmantošana un sadarbspēja” neskar EM atbildību EDIC izvērtēšanā. Papildus lūgums skaidrot, uz kāda pamata VARAM ir atbildīgs par EDIC izvērtēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums 2.3.punktā pie mērķa “Padziļinātas digitālās prasmes” iekļaut Ekonomikas ministriju (EM), ņemot vērā, ka EM ir iesaistīta specializēto digitālo prasmju apmācībā komersantiem digitālās transformācijas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums 2.3.punktā un 4. punktā pie darbības, ko paredz DEP pirmais konkrētais mērķis “Augstas veiktspējas skaitļošana”, iekļaut Ekonomikas ministriju, ņemot vērā, ka augstas veiktspējas skaitļošanas ieviešana komersantu līmenī būtu atbilstošāka Ekonomikas ministrijai. 

Lūgums veikt attiecīgus precizējumus arī MK sēdes protokollēmuma projekta 4.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Inormatīvajā ziņojumā minēts "Padomei būs tiesības ar padomdevēja tiesībām pieaicināt attiecīgus nozares ekspertus, pieprasīt un saņemt no valsts, pašvaldību un citām institūcijām padomes uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju." Lūgums precizēt, kādu uzdevumu izpildei tiks pieaicināti eksperti.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums iekļaut kārtību, ja DEP Padome sniedz negatīvu atzinumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 7.lpp. minēts "Padome sniegs atzinumu arī gadījumos, kad projekta pieteikumu dalībai DEP konkursā vēlas iesniegt privātā sektora pretendents un konkursa nosacījumi paredz, ka projekta pieteikumam nepieciešams valsts atbildīgās nozares ministrijas apliecinājums par idejas atbilstību nacionālajai digitālās transformācijas politikai.". Lūdzam dzēst, jo Atveseļošanas fonds un ES fondi šādu kārtību neparedz.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums svītrot teikumu "Padomes sanāksmē par projekta jomu atbildīgā ministrija sniedz pamatojumu par konkrētā DEP projekta realizācijas nepieciešamību un atbilstību Latvijas valsts politikas dokumentos nostiprinātajiem stratēģiskajiem virzieniem, kā arī pamatojumu līdzfinansējuma nepieciešamībai konkrētajiem privātā sektora pārstāvjiem." vai papildināt "ja tiek pieprasīts valsts budžets".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums precizēt kā DEP Padome nodrošinās nedublēšanās pārbaudes un kādām investīcijām, kas minēts 6.lpp.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemto vērā, ka Atveseļošanas un noturības mehānismā vai ES fondu ietvaros pie digitālās transformācija nav plānota DEP Padomes atzinuma saņemšana, lūgums svītrot, vai skaidri definēt pamatojumu izvirzītajai prasībai.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Nepieciešams identificēt, kas ir saprotams ar "Latvijas valsts iestādes".
Ja informatīvā ziņojuma būtība ir attiecināma uz DEP konkursiem, kur piesakās tikai Latvijas valsts iestādes, tad lūgums skaidri definēt par kādiem DEP projektiem iet runa. Vienlaikus lūgums precīzi norādīt regulējumu, kas nosaka šādu kārtību. Lūgums papildināt ar pamatojumu, kāpēc privātā sektora pārstāviem nepieciešams saņemt Padomes atzinumu, kas to nosaka.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums 2.2.3.apakšpunktu papildināt norādot, kādos konkursa gadījumos būs jāsaņem minētais atzinums, un kas to nosaka. Vēršam uzmanību, ka pastāv iespēja, ka kāds DEP projektu konkursa uzsaukums jau ir beidzies. Nepieciešams iekļaut informāciju, vai šādos gadījumos jāsniedz DEP Padomes atzinums.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums 2.2.2.apakšpunkta otrajā uzskaitījumā skaidri norādīt iespējamos jautājums, lai nerastos interpretācijas iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums 2.2.2.apakšpunktā skaidri definēt, kas neietilpst Ekonomikas ministrijas kompetencē.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums sniegt juridisko pamatojumu 2.2.2.apakšpunktā minētās darbības nodrošināšanai. Papildus aicinām 2.2.2.apakšpunktā iekļaut visu konsorciju darbības veidu un īstenoto DEP mērķu pārbaudi, neatsacoties tieši uz Eiropas Digitālajiem inovācijas centriem (EDIC), ņemot vērā, ka DEP Padomei nav juridisku saistību ar EDIC, kas noteiktu EDIC pienākumu atskaitīties par rādītāju un mērķu sasniegšanu DEP Padomei.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ierosinām precizēt 2.2.1.apakšpunktā minēto informāciju ar atsauci, "ja prasība iekļauta DEP projekta konkursā". Papildus lūgums svītrot vārdu "Iecerēts".
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ja DEP padome neveic projektu uzsaukumus, tad lūgums skaidrot nepieciešamību uzlikt papildus slogu jebkuram projektu iesnieguma iesniedzējam kādā no DEP projektiem, kam sākotnēji nepieciešams DEP padomes saskaņojums.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums skaidrot DEP koordinācijas padomes un DEP kontaktpunkta sasaisti.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums aprakstīt "DEP projektu koordinācijas mehānismu", kas minēts 2.2.sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums precizēt, kas ir "DEP pretendents".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums precizēt, kas saprotams ar vārdiem “Latvijas pretendentu”.
Piedāvātā redakcija
-
23.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūgums precizēt, kas saprotams ar vārdu “izvēršanu” un salāgot šī punkta precizēto redakciju ar 6. punkta redakciju Informatīvā ziņojuma 11. lpp.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzu normas skaidrībai atrunāt saīsinājums 2. pielikumā, kā arī citviet informatīvajā ziņojumā, piemēram, EK. 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzu skaidrot, kas ir saprotams ar  2.1. sadaļā DEP nacionālās kontrolpunkts 5.rindkopas apakšpunktā minēto uzdevumu "paaugstināt izpratni par iespējām, kuras piedāvā DEP".
Piedāvātā redakcija
-
26.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzu 1.2. sadaļā DEP finansēšana un finansējuma īstenošana 8.rindkopā atrunāt konkursa nosaukumu. Nav atšifrēts, ka tas ir DEP konkurss.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzu 1.2. sadaļā "DEP finansēšana un finansējuma īstenošana" atrunāt Regulas (ES) 2018/1488 pilno nosaukumu. 
Piedāvātā redakcija
-