Projekta ID
24-TA-348Atzinuma sniedzējs
Latvijas Finanšu nozares asociācija
Atzinums iesniegts
20.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Likumprojekta anotācijā norādīts, ka "Kredītiestāžu likumā būtu jāveic izmaiņas, ietverot deleģējumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā administratīvā pārkāpuma procesu un taktisko analīzi veicošās KNAB amatpersonas pieprasa un kredītiestāde sniedz tās rīcībā esošās neizpaužamās ziņas, šo ziņu sniegšanas termiņu, pieprasījuma veidlapas paraugu un mašīnlasāmo datu struktūru, līdzīgi kā tas noteikts attiecībā uz procesa virzītājiem un operatīvās darbības subjektiem Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumos Nr.393 “Kārtība, kādā pieprasa un sniedz kredītiestādes rīcībā esošās neizpaužamās ziņas, arī ziņas darījuma pārraudzības gadījumā”, paredzot, ka informācijas apmaiņa notiek elektroniski, izmantojot Valsts reģionālās attīstības aģentūras pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu savietotāja datu izplatīšanas tīklu. Tiesiskais regulējums nemainīs administratīvo slogu kredītiestādēm, ņemot vērā, ka tās jau šobrīd sniedz tās rīcībā esošās neizpaužamās ziņas gan KNAB, gan citām institūcijām."
Finanšu nozares asociācija norāda, ka no minētā nav skaidri un nepārprotami secināms, ka plānotais regulējums nemainīs (nepalielinās!) administratīvo slogu, ņemot vērā, ka anotācijā nav nepārprotami norādīts, ka KNAB izmantos jau esošos, ar minētajiem Ministru kabineta noteikumiem apstiprinātos veidlapu paraugus un ievēros jau tagad tiesiski nostiprinātos termiņus. Pievēršam uzmanību, ka administratīvais slogs neizriet tikai no paša fakta, vai informācijas sniegšana ir paredzēta kā tāda, bet arī no informācijas satura, struktūras un citiem ar informācijas sniegšanu saistītiem aspektiem. Apgalvot, ka kredītiestādēm administratīvais slogs nepieaugs Likumprojekta kontekstā nav iespējams, jo jebkurā gadījumā pieaugs pieprasījumu skaits, ievērojot, ka Likumprojekts rada jaunus gadījumus, kuros informācija tiks pieprasīta. Ievērojot minēto, Asociācija iebilst Likumprojekta anotācijā norādītajam un aicina to precizēt nepārprotami norādot, ka administratīvais slogs kredītiestādēm nepieaugs kontekstā ar to, ka tiks negrozīti izmantotas jau šobrīd noteiktās informācijas sniegšanas veidlapas, datu struktūra un sniegšanas termiņi.
Finanšu nozares asociācija norāda, ka no minētā nav skaidri un nepārprotami secināms, ka plānotais regulējums nemainīs (nepalielinās!) administratīvo slogu, ņemot vērā, ka anotācijā nav nepārprotami norādīts, ka KNAB izmantos jau esošos, ar minētajiem Ministru kabineta noteikumiem apstiprinātos veidlapu paraugus un ievēros jau tagad tiesiski nostiprinātos termiņus. Pievēršam uzmanību, ka administratīvais slogs neizriet tikai no paša fakta, vai informācijas sniegšana ir paredzēta kā tāda, bet arī no informācijas satura, struktūras un citiem ar informācijas sniegšanu saistītiem aspektiem. Apgalvot, ka kredītiestādēm administratīvais slogs nepieaugs Likumprojekta kontekstā nav iespējams, jo jebkurā gadījumā pieaugs pieprasījumu skaits, ievērojot, ka Likumprojekts rada jaunus gadījumus, kuros informācija tiks pieprasīta. Ievērojot minēto, Asociācija iebilst Likumprojekta anotācijā norādītajam un aicina to precizēt nepārprotami norādot, ka administratīvais slogs kredītiestādēm nepieaugs kontekstā ar to, ka tiks negrozīti izmantotas jau šobrīd noteiktās informācijas sniegšanas veidlapas, datu struktūra un sniegšanas termiņi.
Piedāvātā redakcija
Kredītiestāžu likumā būtu jāveic izmaiņas, ietverot deleģējumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā administratīvā pārkāpuma procesu un taktisko analīzi veicošās KNAB amatpersonas pieprasa un kredītiestāde sniedz tās rīcībā esošās neizpaužamās ziņas, šo ziņu sniegšanas termiņu, pieprasījuma veidlapas paraugu un mašīnlasāmo datu struktūru, tā kā tas noteikts attiecībā uz procesa virzītājiem un operatīvās darbības subjektiem Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumos Nr.393 “Kārtība, kādā pieprasa un sniedz kredītiestādes rīcībā esošās neizpaužamās ziņas, arī ziņas darījuma pārraudzības gadījumā”. Attiecībā uz KNAB nosakāmais ziņu sniegšanas termiņš, pieprasījuma veidlapas paraugi un mašīnlasāmo datu struktūra attiecināmi tie paši, kas šobrīd jau noteikti minētajos Ministru kabineta noteikumos, lai nodrošinātu, ka administratīvais slogs privātajam sektoram būtiski nepieaug. Tāpat ievērojams jau esošais process, kura ietvaros informācijas apmaiņa notiek elektroniski, izmantojot tikai Valsts reģionālās attīstības aģentūras pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu savietotāja datu izplatīšanas tīklu.
