Atzinums

Projekta ID
22-TA-2260
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna otrās komponentes „Digitālā transformācija” 2.3. reformu un investīciju virziena „Digitālās prasmes” 2.3.2.3.i. investīcijas „Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs” īstenošanas noteikumi
Iebildums
Lūdzam iesniegt MK noteikumu tulkojumu angļu valodā iesniegšanai saskaņošanai Eiropas Komisijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna otrās komponentes „Digitālā transformācija” 2.3. reformu un investīciju virziena „Digitālās prasmes” 2.3.2.3.i. investīcijas „Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs” īstenošanas noteikumi
Iebildums
Konceptuāls iebildums.
MK noteikumu projektā noteiktajiem nosacījumiem jāatbilst spēkā esošajam Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānam (turpmāk – AF plāns).
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
I. Vispārīgie jautājumi
Iebildums
Lūdzam MK noteikumos iekļaut informāciju par investīcijas sasaisti ar īstenojamo reformu.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
I. Vispārīgie jautājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt, vai 2.3.2.3.i. investīcijas projekts paredzēts kā stratēģiski svarīgs projekts AF ievaros, nepieciešamības gadījumā norādot attiecīgus specifiskos komunikācijas pasākumus.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
2.2. palielinot interneta datu pārraides jaudu izglītības iestādēs kvalitatīvai, jēgpilnai un plānveidīgai digitālo tehnoloģiju izmantošanai mācību procesā.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka 2.2.punktā noteiktais mērķis neatbilst spēkā esošajai Padomes īstenošanas lēmuma par Latvijas Atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu (CID), AF plāna un tā izmaksu pamatojuma redakcijai.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
4. Investīcijas mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 14. punktu  minētās atbalstāmās darbības un sasniedzot šādus rādītājus:
Iebildums
Lūgums 4.punktā ietvert investīcijai atbilstošos rādītājus un to vērtības atbilstoši spēkā esošajam Padomes īstenošanas lēmumam par Latvijas Atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu (CID).
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
4. Investīcijas mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 14. punktu  minētās atbalstāmās darbības un sasniedzot šādus rādītājus:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai kāds no reformas 2.3.2.r “Digitālās prasmes sabiedrības un pārvaldes digitālajai transformācijai” rādītajiem nav pēc būtības atbilstošs 2.3.2.3.i. investīcijai.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
4.2. specifiskais rādītājs: līdz 2023. gada 31.decembrim veikts datu apkopojums un analīze par interneta datu pārraides jaudas problēmām un vajadzībām izglītības iestādēs un sagatavoti priekšlikumi datu pārraides iespēju pilnveidošanai, tostarp izglītības iestāžu iekšējā interneta tīkla funkcionēšanas uzlabojumiem (turpmāk – priekšizpēte).
Iebildums
Saskaņā ar Vadlīnijām informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas īstenošanu Nozares ministrijas papildus noteiktie rādītāji tiek definēti kā "nacionālie rādītāji". Lūgums koriģēt 4.2. apakšpunktu, "specifiskais rādītājs" vietā norādot "nacionālais rādītājs".
Papildus lūdzam skaidrot, vai dati par šo rādītāju būs uzkrājami Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā?
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
5. Investīcijas ietvaros nozares ministrijas funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – nozares ministrija).
Iebildums
Lūdzam norādīt IZM kā par investīciju atbildīgo nozares ministriju.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
10. Atveseļošanas fonda (turpmāk – AF) atbalstu sniedz dotācijas veidā.
Iebildums
Ņemot vērā to, ka Vadlīnijās informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas īstenošanu ir definēti trīs atbalsta veidi - grants, finanšu instruments vai kombinētais atbalsts, lūgums koriģēt punkta redakciju, vārda "dotācijas" vietā norādot "granta".
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
11. Investīcijai pieejamais AF finansējums ir 15 000 000 euro.
Iebildums
Lūdzam papildināt punktu ar informāciju par kopējo Investīcijas pieejamo finansējumu, izdalot atsevišķi Atveseļošanas fonda finansējumu un norādot arī nepieciešamā finansējuma apmēru PVN segšanai.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
12. AF finansējums plānots viena investīcijas projekta īstenošanai, tai skaitā 11 000 000 euro portatīvās datortehnikas iegādei mācību procesa nodrošināšanai izglītojamajiem no sociāli neaizsargātām grupām.
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā, ka ierosinātie CID un AF plāna grozījumi ir jāpamato ar konkrētiem dokumentiem, kas pierāda cenu izmaiņas. Līdz ar to lūdzam izvērtēt investīcijas finansējuma sadalījumu un piešķīrumu portatīvās datortehnikas iegādei atbilstoši sākotnēji apstiprinātajam AF plānam, tā izmaksu pamatojumam un attiecīgajam cenu pieaugumam. Lūdzam detalizētāk skaidrot, kāpēc investīcijas tiešajam mērķim plānots novirzīt mazāk finansējuma nekā sākotnēji tika plānots.
Tāpat lūdzam skaidrot, vai šāds finansējuma sadalījums neietekmē investīcijas rādītāju sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
II. Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā, ka atbalstāmajām darbībām un attiecināmajām izmaksām jābūt norādītām saskaņā ar apstiprināto AF plānu un tā pielikumiem. Vēršam uzmanību, ka AF plāna izmaksu pamatojumā ir tikai datortehnikas cenas pamatojums un nav iekļauts citu izmaksu pamatojums. Norādām, ka administratīvās un revidenta izmaksas var tikt iekļautas AF plānā, ja tās vajadzīgas sekmīgai investīcijas ieviešanai un pieejamais AF finansējums ir uzskatāms par pietiekamu AF investīcijas ieviešanai un noteikto rādītāju sasniegšanai noteiktajā termiņā. Lūdzam sniegt anotācijā arī apliecinājumu, ka šādas izmaksas neaizvietos IZM plānotos kārtējos administratīvos  izdevumus, kā arī informāciju, ka investīcijas administrēšanai netiks pieprasīti papildu finanšu līdzekļi no valsts budžeta.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
14.2. datu pārraides interneta pakalpojuma un iekšējā interneta tīkla funkcionēšanas uzlabojumi izglītības iestādēs mācību procesa nodrošināšanai, tostarp nepieciešamās priekšizpētes veikšana ekonomiski pamatota uzlabojumu plāna izstrādei un īstenošanai;
Iebildums
Lūdzam MK noteikumos vai anotācijā iekļaut informāciju par īpašumtiesībām, kas saistītas ar ieguldījumiem infrastruktūrā.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
15. Portatīvās datortehnikas sadali sadarbības partneriem – pašvaldībām un valsts dibinātām izglītības iestādēm, kas ne vēlāk kā trīs mēnešus pēc finansējuma saņēmēja uzaicinājuma ir noslēguši sadarbības līgumu ar finansējuma – nodrošina atbilstoši finansējuma saņēmēja apstiprinātai kvotai, balstoties uz datiem par izglītojamajiem no sociālā riska grupām. Minētos datus iegūst no šādiem informāciju sistēmu un datu turētājiem:
 
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt šo punktu, jo pēc šā brīža redakcijas nav skaidrs, ar ko tiek slēgts sadarbības līgums.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
19.4. vietējo un ārvalstu komandējumu izmaksas;
Iebildums
Lūdzam izvērtēt ārvalstu komandējumu izmaksu nepieciešamību investīcijas mērķu un rādītāju sasniegšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
19.7. zvērināta revidenta audita izmaksas, lai gūtu pārliecību par veikto izmaksu pamatotību, atbilstību īstenošanas nosacījumiem un normatīvo aktu prasību ievērošanai, tai skaitā, konstatējot pieļautā interešu konflikta, dubultā finansējuma, korupcijas un krāpšanas situāciju pazīmju neesamību, kā arī apliecinot sasniegto rezultātu atbilstību projektā plānotajam;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar vadlīniju 22.punktu neatkarīga revidenta/ iekšējā audita izmaksas ir attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda finansējuma, izņemot gadījumus, kad minēto funkciju veic nozares ministrijas vai Valsts kancelejas iekšējā audita struktūrvienība.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
19.8. citas izmaksas, kas saistītas ar šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanu, tai skaitā izmaksas, kas nav tieši saistītas ar investīcijas projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus investīcijas projekta veicamo darbību īstenošanai un investīcijas projekta rezultātu sasniegšanai.
Iebildums
Neatbalstām šādu izmaksu iekļaušanu, norādām, ka izmaksām jābūt tieši saistītām ar investīcijas mērķiem un rādītāju sasniegšanu, kā arī iekļautām AF plānā. Tāpat izmaksas nedrīkst aizvietot IZM ikdienas plānotos kārtējos administratīvos izdevumus.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
20. PVN izmaksas nav attiecināmas finansēšanai no AF finansējuma. Finansējuma saņēmējs PVN izmaksas, kas nepārsniedz 3 000 000 euro, sedz no valsts budžeta līdzekļiem.
Iebildums
Lai visa informācija par projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu būtu vienkopus, lūdzam šo punktu pārcelt aiz 11.punkta, vai apvienot ar to.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
21. Izmaksas ir attiecināmas no šo noteikumu spēkā stāšanās.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Atveseļošanas fonda plāna apstiprināšanas brīdi - 2021.gada 13.jūliju, projektu iesniegumu atlases brīdi vai Atveseļošanas fonda plānā identificēto konkrēto projektu līgumu vai vienošanās noslēgšanas brīdī nedrīkst tikt atbalstītas jau pabeigtas darbības. Attiecīgi lūdzu papildināt MK noteikumu projektu, ka netiek attiecinātas izmaksas par pabeigtām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
III. Projekta īstenošanas un uzraudzības kārtība
Iebildums
Lūdzam MK noteikumos noteikt šādu pārbaužu veikšanu (tajā skaitā, sadarbības partneru līmenī):
interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršana;
dubultfinansējuma riska novēršana;
sasniegto atskaites punktu un mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaude, t.sk. datu ticamības pārbaude.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
III. Projekta īstenošanas un uzraudzības kārtība
Iebildums
Lūdzam MK noteikumos norādīt informāciju par līgumslēgšanas procesu. Tāpat lūdzam izvērtēt, vai MK noteikumos nebūtu nosakāmi līguma/vienošanās par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumi.
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
III. Projekta īstenošanas un uzraudzības kārtība
Iebildums
Lūgums papildināt noteikumu projektu, nosakot termiņu, līdz kuram līgumslēdzējiestādei jāveic projekta noslēguma dokumentācijas pārbaude un noslēguma maksājuma veikšana.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
22.5. maksājumu pieprasīšanas un veikšanas kārtība, tai skaitā projektos neattiecināmo izmaksu par PVN maksājumiem uzskaites kārtība;
Iebildums
Attiecībā uz PVN lūdzam MK noteikumos iekļaut pienākumu finansējuma saņēmējam pirms finansējuma saņemšanas PVN izmaksu apmērā, sniegt apliecinājumu, ka minētās summas nav un netiks atgūtas no valsts budžeta priekšnodokļa veidā.
Finansējuma saņēmējs nodrošina atsevišķu projekta izmaksu, t.sk. pievienotās vērtības nodokļa izmaksu uzskaiti un nodalīšanu, kā arī tam ir pienākums atgriezt pārmaksāto pievienotās vērtības nodokļa daļu, ja sākotnēji plānotais pievienotās vērtības nodokļa apjoms būs lielāks, nekā faktiski nepieciešams.
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
22.5. maksājumu pieprasīšanas un veikšanas kārtība, tai skaitā projektos neattiecināmo izmaksu par PVN maksājumiem uzskaites kārtība;
Iebildums
Attiecībā uz 22.5. un 23.2.apakšpunktiem norādām, ka AF ievaros netiek lietots jēdziens “neattiecināmās izmaksas”, lūdzam lietot “izmaksas, kas netiek segtas no AF līdzekļiem”.
 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
22.5. maksājumu pieprasīšanas un veikšanas kārtība, tai skaitā projektos neattiecināmo izmaksu par PVN maksājumiem uzskaites kārtība;
Iebildums
Lūdzu skaidrot vai ir paredzēti avansa maksājumi
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
25. Nozares ministrija šo noteikumu 22. punktā minētajā iekšējā kārtībā noteiktajā laikā pēc informācijas saņemšanas no finansējuma saņēmēja organizē iesniegtās projekta informācijas pārbaudi atbilstoši šo noteikumu nosacījumiem un projekta iesnieguma veidlapā pieprasītajai informācijai. Ja nepieciešams, lūdz finansējuma saņēmēju veikt papildinājumus un precizējumus iesniegtajā projekta iesnieguma veidlapā, nosakot termiņus precizējumu un papildinājumu iesniegšanai.
Iebildums
Lūdzu papildināt Ministru kabineta noteikumu projektu, ka finansējuma saņēmējs un tā sadarbības partneri tiek izvērtēti atbilstoši Finanšu regulā noteiktiem izslēgšanas kritērijiem, tik tālu cik tas attiecināms uz konkrēto investīciju.

Lūdzu skaidrot cik reizes ir iespējams labot projekta iesniegumu.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
29. Finansējuma saņēmējs un tā sadarbības partneri nodrošina, ka iepirkumi, kas nepieciešami šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, tiek veikti kā sociāli atbildīgi iepirkumi atbilstoši ES un Latvijas Republikas iepirkumus regulējošos normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru. Atbalstāma ir vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums).
Iebildums
Lūdzam noteikt pienākumu finansējuma saņēmējam iesniegt iepirkumu plānu KPVIS par visiem investīcijas ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kuru rīkošanai paredzēts piemērot publisko iepirkumu regulējumu – Publisko iepirkumu likumu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju likumu, Iepirkumu uzraudzības biroja vadlīnijām “Iepirkumu vadlīnijas sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem” vai MK 2017. gada 28. februāra noteikumus Nr. 104 “Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem”.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
31.2. atbilstoši kompetencei un ievērojot noteikto kārtību, ievada informāciju vadības informācijas sistēmā maksājuma pieprasījuma un AF plāna ieviešanas progresa pusgada ziņojuma sagatavošanai saskaņā Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu 22. un 27. pantu un AF plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību;
Iebildums
Aicinām MK noteikumos noteikt arī datu ievades regularitāti.
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
31.3. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241  34. panta 2.punktu un 2021.gada 3. septembra Komisijas un Latvijas Republikas AF finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī normatīvajos aktos par kārtību par AF plāna īstenošanu un uzraudzību noteiktās publicitātes prasības;
Iebildums
Lūdzu izteikt šādā redakcijā: "nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda komunikācijas un dizaina vadlīnijām."
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
32. Sadarbības partneris nodrošina portatīvās datortehnikas apdrošināšanu, uzturēšanu un apkopi.
Iebildums
Lūdzu skaidrot par kādiem līdzekļiem tiks veikta apkope un uzturēšana.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
36. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu glabāšanu, tai skaitā projekta iesnieguma, jebkuru ar projektu saistīto sarakstes dokumentu, iepirkuma dokumentāciju, projekta noslēgto līgumu, veikto darbu, piegāžu un sniegto pakalpojumu apliecinošu dokumentu, veikto maksājumu apliecinošo dokumentu orģinālu vai to atvasinājumu ar juridisko spēku glabāšanu. Pēc noslēguma maksājuma pieprasījuma pārbaudes nozares ministrija vēstulē par apstiprinātiem attiecināmajiem izdevumiem paziņo finansējuma saņēmējam par dokumentu glabāšanas termiņu, paredzot to ne mazāk kā piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas.
Iebildums
Lūdzu papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 36.punktu, nosakot, ka termiņš ir ne mazāk kā pieci gadi pēc pēdējā maksājuma veikšanas dalībvalstij.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
37. Finansējuma saņēmējs nodrošina Centrālās finanšu un līgumu aģentūras, nozares ministrijas, Eiropas Komisijas, Eiropas Biroja krāpšanas apkarošanai, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja, ES fondu vadībā iesaistīto institūciju, Valsts Kontroles un Iepirkumu uzraudzības biroja pārstāvjiem, kā arī citu kompetento institūciju pārstāvjiem pieeju visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģināliem vai atvasinājumiem ar juridisku spēku un grāmatvedības sistēmai, kā arī attiecīgā projekta īstenošanas vietai un nodrošina iespējas iepriekš minēto institūciju pārstāvjiem veikt uzraudzību un kontroli visā projekta darbības laikā, nodrošinot šo institūciju likumīgo prasību izpildi un brīvu piekļuvi finansējuma saņēmēja grāmatvedības un finanšu dokumentiem, kas saistīti ar projekta īstenošanu, kā arī citiem nepieciešamajiem dokumentiem, informācijai, finanšu līdzekļiem, telpām un citām materiālām vērtībām, tai skaitā pieprasīto dokumentu izsniegšanu.
Iebildums
Lūdzu izvērtēt iespēju papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 37.punktu, ka pieeju dokumentiem nodrošina arī sadarbības partneris.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
39. Pēc šo noteikumu apstiprināšanas Ministru kabinetā nozares ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā organizē valsts budžeta līdzekļu pieejamību projekta priekšfinansēšanai, pieprasot finansējumu apropriācijas pārdalei no budžeta resora.
Iebildums
Lūdzam pabeigt teikumu, jo šobrīd nav skaidrs, no kāda budžeta resora plānots pieprasīt finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
40. Projektu īsteno ne ilgāk kā līdz 2026. gada 30. jūnijam.
Iebildums
Nevaram atbalstīt 40.punktā norādīto termiņu, jo tas nesaskan ar spēkā esošo CID.
 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam anotācijā ņemt vērā arī komentārus pie MK noteikumu projekta.
 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā sniegt informāciju par demarkācijas nodrošināšanu ar ES fondu 2021. – 2027.perioda  4.2.1.5.pasākumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam iekļaut anotācijā informāciju par 2.3.2.3.i. investīcijai atbilstošo intervences kodu.
 
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju, identificējot skaidru progresu, kādu plānots sasniegt šīs investīcijas virzienā, kas saistīts ar interneta pieejamības uzlabošanu (šo noteikumu 2.2.apakšpunktā noteiktais mērķis).
Pirmšķietami secināms, ka šī investīcijas virziena ietvaros paredzēts ne tikai izstrādāt priekšizpētes ziņojumu, bet arī ieviest faktiskus risinājumus (šo noteikumu 19.6.apakšpunktā noteiktās attiecināmās izmaksas), balstoties uz priekšizpētē secināto. Tādēļ lūdzam papildināt anotāciju, identificējot skaidru progresu, kādu plānots sasniegt šajā virzienā, nepieciešamības gadījumā norādot sinerģiju un demarkāciju ar citiem finansējuma avotiem, līdzīgi kā tas norādīts šīs investīcijas virzienā, kas saistīts ar datoru nodrošināšanu izglītojamajiem no sociāli neaizsargātām grupām.
 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzu papildināt anotāciju, ka atbildību par projekta īstenošanu uzņemas finansējuma saņēmējs, ņemot vērā Ministru kabineta noteikumu projektā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam 6.2.punkta teikumā "Precīzi PVN apmērs būs zināms projektu faktiskās īstenošanas laikā, MK noteikumos ir norādīta minimālā PVN segšanai nepieciešamā summa – 3 000 000 euro, kas noteikta arī šo noteikumu protokollēmumā" svītrot vārdu "minimālā", jo lēmuma pieņēmējam, apstiprinot noteikumu projektu, ir jābūt skaidrībai par maksimālo nepieciešamā finansējuma apmēru normatīvā regulējuma izpildei.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt šīs sadaļas 1.-5.punktā iekļauto informāciju, uzrādot tajos ne tikai AF finansējuma sadalījumu pa gadiem, bet gan visu projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu sadalījumā pa gadiem. Šobrīd 1.-5.puntā sniegtā informācija veido pretrunu ar 6.2.punktā iekļauto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
43.
MK sēdes protokollēmuma projekts
4. Atbalstīt investīcijas īstenošanai nepieciešamo neattiecināmo izmaksu (pievienotās vērtības nodoklis) līdz 3 000 000 euro apmērā segšanu no valsts budžeta līdzekļiem un pārdalīt no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Iebildums
Lūdzam nelietot jēdzienu “neattiecināmās izmaksas”, lūdzam pārveidot uz izmaksām, kas netiek attiecinātas no AF.
 
Piedāvātā redakcija
-
44.
MK sēdes protokollēmuma projekts
5. Izglītības un zinātnes ministrijai nekavējoties informēt Ministru kabinetu, ja izmaksas, kas investīcijas  ietvaros veiktas pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, varētu netikt vai netiek attiecinātas finansēšanai no Atveseļošanas  fonda, sagatavojot attiecīgu informatīvo ziņojumu, kurā norādīts detalizēts apraksts par radušos situāciju, neatbilstības rašanās cēloņiem un finansiālo ietekmi, un sniegt aprakstu par iespējamo risinājumu, lai turpinātu projekta īstenošanu.
Iebildums
Lūdzam papildināt šo punktu ar informāciju, ka Izglītības un zinātnes ministrijai jāsniedz fiskāli neitrālus priekšlikumus, veicot finansējuma pārdali starp Ministrijas budžeta programmām/apakšprogrammām, lai nodrošinātu projekta neattiecināto izdevumu segšanu.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna otrās komponentes „Digitālā transformācija” 2.3. reformu un investīciju virziena „Digitālās prasmes” 2.3.2.3.i. investīcijas „Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs” īstenošanas noteikumi
Priekšlikums
Priekšlikums. Lūgums labot nosaukumā uz “Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna…”. Tāpat lūgums nosaukumā norādīt arī 2.3.2.r. reformu.
 
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta pirmo un otro daļu
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt skaitli “19.3” ar skaitli "19.3" (prim).Attiecīgu precizējumu lūdzu veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno un uzrauga Eiropas Savienības (turpmāk – ES) Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna (turpmāk – AF plāns) 2.3.2.3.i. investīciju „Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs” (turpmāk – investīcija), tai skaitā:
Priekšlikums
Lūdzu papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 1.punktu ar zīmēm un vārdiem “(turpmāk – AF)” aiz vārda “mehānisma”. Attiecīgi lūdzu svītrot zīmes un vārdus “(turpmāk – AF plāns)”, līdz ar to lietojot saīsinājumu turpmāk noteikumu tekstā pirms vārdiem: plāns, atbalsts, finansējums, finansēšanas nolīgums (sk. kopsakarā ar priekšlikumu noteikumu 10.punktā)
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
1.4. saņēmēju un tā sadarbības partnerus;
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt Ministru kabineta noteikumu projekta 1.4.apakšpunktā vārdu “saņēmēju” ar vārdiem "finansējuma saņēmēju"
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
1.6. atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmās izmaksas;
Priekšlikums
Priekšlikums dzēst vārdu “izmaksu”, kas norādīts dubultā.
Piedāvātā redakcija
"[..]
1.6. atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas;
[..]
"
50.
Noteikumu projekts
6. Investīcijas finansējuma saņēmējs un projekta īstenotājs ir Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – finansējuma saņēmējs).
Priekšlikums
Lūdzu precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta 6.punktā vārdu “projekta” uz "investīcijas projekta" vai visur tekstā lietot vienotu pieeju, jo šobrīd ir projekts, investīcijas projekts un projekta informācija.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
7. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanā iesaista sadarbības partnerus – pašvaldības un valsts tiešās pārvaldes iestādes, kas ir vispārējās, tai skaitā speciālās izglītības, un profesionālās izglītības iestādes dibinātājs – , noslēdzot ar tām sadarbības līgumu.
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumos precīzi norādīt, ar ko IZM kā finansējuma saņēmējs slēgs pamata projekta īstenošanas līgumu/vienošanos.
 
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
7. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanā iesaista sadarbības partnerus – pašvaldības un valsts tiešās pārvaldes iestādes, kas ir vispārējās, tai skaitā speciālās izglītības, un profesionālās izglītības iestādes dibinātājs – , noslēdzot ar tām sadarbības līgumu.
Priekšlikums
1. Lūgums izvērtēt, vai neveidojas pretruna starp šajā punktā definēto terminu "sadarbības partneris" (pašvaldības un valsts tiešās pārvaldes iestādes, kas ir vispārējās, tai skaitā speciālās izglītības, un profesionālās izglītības iestādes dibinātājs) un noteikumu 15.punktā (pašvaldības un valsts dibinātās izglītības iestādes), un 18.punktā (pašvaldības un profesionālās izglītības iestādes) lietoto attiecīgo terminu.

2. Lūgums skaidrot, vai tiek izprasts pareizi, ka sadarbības līgumu ar finansējuma saņēmēju slēdz pašvaldības un valsts dibinātās izglītības iestādes kā tiešās pārvaldes iestādes.
 

 
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
10. Atveseļošanas fonda (turpmāk – AF) atbalstu sniedz dotācijas veidā.
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt Ministru kabineta noteikumu projekta 10.punktā vārdus uz zīmes “Atveseļošanas fonda (turpmāk – AF)” ar vārdu “AF”, ņemot vērā Ministru kabineta noteikumu projekta 1.punktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
18. Šo noteikumu 14.1. apakšpunktā noteiktās darbības izpildi pamato portatīvo datoru pieņemšanas un nodošanas akti pašvaldībām un profesionālās izglītības iestādēm, kā arī pašvaldību apstiprinātas iekšējās kārtības portatīvo datoru izsniegšanai izglītojamajiem.
Priekšlikums
1. Priekšlikums vārdu "pašvaldību" aizstāt ar “sadarbības partneru", ņemot vērā šo noteikumu 17.2.apakšpunktu, proti, iekšējo kārtību izstrādā visi sadarbības partneri, nevis tikai pašvaldības.
2. Priekšlikums noteikumu projektā lietot vienādi “portatīvā datortehnika”.
3. Lūgums izvērtēt, vai atbalstāmās darbības (portatīvās datortehnikas iegādi) ir tieši cēloniski pamatot ar izglītības iestādes dibinātāja apstiprinātajiem iekšējās kārtības noteikumiem (procesa dokuments). Šķietami minēto iekšējo kārtības noteikumu izstrādi var uzdot izstrādāt izglītības iestādes dibinātājam, bet tā tieši neapliecina 14.1. darbības izpildi.

 
Piedāvātā redakcija
 "Šo noteikumu 14.1. apakšpunktā noteiktās darbības izpildi pamato portatīvo datoru pieņemšanas un nodošanas akti pašvaldībām un profesionālās izglītības iestādēm, kā arī sadarbības partneru apstiprinātas iekšējās kārtības portatīvās datortehnikas izsniegšanai izglītojamajiem."
55.
Noteikumu projekts
19.3. atlīdzības izmaksas ekspertu komandai projekta vadībai un īstenošanai (piemēram, IKT speciālisti, biznesa procesa analītiķi, datu speciālisti, komunikācijas eksperti) uz darba vai uzņēmumu līguma pamata uz noteiktu laiku, tai skaitā normatīvajos aktos noteiktās piemaksas un nodokļi;
Priekšlikums
Lūdzu norādīt Ministru kabineta noteikumu 19.3.apakšpunktā minētā saīsinājuma “IKT” atšifrējumu un turpmāk tekstā lietoto saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
19.7. zvērināta revidenta audita izmaksas, lai gūtu pārliecību par veikto izmaksu pamatotību, atbilstību īstenošanas nosacījumiem un normatīvo aktu prasību ievērošanai, tai skaitā, konstatējot pieļautā interešu konflikta, dubultā finansējuma, korupcijas un krāpšanas situāciju pazīmju neesamību, kā arī apliecinot sasniegto rezultātu atbilstību projektā plānotajam;
Priekšlikums
Priekšlikums dzēst vārdu "pieļautā"
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
22. Nozares ministrija piecu darbdienu laikā no šo noteikumu stāšanās spēkā apstiprina iekšējos noteikumus, kas reglamentē projekta īstenošanu, vadību un uzraudzību, tai skaitā iekļaujot šādu informāciju:
Priekšlikums
Priekšlikums aiz vārda "projekta" papildināt ar vārdu “vērtēšanu”
 
Piedāvātā redakcija
"Nozares ministrija piecu darbdienu laikā no šo noteikumu stāšanās spēkā apstiprina iekšējos noteikumus, kas reglamentē projekta vērtēšanu, īstenošanu, vadību un uzraudzību, tai skaitā iekļaujot šādu informāciju:"
58.
Noteikumu projekts
22.2. finansējuma saņēmēja un nozares ministrijas tiesības un pienākumi;
Priekšlikums
Priekšlikums izvērtēt, vai noteikumu projektā 22.punktā nav iekļaujams arī apakšpunkts par iekšējos noteikumos iekļaujamo informāciju par finansējuma saņēmēja un nozares ministriju funkciju nošķirtību, un attiecīgi iekšējos noteikumos atrunāt detālāk par procesu nošķirtību, ievērojot, ka Izglītības un zinātnes ministrija ir gan nozares ministrija, gan finansējuma saņēmējs. Secināms, ka šobrīd vispārīgi funkciju nošķirtība noteikta 34.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
22.4. projekta saskaņošanas, īstenošanas un uzraudzības nosacījumi, tai skaitā nosacījumi projekta dokumentācijas iesniegšanai un izskatīšanai, pārbaužu veikšanai, datu ievadei Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – vadības informācijas sistēma);
Priekšlikums
Priekšlikums laika posmam pirms vienošanās noslēgšanas lietot “projekta izvērtēšanas”.
 
Piedāvātā redakcija
" 22.4. projekta izvērtēšanas, īstenošanas un uzraudzības nosacījumi, tai skaitā nosacījumi projekta dokumentācijas iesniegšanai un izskatīšanai, pārbaužu veikšanai, datu ievadei Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – vadības informācijas sistēma);"
60.
Noteikumu projekts
23.1. nosūta finansējuma saņēmējam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu ar projekta īstenošanai nepieciešamo informāciju (turpmāk – projekta informācija), projekta informācijas iesniegšanas termiņu, kā arī aizpildāmos projekta datu laukus vadības informācijas sistēmā, ja uz informācijas iesniegšanas brīdi ir nodrošināta tās funkcionalitāte;
Priekšlikums
Lūdzu svītrot Ministru kabineta noteikumu projekta 23.1.apakšpunktā vārdus “ja uz informācijas iesniegšanas brīdi ir nodrošināta tās funkcionalitāte”, ņemot vērā, ka Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas funkcionalitāte ir nodrošināta. Attiecīgu precizējumu lūdzu veikt arī citur tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
25. Nozares ministrija šo noteikumu 22. punktā minētajā iekšējā kārtībā noteiktajā laikā pēc informācijas saņemšanas no finansējuma saņēmēja organizē iesniegtās projekta informācijas pārbaudi atbilstoši šo noteikumu nosacījumiem un projekta iesnieguma veidlapā pieprasītajai informācijai. Ja nepieciešams, lūdz finansējuma saņēmēju veikt papildinājumus un precizējumus iesniegtajā projekta iesnieguma veidlapā, nosakot termiņus precizējumu un papildinājumu iesniegšanai.
Priekšlikums
Aicinām atrunāt kārtību, kādā atbildīgā nozares ministrija pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu informē līgumslēdzēju par līgumslēgšanas procesa uzsākšanas nepieciešamību.
 
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
25. Nozares ministrija šo noteikumu 22. punktā minētajā iekšējā kārtībā noteiktajā laikā pēc informācijas saņemšanas no finansējuma saņēmēja organizē iesniegtās projekta informācijas pārbaudi atbilstoši šo noteikumu nosacījumiem un projekta iesnieguma veidlapā pieprasītajai informācijai. Ja nepieciešams, lūdz finansējuma saņēmēju veikt papildinājumus un precizējumus iesniegtajā projekta iesnieguma veidlapā, nosakot termiņus precizējumu un papildinājumu iesniegšanai.
Priekšlikums
1. Ieteicams noteikumu projektā noteikt konkrētu laiku projekta informācijas pārbaudei, neatstājot tā atrunāšanu iekšējos noteikumos.
2. Priekšlikums visā noteikumu projektā izteikt vienu apzīmējumu 22.punktā minētajam – “iekšējie noteikumi”. 25.punktā lietots “iekšējā kārtība”, bet 26.punktā - “iekšējais tiesību akts”.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
29. Finansējuma saņēmējs un tā sadarbības partneri nodrošina, ka iepirkumi, kas nepieciešami šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, tiek veikti kā sociāli atbildīgi iepirkumi atbilstoši ES un Latvijas Republikas iepirkumus regulējošos normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru. Atbalstāma ir vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums).
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt Ministru kabineta projekta 29.punktā vārdu “ES” ar vārdiem “Eiropas Savienības”, ņemot vērā, ka iepriekš tekstā attiecīgais saīsinājums nav atrunāts.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
31.1. par mērķu atbilstošu un savlaicīgu sasniegšanu, datu ticamību un izsekojamību, kā arī, ja nepieciešams, nodrošina piekļuvi ar projekta īstenošanu saistītajai informācijai un spēj to uzrādīt AF plāna investīciju ieviešanas uzraudzībā iesaistītajām iestādēm, tostarp 2021. gada 3. septembra Komisijas un Latvijas Republikas AF finansēšanas nolīgumā minētajām iestādēm, tai skaitā, lai pārliecinātos, ka nav konstatējamas pazīmes par pieļautu interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas un dubultā finansējumu situāciju projekta īstenošanā;
 
Priekšlikums
Lūdzu papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 31.1.apakšpunktu ar vārdu “Eiropas” pirms vārda “Komisijas”.
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
31.2. atbilstoši kompetencei un ievērojot noteikto kārtību, ievada informāciju vadības informācijas sistēmā maksājuma pieprasījuma un AF plāna ieviešanas progresa pusgada ziņojuma sagatavošanai saskaņā Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu 22. un 27. pantu un AF plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību;
Priekšlikums
 Lūdzu papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 31.2.apakšpunktu ar vārdiem “normatīvajos aktos par” pirms vārda “AF”.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
34. Nozares ministrija nodrošina, ka uzdevumi, kurus tā pilda kā nozares ministrija, tiek nodalīti no tiem uzdevumiem, kurus tā pilda kā finansējuma saņēmējs.
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt Ministru kabineta noteikumu projekta 34.punktā vārdus “Nozares ministrija” ar vārdiem “Izglītības un zinātnes ministrija”
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
38. Nozares ministrija nodrošina informācijas sniegšanu par investīcijas atskaites punktu un mērķu sasniegšanu AF plāna ieviešanas ziņojumu un maksājuma pieprasījumu Eiropas Komisijai sagatavošanai Finanšu ministrijai kā AF plāna koordinatoram. Informācijas sagatavošanai nozares ministrijai ir tiesības pieprasīt nepieciešamo informāciju no investīcijas finansējuma saņēmēja un tās sadarbības partneriem.
Priekšlikums
Priekšlikums dzēst vārdu "investīcijas" pirms vārdiem "finansējuma saņēmēja".
Piedāvātā redakcija
" Nozares ministrija nodrošina informācijas sniegšanu par investīcijas atskaites punktu un mērķu sasniegšanu AF plāna ieviešanas ziņojumu un maksājuma pieprasījumu Eiropas Komisijai sagatavošanai Finanšu ministrijai kā AF plāna koordinatoram. Informācijas sagatavošanai nozares ministrijai ir tiesības pieprasīt nepieciešamo informāciju no finansējuma saņēmēja un tās sadarbības partneriem."
68.
MK sēdes protokollēmuma projekts
3. Atļaut Izglītības un zinātnes ministrijai iegādāties portatīvo datortehniku, kas prioritāri paredzēta izglītojamajiem no sociāli neaizsargātajām grupām, no Elektroniskās iepirkumu sistēmas (iepirkuma kataloga) pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, un samaksu par precēm segt no 74.resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” līdzekļiem.
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz AF nosacījumu - uz projektu iesniegumu atlases brīdi vai projektu līgumu/vienošanās noslēgšanas brīdī nedrīkst tikt atbalstītas jau pabeigtas darbības.
 
Piedāvātā redakcija
-