Projekta ID
22-TA-2831Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
6.
Iebildums
Norādām, ka ārstniecības personām, personas koda vietā var būt arī ir cits identifikācijas kods. Ārsti un citas ārstniecības personas mēdz praktizēt arī individuāli kā pašnodarbinātas personas un līdz ar to viņi izraksta rēķinus (ne tikai saviem pacientiem). Tādēļ, lūdzam papildināt 6. pantu ar šo personu kategoriju, veidojot atsevišķu punktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
7.
Iebildums
Attiecībā uz 8. panta ceturtās daļas 2. punktu, norādām, ka privātpersonām ir jābūt piekļuvei arī reģistros nereģistrēto personu statusiem, jo šīs personas saskaņā ar šī likuma 8. panta piekto daļu ir personas ar VID piešķirtu nodokļa maksātāja reģistrācijas kodu, kas nozīmē, ka tās ir personas, kas ir saimnieciskās darbības veicējas. Līdz ar to lūdzam precizēt 8. panta ceturtās daļas 2. punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
9.
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka 11. panta pirmās daļas 2. punkts attiecas uz valsts iestādi, tādēļ nav saprotama tā apakšpunktu papildināšana ar "d" apakšpunktu par zvērinātiem advokātiem un viņu palīgiem. Ja tomēr tāds papildinājums ir nepieciešams, lūdzam to aprakstīt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
1.Oficiālās elektroniskās adreses likuma mērķis ir nodrošināt drošu, efektīvu un kvalitatīvu elektronisko saziņu un elektronisko dokumentu apriti valsts iestādēm un privātpersonām. Likumā tiek lietots termins “privātpersona”, bet nav tieši skaidrots, kas ir šīs privātpersonas.
Oficiālās elektroniskās adreses likumā ir skaidrots, kas ir reģistros nereģistrēta persona, bet nav sniegts skaidrojums, kas ir privātpersona. Līdz ar to lūdzam anotācijā plašāk paskaidrot, kas ir privātpersona Oficiālās elektroniskās adreses likuma izpratnē.
2.Norādām, ka Grāmatvedības likums paredz, ka no 2026. gada 1. janvāra visiem Grāmatvedības likuma subjektiem attaisnojuma dokuments, kuru uzņēmums izsniedz citam Latvijas Republikā reģistrētam uzņēmumam — preces vai pakalpojuma saņēmējam — samaksāšanai (rēķinu), ir jānoformē kā strukturēts elektroniskais rēķins (e-rēķins). Kā viens no e-rēķina piegādes kanāliem var tikt izmantota e-adrese, tādējādi ir nepieciešams anotācijā skaidrot, ka turpmāk visi Grāmatvedības likuma subjekti, nosūtot e-rēķinus, varēs izmantot e-adresi. Tātad strukturētu elektronisko rēķinu aprite oficiālajā elektroniskajā adresē jānodrošina gan starp visām juridiskajām personām, gan fiziskajām personām, kas ir saimnieciskās darbības veicējas.
Oficiālās elektroniskās adreses likumā ir skaidrots, kas ir reģistros nereģistrēta persona, bet nav sniegts skaidrojums, kas ir privātpersona. Līdz ar to lūdzam anotācijā plašāk paskaidrot, kas ir privātpersona Oficiālās elektroniskās adreses likuma izpratnē.
2.Norādām, ka Grāmatvedības likums paredz, ka no 2026. gada 1. janvāra visiem Grāmatvedības likuma subjektiem attaisnojuma dokuments, kuru uzņēmums izsniedz citam Latvijas Republikā reģistrētam uzņēmumam — preces vai pakalpojuma saņēmējam — samaksāšanai (rēķinu), ir jānoformē kā strukturēts elektroniskais rēķins (e-rēķins). Kā viens no e-rēķina piegādes kanāliem var tikt izmantota e-adrese, tādējādi ir nepieciešams anotācijā skaidrot, ka turpmāk visi Grāmatvedības likuma subjekti, nosūtot e-rēķinus, varēs izmantot e-adresi. Tātad strukturētu elektronisko rēķinu aprite oficiālajā elektroniskajā adresē jānodrošina gan starp visām juridiskajām personām, gan fiziskajām personām, kas ir saimnieciskās darbības veicējas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
2.
Priekšlikums
Nav saprotams, vai likuma 2. pantā svītrojot vārdu "starp" tiek nodrošināts, ka likuma mērķis turpmāk būs nodrošināt saziņu un dokumentu apriti gan starp iestādēm, gan starp iestādēm un privātpersonām, gan arī starp privātpersonām.
Bez tam jāņem vērā, ka starp privātpersonām elektronisko dokumentu aprite būs atļauta tikai tādos jautājumos, attiecībā uz kuriem normatīvajos aktos (likumos un MK noteikumos) būs paredzēta e-adreses konta lietošana. Tātad e-adreses lietošana saziņai būs ierobežota, kaut gan likuma mērķī tiek formulēta plaša e-adreses izmantošana elektroniskajai saziņai.
Bez tam jāņem vērā, ka starp privātpersonām elektronisko dokumentu aprite būs atļauta tikai tādos jautājumos, attiecībā uz kuriem normatīvajos aktos (likumos un MK noteikumos) būs paredzēta e-adreses konta lietošana. Tātad e-adreses lietošana saziņai būs ierobežota, kaut gan likuma mērķī tiek formulēta plaša e-adreses izmantošana elektroniskajai saziņai.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam likumprojekta anotācijā problēmu risinājuma aprakstā, skaidrojot risinājumu, norādīt arī likuma pantus, kuros attiecīgajam risinājumam nepieciešamie grozījumi tiek iestrādāti.
Piedāvātā redakcija
-
