Atzinums

Projekta ID
21-TA-1779
Atzinuma sniedzējs
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
01.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 3. un 4. pielikums ir  vienāda satura, lai nodrošinātu administratīvā sloga samazināšanu valsts pārvaldes iestādēm sagatavojot un apstiprinot vairākus amatu klasificēšanas rezultātu apkopojumus (3.pielikums un 4.pielikums), lūdzu svītrot noteikumu projekta ceturto pielikumu, tā vietā paredzot vienu amatu klasificēšanas rezultātu apkopojuma tabulu, kuru apstiprina iestādes vadītājs.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija uzskata, ka ir nepietiekoši iestādes vadītāju amatus klasificēt tikai ņemot vērā padoto darbinieku skaitu un iestādes budžetu. Lūdzam papildināt iestāžu vadītāju amatu vērtēšanu ar politikas ieviešanas funkciju vairākās jomās, ņemot vērā šo noteikumu 9.punktā noteikto, ka amatu klasificēšanas mērķis ir nodrošināt, lai vienādi un līdzvērtīgi amati tiktu klasificēti vienādi un amatu klasifikācijā tiek vērtēta darba sarežģītība, garīgā piepūle, sadarbība, vadības funkcija un citi kritēriji.
 
Piedāvātā redakcija
32. (...) Klasificējot valsts iestāžu vadītāju amatus, ņem vērā iestādes veidu (augstākā iestāde vai padotības iestāde), iestādē esošo amata vietu skaitu, iestādes gada administrējamo budžeta izdevuma apmēru un politikas ieviešanas funkciju vairākās jomās. Apakšaimē ir šādi līmeņi:
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk - Ministrija), caurlūkojot Valsts un pašvaldību institūciju amatu katalogu (turpmāk – Amatu katalogs), uzskata Amata kataloga 32.1. punktā I līmeņa kritērijus – padotības iestādes vadītājs, kura padotībā ir līdz 25 amatiem un iestādes budžeta izdevumi līdz vienam miljonam euro – par nepietiekošiem, lai novērtētu iestādes faktisko lomu valsts pārvaldē. Ministrija uzskata par nepieciešamu papildināt kritēriju skaitu, kas saistīts ar politikas ieviešanu vairākās nozarēs un apstrīdēto lēmumu pārskatīšanu resorā. Lai arī, piemēram,  Vides pārraudzības valsts birojs tiek  klasificēts kā maza iestāde, tā funkcijās ietilpst valstiski svarīgu vairāku politikas jautājumu risināšana un ieviešana vairākās nozarēs, tai skaitā ietekmes uz vidi novērtējuma jomā (likuma “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” 6. panta pirmā daļa), kas ietver paredzētās darbības vai plānošanas dokumenta īstenošanas ietekmju kompleksu izvērtējumu un ietekmju mazinošo pasākumu noteikšanu; pārrobežu stratēģiskā ietekmes uz vidi un pārrobežu ietekmes uz vidi jomā (likums “Par ietekmes uz vidi novērtējumu”), kuras pamatā ir Espo konvencija par ietekmes uz vidi novērtējumu pārrobežu kontekstā; kā arī rūpniecisko avāriju riska novērtēšanas jomā, kas ietver uzņēmumu, kuru darbība ir saistīta ar lielu rūpniecisko avāriju risku ar bīstamajām ķīmiskajām vielām un bīstamajiem maisījumiem, rūpniecisko avāriju novēršanas programmu un drošības pārskatu izvērtējumu, un riska samazināšanas pasākumu noteikšanu (Ķīmisko vielu likums 11. panta trešā daļa) un iesniegumu par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas padotības iestāžu izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas vides aizsardzību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos.
Izvērtējot iestādes vadītāja darba sarežģītību, atbildību par politikas ieviešanu vairākās nozarēs un kura atbildībā ietilpst citu iestāžu darbības izvērtēšana, analīze un apstrīdēto lēmumu pārskatīšana, kas faktiski ir pirmstiesas strīdu izskatīšana, kvalifikācijas prastības un kā arī kompetences, kuras tiek izvirzītas valsts pārvaldes iestāžu vadītājam atbilstoši Ministru kabineta 09.06.2015.noteikumos Nr. 293, nav samērīgi pielīdzināt  iestādes vadītāju, piemēram,  37. amatu saimes "Politikas plānošana" III līmenim - nodaļas vadītājs ministrijā.
Piedāvātā redakcija
32.3. punktu papildināt ar jaunu 32.3.4. punktu šādā redakcijā:
“32.3.4. padotībā ir līdz 25 amatiem un kurš atbild par politikas ieviešanu vairākās nozarēs un kura atbildībā ietilpst citu iestāžu darbības izvērtēšana, analīze un apstrīdēto lēmumu pārskatīšana, un iestādes budžeta izdevumi līdz vienam miljonam euro;”
 
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt 17.amatu saimes “Grāmatvedība” IV līmeni ar uzdevumu “sniedz grāmatvedības pakalpojumu vairākām resora iestādēm”.
Piedāvātā redakcija

"59.4.1. specializējas vienā jomā vai dziļi pārzina vairākas grāmatvedības uzskaites jomas vai sniedz grāmatvedības pakalpojumu vairākām resora iestādēm;"
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt iespēju pārsaukt 21.2. apakšsaimi  "Datu atbalsts" par “Datu pārvaldība", jo šajā saimē iekļauto amatu līmeņi atbilst datu politikas veidošanai nevis tikai klientu atbalsta pakalpojumam.
Piedāvātā redakcija
5.2.21.2. Datu pārvaldība (21.2. apakšsaime)
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt 21.3. apakšsaimes aprakstu ar IS drošības struktūrvienības vadītāju amatiem, jo  IKT centros, piemēram, Valsts reģionālās attīstības aģentūrā u.c. iestādē, kura nodrošina koplietošanas IKT pakalpojumus tiek veidotas atsevišķas IS struktūrvienības, kurās ietilpstošie amati nodrošina administrējamo un attīstāmo sistēmu drošību. Esošā redakcija neparedz šādas atsevišķas struktūrvienības vadītāja amatu.
Piedāvātā redakcija
70. Šajā apakšsaimē ietilpst amati, kuru veicēji vada IT, informācijas sistēmu (turpmāk – IS)  un IS drošības struktūrvienības. Apakšsaimē ir šādi līmeņi:
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt  21.3. apakšsaimes III līmeņa aprakstu iekavās ar vārdiem "IKT izstrādes projektu grupas vadītājs", jo  informācijas sistēmu projektiem ir īpaša specifika saistīta ar datu drošību, risku vadību  un citiem jautājumiem, kas vairāk raksturīgi  tikai IKT projektiem.
Piedāvātā redakcija
70.3. III līmenis (piemēram, departamenta direktors, nodaļas vadītājs, IKT projektu vadītājs):
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt iespēju pārsaukt 21.4. apakšsaimi  "Programmēšana" par “Informācijas sistēmu attīstība", ņemot vērā, ka minētajā apakšsaimē ir iekļauts viss informācijas sistēmu attīstības cikls - sistēmu analīze, vajadzības, sagatavošana, cilvēkresursi, projektu plānošana utml.
 
Piedāvātā redakcija
5.2.21.4. Informācijas sistēmu attīstītība (21.4. apakšsaime)
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministra biroja vadītāja atbildība un darba sarežģītība un atbildība par lēmumiem, līdzīgi kā struktūrvienības vadītajam, ir augstāka kā Ministra biroja darbiniekiem un amatpersonām. Lūdzu papildināt  27.saimi “Konsultēšana”  ar papildu līmeni Ministra biroja vadītāja amatam, nosakot noteikumu projekta 1.pielikumā 14. mēnešalgu grupu.
 
Piedāvātā redakcija
“III A līmenis (Ministra biroja vadītājs) veic III līmenim noteiktos pienākumus, kā arī: vada, plāno un koordinē Ministra biroja darbu;”
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
28.3. apakšsaimes "Privātpersonu kontrole"  nosaukums nesakrīt ar tālāk tekstā attiecināmo (kontrolēto) personu loku un līdz ar to ir maldinošs. Lūdzu precizēt  noteikumu 5.2.28.3. nodaļu “Privātpersonu kontrole (28.3.apakšaime)” un nodaļas nosaukumā vārdu “privātpersona” aizstāt ar vārdiem “fizisko un juridisko personu”. Lūdzu atbilstoši precizēt  terminoloģiju visā 28.3. apakšsaimē.
Piedāvātā redakcija
"5.2.28.3.Fizisko un juridisko personu kontrole (28.3. apakšsaime)"
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt 83.punktu un papildināt aiz vārda “veicēji”  ar vārdiem “izsniedz dokumentus (piemēram, atļaujas, izziņas), kas apliecina normatīvo aktu ievērošanu noteiktā jomā un”, lai ietvertu visus kontrolējošo ekspertu galvenos pienākumus gan kontroles, gan uzraudzības-atļauju izsniegšanas jomā.
 
Piedāvātā redakcija
"83. Šajā apakšsaimē ietilpst amati, kuru veicēji izsniedz dokumentus (piemēram, atļaujas, izziņas), kas apliecina normatīvo aktu ievērošanu noteiktā jomā un kontrolē to, kā fiziskas un juridiskas personas ievēro normatīvos aktus. Apakšsaimē ir šādi līmeņi:"
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Kontroles rezultātā amatpersona ne tikai pieņem lēmumu par soda mēru, bet var pieņemt lēmumu par veicamajām darbībām pārkāpuma novēršanai vai pārtraukšanai. Lūdzu papildināt noteikumu projekta 83.3.apakšpunktu  ar jaunu pienākumu:
“sagatavo administratīvo aktu un (vai) norāda, kādas darbības veicamas, lai novērstu neatbilstību starp faktisko situāciju un normatīvo aktu prasībām;”
 
Piedāvātā redakcija
“83.3.6. sagatavo administratīvo aktu un (vai) norāda, kādas darbības veicamas, lai novērstu neatbilstību starp faktisko situāciju un normatīvo aktu prasībām;”
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar normatīvajiem aktiem valsts vides eksperta amata veicēji veic vidi ietekmējošo darbību izvērtēšanu, tas ir, normatīvo aktu izvērtējumu par saimnieciskās darbības vai  būvniecības ietekmi noteiktā teritorijā un izsniedz attiecīgu atļauju, licenci vai citu  normatīvos aktos minētu dokumentu, vai var ierosināt šīs atļaujas atcelšanu, ja tiek konstatēti pārkāpumi. Lūdzu papildināt noteikumu projekta 83.3.apakšpunktu ar šādu pirmo pienākumu:
“izsniedz administratīvos aktus un dokumentus (piemēram, atļaujas, izziņas), kas apliecina normatīvo aktu ievērošanu noteiktā jomā”;
 
Piedāvātā redakcija
“83.3.1. izsniedz administratīvos aktus un dokumentus (piemēram, atļaujas, izziņas), kas apliecina normatīvo aktu ievērošanu noteiktā jomā”;
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
34. saimes "Personāla vadība" I līmenis ir zemākais personāla speciālista amata līmenis, kura pienākumos ir vienkārši, standartizēti  amata pienākumi. Lūdzu svītrot noteikumu projekta  91.1.4. punktā vārdus "un analizē", jo ar personāla datu analīzei un analītisku pārskatu veidošanai ir nepieciešamas speciālas prasmes un zināšanas.
Piedāvātā redakcija
"91.1.4. apkopo informāciju par personālu;"
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministrijas ieskatā stratēģiskā personāla vadības partnera vai  biznesa partnera loma, darba sarežģītība , atbildība par pieņemtajiem lēmumiem kā arī nepieciešamā profesionālā pieredze un kvalifikācija nav sasaistāma ar  darbinieku skaitu iestādē jeb iestādes lielumu,  lūdzu 91.4. apakšpunktā III līmeņa aprakstā svītrot vārdus " ļoti lielā vai īpaši lielā iestādē": Ņemot vērā minēto amatu lomu iestādē, lūdzu papildināt III aprakstu ar pienākumu "apkopo un analizē informāciju par personālu";
Piedāvātā redakcija
"91.4. III līmenis (piemēram, stratēģiskais personāla vadības partneris, biznesa partneris, vecākais personāla speciālists lielā pašvaldībā) veic II A vai II B līmenim noteiktos pienākumus, kā arī:"

"91.4.6. apkopo un analizē informāciju par personālu;"
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta  2011.gada 29.marta noteikumi Nr. 233 “Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nolikums” paredz, ka ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde sešās jomās.  Līdzīgi termins “politikas joma” tiek lietos vairāku ministriju nolikumos, piemēram, Zemkopības, Ekonomikas, Labklājības ministrijas  nolikumos.  Kopumā citu ministriju nolikumos nav vienota pieeja atbildības jomu, nozaru un apakšnozaru definēšanā. Ievērojot minēto, lai uzlabotu ministriju kompetences definējumu saprotamību un vienkāršotu amatu katalogā lietoto terminoloģiju, ierosinām atteikties no termina “apakšnozare” lietojuma un saglabāt terminus “nozare” un “joma" attiecīgi precizējot 37. amatu saimes “Politikas plānošana” redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildināt noteikumu projekta 94.5.6. apakšpunktu ar vārdiem "piedalās pārraudzībā"


 
Piedāvātā redakcija
"94.5.6.piedalās pārraudzībā vai pārrauga valsts pārvaldes deleģēto uzdevumu īstenošanu valsts kapitālsabiedrībās un deleģēšanas līgumu izpildi;"
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildināt noteikumu projekta 94.5.7. apakšpunktu ar vārdiem "piedalās pārraudzībā"

 
Piedāvātā redakcija
"94.5.7.piedalās pārraudzībā vai pārrauga valsts budžeta apakšprogrammās nozarei piešķirtā finansējuma sadali, izlietojumu un papildu finansējuma piesaisti;"
 
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija nodrošina  Revīzijas iestādes funkcijas Eiropas teritoriālās sadarbības programmas projektiem, lūdzu papildināt 39.3. saimi “Eiropas savienības fondu revīzija”  ar IV A līmeni (13. mēnešalgu grupa).
 
Piedāvātā redakcija
"98.8. IV A līmenis (nodaļas vadītājs, departamenta direktors): 98.8.1. vada vidēju vai lielu struktūrvienību; 98.8.2. izstrādā revīzijas stratēģijas izstrādi, tās regulāru aktualizāciju; 98.8.3. nodrošina Eiropas teritoriālās sadarbības programmas revīzijas iestādes funkcijas; 98.8.4. sniedz neatkarīgu atzinumu par izveidotajām vadības un kontroles sistēmām Eiropas Komisijai; 98.8.5. paraksta gada revīzijas ziņojumus un noslēguma revīzijas ziņojumus; 98.8.6. nodrošina sadarbību ar Valsts kontroli, Eiropas komisijas un Eiropas revīzijas palātas auditoriem; 98.8.7. nodrošina struktūrvienības darba izpildes un kvalitātes uzraudzību, metodisko vadību un labākās prakses piemērošanu.
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt 39.3. apakšsaimes "Eiropas Savienības fondu revīzija" III līmeni iekavās ar amatu "nodaļas vadītājs".
Piedāvātā redakcija
98.6. III līmenis (nodaļas vadītājs, departamenta direktora vietnieks):
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu, ņemot vērā ministrijas iebildumu par papildu, IIIA līmeņa iekļaušanu 27. saimē “Konsultēšana”, lūdzu papildināt 1.pielikuma  27. rindu, 14.kolonnā, ierakstot skaitli “ IIIA”.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu, ņemot vērā ministrijas iebildumu par IVA līmeņa iekļaušanu 39.3. saimē, lūdzu papildināt 1.pielikuma  39.3. rindu, 13.kolonnā ierakstot "IVA".
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Straujo informācijas tehnoloģiju attīstības ietekmē ir ļoti sarežģīti atlasīt kvalificētus informācijas tehnoloģiju cilvēkus. Lietotāju atbalsta speciālistu amata pienākumi  vairs nav šauri saistīti tikai ar  informācijas sistēmu administrēšanu. Amata pienākumi ir plašāki, saistīti, piemēram, ar mākoņskaitļošanas risinājumu un to lietotāju administrēšanu, risku novēršanu, lietotāju tiesību un paradumu analīzi, kļūdu analīzi. Aicinām 21.6. amatu saimes I, II un III līmeni paaugstināt par vienu mēnešalgu grupu.
Piedāvātā redakcija
1.pielikuma 21.6. rindu izteikt šādā redakcijā: "Kolonnā 6. ierakstīt I, kolonnā 8. ierakstīt II, kolonnā 10. ierakstīt III.
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija uzskata, ka ir nepietiekoši iestādes vadītāju amatus klasificēt tikai ņemot vērā padoto darbinieku skaitu un iestādes budžetu. Lūdzam precizēt  noteikumu projekta Anotāciju, paredzot, ka iestāžu vadītāju amatu vērtēšanā tiek ņemta vērā arī politikas ieviešanas funkciju vairākās jomās.
Piedāvātā redakcija
"Amatu kataloga izmaiņas:
1. Tiek ieviests jauns princips valsts pārvaldes iestāžu vadītāju amatu klasificēšanai, izmantojot šādus kritērijus: 
- nodarbināto skaits,  
- iestādes statuss (augstākā iestāde vai padotības iestāde), 
- iestādes apsaimniekotais (administrētais) budžets;
-. politikas ieviešanas funkcija vairākās jomās;"
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt noteikumus ar  pārsūdzības procedūru, gadījumos, kad  Valsts kanceleja  un iestāde atkārtoti nespēj panākt vienošanos par amatu klasifikāciju.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
18. saimē “Iekšējais audits” sākot ar III līmeni ir iekļauta jauna prasība - " nepieciešams iekšējā audita sertifikāts", lūdzu papildināt noteikumu projektu , paredzot iespēju  amatam noteikt zemāku klasifikāciju uz laiku, kamēr auditors apmeklē mācības un sekmīgi nokārto eksāmenu, iegūstot iekšējā audita sertifikātu.
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt iespēju  no 22. amatu saime “Inovācija un pakalpojumu dizains “ izdalīt atsevišķi saimi “Pakalpojumu pārvaldība”, jo “inovācijas” ir daudz plašāks jēdziens un neattiecas tikai uz pakalpojumiem, tādēļ nav pamata inovācijas sasaistīt ar pakalpojumu pārvaldību vien (it sevišķi šauri – tikai dizainu). Pakalpojumu izveide (service design) ietver tikai daļu no pakalpojumu vadītāja pienākumiem un kompetencēm.
Pakalpojumu pārvaldības saimē tiktu iekļauti amati , kuri nodrošina visu pakalpojumu pārvaldības dzīves ciklu (ne tikai izveidi – dizainu): plānošana - izveide (dizains) – ieviešana – kalpojuma uzturēšanas un attīstība - likvidēšana. Pakalpojumu pārvaldības uzdevumu veikšana visos dzīves cikla posmos ir pakalpojuma vadītāja pienākums.
Jauno saimi iesakām integrēt kopā ar 38. saimi “Procesu pārvaldība”.
Mēnešalgu grupas amatu saimes līmeņiem noteikt tādas pašas kā 22.amatu saimes līmeņiem.

 
Piedāvātā redakcija
Amatu saime: "Pakalpojumu pārvaldība". Amatu saimē ietilpst amati, kuru nodrošina visu pakalpojumu pārvaldības dzīves ciklu: plānošana - izveide (dizains) – ieviešana – kalpojuma uzturēšanas un attīstība - likvidēšana.I līmenis (piemēram, pakalpojumu pārvaldības procesu speciālists, pakalpojumu pārvaldības eksperts ):1.1. analizē  iestādes sniegtos pakalpojumus, identificē trūkumus un nosaka to pamatcēloņus;1.2. apzina iespējas uzlabot politikas un (vai) pakalpojumus un palielināt to efektivitāti;1.3. pēta politiku un (vai) pakalpojumu lietotāju vajadzības un apzina veidus, kā veidot politiku un (vai) pakalpojumu tā, lai tiktu apmierinātas lietotāju vajadzības;1.4. veido, testē un uzlabo politikas un (vai) pakalpojuma prototipus;1.5. pielieto dažādas procesu uzlabošanas metodes (piemēram, LEAN dizaina domāšana u.c.);1.6. var izstrādāt jaunus starpinstitūciju politiku un (vai) pakalpojumu modeļus un standartus;II līmenis (piemēram, vecākais, vadošais pakalpojumu pārvaldības eksperts, pakalpojumu pārvaldības tehnoloģiskā nodrošinājuma speciālists) veic I līmenim noteiktos pienākumus, kā arī:2.1. izstrādā pakalpojumu pārvaldības politikas ieviešanas metodoloģiju, vadlīnijas;2.2. uzrauga pakalpojumu pārvaldības procesu iestādē;2.2. sniedz metodoloģisko atbalstu  pakalpojumu pārvaldības jomā citām iestādēm;2.3. var vadīt pakalpojumu pārvaldības procesu iestādē, tai skaitā iestādes pakalpojumu attīstības stratēģijas izstrādi un aktualizāciju;III līmenis (piemēram, pakalpojumu vadītājs, konsultants):3.1. vada pakalpojumu pārvaldības procesu iestādē, tai skaitā iestādes pakalpojumu pārvaldības stratēģijas izstrādi un aktualizāciju;3.2. vada un izvērtē pakalpojumu attīstības projektus;3.3. konsultē vadību un (vai) citas institūcijas pakalpojumu pārvaldības jautājumos;3.5. var vadīt struktūrvienību vai komandas darbu;3.6. var veidot un vadīt starpinstitūciju darba grupas (komandas) starpinstitūciju politiku un (vai) pakalpojumu attīstībai.
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu vienotu pieeju amatu nosaukumu piemēriem, kas tiek minēti iekavās, līdzu papildināt noteikumu projekta 83.3., 83.4. un 83.5.apakšpunktu ar  nosaukuma iekavās pēc vārda inspektors ar vārdiem “vecākais eksperts, vadošais eksperts”.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai izvairītos no amata kataloga 28.3. apakšsaimes specializācijas vienai iestādei, lūdzu svītrot 83.4. un  83.5.apakšpunktā vārdu “nodokļu”.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu svītrot 83.4.6. apakšpunktu , jo dublē 83.4.4. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-