Atzinums

Projekta ID
24-TA-1455
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
25.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ierosinām precizēt informatīvo ziņojumu atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, ievērojot, ka saīsinājumus piesaka pirmajā vietā juridiskajā tekstā, kur lietots attiecīgais saīsināmais jēdziens vai termins. Tāpat pieteiktie saīsinājumi konsekventi lietojami tālāk dokumenta tekstā un izvēlēties vienotu saīsinājumu pieteikšanas veidu. Minētais attiecināms uz saīsinājumu "UNDP" un paralēli lietotajiem saīsinājumiem "ANO Attīstības programma" un "ANO Attīstības programma (UNDP)", terminu "Eiropas Komisija" un saīsinājumu "EK", saīsinājumiem "Pamatnostādnes 2021.-2027. gadam" un "Pamatnostādnes", terminu "Biedrība "Latvijas Platforma attīstības sadarbībai"" un saīsinājumu "LAPAS" kā arī paralēli lietoto "Biedrība "Latvijas Platforma attīstības sadarbībai" (LAPAS)", saīsinājumu "Latvijas Attīstības sadarbības aģentūra (Aģentūra) CFLA ietvaros" un "Aģentūra", terminu "Valsts robežsardze" un saīsinājumu "VRS", terminu "Ārlietu ministrija" un saīsinājumu "ĀM", terminu "Centrālā finanšu un līgumu aģentūra" un saīsinājumu "CFLA", saīsinājumiem "D4D", "TEI", "IDA", "IDA20" u.tml.
Vienlaikus, lūdzam arī lietot vienotus formulējumus, jo, atsevišķi termini pašlaik paralēli tiek lietoti atšķirīgās redakcijās, piemēram: Biedrībai “Uzņēmēji mieram” un "Uzņēmēji mieram", Biedrībai  “Centrs MARTA” un "Centrs MARTA", "Valsts robežsardze" un "Latvijas Valsts robežsardze".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt informatīvo ziņojumu kontekstā ar Ministru kabineta 2021. gada 14. aprīļa rīkojumu Nr. 245 "Par Attīstības sadarbības politikas pamatnostādnēm 2021.-2027. gadam", ar kura 1. punktu tika apstiprināts "Attīstības sadarbības politikas pamatnostādnes 2021.-2027. gadam" (turpmāk - plāns), jo šķietami pastāv atšķirības starp plānā noteikto un informatīvajā ziņojumā ietverto, piemēram:
1) plānā norādītais Apvienoto Nāciju Organizācijas Ģenerālās asamblejas 2015. gada rezolūcijas “Mūsu pasaules pārveidošana: ilgtspējīgas attīstības programma 2030. gadam” Ilgtspējīgas attīstības mērķis Nr.16 ir "Miers, taisnīgums un efektīvas, atbildīgas un iekļaujošas institūcijas", bet informatīvajā ziņojumā norādīts kā "Miers, taisnīgums un stipras un iekļaujošas institūcijas";
2) atsevišķi pielikuma "Attīstības sadarbības politikas pamatnostādnēs 2021. – 2027. gadam noteikto uzdevumu un pasākumu izpilde" tabulā norādītie uzdevumi formulēti šķietami atšķirīgi no plāna. Piemēram:
a) 1.4. uzdevums "Veicināt Latvijas ekspertu iesaisti civilajās novērošanas un konsultāciju misijās, kā arī dalību kā ekspertiem starptautiskās iniciatīvās (piemēram, projektos, novērtējumos) attīstības valstīs" plānā formulēts kā "Veicināt Latvijas ekspertu iesaisti civilajās novērošanas un konsultāciju misijās attīstības valstīs";
b) 2.4. uzdevums "Nodrošināt OECD Attīstības sadarbības komitejas (turpmāk - OECD DAC) standartu un labās prakses pārņemšanu, lai kļūtu par DAC dalībvalsti" plānā formulēts kā "Nodrošināt OECD DAC standartu un labās prakses pakāpenisku pārņemšanu, lai kļūtu par DAC dalībvalsti";
c) 3.1. uzdevums "Nodrošināt OECD Attīstības sadarbības komitejas (turpmāk - OECD DAC) standartu un labās prakses pārņemšanu, lai kļūtu par DAC dalībvalsti" plānā formulēts kā "Veicināt Latvijas iesaisti lielapjoma ES un citu donoru finansētos attīstības sadarbības projektu īstenošanā, ar to saistītās funkcijas integrējot Centrālās finanšu un līgumu aģentūras darbā un veicot ES pīlāru izvērtējumu";
d) 6.1. uzdevums "Stiprināt koordināciju starp Latvijas attīstības sadarbības un ārējās ekonomikas politiku un to īstenošanas instrumentiem" plānā formulēts kā "Stiprināt koordināciju starp Latvijas attīstības sadarbības un ārējās ekonomikas politiku un to īstenošanas instrumentiem, t.sk. veicinot korporatīvās sociālās atbildības principu ievērošanu partnervalstīs".
Vienlaikus iesakām pārskatīt secinājumu sadaļu, kurā trūkst 4. secinājuma vai tiek norādīta neprecīza numerācija.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam atsauces uz Eiropas Savienības tiesību aktiem noformēt atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumiem Nr. 108 „Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” (turpmāk - noteikumi Nr.108) 4. nodaļai. Atsaucē uz Eiropas Savienības tiesību aktu norādot šādu informāciju: institūcija (Komisija, Padome, Eiropas Parlaments), kas izdevusi attiecīgo tiesību aktu; tiesību akta pieņemšanas datums; veids (regula, direktīva, lēmums); numurs un nosaukums atbilstoši tiesību akta nosaukumam latviešu valodā EUR-Lex datu bāzē. Savukārt atsauces uz Ministru kabineta noteikumiem lūdzam noformēt atbilstoši noteikumu Nr.108 133. punktam. 
Lūdzam ievērot juridiskās tehnikas prasības attiecībā uz to, ka, nepieciešamības gadījumā, tiesību aktu saīsinājumu piesaka pirmajā vietā juridiskajā tekstā, kur lietots attiecīgais tiesību akta nosaukums, tādā veidā izvairoties no vispārinātām atsaucēm, piemēram, Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 13. septembra Regula (ES) 2023/1804 par alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanu un ar ko atceļ Direktīvu 2014/94/ES (Dokuments attiecas uz EEZ) (turpmāk - Regula 2023/1804).

 
Piedāvātā redakcija
-