Atzinums

Projekta ID
24-TA-2287
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
04.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju ziņojuma 12.lpp. atbilstošāk un saprotamāk atspulguļot Eiropas Savienības tiesas spriedumu lietā C-234/20. Piemēram, ja tiek norādīts, ka dalībvalstīm saskaņā ar sprieduma 40.punktu nav pienākuma piešķirt kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumu, tad arī norādīt, ka saskaņā ar sprieduma 40.punktu maksājums (kompensācija) saskaņā ar Regulas Nr. 1305/2013 30. pantu ir tikai viena no izvēlēm, ko dalībvalsts var izdarīt, lai saņemtu finansējumu.

Kā arī norādot, ka dalībvalstij saskaņā ar sprieduma 66.punktu nav pienākuma piešķirt kompensāciju norādīt, ka saskaņā ar spieduma 67.punktu 66.punkts attiecināms uz gadījumu, kad īpašnieks iegādājoties īpašumu zināja par ierobežojumiem. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju ziņojuma 11.lpp. pēdējā rindkopā ietverto norādi uz Eiropas Cilvēktiesību judikatūru papildināt ar atsauci uz konkrētiem spriedumiem līdzīgi kā 12.lpp. ir ietverta atsauce uz Eiropas Savienības tiesas spriedumu.


 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma 13.lpp. ir norādīts, ka “Savukārt  iegādājoties zemi dabas liegumos par cenu, kas ir virs tirgus cenas, tas tiks uzskatīts par valsts atbalstu, kuru piešķirot jāievēro Komercdarbības un kontroles atbalsta likuma nosacījumi.” un informatīvā ziņojuma 15.lpp. ir minēts, ka “Bet, ja zemes īpašniekam tiks piešķirts vērtīgāks zemes gabals, zemes vērtības starpība zemes īpašniekam tiks uzskatīts par valsts atbalstu, kuru piešķirot jāievēro Komercdarbības un kontroles atbalsta likuma nosacījumi.”. Vēršam uzmanību, ka, lai izvērtētu, vai, piešķirot kādam subjektam ekonomisko priekšrocību (šajā gadījumā – atpērkot zemesgabalu par augstāku cenu nekā tirgus cena vai piešķirot subjektam vērtīgāku zemesgabalu apmaiņā pret tā īpašumā esošo zemesgabalu), vispirms ir jākonstatē, vai šī ekonomiskā priekšrocība tiks piešķirta saimnieciskās darbības veicējam. Attiecīgi tikai gadījumā, ja minētās ekonomiskās priekšrocības tiktu piešķirtas saimnieciskās darbības veicējiem, būtu nepieciešams piemērot atbilstīgu komercdarbības atbalsta regulējumu. Līdz ar to lūdzam precizēt minētās informatīvā ziņojuma 13.lpp. un 15.lpp. teksta daļas, papildinot ar piebildi, piemēram, “, ja attiecīgais zemesgabals tiks atpirkts no zemesgabala īpašnieka – saimnieciskās darbības veicēja” un “ja attiecīgais zemesgabals tiks piešķirts zemes īpašniekam – saimnieciskās darbības veicējam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka Informatīvā ziņojuma 12., 14. un 15.lpp. ir nekorekti norādīts Komercdarbības atbalsta kontroles likuma nosaukums, proti: “Komercdarbības un kontroles atbalsta likums”, aicinām Informatīvajā ziņojumā veikt attiecīgus labojumus un norādīt pareizu Komercdarbības atbalsta kontroles likuma nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-