Atzinums

Projekta ID
22-TA-3293
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
07.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka rīkojuma projekta  1. pielikumā “Projekta pase” (Projekta pase) un 2. pielikumā “Attīstības plāns” nav iekļauta informācija par AF (Atveseļošanas un noturības) plāna saistītā projekta “Tieslietu akadēmija” mācību sistēmas vajadzībām, kā arī kā tās tiks īstenotas projektā “Mācīšanās un attīstības sistēmas ieviešana”. Ņemot vērā, ka, ieviešot AF plāna projektus, ir jāplāno arī ilgtermiņa ietekme uz valsts budžetu, lūdzam precizēt rīkojuma projekta pielikumus, nodrošinot skaidru sasaisti ar abiem projektiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot rīkojuma projekta 4. punktu kā Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, t. sk. pašvaldību digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 435) iekļautā regulējuma dublējošu. Nepieciešamības gadījumā lūdzam skaidrojumu par Valsts administrācijas skolu kā projekta iesniedzēju ietvert rīkojuma projekta 2. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam lēmuma projekta 4. punktā nedublēt rīkojuma projekta 5. punktā ietvertos uzdevumus, atbilstoši precizējot minētās vienības.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam projekta pasē veikt redakcionālus precizējumus, salāgojot terminoloģiju. Proti, Projekta pases:
1) 3.1. punktā pēdējā rindkopā un 3.2. punktā priekšpēdējā rindkopā aizstāt vārdus "valsts pārvaldes" ar vārdiem "valsts budžeta iestādes";
2) 3.3.2. punktā aiz vārdiem " kompetenču pilnveide" papildināt ar vārdiem "un tālākizglītība";
3) 5.1. punktā iedaļā "Īss apraksts" otro teikumu izteikt jaunā redakcijā: "Sistēma tiks izvēlēta no tirgū pieejamiem mākoņrisinājumiem (SaaS jeb programmatūra kā pakalpojums) un pielāgota valsts pārvaldes iestādēs esošo– lietotāju un Tieslietu akadēmijas (tai veidojot, uzturot un attīstot mācībām piemērotu vidi) vajadzībām.";
4) 5.1.punktā iedaļā "Risinājuma lietotāji (skaits)" vārdu "darbiniekiem" aizstāt ar vārdu "lietotājiem".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam Projekta pases 8. sadaļā attiecībā uz Mācīšanās un attīstības sistēmas testēšanu veidot sasaisti arī ar Tieslietu Akadēmiju. 
Piedāvātā redakcija
Papildināma trešā rindkopa ar jaunu teikumu: "Ņemot vērā, ka Tieslietu akadēmijas projekts paredz, ka Tieslietu akadēmija darbu uzsāk 2025. gada 1. janvārī, paredzams, ka veicama Tieslietu akadēmijai nepieciešamās Mācīšanās un attīstības sistēmas funkcionalitātes testēšana vismaz 6 mēnešus pirms Tieslietu akadēmijas darba uzsākšanas 2025. gada 1. janvārī,  lai nodrošinātu Tieslietu akadēmijas uzdevumu efektīvu īstenošanu sākot ar 2025. gada 1.janvāri."
6.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka projekta Pārraudzības padomēs sastāvā būs arī pārstāvji no Augstākās tiesas un Tieslietu padomes, lūdzam Projekta pases 8. sadaļā precizēt informāciju par Projekta pārraudzības padomes sastāvu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam Projekta pasē precizēt informāciju, kas ietverama 5. sadaļas 5.3. punktā, jo atbilstoši Ministrijas skaidrojumā 5.3.1. punktā norādītajam minētajā ailē jāietver informācija par projekta ietvaros ar risinājumu saistītos nozīmīgos informācijas resursa (IR) jeb plānojamās publicējamās datu kopas nosaukumu. Norādām, lai arī Mācīšanās un attīstības sistēmas piekļuves nodrošināšanas laiks ir 2026. gada II ceturksnis, Tieslietu akadēmija uzsāk savu darbību 2025. gada 1. janvārī, tādēļ Projekta pasē ir jābūt iekļautai informācijai par to, kad Tieslietu akadēmija varētu izmantot minēto sistēmu/sistēmā ietverto moduli attiecībā uz Tieslietu akadēmiju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam Projekta pases 5. sadaļas 5.1. punktu papildināt ar atsauci, ka ievērojamas arī Tieslietu akadēmijas vajadzības, tai veidojot, uzturot un attīstot mācībām piemērotu vidi, vienlaikus ietverot atsauci rīkojuma projekta anotācijā, ka projekta iesniegumā tiks sniegts vajadzību detalizēts apraksts.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Paužam bažas, ka Projekta pasē, norādot projekta ieguvumus, iztrūkst detalizēta apraksta pārbaudes mehānisma. Projekta pasē 3. daļā 3.3. punktā ir norādīti projekta rezultāti (sk. 3.3.1. un 3.3.2. punktu), un atbilstoši Ministrijas skaidrojumā norādītajam 3.3. punktā iztrūkst darbības, kas veicamas, lai šo rezultātu sasniegtu. Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt Projekta pasi.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam Projekta pases 3. sadaļas 3.2 punktā ietvert sasaiti ar Tieslietu akadēmiju.
Piedāvātā redakcija
Punkts papildināms ar jaunu otro rindkopu: "Ņemot vērā, ka Publiskajā pārvaldē nodarbināto mācīšanās un attīstības plāna 2021.-2027.gadam saturs vērsts arī uz Tieslietu akadēmijas mērķgrupām, kā arī nepieciešams nodrošināt, lai katra iestāde neveic individuālus mācīšanās pakalpojuma sistēmu pirkumus, jo izveidojama viena koplietošanas sistēma, ir svarīgi nodrošināt, ka Mācīšanās un attīstības sistēmā iekļaujas arī  Tieslietu akadēmija."
11.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt Projekta pases 3. sadaļas 3.1. punktā uzskaitīto informāciju, skaidrojot, vai attālinātās mācības ir patstāvīgās mācības, ko apgūst e-vidē vai arī integrētās piemēram, zoom platformā, kur visi saslēdzas.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no Projekta pases šobrīd nav iespējams noteikt, kas tālāko posmu ietvaros projektā būtu pārraugāms, uzraugāms un kontrolējams. Iztrūkst kontroles un atskaites punkti pašai sistēmai, piemēram, ko satur katrs sistēmas modulis. Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt Projekta pasi. Savukārt, ja modulī ietveramā informācija/specifikācija tiks ietverta projekta iesniegumā, tad lūdzam rīkojuma projekta anotācijā uz to norādīt.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas skaidrojumā par projekta pases veidlapas aizpildīšanai 3.1. punktā (pieejams : https://www.varam.gov.lv/lv/valsts-parvaldes-tsk-pasvaldibu-digitala-transformacija) (turpmāk - Ministrijas skaidrojums) norādīts, ka projekta mērķi jānoformulē skaidri un precīzi, t.i. to sasniegšanai ir jābūt izmērāmai, lai projektam beidzoties var pārbaudīt, vai tas ir sasniegts.[..] Ievērojot minēto, lūdzam mērķa informācijā norādīt visas Mācīšanās un attīstības sistēma nodrošinātās komponentes (arī to ieviešanas laika rāmi), tai skaitā arī tās, kas nepieciešamas saistīto projektu ietvaros. Piemēram, paredzēts, ka Tieslietu akadēmija plānos, organizēs un īstenos tālākizglītību mērķgrupām, tādējādi Projektā pasē norādītais mērķis papildināms arī ar tālākizglītības jomu.
Piedāvātā redakcija
Izteikt projekta pases 3.sadaļas 3.1. punktā pirmo un otro rindkopu šādā redakcijā: "Projekta mērķis ir attīstīt ērtu, mūsdienīgu un uz lietotāju, aptverot valsts pārvaldes iestādēs nodarbinātos un Tieslietu akadēmijas mērķgrupas, orientētu mācīšanās un attīstības sistēmu[1]. Šādas sistēmas ieviešana sekmēs Publiskajā pārvaldē nodarbināto mācīšanās un attīstības plānā 2021.-2027.gadam[2] ietverto pasākumu īstenošanu un transformāciju uz organizāciju, kas mācās un ir VIEDA. Mācīšanās un attīstības sistēma nodrošinās vairāku līmeņu (valsts pārvaldes iestādēs nodarbinātos un Tieslietu akadēmijas mērķgrupu, resursu, iestāžu, profesionālo grupu) mācību platformu lietotāju prasmju pilnveidošanai, kompetenču attīstīšanai, tālākizglītībai, tai skaitā: [..]" [1] Mācīšanās un attīstības sistēmas nosaukums un koncepts izvēlēts, balstoties uz angļu valodas terminu “learning and development”, kas ietver organizācijas funkciju vai pasākumu kopumu, kas veicina darbinieku izaugsmi un attīsta viņu spējas, prasmes un kompetences. [2] Plāna saturs ir attiecināms arī uz Tieslietu akadēmijas mērķgrupu, jo atbilstoši Administratīvās kapacitātes ceļa kartē ES Kohēzijas politikas mērķu sasniegšanai periodā 2021-2027 norādītajam (skat: https://www.mk.gov.lv/lv/media/13183/download) Administratīvās kapacitātes ceļa karte ir plāna neatņemama sastāvdaļa un veido pamatu kohēzijas politikas ieviešanā tieši un netieši iesaistīto cilvēkresursu politikai. Tāpat Administratīvās kapacitātes ceļa kartes īstenošanā, aktualizēšanā un uzraudzībā tiks izmantoti tie paši principi, kas tiek piemēroti plānam. Ceļa karte ir “dzīvs” un atvērts plānošanas dokuments, pēc nepieciešamības tā tiks papildināta ar aktuālajām tēmām un mācībām, balstoties uz iesaistīto pušu pieteiktajām vajadzībām, kā arī ņemot vērā jaunākās tendences un aktualitātes attīstības un mācīšanās jomā.
14.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam Projekta pases 2.2. sadaļā precizēt sasaiti uz Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma 6.2.1.3.i. investīcijas “Vienota tiesnešu, tiesu darbinieku, prokuroru, prokuroru palīgu un specializēto izmeklētāju (starpdisciplināros jautājumos, kas būtiski efektīvai tiesas spriešanai) kvalifikācijas pilnveides mācību centra (turpmāk – Tieslietu akadēmija) izveide” īstenošanu, atbilstoši precizējot otrās rindkopas 2. teikumu.
Piedāvātā redakcija
Projekts ir cieši saistīts arī ar Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma 6.2.1.3.i. investīcijas “Vienota tiesnešu, tiesu darbinieku, prokuroru, prokuroru palīgu un specializēto izmeklētāju (starpdisciplināros jautājumos, kas būtiski efektīvai tiesas spriešanai) kvalifikācijas pilnveides mācību centra (turpmāk – Tieslietu akadēmija) izveide” īstenošanu, proti – investīcijas 2.1.2.1. ietvaros izstrādājamā sistēma tiks izmantota arī Tieslietu akadēmijas mērķgrupu[1] mācību procesa pārvaldībai. [1] Tiesneši un tiesu darbinieki, prokurori un prokuratūras darbinieki, kuri sniedz juridisku atbalstu prokurora pienākumu izpildes procesā, kā arī izmeklētāji starpdisciplināros jautājumos, kas būtiski efektīvai tiesas spriešanai.
15.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Paužam bažas, ka no Projekta pases nav gūstams priekšstats, ka Mācīšanās un attīstības informācijas sistēmā iespējamie rīki tiks pielāgoti, lai šo sistēmu varētu izmantot arī Tieslietu akadēmijas mērķgrupa, kā arī personas, kuras mācībās piedalīsies maksas ietvaros, ja Tieslietu akadēmija tādas organizēs.
Tāpat ir svarīgs jautājums par piekļuvi mācību dalībnieku uzskaitēm, svarīgi zināt, kā notiks sadarbība, jo ja šajā sistēmā vienlaikus tiks izsludinātas mācības – ir jābūt slēgtai sadaļai – piemēram, mācību bloks tiesnešiem. Ja sistēmu uzturēs Valsts administrācijas skola, nav saprotams kā Tieslietu akadēmijai tiks nodrošināta piekļuve, piem., lai redzētu, kas ir pieteikušies, gan mācību pasākuma pievienošana, izsludināšana u.tml. Tātad iekš sistēmas ir nepieciešams atsevišķs modulis “Tieslietu akadēmija”, ko pārvalda/administrē Tieslietu akadēmija pati, piemēram izsludinot mācības, noteiks loku (tikai tiesneši vai tikai prokurori u.c.), kam mācības piedāvājamas u.c.  Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt Projekta pasi.
Piedāvātā redakcija
Līdz ar to Projekta pases 3. sadaļas 3.1. punktā  sniegtais uzskaitījums par kursu saturu, virtuālo kopienu radīšanu u.c. papildināms ar atsevišķu puktu: "Atsevišķa moduļa izveide Tieslietu akadēmijas mērķgrupu tālākizglītības procesa organizācijas vajadzībām, – ņemot vērā to, ka Tieslietu akadēmija būs autonoma valsts institūcija, kas īstenos tiesnešu un tiesu darbinieku, prokuroru un prokuratūras darbinieku, kuri sniedz juridisku atbalstu prokurora pienākumu izpildes procesā, kā arī izmeklētāju starpdisciplināros jautājumos, kas būtiski efektīvai tiesas spriešanai, tālākizglītības procesu, veidojama atsevišķa attiecīgo mērķgrupu tālākizglītības procesa specifikai pielāgota sistēmas funkcionalitāte."
16.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam Centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna 8.punktā vārdu "darbinieku" aizstāt ar vārdu "lietotāju", tādējādi salāgojot to ar Projekta pasē lietoto terminu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna 3. un 5. punktā veidot sasaiti ar Tieslietu akakadēmiju.
Piedāvātā redakcija
3.punktā pirmajā rindkopā iekļaujot vārdus: "Tieslietu akadēmijas mērķgrupu" un papildinot otro rindkopu ar teikumu šādā redakcijā: "Tieslietu akadēmija būs atbildīga par tās mācību satura veidošanu, uzraudzību un administrēšanu."  Izteikt 5.punktu šāda redakcijā: "Mācīšanās un attīstības sistēma tiks iegādāta no tirgū pieejamiem mākoņrisinājumiem (SaaS jeb programmatūra kā pakalpojums) un pielāgota lietotāju – valsts budžeta iestāžu darbinieku un Tieslietu akadēmijas mērķgrupu– vajadzībām."
18.
Rīkojuma projekts
Iebildums

Lūdzam Centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna 1. un 6. punktu papildināt ar rindkopu, kurā ietverta informācija par to, kad Tieslietu akadēmija varētu izmantot Mācīšanās un attīstīšanas sistēmu /sistēmā ietverto moduli attiecībā uz Tieslietu akadēmiju, ņemot vērā, ka tā savu darbību uzsāk ar 2025. gada 1. janvāri, kā arī - kad veicama sistēmas funkcionalitātes testēšana attiecībā uz Tieslietu akadēmiju.
Piedāvātā redakcija
Papildināt 1.punktu ar rindkopu ar informāciju, ka Tieslietu akadēmija uzsāk savu darbību 2025.gada 1.janvārī, tādēļ projekta pasē ir jābūt iekļautai informācijai par to, kad Tieslietu akadēmija varētu izmantot minēto sistēmu/sistēmā ietverto moduli attiecībā uz Tieslietu akadēmiju. Papildināt 6.punktu ar rindkopu šāda redakcijā: "Ņemot vērā, ka Tieslietu akadēmijas projekts paredz, ka Tieslietu akadēmija darbu uzsāk 2025.gada 1.janvārī, paredzams, ka veicama Tieslietu akadēmijai nepieciešamās Mācīšanās un attīstības sistēmas funkcionalitātes testēšana ne vēlāk kā 6 mēnešus pirms Tieslietu akadēmijas izveides,  lai nodrošinātu Tieslietu akadēmijas uzdevumu  efektīvu īstenošanu sākot ar 2025.gada 1.janvāri."
19.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka personāla attīstības un mācīšanās risinājuma koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns nesatur informāciju (norādes), ka vērā ņemamas arī saistīto projekta vajadzības, piemēram, Tieslietu ministrijas ieskatā Tieslietu akadēmijas projekta kontekstā būtu ietverama norāde arī par pakalpojumu tālākizglītības jomā, kā arī minētais plāns būtu papildināms ar norādi, ka Mācīšanās un attīstības sistēmā ietverama attiecīga sadaļa arī Tieslietu akadēmijas mācību vides nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
1.punktā izteikt pirmo rindkopu jaunā redakcijā: "Projekta ietvaros plānots ieviest mācīšanās un attīstības sistēmu, kas nodrošina koplietošanas pakalpojumu valsts budžeta iestādēs nodarbinātajiem profesionālās pilnveides, attīstības un tālākizglītības jomā." Papildināt 1.punktu ar jaunu trešo rindkopu: "Vienlaikus Mācīšanās un attīstības sistēmā ietverama attiecīga sadaļa arī Tieslietu akadēmijas[1] veicamo uzdevumu nodrošināšanai." Secīgi, vienojot terminoloģiju, 1.punktā piektajā rindkopā vārdi "valsts pārvaldes" aizstājami ar vārdiem "valsts budžeta iestādes".    [1] Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 6.2. reformu un investīciju virziena "Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas identificēšana, ekonomisko noziegumu izmeklēšana, tiesvedības procesu modernizācija un preventīvo darbību īstenošana" 6.2.1.3.i. investīcijas "Vienota tiesnešu, tiesu darbinieku, prokuroru, prokuroru palīgu un specializēto izmeklētāju (starpdisciplināros jautājumos, kas būtiski efektīvai tiesas spriešanai) kvalifikācijas pilnveides mācību centra izveide" (turpmāk – 6.2.1.3.i investīcijas) īstenošana. 
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam rīkojuma projekta anotācijas 1.3. sadaļā "Risinājuma apraksts" plašāk izklāstīt par paša rīkojuma projekta normās ietverto: pirmkārt, īsi anotācijā atspoguļot, kas ir ietverts projekta pasē un plānā. Iezīmēt kādas ir plānotās projekta aktivitātes, kurās tiks investēta rīkojuma projekta 1.punktā ietvertais finansējums;
otrkārt, iekļaut pamatojumu, kādēļ tieši Valsts administrācijas skola būs projekta iesniedzējs, proti, ietvert skaidrojumu, ka Valsts administrācijas skola ir pārzinis Mācību pārvaldības sistēmai atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 26. oktobra noteikumiem Nr. 706 "Mācību pārvaldības sistēmas noteikumi" 2. punktu. Papildus lūdzam ietvert informāciju par plānotajiem sadarbības partneriem. Kā arī lūdzam izvērstāk izskaidrot rīkojuma projekta 5. punktā ietverto finansējumu, ko tas sevī ietver, jo šādu skaidrojumu nesatur arī rīkojuma projekta anotācijas 3. sadaļa.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no rīkojuma projekta anotācijas 1.3. sadaļas "Problēmas apraksts" neizriet problēma, ko paredzēts risināt ar attiecīgo tiesību aktu. Šobrīd problēmas apraksts ietver izklāstu par mūsdienu tendencēm attīstīt e-mācības, bet neatspoguļo, kāpēc būtu attīstāma Valsts administrācijas skolas Mācību pārvaldības sistēma un kādas problēmas tiktu risinātas. Attiecīgi lūdzu precizēt problēmas aprakstu, izskaidrojot, kādas situācijas veidotos, ja šāda mācību sistēma netiktu ieviesta.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Iebildums
Lūdzam ietvert rīkojuma projekta anotācijas 6. sadaļā skaidrojumu, kādēļ netiks veikta sabiedrības līdzdalība.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Lūdzam papildināt rīkojuma projekta anotācijas 8.1.13. apakšpunktu ar skaidrojumu par datu aizsardzību, norādot pasākumus, kā tiks nodrošināta datu aizsardzība, ņemot vēra, ka jebkura informācijas sistēma apstrādā datus.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši noteikumu Nr. 435 25. punktam šo noteikumu 11.1. apakšpunktā minētie finansējuma saņēmēji projektu īstenošanas līgumu slēdz ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības organizāciju un nozares ministriju. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un lēmuma projekta 3. punktu papildināt ar norādi par projekta īstenošanas līguma slēgšanu arī ar nozares ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam rīkojuma projekta 5. punktā norādīt konkrētu normatīvo aktu jomu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam rīkojuma projekta anotācijas 1.3. sadaļā "Pašreizējā situācija" paplašināt aprakstu par pašreizējo Valsts administrācijas skolas informācijas sistēmas izmantošanu, iekļaut statistiku un informāciju par sistēmas darbības ilgumu, kā arī norādīt nepilnības, kāpēc sistēma uzlabojama vai attīstāma.
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rīkojuma projekta anotācijas 8.1.4. apakšpunktu, izvēršot un sniedzot detalizētāku skaidrojumu, kā tiks ietekmēta sabiedrība, un skaidrāk definēt, par kādu transformāciju tiek runāts šajā apakšpunktā.
 
Piedāvātā redakcija
-