Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-1067
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti norādām, ka noteikumu projekts ir virzāms izskatīšanai Ministru kabinetā tikai pēc likumprojekta  “Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas un tirgus pārorientācijas atbalsta likums” pieņemšanas, kas noteiks akciju sabiedrībai “Attīstības finanšu institūcija Altum” saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu piešķirtā finansējuma  izmantošanu tajā skaitā noteikumu projektā paredzētās garantiju programmas īstenošanai.  
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 11. punktu, lai nodrošinātu atbilstību Komisijas paziņojuma 47.e(ii) apakšpunktam. Vēršam uzmanību, ka šī brīža noteikumu projekta 11. punkta redakcija nav atbilstoša, jo kopējā summa, kam garantija piešķirta, nepārsniedz 47.e (i) apakšpunktā minēto robežlimitu vai (ii) noteikto robežlimitu, kuru var palielināt atbilstoši (iii) minētajam nosacījumam, ja dalībvalsts notifikācijas ietvaros var pierādīt nepieciešamību palielināt aizdevuma summu.
Ja Ekonomikas ministrija vēlas piemērot 47.e apakšpunkta (iii) minēto iespēju palielināt aizdevumu summu, MK noteikumos ir nepieciešams iekļaut, uz kādu palielinājumu un uz kādiem nosacījumiem šo noteikumu ietvaros atbalsta pretendents var pretendēt, un kādu ir plānots saskaņot ar Eiropas Komisiju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā šo noteikumu projekta 11.punktā noteiktos ierobežojumus, lūdzam noteikumu projekta 12.punktā ietvert sasaisti ar 11.punkta ierobežojumiem, jo vienlaikus ir jāievēro arī 11.punktā noteiktie ierobežojumi. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Pagaidu regulējuma 47.h punktā noteikto, lūdzam anotāciju papildināt ar pamatojumu, kā, sniedzot garantijas kredītiestādēm un finanšu iestādēm kā starpniekiem,  priekšrocības tiks nodotas gala saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 18.punkta redakciju, lai būtu skaidrs, ka nedrīkst kumulēt ar atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar Komisijas paziņojuma 2.3. iedaļu. Šī brīža piedāvātā 18.punkta redakcija nav korekta, jo Komisijas paziņojuma 47.e apakšpunktā ir noteiktas aizdevumu robežvērtības, kas ir jāievēro, nevis saskaņā ar to sniedz atbalstu, kā arī, Komisijas paziņojuma 47.e (iii) punkts paredz, ka Komisijas paziņojums neattiecas uz likviditātes vajadzībām, ko jau sedz atbalsta pasākumi saskaņā ar Covid-19 pagaidu regulējuma 3.2. vai 3.3.iedaļu. 18.punktā minētie MK noteikumi neaptver visus atbalsta pasākumus, kas sedz uzņēmuma likviditātes vajadzības saskaņā ar Covid-19 pagaidu regulējuma 3.2. vai 3.3.iedaļu (skat. noteikumus Nr.458).
Papildus, ņemot vērā, ka saskaņā ar šo noteikumu projekta punktu sniegto atbalstu par tām pašām izmaksām drīkst apvienot ar finansējumu jebkādu citu valsts atbalsta projektu vai programmu ietvaros, lūdzam nodrošināt normas atbilstību Pagaidu regulējuma 46.punktam, ka "Garantijas, kas piešķirtas saskaņā ar šo iedaļu, var kumulēt dažādiem aizdevumiem ar nosacījumu, ka kopējā aizdevuma summa vienam saņēmējam nepārsniedz šā paziņojuma 47. punkta e) apakšpunktā noteiktos maksimālos apjomus. Saņēmējs vienlaicīgi var gūt labumu no vairākiem pasākumiem atbilstoši šai iedaļai ar nosacījumu, ka kopējā aizdevumu summa vienam saņēmējam nepārsniedz 47. punkta e) apakšpunktā noteiktos maksimālos apjomus."
Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotācijā ietvertos skaidrojumus.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo punktu, ņemot  vērā, ka kumulācijas gadījumā ir jāievēro ne tikai citās atbalsta programmās noteiktos komercdarbības atbalsta kumulācijas nosacījumus, bet arī šajos noteikumos noteiktās atbalsta kumulācijas prasības.

 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas nodrošinātu atbalsta saņēmējam pienākumu glabāt datus par saņemto atbalstu 10 gadus no dienas, kad atbalsts ir ticis piešķirts.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, ka atbalsta sniegšanas termiņš ir atbilstošs Pagaidu regulējumā 2.2.sadaļā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
2.ailē norādīto finansējumu lūdzam pārcelt uz izmaiņu 3.aili. Papildus lūdzam precizēt 6.punktu, svītrojot šobrīd sniegto informāciju, jo tā skaidro finansējuma pārdali no Ministru kabineta 2020.gada 19.marta noteikumiem Nr.150 “Noteikumi par garantijām saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība” un Ministru kabineta 2017.gada 5.septembra noteikumiem Nr. 537 “Noteikumi par portfeļgarantijām sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju – juridisko personu – kreditēšanas veicināšanai” un turklāt dublē anotācijas 1.sadaļā sniegto informāciju, un attiecīgi tās vietā iekļaujot informāciju un aprēķinus, kas pamato programmai nepieciešamo finansējumu attiecīgajā apmērā. Vienlaikus pie citas informācijas lūdzam norādīt, ka garantiju programmai paredzētais finansējums 22,5 milj. euro apmērā tiks nodrošināts atbilstoši likumprojektā “Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas un tirgus pārorientācijas atbalsta likums” paredzētajam no akciju sabiedrībai “Attīstības finanšu institūcija Altum” saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu piešķirtā finansējuma.  
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Ņemot vērā izteiktos iebildumus, lūdzam pārskatīt 5.sadaļas 1.tabulu un noteikumu projekta punktu izvērtējumu pret regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai izvairītos no dubultā finansējuma riska, lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā noteikt, ka Altum pārbaudīs iespējamo atbalsta pārklāšanos starp atbalsta programmām atbalsta piešķiršanas brīdī.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam jau pašreizējā posmā papildināt anotāciju ar plānoto programmas ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci sadalījumā pa gadiem atbilstoši Eiropas Kontu sistēmas metodoloģijai vai arī tajā jāatrunā paredzētais programmas darbības periods.
 
Piedāvātā redakcija
-