Atzinums

Projekta ID
22-TA-952
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
16.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 2.4.apakšpunktā terminu "biomasas degviela", jo minētā definīcija izslēdz citus degvielas veidus, piemēram, šķidrās degvielas, kas varētu būt ražotas no biomasas.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka degvielas piegādātāji var būt ne tikai komersanti, kam ir izsniegta speciālā atļauja (licence) apstiprināta noliktavas turētāja darbībai, bet arī degvielas mazumtirgotājs, kas realizē no degvielas vairumtirgotāja saņemto degvielu, degvielas mazumtirgotājs, kas realizē paša importēto, vai no Eiropas Savienības dalībvalsts ievesto degvielu un degvielas vairumtirgotājs, kas realizē degvielu un kuram ir speciāla atļauja (licence) degvielas vairumtirdzniecībai, speciāla atļauja (licence) apstiprināta noliktavas turētāja darbībai, vai speciāla atļauja (licence) reģistrēta saņēmēja darbībai. Savukārt tikai komersants, kas saņēmis speciālo atļauju (licenci) apstiprināta noliktavas turētāja darbībai ir tiesīgs veikt degvielas pārvietošanu, uzglabāšanu un realizāciju atliktā akcīzes nodokļa maksāšanas režīmā.
Ievērojot minēto, lūdzam saskaņot noteikumu projekta 2.8.apakšpunktā lietoto terminu "degvielas piegādātājs" ar likumprojektā "Transporta enerģijas likums (VSS-1102; 2021) lietoto definīciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 23.punktā minēto, lūdzam skaidrot anotācijā ar piemēriem, uz kādām Eiropas Komisijas valsts atbalsta apstiprinātajām shēmām minētais ierobežojums varētu attiekties.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Iebildums
Ņemot vērā anotācijas 7.4.sadaļas 4. un 6.punktā sniegto informāciju, ka Būvniecības valsts kontroles birojam un Centrālajai statistikas pārvaldei paplašināsies pienākumu apjoms, jo būs nepieciešams apstrādāt liela apjoma informāciju, kā arī būs nepieciešams pilnveidot Energoresursu Informācijas sistēmu (ERIS), lūdzam anotācijas 7.4.sadaļas 8.punktā “Cita informācija” attiecīgi norādīt, ka noteikumu projekta izpildē iesaistītās institūcijas projektā paredzēto pienākumu un uzdevumu izpildi, kā arī Būvniecības valsts kontroles birojs nepieciešamos pilnveidojumus Energoresursu Informācijas sistēmā (ERIS) un to uzturēšanu nodrošinās piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām precizēt noteikumu projekta 2.13.apakšpunktu atbilstoši piedāvātajai redakcijai:
Piedāvātā redakcija
2.13. kurināmā piegādātājs – komersants, kas realizē kurināmo enerģijas ražošanai un likumā “Par akcīzes nodokli” noteiktajos gadījumos maksā akcīzes nodokli par kurināmo vai realizē enerģijas ražošanai tādu kurināmo, kuram piemēro akcīzes nodokļa atvieglojumu vai atbrīvojumu no akcīzes nodokļa;
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 24.punktā minēto, lūdzam sniegt papildus informāciju anotācijā, kādā Eiropas Komisijas direktorātā minētā informācija būs iesniedzama.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām noteikumu projekta 1. un 2.pielikuma 9.1.apakšpunktā izmantotajā formulā un formulas lietotajā skaidrojumā rakstīt 3,664, nevis 3.664, jo citi skaitļi ar daļām ir lietoti ar komatu.
Piedāvātā redakcija
3,664 – dalījums, kas iegūts, dalot CO2 molekulmasu (44,010 g/mol) ar oglekļa molekulmasu (12,011 g/mol);