Atzinums

Projekta ID
21-TA-186
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
15.10.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta 6.punktu, norādot, ka maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 82,26  procentus no pasākumam pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma (Eiropas Sociālā fonda finansējums - 68 087 520 euro, attiecināmais finansējums - 82 770 302 euro).
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta 16.punktu, ņemot vērā, ka MK 2014.gada 23.decembra noteikumos Nr.835 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1.Specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū” 9.1.1.1.pasākuma “Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem” īstenošanas noteikumi”” nav 17.3.16.apakšpunkta.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam norādīt anotācijā informāciju, kādas izdevumu pozīcijas atbilst kādiem intervences kodiem, kas atbilst darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" attiecīgajam prioritārajam virzienam noteiktajam.



 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotāciju attiecībā uz rādītājiem. Vēršam uzmanību, ja noteikumu grozījumu projekts paredz samazināt finansējuma apmēru, tad nepieciešams pārliecināties, vai ar atlikušo finansējumu ir iespējams sasniegt rādītāju sasniedzamās vērtības un, vai noteikumu grozījumu projektam nav jāparedz arī rādītāju sasniedzamo vērtību samazināšana. Ja noteikumu grozījumu projekts šo patreiz neparedz, tad nepieciešams papildināt Ministru kabineta protokollēmuma projektu ar papildus punktiem: 1) kas paredz Labklājības ministrijas rīcību gadījumā, ja sarunās ar Eiropas Komisiju par grozījumiem darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" netiek rasts konceptuāls risinājums piedāvātajām labklājības nozares iekšējām finansējuma pārdalēm attiecībā uz finansējuma un rādītāju samazinājumu; 2) Labklājības ministrijai nodrošināt darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" grozījumu priekšlikumu sagatavošanu un iesniegšanu izvērtēšanai vadošajā iestādē, lai pēcāk tos varētu iesniegt saskaņošanai Eiropas Komisijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā norādīt jauno atbalstāmo darbību (piemēram, konsultatīvā atbalsta centra izveide, u.c.) sasaisti ar darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" esošajām   9.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" atbalstāmajām darbībām. Vienlaikus lūdzam sniegt anotācijā izvērtējums par ierosināto grozījumu ietekmi uz SAM mērķa, noteikto rādītāju sasniegšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā noteikumu grozījumu projektā ietverti attiecīgi pārejas nosacījumi.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļu "Risinājuma apraksts" ar provizorisku informāciju par sagaidāmajiem grozījumu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" priekšlikumiem attiecībā uz uzraudzības rādītājiem un to vērtībām, kas skar 9.1.1.specifiskā atbalsta mērķi "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" (t.sk. 9.1.1.1.pasākumu "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem").
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļas "Problēmas apraksts" teikumu: "Saistībā ar minēto mērķa grupas paplašinājumu LM ir iesniegusi Finanšu ministrijai DP tehnisku grozījumu priekšlikumu attiecībā uz indikatīvo mērķa grupas un atbalstāmo darbību aprakstu."  ne vien ar informāciju par datumu, kad Labklājības ministrijas sagatavotie Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" (turpmāk - DP)  tehniskie grozījumu priekšlikumi iesniegti Finanšu ministrijai, bet arī, ka DP grozījumu priekšlikumi š.g. 21.septembrī ir nosūtīti Eiropas Komisijai neoficiāla viedokļa sniegšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar alternatīvo risinājumu izvērtējumu, piemēram, līdz Eiropas Komisijas saskaņojuma saņemšanai par atbalstu grozījumiem Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – DP)  attiecībā uz bezdarba riskam pakļauto personu kā mērķa grupu turpmākam atbalstam (t.i. DP grozījumu priekšlikumu, t.sk. kas paredz mērķa grupas paplašināšanu ar “bezdarba riskam pakļautām personām” (7.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" ietvaros) un “bezdarba riskam pakļautās nodarbinātas personas ar invaliditāti” (9.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" ietvaros)), šīs mērķa grupas iesaiste noteikumu projektā minētajās aktivitātēs tiks nodrošināta tikai nodarbinātības speciālā budžeta piešķirto līdzekļu ietvaros, u.c. 
Piedāvātā redakcija

 
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam svītrot anotācijas sadaļā "Problēmas apraksts" 4)apakšpunkta punktos  no c) līdz h) vārdu "indikatīvi", jo finansējums tiek novirzīts konkrētā euro apmērā. Attiecīgi jāprecizē arī anotācijas 4.1.sadaļa "Saistītie tiesību akti". 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļas "Problēmas apraksts" 4)apakšpunkta aprakstu ar informāciju par grozījumiem Nr.6 darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība” (CRII grozījumi), kuru ietvaros 9.prioritārā virziena finansējumu (ESF) palielināts par kopumā 37 741 374 euro (ES fondu daļa 32 080 168 euro), t.sk. novirzot:
34 431 374 euro
(ES fondu daļa 29 266 668 euro) 9.1.1.1.pasākumam “Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem”  pieaugošā bezdarba un krīzes seku sociālajā jomā mazināšanai, paredzot atbalsta pasākumus bezdarbniekiem un nodarbinātības saglabāšanai (t.sk. pagaidu nodarbinātības pasākumiem un subsidētai nodarbinātībai (pēckrīzes situācijā)). Vēršam Jūsu uzmanību, ka CRII grozījumi bija vērsti uz tūlītēju atbalstu krīzē nonākušajām jomām, tādēļ anotācijā ir nepieciešams sniegt pamatojumu, kādēļ šobrīd kopējais 9.1.1.1. pasākumam pieejamais finansējums tiek samazināts par 11 951 742 euro (kas sastāda ~35% no ar CRII grozījumiem pārdalītā finansējuma).Vēršam uzmanību, ka Eiropas Komisijas š.g. 1.septembrī apstiprinot Eiropas Savienības fondu vadošās iestādes sagatavoto ziņojumu “Gada īstenošanas ziņojums par darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība’’ ieviešanu 2020. gadā”, jau lūdza papildu paskaidrojumus par 9.prioritārā virziena "Sociālā iekļaušana un nabadzības apkarošana" vispārēju īstenošanu, jo īpaši saistībā ar Eiropas Savienības Padomes rekomendācijām (CSR) un Eiropas Sociālo tiesību pīlāra Rīcības plānu saskaņā ar Porto deklarāciju. Lai gan Latvija samazina rādītājus, jo samazinās pieprasījums pēc subsidētām darbavietām, ir nepieciešama efektīvāka resursu izmantošana un detalizētāks pamatojums.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļu "Pašreizējā situācija" ar informāciju, ka š.g. 30.jūnijā Eiropas Komisija ir apstiprinājusi darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” (CCI 2014LV16MAOP001) (turpmāk – darbības programma) grozījumus Nr.7 ar lēmums C(2021) 4954 final, ar kuru groza Īstenošanas lēmumu C (2014) 8505. Vienlaikus lūdzam anotācijas sadaļas "Pašreizējā situācija" 4) un/vai 5)apakšpunkta pēdējā rindkopā minēt, ka t.sk. apstiprināti darbības programmas grozījumi finansējuma pārdalei 4 532 436 euro (t.sk. ESF finansējums 3 852 570 euro) 7.1.1.SAM no 9.1.1.SAM, un arī samazināta: 1) iznākuma rādītāja i.9.1.1.ak vērtība no 46 393 uz 34 783; 2) rezultāta rādītāja r.9.1.1.ak vērtība no 9 711 uz 5 629; 3) rezultāta rādītāju r.9.1.1.b vērtība no 11 750 uz 7 159. 
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.1. pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" projekta Nr.9.1.1.1/15/I/001 “Subsidētās darbavietas bezdarbniekiem” pārdalāmais finansējums ir atbrīvots (veikti attiecīgi grozījumi līgumos/ vienošanās par projektu īstenošanu).
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas apakšpunktā “Problēmas apraksts” 4.punktu, norādot, ka algoti pagaidu sabiedriskie darbi tiks nodrošināti nodarbinātības speciālā budžeta piešķirto līdzekļu ietvaros, nevis no valsts pamatbudžeta.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
1.3.  apakšpunkta “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” sadaļā ‘’Problēmas un risinājumi/Problēmas apraksts’’ minēts, ka jauniešiem, kas apguvuši speciālās izglītības programmas un reģistrējušies kā bezdarbnieki, paredzēta iesaiste subsidētajās darba vietās līdz 18 mēnešiem, tomēr MK noteikumu grozījumu projektā nav iekļauti nosacījumi, kas noteiktu iepriekš minētās mērķa grupas iesaisti subsidētajās darba vietās. Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus anotācijā vai MK noteikumu grozījumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums

Ņemot vērā,  anotācijā skaidroto, ka: "9.1.1.1. pasākuma ietvaros ir plānots izveidot konsultatīvo atbalsta centru (kā pakalpojumu) personām ar invaliditāti un darba devējiem, kur būtu pieejamas konsultācijas un individuāls atbalsts bezdarbniekiem un nodarbinātajiem atbilstoši funkcionālo traucējumu veidam (kustību, redzes, dzirdes, garīga rakstura traucējumiem, vispārējās saslimšanas u.c.). Konsultatīvā atbalsta centra ietvaros darba devējiem vai to deleģētajiem pārstāvjiem tiktu sniegtas konsultācijas par tādām tēmām kā bezdarbnieku ar invaliditāti komunikācijas un nodarbināšanas specifika atbilstoši invaliditātes veidam (kustību, redzes, dzirdes, garīga rakstura), par darba vides pielāgojumiem darba vietās, par komunikācijas barjeru un stereotipu mazināšanu darba kolektīvā, konfliktu un problēmsituāciju risināšanu u.c.", lūdzam anotāciju papildināt ar izvērtējumu par šī centra darbību un tā sniegtajām konsultācijām  darba devējiem. Vēršam uzmanību, ka jebkurš publisko līdzekļu piešķīrums saimnieciskās darbības veicējiem ir vērtējams komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā. Vienlaikus - ja centrs nodrošina līdzīgus pakalpojumus, kas varētu tikt saņemti pie līdzīga profila saimnieciskās darbības veicējiem tirgū, arī paša centra izveide ir vērtējama komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā. Ievērojot iztikto iebildumu, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu, vai attiecībā uz konsultatīvā centra izveidi izpildās Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās komercdarbības atbalstu raksturojošās pazīmes. Ja tiek secināts, ka kāda no pazīmēm neizpildās, lūdzam tam sniegt pamatojumu. Vienlaikus lūdzam vērtēt arī konsultatīvā centra sniegtos pakalpojumus darba devējiem - vai tie izpilda Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās pazīmes un, ja izpilda, saskaņā ar kādu komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu tiek nodrošināts sniegtā atbalsta saderīgums ar ES iekšējo tirgu.

Vienlaikus, ņemot vērā to, ka  9.1.1.1.pasākumā plānots pievienot arī papildus mērķa grupas, lūdzam arī attiecībā uz tām anotācijā iekļaut izvērtējumu, vai  izpildās Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās komercdarbības atbalstu raksturojošās pazīmes.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā “Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins” norādīto faktiski investēto finansējumu un publisko finansējumu 2020.gadam, ņemot vērā, ka nevar veidoties situācija, ka investētais finansējums ir mazāks par projektam izlietoto publisko finansējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā “Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins” norādīto publisko finansējumu 2018.gadam, ņemot vērā, ka, matemātiski saskaitot Eiropas Sociālā fonda finansējumu un valsts budžeta finansējumu, tas veidojas 5 536 077 euro nevis 5 536 007 euro.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Iebildums
Lūdzam svītrot no anotācijas 4.1.sadaļas "Saistītie tiesību aktu projekti" informāciju par sasaisti ar "Grozījums Ministru kabineta 2015. gada 11. augusta noteikumos Nr. 468 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.2. pasākuma "Ilgstošo bezdarbnieku aktivizācijas pasākumi" īstenošanas noteikumi", jo uz darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū"  9.1.1.3.pasākumu "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai" plānots pārdalīt 3 463 562 euro, t.sk. 44 256 euro (no 9.1.1.2.pasākuma) + 3 419 306 euro (no 9.1.1.1.pasākuma). Attiecīgi anotācijas sadaļā:1) "Saistītie tiesību akti" pie "Grozījumi Ministru kabineta 2015.gada 11.augusta noteikumos Nr. 467 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.3.pasākuma "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai" īstenošanas noteikumi", un 2) "Problēmas apraksts" 4)apakšpunktos jāaizstāj skaitlis "3 463 562" ar skaitli "3 419 306" euro. Pretājā gadījumā anotācijas sadaļas "Problēmas apraksts" 4)apakšpunktos no a) līdz h) kopsumma veido 11 995 998 euro nevis 11 951 742 euro.
Piedāvātā redakcija
-
19.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt protokollēmuma projekta 2.punktu, norādot konkrētu finansējuma apmēru euro par kādu summu plānota  finansējuma atbrīvošana no projekta Nr. 9.1.1.1/15/I/001 "Subsidētās darbavietas bezdarbniekiem".
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu tiek plānots samazināt 9.1.1.1.pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" finansējumu, lūdzam LM iesniegt precizētu 9.1.1. SAM “Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū” rādītāju pasi.

 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
3.9. apakšpunktā lūdzam precizēt mērķa grupas vecumu, aizstājot tekstu “vecumā līdz 29 gadiem” ar tekstu “vecumā no 18 līdz 29 gadiem”,  atbilstoši Anotācijā minētajam.
 
Piedāvātā redakcija
3.9.persona ir vecumā no 18 līdz 29 gadiem un ir pabeigusi speciālo izglītības programmu
22.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Informējam, ka pašreiz vēl nav panākta gala vienošanās par Eiropas Sociālā fonda grozījumu priekšlikumiem ar Eiropas Komisiju. Attiecīgi vēršam uzmanību, ka izstrādājot konkrētus Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – DP) grozījumu priekšlikumus (t.sk. iekšējās pārdales starp SAM), visas prioritārā virziena izmaiņas tiks vērtētas kompleksi.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt  apakšpunktu no 17.3.16.uz 17.3.6. apakšpunktu, kā arī aizstāt atsauci uz 15.3.1 apakšpunktu ar atsauci uz 15.2.1 apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Skaidrojam, ka, lai atbalsta saņēmējs - publiska persona, slēdzot iepirkuma līgumus vai veicot iepirkumu, izslēgtu komercdarbības atbalstu konkrētam piegādātājam, tam jārīkojas kā tirgus ekonomikas dalībniekiem, proti, darījumam ir jāatbilst tirgus nosacījumiem.
Līdz ar to, lai izslēgtu ekonomiskās priekšrocības preču piegādātājiem un pakalpojumu sniedzējiem, tādējādi novēršot tiem komercdarbības atbalsta piešķiršanu, tie būtu jāizraugās atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā. Procedūrai ir jābūt konkurenci nodrošinošai, lai procesā varētu piedalīties visi ieinteresētie un nosacījumiem atbilstīgie piegādātāji/pakalpojuma sniedzēji, kā arī procedūrai ir jābūt pārredzamai, lai nodrošinātu, ka visi ieinteresētie piegādātāji/pakalpojuma sniedzēji katrā konkursa procedūras posmā ir vienādi un pienācīgi informēti. Iepirkuma procedūrai jābūt pietiekami plaši publiskotai, lai par to varētu uzzināt potenciālie piedāvājumu iesniedzēji. Nepieciešamie priekšnosacījumi ir nediskriminējoša attieksme pret visiem piedāvājumu iesniedzējiem visos procedūras posmos un objektīvu atlases un līgumslēgšanas kritēriju noteikšana pirms procedūras. Lai garantētu vienlīdzīgu attieksmi, līgumslēgšanas kritērijiem būtu jābūt tādiem, kas dod iespēju objektīvi salīdzināt un novērtēt piedāvājumus. Skaidrojam, ka preču/paklpojumu iegāde no komersantiem, neievērojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru, var kvalificēties kā komercdarbības atbalsts tiem un tad tas var tikt piešķirts, tikai ievērojot komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu.
Lai nodrošinātu, ka preču piegādātāju/pakalpojumu sniedzēja līmenī netiek sniegts komercdarbības atbalsts, lūdzam papildināt MK notikumu projektu ar nosacījumu, ka īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs izvēlas preču piegādātāju/pakalpojuma sniedzējus saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru. Ar atbilstošu informāciju aicinām papildināt arī anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 1.2. apakšpunkta “Mērķis” sadaļu ‘’Mērķa apraksts’’, ņemot vērā, ka noteikumi paredz arī citas izmaiņas, piem., pilnveidot atbalstu arī personām, kuras pirms bezdarbnieka statusa iegūšanas bija nepārtraukti nodarbinātas vismaz trīs gadus, samazināt projekta iznākuma un rezultāta rādītājus.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijā politikas plānošanas dokumenta nosaukumu no "Sociālās aizsardzības un darba tirgus politikas pamatnostādnēm" uz "Sociālās aizsardzības un darba tirgus politikas pamatnostādnes 2021.-2027.gadam".
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
1.3.  apakšpunkta “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” sadaļā ‘’Problēmas un risinājumi/Problēmas apraksts’’ lūdzam aizstāt tekstu “ir apguvusi speciālo izglītības programmu” ar tekstu “ir pabeigusi speciālo izglītības programmu” atbilstoši noteikumu 3.9. apakšpunktam.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 1.3. apakšpunkta “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” sadaļu  Pašreizējā situācija’’ ar visiem mērķa grupas kritērijiem, kas minēti spēkā esošo noteikumu 3. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka tiks veikti grozījumi vienošanās par projekta īstenošanu, lūdzu papildināt anotāciju ar skaidrojumu vai attiecīgie grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem  Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 71.panta izpratnē.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt anotācijā, vai juridiskās personas nav tā sabiedrības grupa, kuru tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt. Piemēram, domājot par tiem darba devējiem, kas nodarbina bezdarbniekus, nodrošinot subsidētās darbavietas.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt  2.1. apakšpunkta “Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt” sadaļu “Fiziskās personas” ar bezdarbniekiem, t.sk., personām, kuras pirms bezdarbnieka statusa iegūšanas bijušas nepārtraukti nodarbinātas vismaz trīs gadus - atbilstoši noteikumu 3.10. apakšpunktam.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam pārliecināties par anotācijas 3.sadaļā "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" norādītās informācijas korektumu: "Vienlaikus, lai mazinātu administratīvo slogu un nemainītu  9.1.1.3. pasākuma finanšu avotu (ESF un VB) proporciju, 9.1.1.2. pasākuma projekta neatbilstību izmaksas 44 256 euro (100 % ESF finansējums) apmērā sākotnēji tiek novirzītas uz 9.1.1.1. pasākumu un pēc tam kopā ar 9.1.1.1. pasākuma finanšu ietaupījumu (kopsummā 3 463 562 euro) ar ESF un VB finansējuma proporciju 85/15 tiek novirzītas uz 9.1.1.3. pasākumu. Minētās starppārdales rezultātā tiek precizēta arī 9.1.1.1. pasākuma finanšu avotu proporcija." Papildus lūdzam ņemt vērā Ministru kabineta sēdes protokola Nr.64 37.§
Informatīvais ziņojums "Par Kohēzijas politikas Eiropas Savienības fondu investīciju aktualitātēm līdz 2021.gada 1.augustam (pusgada ziņojums)" 6.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar datumu par: 1) Grozījumu Ministru kabineta 2015.gada 7.jūlija noteikumos Nr.386 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt sociālo dienestu darba efektivitāti un darbinieku profesionalitāti darbam ar riska situācijā esošām personām" 9.2.1.2.pasākuma "Iekļaujoša darba tirgus un nabadzības risku pētījumi un monitorings" īstenošanas noteikumi"; 2) Grozījumu Ministru kabineta 2015.gada 6.oktobra noteikumos Nr.575 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt sociālo dienestu darba efektivitāti un darbinieku profesionalitāti darbam ar riska situācijā esošām personām" 9.2.1.3.pasākuma "Atbalsts speciālistiem darbam ar bērniem ar saskarsmes grūtībām un uzvedības traucējumiem un vardarbību ģimenē" īstenošanas noteikumi"
ievietošanu Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā (TAP portāls).
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotāciju attiecībā uz šeit minēto, ka: "Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumi Nr. 836 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 7.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" īstenošanas noteikumi" (plānots novirzīt saskaņošanai TAP š.g. septembrī).", jo attiecīgais tiesību akts saskaņošanai Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā (TAP portāls) ir ievietots š.g.13.oktobrī. Vienlaikus lūdzam papildināt tiesību akta nosaukumu ar vārdu "Grozījumi".
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka š.g. 8.jūnijā stājās spēkā grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, papildinot likumu ar normām, kas nosaka pienākumu atgūt nelikumīgo komercdarbības atbalstu gadījumos, kad Eiropas Komisija nav pieņēmusi lēmumu par nelikumīga un nesaderīga ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu atbalsta atgūšanu, kā arī to, ka nelikumīgs valsts atbalsts ir atgūstams ne tikai tad, ja atbalsta sniedzējs konstatē pārkāpumus, kas noved pie nelikumīga atbalsta atgūšanas, bet arī gadījumos, kad citas institūcijas konstatē nelikumīga atbalsta piešķiršanas gadījumus (tai skaitā, Eiropas Komisija)], lūdzam MK noteikumu 35.2.punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
 
Piedāvātā redakcija

35.2 Ja tiek konstatēts Komisijas regulas Nr. 1407/2013 prasību pārkāpums, valsts atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt valsts atbalsta sniedzējam no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV. vai V. nodaļas nosacījumiem.
36.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka š.g. 8.jūnijā stājās spēkā grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, papildinot likumu ar normām, kas nosaka pienākumu atgūt nelikumīgo komercdarbības atbalstu gadījumos, kad Eiropas Komisija nav pieņēmusi lēmumu par nelikumīga un nesaderīga ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu atbalsta atgūšanu, kā arī to, ka nelikumīgs valsts atbalsts ir atgūstams ne tikai tad, ja atbalsta sniedzējs konstatē pārkāpumus, kas noved pie nelikumīga atbalsta atgūšanas, bet arī gadījumos, kad citas institūcijas konstatē nelikumīga atbalsta piešķiršanas gadījumus (tai skaitā, Eiropas Komisija), lūdzam MK noteikumu 35.3.punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
35.3 Ja tiek konstatēts Komisijas regulas Nr. 651/2014 prasību pārkāpums, valsts atbalsta saņēmējam ir pienākums no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, atmaksāt valsts atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo valsts atbalstu kas piešķirts saskaņā ar attiecīgo regulu, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV. vai V. nodaļas nosacījumiem.