Projekta ID
22-TA-3153Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam pārskatīt likumprojekta 2.panta otro daļu, kas paredz, ka Tieslietu akadēmijas funkcionālo pārraudzību īsteno Tieslietu padome, ņemot vērā, ka nav saprotams, kādēļ Tieslietu akadēmija nevarētu savas funkcijas nodrošināt kā budžeta iestāde Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Saskaņā ar anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīto, jautājums par Tieslietu akadēmijai papildu nepieciešamo finansējuma ir skatāms ikgadējā budžeta sagatavošanas procesā kopā ar citu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem, bet anotācijas 3.sadaļas 5.1.punktā norādītā likumprojekta ietekme uz valsts budžetu sakrīt ar investīciju projekta 6.2.1.3.i. ietvaros veikto kapitālieguldījumu uzturēšanai nepieciešamo finansējumu. Līdz ar to nav saprotams, par kādu papildu nepieciešamo finansējumu Tieslietu ministrija plāno iesniegt prioritārā pasākuma pieteikumu. Vēršam uzmanību, ka nav atbalstāma tādu likumprojektu virzība, kam nav nodrošināts finansējums, līdz ar to, ja likumprojekta īstenošanai ir nepieciešams papildu finansējums, tad tā virzība ir iespējama tikai pēc tam, kad tiks atrisināts jautājums par tā izpildei nepieciešamo finansējumu, ievērojot Ministru kabineta šī gada 18.jūnija sēdē nolemto (prot.Nr.25 74.§)
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļā “Cita informācija” ir norādīts, ka Tieslietu ministrija pieprasījumu 6.2.1.3.i. investīcijas projekta kapitālieguldījumu uzturēšanai iesniegs saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 17. janvāra noteikumiem Nr. 15, taču saskaņā ar budžeta sagatavošanas grafiku (MK rīk. Nr. 235) Finanšu ministrija šī gada 21.jūnijā ir nosūtījusi Tieslietu ministrijai aktualizētos bāzes izdevumus, kuros nav iekļauts investīciju projekta 6.2.1.3.i. ietvaros veikto kapitālieguldījumu uzturēšanai nepieciešamais finansējums, jo tas neatbilst Ministru kabineta noteikumu Nr.15 9.4. apakšpunktam, proti, tas nav pabeigts. Līdz ar to anotācijas 3.sadaļa “Cita informācija” ir atbilstoši precizējama.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Iebildums
Finanšu ministrija sniegusi atzinumu, kurā neatbalsta likumprojekta "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" tālāku virzību (likumprojekta 1 .un 2.pantu), jo no anotācijas projektā sniegtās informācijas nav skaidrs, kādēļ Tieslietu akadēmija kā budžeta iestāde Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē (bez šī neatkarības statusa nostiprināšanas Likumā par budžetu un finanšu vadību) nevarētu nodrošināt ilgtspējīgu un efektīvu tālākizglītības sistēmu tiesu un prokuratūras funkciju ietvaros, kas vērsta uz tiesu varas neatkarības principa ievērošanu. Ņemot vērā iepriekš minēto, Finanšu ministrija lūdz no likumprojekta "Tieslietu akadēmijas likums" anotācijas projekta 4.1.2.sadaļas svītrot rindkopu: "Ņemot vērā Tieslietu akadēmijas institucionālo statusu, kā arī Tieslietu akadēmijas likumā paredzēto, ka Tieslietu akadēmijas budžeta pieprasījumu, pievienojot tam Tieslietu padomes viedokli, Tieslietu akadēmijas direktors iesniedz Tieslietu ministrijai, grozījumi veicami arī Likumā par budžetu un finanšu vadību, paredzot Tieslietu ministrijai tiesības konkrēto budžeta pieprasījumu apkopot un nodot Finanšu ministrijai." Budžeta pieprasījums apkopojams būs vispārējā kārtībā, Tieslietu ministrijai nenodalot Tieslietu akadēmijas prioritāro pasākumu sarakstu no pārējo Tieslietu ministrijas prioritāro pasākumu saraksta, kā tas ir neatkarīgo iestāžu Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē gadījumā.
Piedāvātā redakcija
-
