Projekta ID
21-TA-1144Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra neveiks pārbaudi, bet sniegs informāciju Satiksmes ministrijai pārbaudes veikšanai, lūdzam precizēt 29.punkta pirmā teikuma redakciju.
Piedāvātā redakcija
29. Ministrija nodrošina, ka Aģentūrai noteiktais termiņš šo noteikumu 28. punktā minētās informācijas sniegšanai nav īsāks par piecām darbdienām no Ministrijas pieprasījuma saņemšanas.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā, ja tiek identificēts paaugstināts risks iespējamībai, ka varētu tikt apstrīdēts projekta vērtēšanas process, papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kāds varētu būt iespējamais strīdus risināšanas process gadījumā, ja projekta iesniedzējs nepiekrīt ministrijas vērtējumam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
1. Uzturam iepriekš izteikto Finanšu ministrijas iebildumu, kas ietverts izziņas 44.punktā un, ievērojot to, ka MK noteikumu projektā tiek paredzēti ieguldījumi ne tikai sabiedrisko transportlīdzekļu iegādei, bet finansējums tiek piešķirts arī saistītās infrastruktūras izveidei (piem. uzlādes stacijas), lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumu, kā tiks nodrošināta arī šīs saistītās infrastruktūras uzraudzība amortizācijas periodā.
2. Vienlaikus lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumiem, kas ievērojami attiecībā uz to ietvaros iegādātajiem sabiedriskajiem transportlīdzekļiem un radīto infrastruktūru pēc MK noteikumu projekta 9.punktā minētā līguma beigām
(īpaši, ja aktīvu amortizācijas periods ir ilgāks kā iepriekšminētā līguma periods).
3. Ar atbilstošiem skaidrojumiem lūdzam papildināt arī MK noteikumu projekta anotāciju, t.sk. norādot, saskaņā ar kādu tiesību aktu tiks noteikts MK noteikumu ietvaros radītās infrastruktūras amortizācijas periods. Vienlaikus lūdzam norādīt MK noteikumu projektā, kas nodrošinās šo uzraudzību.
2. Vienlaikus lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumiem, kas ievērojami attiecībā uz to ietvaros iegādātajiem sabiedriskajiem transportlīdzekļiem un radīto infrastruktūru pēc MK noteikumu projekta 9.punktā minētā līguma beigām
(īpaši, ja aktīvu amortizācijas periods ir ilgāks kā iepriekšminētā līguma periods).
3. Ar atbilstošiem skaidrojumiem lūdzam papildināt arī MK noteikumu projekta anotāciju, t.sk. norādot, saskaņā ar kādu tiesību aktu tiks noteikts MK noteikumu ietvaros radītās infrastruktūras amortizācijas periods. Vienlaikus lūdzam norādīt MK noteikumu projektā, kas nodrošinās šo uzraudzību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām svītrot šo punktu, ņemot vērā, ka saskaņā ar 31.5.apakšpunktu kārtību, kādā tiek veikti nepieciešamie grozījumi projektā, plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafikā vai plānotajā iepirkumu plānā tiks paredzēta līgumā ar finansējuma saņēmēju. Saprotam, ka šis punkts iekļauts atsaucoties uz TM komentāru "Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 40. punktā paredzēt tiesību subjektu, kam izmaiņas projektā vai civiltiesiskajā līgumā par projekta īstenošanu ir jāsaskaņo ar Ministriju, kā arī lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projektu ar tiesisko regulējumu par kārtību, kādā attiecīgās izmaiņas tiek izdarītas.", tāpēc ierosinām izvērtēt arī 40.punkta svītrošanu, ņemot vērā, ka kārtība par prpjektu līgumu grozījumu saskaņošanu ar nozares ministriju būs atrunāta Starpresoru vienošanās starp Aģentūru un Ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai Rīgas domei kā pilnvarojuma uzlicējam ir pienākums nodrošināt arī šajos MK noteikumos ietverto komercdarbības atbalsta nosacījumu uzraudzību, piemēram, 36.4.apakšpunktā ietvertā nosacījuma ievērošanu. Ja Rīgas dome to nenodrošina, lūdzam MK noteikumu projektu papildināt ar informāciju, kura būs tā institūcija, kas nodrošinās šajos noteikumos ietverto komercdarbības atbalsta nosacījumu uzraudzību, piemēram, Satiksmes ministrija kā atbalsta sniedzējs.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbalstu uzskata par piešķirtu brīdī, kad uzņēmumam saskaņā ar piemērojamo valsts tiesisko regulējumu ir piešķirtas likumīgās tiesības saņemt atbalstu, neatkarīgi no datuma, kurā atbalsts uzņēmumam izmaksāts. Ievērojot, ka projekta iesniedzēja atbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem vērtē ministrija un ka līgums par projekta īstenošanu, ko slēdz CFLA un finansējuma saņēmējs, faktiski paredz projekta īstenošanas un maksājumu veikšanas kārtību, par atbalsta piešķiršanas brīdi ir uzskatāms ministrijas lēmums, ar kuru projekta iesniedzējam tiks piešķirtas tiesības saņemt komercdarbības atbalstu. Lūdzu precizēt noteikumu projekta 43.punktu un precizēt skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 1.panta otro daļu atbalsta sniedzējs ir valsts vai pašvaldības institūcija vai tās pilnvarota juridiskā persona, kura pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu vai kura ir atbildīga par atbalsta programmas izstrādi vai atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta piemērošanu.
Ievērojot, ka projekta iesniedzēja atbilstību komercdarbības atbalsta regulējumam vērtē ministrija un ministrija ir atbalsta programmas izstrādātāja, ministrija ir uzskatāma par komercdarbības atbalsta sniedzēju. Attiecīgi nelikumīga valsts atbalsta gadījumā finansējuma saņēmējam būtu jāatmaksā nelikumīgā valsts atbalsta summa projekta ietvaros atbalsta sniedzējam - ministrijai. Vienlaikus noteikumu projekts paredz, ka komercdarbības atbalsta nosacījumus uzrauga Rīgas pašvaldība. Lūdzu izvērtēt, kam būtu jāatmaksā atbalsts (ministrijai vai Rīgas pašvaldībai), ja tiktu pārkāptas noteikumu projektā iekļautās vai Eiropas Parlamenta un Padomes 2007. gada 23. oktobra Regulas Nr. 1370/2007 par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, un ar ko atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 1191/69 un Padomes Regulu (EEK) Nr. 1107/70 (turpmāk – Regula Nr. 1370/2007) prasības.
Ievērojot, ka projekta iesniedzēja atbilstību komercdarbības atbalsta regulējumam vērtē ministrija un ministrija ir atbalsta programmas izstrādātāja, ministrija ir uzskatāma par komercdarbības atbalsta sniedzēju. Attiecīgi nelikumīga valsts atbalsta gadījumā finansējuma saņēmējam būtu jāatmaksā nelikumīgā valsts atbalsta summa projekta ietvaros atbalsta sniedzējam - ministrijai. Vienlaikus noteikumu projekts paredz, ka komercdarbības atbalsta nosacījumus uzrauga Rīgas pašvaldība. Lūdzu izvērtēt, kam būtu jāatmaksā atbalsts (ministrijai vai Rīgas pašvaldībai), ja tiktu pārkāptas noteikumu projektā iekļautās vai Eiropas Parlamenta un Padomes 2007. gada 23. oktobra Regulas Nr. 1370/2007 par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, un ar ko atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 1191/69 un Padomes Regulu (EEK) Nr. 1107/70 (turpmāk – Regula Nr. 1370/2007) prasības.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam šeit un visā noteikumu projekta tekstā, kur attiecināms, aizstāt vārdu “investīcijas” ar vārdu “pasākums”, ņemot vērā iepriekš noteikto saīsinājumu. Papildus lūdzam precizēt noteikumu projekta 3.punkta redakciju, ņemot vērā to, ka pasākumu plānots īstenot Rīgas valstspilsētā.
Piedāvātā redakcija
Pasākuma īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorijas Rīgas valstpilsēta.
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt ietverto atsauci uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumiem Nr. 621 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība”. Vēršam uzmanību, ka Atveseļošanas fonda finansējumu finansējuma saņēmējs saņems atbilstoši MK noteikumiem par investīcijas/pasākuma īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta noteikumu projekta 5.3. apakšpunktā jau lietots termins “uzlādes punkti”, lūdzam skaidrot, vai tie ir vieni un tie paši uzlādes punkti.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka pārējā MK noteikumu tekstā tiek lietots termins "plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafiks", ierosinām šajā punktā aizstāt "plānoto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafiku" ar "plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafiku"
Piedāvātā redakcija
32.1. plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafiku, kurā norāda maksājuma pieprasījumu veidu (avansa maksājums, starpposma maksājums un noslēguma maksājums), maksājuma pieprasījuma apmēru un pieprasīšanas laiku;
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā nosacījumu, ka avanss ir jāapgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros (kas iekļauts arī 33.5.apakšpunktā), lūdzam arī šajā apakšpunktā precizēt redakciju, lai neveidojas pretruna.
Piedāvātā redakcija
33.2. ja finansējuma saņēmējam ir piešķirts avansa maksājums projekta īstenošanai, finansējuma saņēmējs iesniedz Aģentūrai maksājuma pieprasījumu piešķirtā avansa maksājuma apmērā sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros. Finansējuma saņēmējs var saņemt vairākus avansus, paredzot, ka nākamo avansu var saņemt pēc tam, kad iepriekšējais saņemtais avanss ir apgūts pilnā apmērā;
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot Ministru kabineta noteikumu projekta 33.3.apakšpunktā vārdus “summa vai”.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt redakciju svītrojot "un līgumā noteiktajā kārtībā", jo tas iekļauts teikuma beigās.
Piedāvātā redakcija
35.4. iesniedz Aģentūrai maksājuma pieprasījumus Vadības informācijas sistēmā, tai skaitā revidenta atzinumu un izdevumu un sasniegto rādītāju pamatojošos dokumentus līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā;
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 36.4.apakšpunktu ar vārdu “Rīgas” pirms vārda “valstpilsētas”. Papildus lūdzam precizēt locījumu vārdam “izmantota” .
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām izvērtēt 40.punkta svītrošanu, ņemot vērā, ka kārtība par projektu līgumu grozījumu saskaņošanu ar nozares ministriju būs atrunāta Starpresoru vienošanās starp Aģentūru un Ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam normatīvo aktu nosaukumos neizmantot saīsinājumus (skatīt anotācijas 11. lapā - Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) Nr. 2021/241 ar ko izveido AF).
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam veikt precizējumus visā noteikumu projekta un anotācijas tekstā, ņemot vērā ES Atveseļošanas un noturības mehānisma norādīto saīsinājumu "AF". Vienlaikus vēršam uzmanību, ka turpmāk tekstā tiek lietos arī “Atveseļošanas fonds”.
Piedāvātā redakcija
-
