Projekta ID
25-TA-302Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
21.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
6.4. Cita informācija
Iebildums
3. LDDK iebilst pret Projekta Anotācijas punktu 6.4.
Pamatojums
Anotācijas 6.4.punktā ir minēts, ka šis jautājums ir izskatīts un atbalstīts Veselības aprūpes nozares apakšpadomes 2025.gada 30.janvāra sēdē.
LDDK ieskatā vārds “atbalstīts” būtu aizstājams ar vārdiem “pieņemts zināšanai”.
Pamatojums
Anotācijas 6.4.punktā ir minēts, ka šis jautājums ir izskatīts un atbalstīts Veselības aprūpes nozares apakšpadomes 2025.gada 30.janvāra sēdē.
LDDK ieskatā vārds “atbalstīts” būtu aizstājams ar vārdiem “pieņemts zināšanai”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
153.4 Dienests, slēdzot līgumu ar ārstniecības iestādi par valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu, līgumā iekļauj šādus nosacījumus:
Iebildums
Latvijas Darba devēju konfederācija (turpmāk tekstā - LDDK) ir iepazinusies ar Veselības ministrijas (VM) izstrādāto projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumos Nr. 555 "Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība"” (turpmāk arī Projekts) un izsaka šādus iebildumus:
1. LDDK iebilst pret Projekta otro punktu VM piedāvātajā redakcijā.
Pamatojums
1.1. Noteikumi jau šobrīd paredz Noteikumu 152. punktā minēto darba samaksu (D) novirzīt tikai atalgojumam;
1.2. Ņemot vērā, ka valsts budžeta dotācija veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai ir nepietiekama, tostarp arī lielā daļā no valsts budžeta finansēto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai, kā arī to, ka personāls sniedz gan no valsts budžeta finansētus, gan maksas pakalpojumus, ārstniecības iestādes personāla atalgojumam izmanto ne tikai no valsts budžeta saņemtus finanšu resursus, un to, ka personāla noslodze no valsts budžeta finansēto un maksas pakalpojumu sniegšanai ir ļoti atšķirīga, arī atalgojuma avotu struktūra ir ļoti atšķirīga;
1.3. Ārstniecības iestādēs personāls strādā ar ļoti atšķirīgu noslodzi, kā arī atšķirīgu darba laika struktūru (dienas un nakts darba laika sadalījums, darbs svētku dienās u.c.). No tā izriet, ka, izmantojot finansējuma pārdalei atskaites rādītāju konkrētā darbinieka atalgojumu mēnesī, veidotos nevienlīdzība starp personām, kuras strādā ar lielāku noslodzi, personām, kuras vairāk ir nodarbinātas nakts laikā un svētku dienās;
1.4. Lai gan Anotācijas 2.3. punktā ir minēts Projekts neskar šo jomu juridisko personu Administratīvās izmaksas, LDDK Projekta otrajā punktā paredzētais jaunievedums palielinātu administratīvo slogu Ārstniecības iestādēs;
1. LDDK iebilst pret Projekta otro punktu VM piedāvātajā redakcijā.
Pamatojums
1.1. Noteikumi jau šobrīd paredz Noteikumu 152. punktā minēto darba samaksu (D) novirzīt tikai atalgojumam;
1.2. Ņemot vērā, ka valsts budžeta dotācija veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai ir nepietiekama, tostarp arī lielā daļā no valsts budžeta finansēto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai, kā arī to, ka personāls sniedz gan no valsts budžeta finansētus, gan maksas pakalpojumus, ārstniecības iestādes personāla atalgojumam izmanto ne tikai no valsts budžeta saņemtus finanšu resursus, un to, ka personāla noslodze no valsts budžeta finansēto un maksas pakalpojumu sniegšanai ir ļoti atšķirīga, arī atalgojuma avotu struktūra ir ļoti atšķirīga;
1.3. Ārstniecības iestādēs personāls strādā ar ļoti atšķirīgu noslodzi, kā arī atšķirīgu darba laika struktūru (dienas un nakts darba laika sadalījums, darbs svētku dienās u.c.). No tā izriet, ka, izmantojot finansējuma pārdalei atskaites rādītāju konkrētā darbinieka atalgojumu mēnesī, veidotos nevienlīdzība starp personām, kuras strādā ar lielāku noslodzi, personām, kuras vairāk ir nodarbinātas nakts laikā un svētku dienās;
1.4. Lai gan Anotācijas 2.3. punktā ir minēts Projekts neskar šo jomu juridisko personu Administratīvās izmaksas, LDDK Projekta otrajā punktā paredzētais jaunievedums palielinātu administratīvo slogu Ārstniecības iestādēs;
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
153.5 Ja dienests konstatē, ka ārstniecības iestāde nav ievērojusi šo noteikumu 153.4 punktā un līgumā minētos nosacījumus, tad par attiecīgo summu kopējais līguma finansējums tiek samazināts.
Iebildums
2. LDDK iebilst pret Projekta trešo punktu VM piedāvātajā redakcijā.
Pamatojums
Projekta trešajā punktā paredzētais jaunievedums palielinātu dienesta kompetences robežas, kas būtu jānodrošina ar atbilstīgu personālu, kā arī varētu pieaugt ar juridisko pakalpojumu sniegšanu saistītās izmaksas. LDDK ieskatā šobrīd ir jāvirzās uz administratīvā sloga mazināšanu, un valsts pārvaldē nodarbināto personu skaita samazināšanu.
Pamatojums
Projekta trešajā punktā paredzētais jaunievedums palielinātu dienesta kompetences robežas, kas būtu jānodrošina ar atbilstīgu personālu, kā arī varētu pieaugt ar juridisko pakalpojumu sniegšanu saistītās izmaksas. LDDK ieskatā šobrīd ir jāvirzās uz administratīvā sloga mazināšanu, un valsts pārvaldē nodarbināto personu skaita samazināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
