Projekta ID
23-TA-1729Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
22.01.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam lēmuma projekta 9. punktā precizēt atsauci uz attiecīgo regulu, ievērojot juridiskās tehnikas prasības.
Piedāvātā redakcija
"9. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, sagatavojot priekšlikumu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa „Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm” 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" projektu priekšatlasei, ņemot vērā projekta “Eiropas Jūras vienloga sistēmas EMSWe ieviešana Latvijā” īstenošanas steidzamību Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regulas (ES) 2019/1239, ar ko izveido Eiropas Jūras vienloga sistēmas vidi un ar ko atceļ direktīvu 2010/65/ES prasību izpildei, izvērtēt iespēju iekļaut minēto projektu augstākās - ārkārtas prioritātes projektu sarakstā."
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 36. punktā izteiktā Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 435) 17.2. apakšpunktā norādīt uz pašvaldībām, nevis finansējuma saņēmējiem, ņemot vērā, ka 17. punkta ievaddaļā norādīts uz projektiem, kuru finansējuma saņēmēji nav tiešās pārvaldes iestādes vai nozaru ministrijas pārraudzībā esošas valsts kapitālsabiedrības. Papildus lūdzam izvērtēt un 17.2. apakšpunktā norādīt, kam pašvaldības iesniedz apliecinājumu, kā arī izvērtēt un nepieciešamības gadījumā paredzēt regulējumu par rīkojuma projekta satura novērtēšanu saskaņā ar šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem vai skaidrot, kādēļ tas nav nepieciešams, noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) 2023. gada 17. marta vēstulē Nr. 1-8/1606 “Par Atveseļošanas un noturības mehānisma izmaksām un projekta personāla iesaisti pirms vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas” sniegto viedokli, aicinām Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - Noteikumi) 30.punktu papildināt ar šādu tekstu “Minētais datums attiecināms arī uz projekta vadības un īstenošanas personāla (t.sk. ierēdņu) izmaksām.”
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Saistībā ar izziņas 20. punktā minēto lūdzam noteikumu projekta 50. punktā (noteikumu Nr. 435 33.3. apakšpunktā):
1) atsauču uz publiskas personas kapitālsabiedrībām un biedrību “Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģijas koplietošanas pakalpojumu centrs” projektu vietā atsaukties uz noteikumu Nr. 435 11.5. un 11.6. apakšpunktā minētajiem noteiktiem finansējuma saņēmējiem, kā arī noteikumu projekta anotācijā pamatot 50. punktā ietverto izņēmumu;
2) precizēt norādi "ja tam ir kapacitāte projekta īstenošanas aktivitāšu īstenošanai ar organizācijas personālu", ņemot vērā, ka nav saprotams, kādēļ attiecīgie ierobežojumi būtu jāattiecina uz subjektiem, kuriem nav kapacitātes projekta īstenošanas aktivitāšu īstenošanai ar organizācijas personālu, jo īpaši ņemot vērā, ka kapacitāte šādai aktivitāšu īstenošanai neizslēdz to, ka finansējuma saņēmējs aktivitātes jebkurā gadījumā var neīstenot ar savu personālu.
1) atsauču uz publiskas personas kapitālsabiedrībām un biedrību “Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģijas koplietošanas pakalpojumu centrs” projektu vietā atsaukties uz noteikumu Nr. 435 11.5. un 11.6. apakšpunktā minētajiem noteiktiem finansējuma saņēmējiem, kā arī noteikumu projekta anotācijā pamatot 50. punktā ietverto izņēmumu;
2) precizēt norādi "ja tam ir kapacitāte projekta īstenošanas aktivitāšu īstenošanai ar organizācijas personālu", ņemot vērā, ka nav saprotams, kādēļ attiecīgie ierobežojumi būtu jāattiecina uz subjektiem, kuriem nav kapacitātes projekta īstenošanas aktivitāšu īstenošanai ar organizācijas personālu, jo īpaši ņemot vērā, ka kapacitāte šādai aktivitāšu īstenošanai neizslēdz to, ka finansējuma saņēmējs aktivitātes jebkurā gadījumā var neīstenot ar savu personālu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka projektam “Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija” ir paredzētas izmaiņas investīcijas nolūkā, lūdzam pirmajā kolonnā minētajam projektam precizēt investīcijas numuru no 2.1.1.1. uz 2.1.3.1.
Ministru kabineta 2023. gada 25. janvāra rīkojumā Nr. 45 “Par 2.1.1.1.i. investīcijas projekta "Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija" pases apstiprināšanu”, projekta īstenošana mainās no investīcijas 2.1.1.1.i. “Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide” uz investīciju 2.1.3.1.i. “Datu pieejamība, koplietošana un analītika”
Ministru kabineta 2023. gada 25. janvāra rīkojumā Nr. 45 “Par 2.1.1.1.i. investīcijas projekta "Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija" pases apstiprināšanu”, projekta īstenošana mainās no investīcijas 2.1.1.1.i. “Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide” uz investīciju 2.1.3.1.i. “Datu pieejamība, koplietošana un analītika”
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam kolonnā “Nozaru ministrijas, finansējuma saņēmēji un sadarbības partneri (norādīti iekavās, ja finansējuma saņēmēji vai sadarbības partneri ir ārpus nozaru ministrijas resora)” attiecībā uz investīcijas virzienu “2.1.2.1.Sabiedriskās kārtības un drošības procesu, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā e-lietas attīstība” kā finansējuma saņēmēju norādīt arī Latvijas Republikas prokuratūru (turpmāk- LRP), ņemot vērā to, ka LRP nav Tieslietu ministrijas padotības iestāde, LRP ir savs atsevišķs projekts, savs finansējums un sasniedzamais IKT risinājums.
Piedāvātā redakcija
-