Projekta ID
22-TA-615Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
20.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā sniegt pamatojumu, kāpēc valsts budžeta līdzfinansējums arī 2021.-2027.gada perioda projektiem jāmaksā avansā 90% apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā sniegt papildu argumentāciju, kāpēc ES fondu līdzfinansējuma samazinājums būtu jāsedz tieši no valsts budžeta, ņemot vērā, ka noteikumu projektā minētajiem finansējuma saņēmējiem ir pieejami citi finanšu resursi projektu īstenošanai (piemēram, pašvaldībām ir iespējas aizņemties līdzekļu Valsts kasē ES fondu projektu īstenošanai).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” svītrot pirmo teikumu, jo pēc būtības konkrētajam noteikumu projektam ir negatīva ietekme uz budžetu, kā arī šīs sadaļas 1.-6. punktā sniegtā informācija norāda negatīvu ietekmi uz valsts budžetu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto valsts budžeta apmēru sadalījumā pa gadiem, jo tas nesakrīt ar anotācijas 3.sadaļas 1.-5.p norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīt arī aprēķinu kā noteikts kopējais nepieciešamais valsts budžeta līdzfinansējuma apmērs.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
4.2. pašvaldību kapitālsabiedrības, kas pilda pašvaldības deleģētās funkcijas;
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai vārds "funkcijas" nav aizstājams ar "uzdevumus" atbilstoši Valsts pārvaldes un iekārtas likumam. Deleģējot pārvaldes uzdevumus, par funkcijas izpildi kopumā atbild attiecīgā publiskā persona.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
16. Ja finansējumu saņem šo noteikumu 4.1.apakšpunktā minētie finansējuma saņēmēji, valsts budžeta līdzfinansējumu ieskaita finansējuma saņēmēja norēķinu kontā Valsts kasē, kas norādīts līgumā par valsts budžeta līdzfinansējuma piešķiršanu.
Priekšlikums
Izsakām priekšlikumu paredzēt pašvaldībām un to iestādēm izvēles iespēju līdzekļu saņemšanā kontā kredītiestādē.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
17. Ja finansējumu saņem šo noteikumu 4.2.un 4.3.apakšpunktā minētie finansējuma saņēmēji, valsts budžeta līdzfinansējumu ieskaita finansējuma saņēmēja norēķinu kontā Valsts kasē vai kontā kredītiestādē, kas norādīts līgumā par valsts budžeta līdzfinansējuma piešķiršanu.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju noteikt nosacījumu par valsts budžeta līdzfinansējuma (kas veido 10% no kopējā finansējuma) saņemšanu tikai kontā kredītiestādē šo noteikumu 4.2. un 4.3.apakšpunktā minētajiem finansējuma saņēmējiem, ņemot vērā to, ka konts Valsts kasē izmantojams tikai valsts budžeta līdzekļu saņemšanai un izdevumu veikšanai, un pārējā projekta finansējuma (90%) ieskaitīšana kontā Valsts kasē no kredītiestāžu kontiem radītu papildu līdzekļu ieplūšanu kontos Valsts kasē, kas palielinātu kontu apkalpošanas un līdzekļu turēšanas izmaksas, kas tiek segtas no valsts budžeta, kā arī radītu papildu administratīvo slogu maksājumu kontroļu veikšanā sankciju un AML jomā.
Piedāvātā redakcija
-