Atzinums

Projekta ID
23-TA-1231
Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
04.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
VARAM uztur iepriekš izteikto iebildumu:

"Lūdzam precizēt 2. pielikuma 1. punktā iegūstamo juridiskās personas kontaktinformāciju, ņemot vērā, ka e-adrese juridiskām personām ir obligāta un rakstveida saziņa ar juridisko personu tāpēc jāveic tikai e-adresē. Izņēmums ir saziņa ar kontaktpersonu.

Pamatojums: Oficiālās elektroniskās adreses likuma 5. panta pirmās daļas 2. punkts - "Oficiālās elektroniskās adreses izmantošana ir obligāta reģistros reģistrētam tiesību subjektam".
"

VARAM atsaucas uz Informatīvā ziņojuma "Par oficiālās elektroniskās adreses ieviešanas progresu" (22-TA-3220) trešajā sadaļā minēto, kurā skaidrota īstenojamā pieeja e-adreses aktivizēšanas veicināšanai privātpersonu vidū. Arī e-adreses lietojuma jautājums šo grozījumu ietvaros atbilst ziņojumā minētajam. Turklāt e-adrese ir paredzēta tieši oficiālajai saziņai, kas ietver arī ierakstītu vēstuļu aizstāšanu.

Iestādēm, kas e-adresi nav aktivizējušas, nav šķēršļu to izdarīt. Turklāt to iestāžu skaits, kas e-adresi nav aktivizējušas, sastāda aptuveni 1% no kopējā iestāžu skaita, un to vidū lielākoties ir mazas pašvaldību iestādes. Arī juridiskajām personām ir visas iespējas aktivizēt e-adresi, it īpaši kopš pagājušā gada novembra beigām, kad e-adresi var lietot arī, identificējoties ar Smart-ID. Turklāt, ņemot vērā grozāmā jautājuma jomu, arī juridisko personu grupa ir ierobežots personu loks. Līdz ar to, pastāv pamatoti apsvērumi iebildumu uzturēt.

Aicinām atbilstoši labot arī anotācijā ietverto par paziņošanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
VARAM uztur iepriekš izteikto iebildumu:

"Ja 3. un 4. pielikuma 1. punktos un 7. un 8. pielikuma 2. punktos iesniedzamos datus - adreses - plānots izmantot rakstveida saziņai, lūdzam tos svītrot, ņemot vērā, ka e-adrese iestādēm un juridiskām personām ir obligāta un ka līdz ar to pasta adreses iegūšana nav pamatota.

Pamatojums:
Oficiālās elektroniskās adreses likuma 5. panta pirmās daļas 1. un 2. punkts - "Oficiālās elektroniskās adreses izmantošana ir obligāta valsts iestādei, reģistros reģistrētam tiesību subjektam."
Oficiālās elektroniskās adreses likuma 1. panta 6. punkts - "Valsts iestāde - tiešās pārvaldes iestāde, valsts institūcija, kas nav padota Ministru kabinetam, atvasināta publiska persona un tās iestāde, tiesu iestāde, prokuratūra, zvērināts tiesu izpildītājs un maksātnespējas procesa administrators, kā arī privātpersona, kurai deleģēts valsts pārvaldes uzdevums."
"

VARAM atsaucas uz Informatīvā ziņojuma "Par oficiālās elektroniskās adreses ieviešanas progresu" (22-TA-3220) trešajā sadaļā minēto, kurā skaidrota īstenojamā pieeja e-adreses aktivizēšanas veicināšanai privātpersonu vidū. Arī e-adreses lietojuma jautājums šo grozījumu ietvaros atbilst ziņojumā minētajam. Turklāt e-adrese ir paredzēta tieši oficiālajai saziņai, kas ietver arī ierakstītu vēstuļu aizstāšanu.

Iestādēm, kas e-adresi nav aktivizējušas, nav šķēršļu to izdarīt. Turklāt to iestāžu skaits, kas e-adresi nav aktivizējušas, sastāda aptuveni 1% no kopējā iestāžu skaita, un to vidū lielākoties ir mazas pašvaldību iestādes. Arī juridiskajām personām ir visas iespējas aktivizēt e-adresi, it īpaši kopš pagājušā gada novembra beigām, kad e-adresi var lietot arī, identificējoties ar Smart-ID. Turklāt, ņemot vērā grozāmā jautājuma jomu, arī juridisko personu grupa ir ierobežots personu loks. Līdz ar to, pastāv pamatoti apsvērumi iebildumu uzturēt.

Aicinām atbilstoši labot arī anotācijā ietverto par paziņošanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-