Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-2352
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas apakšsadaļu  “Cita informācija” ar šādu informāciju:
“Pastāv pamatots risks, ka paredzētais atbalsts no Eiropas Komisijas puses netiks atzīts par mērķorientētu atbalstu un attiecīgi netiks ievērota Padomes 2022.gada 23.-24. jūnija sanāksmē apstiprinātā valsts specifiskā rekomendācija  Latvijai, kas paredz to, ka, lai mīkstinātu enerģijas cenu kāpuma ietekmi un palīdzētu ierobežot inflācijas otrreizējās ietekmes spiedienu, jānodrošina mērķorientēta atbalsta sniegšana pret energocenu kāpumu visneaizsargātākajām mājsaimniecībām un uzņēmumiem.”

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot to, ka Ministru kabineta 2008. gada 21. oktobra noteikumu Nr. 876 "Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi" kontekstā ar "lietotāju" saprot jebkuru siltumenerģijas lietotāju, t.sk., saimnieciskās darbības veicēju (piemēram, mājas īpašnieks, kas tālāk dzīvokļus izīrē mājsaimniecībām), savukārt, Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākuma likumprojekta 7.pants paredz atbalstu tikai mājsaimniecības lietotājiem, lūdzam precizēt noteikumu (grozījumu) projektu, lai nodrošinātu atbilstību Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākuma likumprojekta 7.pantam. Pretējā gadījumā, noteikumi nenosaka kārtību, kā sniegto atbalstu mājas īpašnieks tālāk nodod un savos rēķinos par dzīvokļa izīrēšanu atspoguļo no valsts saņemto atbalstu īrniekam, kam pienākas atbalsts - centralizētās siltumapgādes pakalpojumu maksas samazinājums. Turklāt, saņemot un paturot šo atbalstu, tas kvalificējas kā komercdarbības atbalsts mājas īpašniekam, un attiecīgi ir jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums.
Atbilstoši precizējumiem noteikumu projektā lūdzam precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
6.2.apakšpunktā ir sniegts detalizēts izdevumu aprēķins, kas pamato centralizētās siltumapgādes pakalpojuma maksas samazinājuma kompensējošo pasākumu īstenošanai kopējo nepieciešamo finansējumu 2022.gadā 71 999 399 euro un 2023.gadā 96 000 601 euro apmērā, kas atbilst Ministru kabineta 2022.gada 9.augusta sēdē (prot. Nr.39 67.§) atbalstītā likumprojekta "Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā"” anotācijā sniegtajai informācijai. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt 3. un 5.ailē norādīto papildu nepieciešamā finansējuma apmēru, vienlaikus 2. un 4.ailē svītrojot saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam un saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru norādīto finansējumu. Turklāt lūdzam precizēt pie citas informācijas 2022. un 2023.gadā atbalsta sniegšanai nepieciešamo finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-