Noteikumu konsolidētā versija

23-TA-2640
Transportlīdzekļu pārbūves noteikumi
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 15.panta sesto daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā veicama mopēdu, motociklu, triciklu, kvadriciklu, vieglo automobiļu, kravas automobiļu, autobusu, to piekabju un puspiekabju (turpmāk – transportlīdzekļi) pārbūve, prasības transportlīdzekļu konstrukcijai un aprīkojumam pēc pārbūves un kārtību, kādā saņemams atzinums par pārbūvēta transportlīdzekļa atbilstību satiksmes drošības tehnisko normatīvu prasībām (turpmāk – ekspertīzes akts).
2.
Noteikumu mērķis ir nodrošināt cilvēku veselībai, dzīvībai un apkārtējai videi nekaitīgu transportlīdzekļu piedalīšanos ceļu satiksmē.
3.
Par transportlīdzekļa pārbūvi tiek uzskatīta transportlīdzekļu agregātu, mezglu, sistēmu vai iekārtu uzstādīšana, pārveidošana, nomaiņa vai demontāža, kuras dēļ mainās transportlīdzekļa uzskaites tehniskie dati vai galvenie konstruktīvie parametri (1.pielikums).
4.
Par transportlīdzekļa pārbūvi neuzskata:
4.1.
līdz 2001.gada 1.janvārim izgatavotam transportlīdzeklim – motora maiņu pret tās pašas transportlīdzekļa markas un modeļa un tā paša veida (dzirksteļaizdedzes, kompresijas aizdedzes) motoru, ja šādu motoru transportlīdzeklim paredz tā izgatavotājs un ja, mainot motoru, netiek mainītas motora stiprinājuma vietas, kā arī ja motora maiņa būtiski neietekmē automobiļa iekārtu (piemēram, bremžu iekārtas, stūres iekārtas) un sistēmu darbību un efektivitāti;
4.2.
pēc 2001. gada 1. janvāra izgatavotam transportlīdzeklim – motora maiņu pret tās pašas transportlīdzekļa markas un tipa tā paša veida motoru;
4.3.
vinču uzstādīšanu vai demontāžu;
4.4.
līdz 2004.gada 1.septembrim izgatavotam transportlīdzeklim – kravas liftu un paceļamo bortu uzstādīšanu vai demontāžu;
4.5.
pilnpiedziņas automobiļa priekšējā vai pakaļējā tilta piedziņas atvienošanu;
4.6.
sakabes ierīces (izņemot seglu ierīci) uzstādīšanu vai demontāžu;
4.7.
automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kg un kas aprīkoti ar stūres pastiprinātāju, – stūres rata maiņu pret cita izmēra rūpnieciski izgatavotu stūres ratu;
4.8.
gaismas vai gaismas signalizācijas ierīču maiņu pret citas transportlīdzekļa markas un modeļa attiecīga lietojuma gaismas un gaismas signalizācijas ierīcēm;
4.9.
papildu gaismas un gaismas signalizācijas ierīču uzstādīšanu atbilstoši tehnisko normatīvu prasībām;
4.10.
līdz 2001. gada 1. janvārim izgatavotam transportlīdzeklim – sēdekļu maiņu pret citas transportlīdzekļa markas un modeļa vai tās pašas transportlīdzekļa markas cita modeļa sēdekļiem, ja netiek mainītas sēdekļu stiprinājuma vietas;
4.11.
priekšējo, sānu un pakaļējo dekoratīvo aizsargstieņu (aizsargrežģu) uzstādīšanu vai demontāžu;
4.12.
sēdvietu īslaicīgu demontāžu, saglabājot to stiprinājuma vietas;
4.13.
tenta karkasa un tenta uzstādīšanu (demontāžu) kravas kastei;
4.14.
gaisa aptecētāju (spoileru, anti-spārnu) uzstādīšanu (demontāžu);
4.15.
logu pārklāšanu ar gaismas caurlaidību samazinošiem materiāliem atbilstoši tehnisko normatīvu prasībām;
4.16.
piekabēm, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kg, – sakabes ierīces maiņu un jūgstieņa konstrukcijas pastiprināšanu, ja nemainās jūgstieņa gabarītizmēri un stiprinājuma vietas;
4.17.
blakusvāģa demontāžu motociklam;
4.18.
pielāgošanu labās puses kustībai atbilstoši prasībām, kas noteiktas normatīvajā aktā par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa, nemainot vadības ierīču novietojumu.
4.19.
stūres maiņu mopēdam, motociklam vai triciklam (kvadriciklam), ja stūre rūpnieciski izgatavota un nostiprināta atbilstoši transportlīdzekļa izgatavotāja prasībām;
4.20.
sēdvietu skaita maiņu mopēdam, motociklam vai triciklam (kvadriciklam).
(Grozīts ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr. 286; MK 10.07.2018. noteikumiem Nr. 409; 4.18. apakšpunktā minētās prasības stājas spēkā 01.11.2018., sk. 71. punktu)
II.Pārbūves veidi un to iedalījums
5.
Pieļaujamie transportlīdzekļa pārbūves veidi iedalāmi trijās kategorijās:
5.1.
pirmās kategorijas pārbūve – transportlīdzekļa individuālā pārbūve, kuras veikšanai nav nepieciešams izstrādāt un saskaņot transportlīdzekļa pārbūves tehnisko projektu;
5.2.
otrās kategorijas pārbūve – transportlīdzekļa individuālā pārbūve, kuras veikšanai ir nepieciešams izstrādāt un saskaņot transportlīdzekļa pārbūves tehnisko projektu;
5.3.
trešās kategorijas pārbūve – transportlīdzekļu sērijveida pārbūve, kuru kā pakalpojumu veic komersants (turpmāk – pārbūves uzņēmums).
(Grozīts ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
6.
Pirmās kategorijas pārbūves veidi minēti šo noteikumu 2.pielikumā.
7.
Pārbūves veidi, kas nav minēti šo noteikumu 2.pielikumā, tiek uzskatīti par otrās kategorijas pārbūvi.
8.
Ja pirmās un otrās kategorijas pārbūvi veic sērijveidā, tā uzskatāma par trešās kategorijas pārbūvi.
III.Aizliegtie pārbūves veidi
9.
Vieglajam automobilim (izņemot sporta automobiļus) aizliegts:
9.1.
veikt izmaiņas virsbūves konstrukcijā, ja to dēļ mainās virsbūves tehniskie parametri (piemēram, garums, platums, augstums) vai vizuālais izskats. Šī prasība neattiecas uz papildu aprīkojuma (gaisa aptecētāju – spoileru, antispārnu) uzstādīšanu un riteņu arku paplašināšanu;
9.2.
veikt izmaiņas stūres iekārtas konstrukcijā (izņemot tās pašas markas cita modeļa stūres pastiprinātāja uzstādīšanu, ja pēc šādas pārbūves tiek nodrošināta stūres iekārtas atbilstoša darbība);
9.3.
veikt izmaiņas balstiekārtas konstrukcijā;
9.4.
uzstādīt oriģinālā tilta vietā citas markas vai tās pašas markas cita modeļa tiltu (izņemot gadījumu, ja tie ir analoģiski un šādu tiltu uzstādīšanu paredz izgatavotājs);
9.5.
uzstādīt cita modeļa rāmi;
9.6.
nomainīt virsbūvi pret citas markas vai tās pašas markas cita modeļa vai tipa virsbūvi (virsbūves tips atbilst valsts standartam LVS 87 “Transportlīdzekļu tipi un to definīcijas”);
9.7.
veikt izmaiņas bremžu iekārtā (izņemot tās pašas markas cita modeļa bremžu vakuuma pastiprinātāja uzstādīšanu kopā ar galveno bremžu cilindru, ja pēc šādas pārbūves tiek nodrošināta bremžu iekārtas atbilstoša darbība);
9.8.
uzstādīt oriģinālās degvielas tvertnes vietā pašizgatavotu vai citas markas un modeļa degvielas tvertni vai degvielas tvertni, kas nav iekļauta transportlīdzekļa tipa apstiprinājumā;
9.9.
uzstādīt papildu degvielas tvertni (izņemot gadījumus, ja to paredz transportlīdzekļa izgatavotājs un šāda transportlīdzekļa modifikācija ir iekļauta transportlīdzekļa tipa apstiprinājumā).
10.
Sporta automobiļiem aizliegts veikt tādas izmaiņas automobiļa konstrukcijā, kuras nepieļauj attiecīgās klases sporta automobiļu tehniskie noteikumi vai kuras nav paredzētas sporta automobiļa homologācijas dokumentos.
11.
Kravas automobilim aizliegts:
11.1.
veikt izmaiņas virsbūves (kabīnes) konstrukcijā, ja to dēļ mainās virsbūves (kabīnes) tehniskie parametri (piemēram, garums, platums, augstums) vai vizuālais izskats. Šī prasība neattiecas uz papildu aprīkojuma (gaisa aptecētāju – spoileru, antispārnu) uzstādīšanu un riteņu arku paplašināšanu;
11.2.
veikt izmaiņas stūres iekārtas konstrukcijā (izņemot tās pašas markas cita modeļa stūres pastiprinātāja uzstādīšanu, ja pēc šādas pārbūves tiek nodrošināta stūres iekārtas atbilstoša darbība);
11.3.
veikt izmaiņas balstiekārtas konstrukcijā;
11.4.
uzstādīt oriģinālā tilta vietā citas markas un modeļa tiltu (izņemot gadījumu, ja tie ir analoģiski un šādu tiltu uzstādīšanu izgatavotājs iekļauj transportlīdzekļa tipa apstiprinājumā);
11.5.
veikt izmaiņas bremžu iekārtā (izņemot tās pašas markas cita modeļa bremžu vakuuma pastiprinātāja uzstādīšanu kopā ar galveno bremžu cilindru, kā arī bremžu loku izvērsuma regulēšanas mehānisma, bremžu kameru un energoakumulatoru maiņu pret citu marku un modeļu attiecīgajām sastāvdaļām, ja pēc šādas pārbūves tiek nodrošināta bremžu iekārtas atbilstoša darbība);
11.6.
uzstādīt citas markas kabīni;
11.7.
uzstādīt citas markas rāmi;
11.8.
nomainīt virsbūvi pret citas markas vai tās pašas markas cita modeļa vai tipa virsbūvi;
11.9.
uzstādīt oriģinālās degvielas tvertnes vietā pašizgatavotu vai citas markas un modeļa degvielas tvertni vai degvielas tvertni, kas nav iekļauta transportlīdzekļa tipa apstiprinājumā;
11.10.
uzstādīt papildu degvielas tvertni (izņemot gadījumus, ja to paredz transportlīdzekļa izgatavotājs un šāda transportlīdzekļa modifikācija ir iekļauta transportlīdzekļa tipa apstiprinājumā);
11.11.
uzstādīt citas markas stūres ratu;
11.12.
mainīt asu un riteņu skaitu;
11.13.
veikt izmaiņas sakabes (arī seglu) ierīces konstrukcijā;
11.14.
(svītrots ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286);
11.15.
vienlaikus veikt kabīnes un rāmja maiņu;
11.16.
(svītrots ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286).
12.
Autobusam aizliegts:
12.1.
veikt izmaiņas virsbūves konstrukcijā, ja to dēļ mainās virsbūves tehniskie parametri (piemēram, garums, platums, augstums) vai vizuālais izskats. Šī prasība neattiecas uz papildu aprīkojuma (gaisa aptecētāju – spoileru, antispārnu) uzstādīšanu;
12.2.
veikt izmaiņas stūres iekārtas konstrukcijā (izņemot tās pašas markas cita modeļa stūres pastiprinātāja uzstādīšanu, ja pēc šādas pārbūves tiek nodrošināta stūres iekārtas atbilstoša darbība);
12.3.
veikt izmaiņas balstiekārtas konstrukcijā;
12.4.
uzstādīt oriģinālā tilta vietā citas markas un modeļa tiltu (izņemot gadījumu, ja tie ir analoģiski un šādu tiltu uzstādīšanu izgatavotājs iekļauj transportlīdzekļa tipa apstiprinājumā);
12.5.
uzstādīt citas markas vai tās pašas markas cita modeļa virsbūvi;
12.6.
veikt izmaiņas bremžu iekārtā (izņemot tās pašas markas cita modeļa bremžu vakuuma pastiprinātāja uzstādīšanu kopā ar galveno bremžu cilindru, kā arī bremžu loku izvērsuma regulēšanas mehānisma, bremžu kameru un energoakumulatoru maiņu pret citu marku un modeļu attiecīgajām sastāvdaļām, ja pēc šādas pārbūves tiek nodrošināta bremžu iekārtas atbilstoša darbība);
12.7.
uzstādīt oriģinālās degvielas tvertnes vietā pašizgatavotu vai citas markas un modeļa degvielas tvertni vai degvielas tvertni, kas nav iekļauta transportlīdzekļa tipa apstiprinājumā;
12.8.
uzstādīt papildu degvielas tvertni (izņemot gadījumus, ja to paredz transportlīdzekļa izgatavotājs un šāda transportlīdzekļa modifikācija ir iekļauta transportlīdzekļa tipa apstiprinājumā);
12.9.
uzstādīt citas markas stūres ratu;
12.10.
mainīt asu un riteņu skaitu;
12.11.
likvidēt (piemēram, aizmetināt) durvis, logus, avārijas izejas. Šī prasība neattiecas uz pakaļējo logu;
12.12.
(svītrots ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286).
13.
Piekabei (puspiekabei) aizliegts:
13.1.
veikt izmaiņas sakabes ierīces konstrukcijā;
13.2.
veikt izmaiņas bremžu iekārtā (izņemot bremžu loku izvērsuma regulēšanas mehānisma, bremžu kameru un energoakumulatoru maiņu pret citu marku un modeļu attiecīgajām sastāvdaļām, ja pēc šādas pārbūves tiek nodrošināta bremžu iekārtas atbilstoša darbība);
13.3.
veikt izmaiņas balstiekārtas konstrukcijā, ja piekabes (puspiekabes) pilna masa pārsniedz 3500 kg;
13.4.
uzstādīt degvielas tvertni (izņemot gadījumus, ja to paredz transportlīdzekļa izgatavotājs un šāda transportlīdzekļa modifikācija ir iekļauta transportlīdzekļa tipa apstiprinājumā);
13.5.
uzstādīt oriģinālās degvielas tvertnes vietā pašizgatavotu vai citas markas un modeļa degvielas tvertni vai degvielas tvertni, kas nav iekļauta transportlīdzekļa tipa apstiprinājumā;
13.6.
uzstādīt oriģinālā tilta vietā citas kategorijas transportlīdzekļa tiltus ar neatbilstošu tehniski pieļaujamo maksimālo slodzi uz ass;
13.7.
uzstādīt citas markas rāmi;
13.8.
palielināt asu un riteņu skaitu.
(Grozīts ar MK 10.07.2018. noteikumiem Nr. 409)
14.
Mopēdam, motociklam, triciklam (kvadriciklam) aizliegts:
14.1.
uzstādīt pašizgatavotu vai citas markas un modeļa rāmi;
14.2.
veikt izmaiņas rāmja konstrukcijā;
14.3.
uzstādīt pašizgatavotu priekšējo dakšu;
14.4.
veikt izmaiņas bremžu iekārtā (izņemot priekšējās dakšas vai pakaļējā riteņa maiņu komplektā ar bremžu iekārtu);
14.5.
uzstādīt blakusvāģi motocikla kreisajā pusē;
14.6.
uzstādīt automobiļa riteņus;
14.7.
uzstādīt pašizgatavotu stūri;
14.8.
(svītrots ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286);
14.9.
uzstādīt pašizgatavotus vai pārbūvētus trokšņu slāpētājus un izpūtēja caurules;
14.10.
(svītrots ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286);
14.11.
mainīt kāju balstu izvietojumu, nemainot vadības ierīču izvietojumu.
14.1
Ja transportlīdzeklim veikta kāda no šo noteikumu III nodaļā minētajām aizliegtajām pārbūvēm un par tās atbilstību satiksmes drošības tehnisko normatīvu prasībām saņemts transportlīdzekļa izgatavotāja vai tehniskā dienesta atzinums, transportlīdzeklim atļauts veikt otrās kategorijas pārbūvi, saskaņojot to Ceļu satiksmes drošības direkcijā (turpmāk – CSDD).
(MK 09.06.2015. noteikumu Nr.286 redakcijā)
IV.Pirmās un otrās kategorijas pārbūves vispārīgā kārtība
15.
Pārbūvi atļauts veikt:
15.1.
Latvijā reģistrētam transportlīdzeklim;
15.2.
ārvalstīs reģistrētam transportlīdzeklim, ja tam jau ir veikta numurēto agregātu salīdzināšana;
15.3.
iepriekš nereģistrētam transportlīdzeklim.
(MK 09.06.2015. noteikumu Nr.286 redakcijā)
16.
Pārbūvi (izņemot virsbūves maiņu) transportlīdzekļa pārbūvētājs var veikt bez iepriekšējas saskaņošanas. Pirms virsbūves maiņas transportlīdzekļa pārbūvētājs izvēlēto pārbūvi saskaņo šo noteikumu V nodaļā noteiktajā kārtībā. Lai pārliecinātos par izvēlētās pārbūves atbilstību šo noteikumu prasībām, transportlīdzekļa pārbūvētājs pirms transportlīdzekļa pārbūves izvēlēto pārbūvi var saskaņot arī citos gadījumos.
17.
Pārbūves saskaņošanu veic arī tad, ja pārbūvējot var tikt bojāts vai likvidēts transportlīdzekļa identifikācijas (šasijas) numurs.
18.
Pārbūves saskaņošanu veic jebkurā transportlīdzekļa kategorijai un konstrukcijas parametriem atbilstošā tehniskās apskates stacijā (turpmāk – tehniskās apskates stacija).
(Grozīts ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
19.
Pirms otrās kategorijas pārbūves uzsākšanas transportlīdzekļa pārbūvētājs šo noteikumu VI nodaļā noteiktajā kārtībā izstrādā pārbūves tehnisko projektu un to saskaņo CSDD.
(MK 09.06.2015. noteikumu Nr.286 redakcijā)
20.
Transportlīdzekļa pārbūvi veic saskaņā ar būtiskajām tehniskajām prasībām transportlīdzekļu pārbūvei (3.pielikums), bet otrās kategorijas pārbūvi – arī saskaņā ar CSDD saskaņoto pārbūves tehnisko projektu.
21.
Pēc pārbūves transportlīdzekļa pārbūvētājs uzrāda pārbūvēto transportlīdzekli tehniskajai ekspertīzei, lai saņemtu atzinumu par pārbūvētā transportlīdzekļa atbilstību šo noteikumu prasībām.
22.
Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīzi veic transportlīdzekļu tehniskās kontroles inspektors (turpmāk - inspektors) tehniskās apskates stacijā.
23.
Pēc tehniskās ekspertīzes atzinuma saņemšanas transportlīdzekļa īpašnieks (turētājs) veikto pārbūvi ne vēlāk kā piecu dienu laikā reģistrē CSDD.
24.
Ja automobilim ir demontēta gāzes barošanas sistēma, mācību automobiļa dublējošā vadības sistēma vai personai ar invaliditāti speciāli paredzētā vadības sistēma, pārbūvi reģistrē bez ekspertīzes veikšanas un ekspertīzes akta iesniegšanas, ja netiek izdarītas izmaiņas automobiļa pamatvadības ierīču darbībā.
(MK 10.07.2018. noteikumu Nr. 409 redakcijā)
25.
Reģistrējot pārbūvi, Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā (turpmāk – reģistrs) un transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā sadaļā "Veids" norāda veiktajai pārbūvei atbilstošu kodu (4. pielikums).
(MK 09.06.2015. noteikumu Nr.286 redakcijā)
V.Transportlīdzekļa pārbūves saskaņošana
26.
Pārbūvi saskaņo šādā kārtībā:
26.1.
transportlīdzekļa pārbūvētājs transportlīdzekli uzrāda tehniskās apskates stacijā un informē inspektoru par izvēlēto pārbūvi;
26.2.
inspektors veic transportlīdzekļa vizuālo apskati un noformē pārbūves iesniegumu reģistrā tiešsaistes režīmā, norādot ziņas par transportlīdzekli un izvēlēto pārbūvi;
26.3.
pēc izvēlētās pārbūves izvērtēšanas inspektors pārbūves iesniegumā sniedz atzinumu par izvēlētā pārbūves veida atbilstību šo noteikumu prasībām un papildus norāda pārbūves galvenās tehniskās prasības, kuras transportlīdzekļa pārbūvētājam jāievēro, veicot transportlīdzekļa pārbūvi.
(Grozīts ar MK 10.07.2018. noteikumiem Nr. 409)
27.
Attiecībā uz virsbūves maiņu inspektors pārbūvi nesaskaņo, ja:
27.1.
pārbūves saskaņošanai uzrādīts nenokomplektēts automobilis (tam demontētas galvenās iekārtas vai agregāti (motors, transmisija, balstiekārta, tilti, bremžu iekārta, stūres iekārta));
27.2.
pārbūves saskaņošanai uzrādītais automobilis un tā agregāti ir tiktāl deformēti vai citādi bojāti, ka automobilis, veicot tikai virsbūves maiņu, nav atjaunojams.
28.
Pārbūvi, kuras dēļ var tikt bojāts vai likvidēts transportlīdzekļa identifikācijas (šasijas) numurs, inspektors saskaņo tikai tad, ja pārbūvi nav iespējams veikt bez transportlīdzekļa identifikācijas (šasijas) numura bojāšanas vai likvidēšanas.
VI.Pārbūves tehniskā projekta izstrādāšana un saskaņošana
29.
Transportlīdzekļa pārbūvētājs, izstrādājot pārbūves tehnisko projektu, tajā iekļauj šādas sadaļas:
29.1.
aprakstošo daļu, kurā ietver pārbūves nepieciešamības pamatojumu un pārbūves tehniskā risinājuma izklāstu;
29.2.
konstruktīvo daļu, kurā ietver pārbūves galveno konstruktīvo risinājumu rasējumus vai skices;
29.3.
aprēķinu daļu, kurā ietver galveno konstruktīvo risinājumu stiprības un slodzes aprēķinus;
29.4.
transportlīdzekļa tehnisko aprakstu, kurā ietver šo noteikumu 1. pielikumā minētos transportlīdzekļa uzskaites tehniskos datus un galvenos konstruktīvos parametrus pirms un pēc pārbūves. Pārbūves tehniskajā projektā konstruktīvo un aprēķinu daļu var neiekļaut, ja pārbūvē izmanto transportlīdzekļa izgatavotāja paredzēto tehnoloģiju konkrētās izmaiņas veikšanai, izgatavotāja paredzētos mezglus un agregātus un tie tiek uzstādīti transportlīdzekļa izgatavotāja paredzētajās vietās, kā arī citos pamatotos gadījumos, to iepriekš saskaņojot CSDD.
(Grozīts ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
30.
Transportlīdzekļa pārbūvētājs saskaņošanai CSDD iesniedz pārbūves tehnisko projektu un kvīti, kas apliecina samaksu par tehniskā projekta saskaņošanu.
(Grozīts ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
31.
CSDD reģistrē iesniegto pārbūves tehnisko projektu, izvērtē to un ne vēlāk kā 15 dienu laikā pieņem lēmumu par tehniskā projekta saskaņošanu vai saskaņošanas atteikumu. Tehniskais projekts netiek saskaņots, ja tas neatbilst šo noteikumu 3.pielikumā noteiktajām būtiskajām tehniskajām prasībām.
32.
Ja CSDD rodas šaubas par to, vai plānotā pārbūve atbilst transportlīdzekļa izgatavotāja prasībām vai rekomendācijām, CSDD ir tiesīga pieprasīt pārbūves iepriekšēju saskaņošanu ar transportlīdzekļa izgatavotāju vai tā pilnvaroto pārstāvi Latvijā, vai akreditētu tehnisko dienestu.
33.
Ja pārbūvē transportlīdzeklim veikta rāmja vai svarīgu mezglu metināšana, CSDD ir tiesīga pieprasīt veikt metināto šuvju pārbaudi attiecīgā testēšanas laboratorijā.
34.
Pēc saskaņošanas pārbūves tehniskais projekts tiek glabāts CSDD. Tehniskā projekta kopiju CSDD nosūta projekta iesniedzējam.
(MK 09.06.2015. noteikumu Nr.286 redakcijā)
VII.Tehniskās ekspertīzes veikšana
35.
Pirms transportlīdzekļa tehniskās ekspertīzes transportlīdzekļa pārbūvētājs uzrāda transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību, transportlīdzekļa vadītāja apliecību vai personu apliecinošu dokumentu. Ja transportlīdzeklim veikta virsbūves maiņa, transportlīdzekļa pārbūvētājs uzrāda arī uzstādītās virsbūves uzskaites tehniskos datus apliecinošu dokumentu. Ja veikta otrās kategorijas pārbūve, transportlīdzekļa pārbūvētājs iesniedz arī CSDD saskaņoto pārbūves tehnisko projektu.
(Grozīts ar MK 10.07.2018. noteikumiem Nr. 409)
36.
Tehniskā ekspertīze netiek uzsākta šādos gadījumos:
36.1.
likvidēts šasijas (identifikācijas) numurs vai veikta virsbūves maiņa bez pārbūves saskaņošanas šajos noteikumos noteiktajā kārtībā;
36.2.
pārbūve veikta neatbilstoši pārbūves iesniegumā norādītajam pārbūves veidam un noteiktajām tehniskajām prasībām;
36.3.
transportlīdzeklis aprīkots ar materiāliem vai elementiem (piemēram, motora aizsargi, dekoratīvas uzlikas, skaņu vai siltumu izolējoši materiāli), kas apgrūtina, traucē vai liedz veikt pārbūvētā transportlīdzekļa tehnisko kontroli;
36.4.
transportlīdzeklim vai tā aprīkojumam ir acīmredzami trūkumi vai bojājumi, kas atbilstoši tehniskās apskates noteikumu prasībām novērtējami ar 2. vai 3. vērtējumu.
(MK 10.07.2018. noteikumu Nr. 409 redakcijā)
36.1
Ja netiek uzsākta tehniskā ekspertīze, inspektors noformē pārbūves atteikumu, norādot tā iemeslu.
37.
Pēc dokumentu uzrādīšanas un iesniegšanas pārbūvēto transportlīdzekli transportlīdzekļa pārbūvētājs nodod inspektoram tehniskās ekspertīzes veikšanai.
38.
Ja nav iespējams identificēt transportlīdzekli, kā arī tad, ja tiek konstatētas viltojuma pazīmes transportlīdzekļa agregātu numerācijā, reģistrācijas dokumentos vai valsts reģistrācijas numura zīmēs, inspektors rīkojas saskaņā ar CSDD un Valsts policijas vienošanos, turklāt pārbūves tehniskā ekspertīze netiek turpināta, un viltotā vai pašdarinātā valsts reģistrācijas numura zīme tiek atsavināta.
(MK 09.06.2015. noteikumu Nr.286 redakcijā)
39.
Pēc uzskaites tehnisko datu salīdzināšanas inspektors veic transportlīdzekļa tehnisko kontroli, lai izvērtētu tā atbilstību šo noteikumu 3.pielikumā noteiktajām būtiskajām prasībām un pārbūves tehniskajam projektam (ja veikta otrās kategorijas pārbūve).
40.
Transportlīdzekļa tehniskās ekspertīzes aktu inspektors noformē reģistrā tiešsaistes režīmā.
(MK 09.06.2015. noteikumu Nr.286 redakcijā)
41.
(Svītrots ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
42.
Ja, veicot tehnisko ekspertīzi pēc virsbūves maiņas, inspektors konstatē, ka virsbūves maiņa faktiski nav veikta un ekspertīzei tiek uzrādīts cits automobilis, tiek uzskatīts, ka pārbūve nav veikta saskaņā ar normatīvo aktu prasībām, un tehniskās ekspertīzes atzinums ir negatīvs.
43.
Ja tehniskās ekspertīzes atzinums ir pozitīvs, inspektors papildina reģistru ar nepieciešamo informāciju un izsniedz tehniskās ekspertīzes aktu.
44.
Ja tehniskās ekspertīzes atzinums ir negatīvs, inspektors pamato lēmumu, tehniskās ekspertīzes aktā norāda tā iemeslu un sniedz skaidrojumu par konstatētajiem trūkumiem.
45.
Ja transportlīdzekļa tehniskās ekspertīzes laikā inspektors ir konstatējis neatbilstību šo noteikumu prasībām, transportlīdzekļa pārbūvētājs to novērš un atkārtoti nodod transportlīdzekli tehniskās ekspertīzes veikšanai.
46.
Ja transportlīdzekļa tehniskās ekspertīzes laikā inspektors konstatē atkāpes no pārbūves tehniskā projekta, transportlīdzekļa pārbūvētājs tās novērš vai izdara attiecīgas izmaiņas pārbūves tehniskajā projektā, saskaņo tās CSDD un atkārtoti nodod transportlīdzekli tehniskās ekspertīzes veikšanai.
VIII.Trešās kategorijas pārbūves vispārīgā kārtība
47.
Pirms transportlīdzekļu sērijveida pārbūves uzsākšanas pārbūves uzņēmums šo noteikumu IX nodaļā noteiktajā kārtībā izstrādā, saskaņo un reģistrē transportlīdzekļu pārbūves tehniskos noteikumus.
48.
Katra transportlīdzekļa pārbūvi pārbūves uzņēmums veic saskaņā ar pārbūves tehniskajiem noteikumiem un apliecina to ar sērijveidā pārbūvēta transportlīdzekļa atbilstības apliecinājumu (turpmāk – atbilstības apliecinājums).
(Grozīts ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
49.
(Svītrots ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
50.
Atbilstības apliecinājumu pārbūves uzņēmums noformē reģistrā tiešsaistes režīmā.
(MK 09.06.2015. noteikumu Nr.286 redakcijā)
51.
Piecu dienu laikā pēc atbilstības apliecinājuma saņemšanas transportlīdzekļa īpašnieks (turētājs) veikto pārbūvi reģistrē CSDD.
IX.Pārbūves tehnisko noteikumu izstrādāšana, saskaņošana un reģistrēšana
52.
(Svītrots ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
53.
Pārbūves uzņēmums pārbūves tehniskajos noteikumos iekļauj šādas sadaļas:
53.1.
“Ievads”. Šajā sadaļā ietver transportlīdzekļa pārbūves nepieciešamības skaidrojumu;
53.2.
“Tehniskās prasības”. Šajā sadaļā norāda pārbūves, ekspluatācijas un kvalitātes raksturojumus šādās apakšsadaļās:
53.2.1.
“Pamatparametri un izmēri”. Šajā apakšsadaļā norāda pārbūves galvenos parametrus, gabarītu un montāžas izmērus vai sniedz atsauci uz pārbūves konstruktoru izstrādāto dokumentāciju;
53.2.2.
“Raksturojumi”. Šajā apakšsadaļā norāda galveno ekspluatācijas parametru rakturlielumus;
53.2.3.
“Komplektācija”. Šajā apakšsadaļā ietver komplektējošo daļu un dokumentu uzskaitījumu;
53.2.4.
“Marķēšana”. Šajā apakšsadaļā norāda transportlīdzekļu marķēšanas nosacījumus atbilstoši valsts standarta LVS 88 “Transportlīdzekļu marķēšana” prasībām;
53.3.
“Pieņemšanas noteikumi”. Šajā sadaļā norāda pārbūves uzņēmuma tehniskās kontroles dienesta veiktās pārbūves kontroles kārtību un nosacījumus;
53.4.
“Kontroles metodes”. Šajā sadaļā norāda sadaļā “Tehniskie noteikumi” minēto parametru, izmēru, raksturojumu un normu kontroles metodes un kontroles mērinstrumentus;
53.5.
“Ekspluatācijas noteikumi”. Šajā sadaļā norāda ekspluatācijas nosacījumus, tehniskās apkopes periodiskumu un materiālus;
53.6.
“Pārbūves uzņēmuma garantijas”. Šajā sadaļā norāda pārbūves uzņēmuma garantijas nosacījumus.
(Grozīts ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
54.
Pārbūves uzņēmums saskaņošanai CSDD iesniedz pārbūves tehniskos noteikumus divos eksemplāros.
(MK 09.06.2015. noteikumu Nr.286 redakcijā)
55.
CSDD izvērtē iesniegtos pārbūves tehniskos noteikumus un, apsekojot pārbūves uzņēmumu, pārliecinās, vai pārbūves uzņēmums ir gatavs veikt nepieciešamos pasākumus un procedūras, lai varētu efektīvi kontrolēt pārbūves procesā esošo transportlīdzekļu atbilstību pārbūves tehnisko noteikumu prasībām. Lēmumu par pārbūves tehnisko noteikumu saskaņošanu vai saskaņošanas atteikumu CSDD pieņem 15 dienu laikā. Tehniskie noteikumi netiek saskaņoti, ja tie izstrādāti nekvalitatīvi vai ja tehniskajos noteikumos norādītais pārbūves tehniskais risinājums neatbilst šo noteikumu 3.pielikumā noteiktajām būtiskajām tehniskajām prasībām.
(Grozīts ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
56.
Pēc pārbūves tehnisko noteikumu saskaņošanas CSDD vienu no pārbūves tehnisko noteikumu eksemplāriem pārbūves uzņēmums nodod CSDD glabāšanai arhīvā.
X.Tehniskās ekspertīzes procesa kvalitātes kontrole
57.
Lai nodrošinātu tehniskās ekspertīzes procesa atbilstību šo noteikumu prasībām, CSDD veic tehniskās ekspertīzes procesa kvalitātes kontroli.
58.
Tehniskās ekspertīzes procesa kvalitātes kontroles ietvaros transportlīdzekli tehniskās apskates stacijā var pakļaut atkārtotai tehniskā stāvokļa novērtēšanai uzreiz pēc tehniskās ekspertīzes veikšanas.
XI.Ražošanas atbilstības nodrošināšana un tās kontrole
59.
Pārbūves uzņēmums pēc pārbūves tehnisko noteikumu saskaņošanas CSDD:
59.1.
nodrošina katra pašu pārbūvētā transportlīdzekļa atbilstību pārbūves tehnisko noteikumu prasībām;
59.2.
veic paškontroli transportlīdzekļu pārbūves procesā;
59.3.
nodrošina veikto pārbaužu rezultātu uzskaiti (fiksējot laiku, vietu un konstatētos trūkumus) un pieejamību CSDD pēc tās pieprasījuma vismaz triju gadu laikā.
60.
Pārbūvēto un pārbūves procesā esošo transportlīdzekļu atbilstību pārbūves tehnisko noteikumu prasībām CSDD pārbauda, izmantojot nejaušās atlases paņēmienu, – izvēloties paraugus, kuru atbilstību pārbūves tehnisko noteikumu prasībām pārbauda pārbūves uzņēmumā vai tehniskās apskates stacijā. Ražošanas atbilstības kontroli CSDD veic pārbūves uzņēmumā.
(Grozīts ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
61.
Ja CSDD konstatē pārbūvētā transportlīdzekļa neatbilstību saskaņoto tehnisko noteikumu prasībām vai šo noteikumu prasībām vai konstatē neatbilstības ražošanas procesā, CSDD atkarībā no neatbilstības veida veic kādu no šādām darbībām:
61.1.
izsaka brīdinājumu pārbūves uzņēmumam un nosaka laiku, līdz kuram šī neatbilstība jānovērš;
61.2.
atzīst par nederīgiem izsniegtos transportlīdzekļu atbilstības apliecinājumus;
61.3.
CSDD saskaņotos pārbūves tehniskos noteikumus atzīst par nederīgiem līdz brīdim, kad novērsta neatbilstība šo noteikumu prasībām;
61.4.
anulē CSDD saskaņotos pārbūves tehniskos noteikumus.
(Grozīts ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
XII.Rīcība strīda gadījumos un lēmumu apstrīdēšanas kārtība
(Nodaļas nosaukums MK 09.06.2015. noteikumu Nr.286 redakcijā)
62.
Noteikumos neatrunātos gadījumos jautājumus par transportlīdzekļa pārbūvi izskata un lēmumu pieņem CSDD saskaņā ar administratīvo procesu regulējošiem normatīvajiem aktiem.
63.
Ja transportlīdzekļa pārbūvētājs nepiekrīt CSDD atzinumam par transportlīdzekļa un tā aprīkojuma tehniskā stāvokļa novērtējumu vai konstatētajām neatbilstībām ražošanas procesā, tas piecu dienu laikā pēc atzinuma saņemšanas iesniedz iesniegumu CSDD vadītājam.
(MK 09.06.2015. noteikumu Nr.286 redakcijā)
64.
Pēc iesnieguma saņemšanas CSDD rakstiski informē iesnieguma iesniedzēju par transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa atkārtotas novērtēšanas vietu un laiku vai laiku, kad paredzēta atkārtota ražošanas kontrole pārbūves uzņēmumā.
(MK 09.06.2015. noteikumu Nr.286 redakcijā)
65.
(Svītrots ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
66.
Līdz atkārtotai transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa novērtēšanai jebkādu remontdarbu vai komplektācijas izmaiņu veikšana konkrētajam transportlīdzeklim ir aizliegta.
(Grozīts ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
67.
Ja atkārtotajā transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa novērtēšanā tiek konstatēts, ka veikti remontdarbi vai komplektācijas izmaiņas, vai ja iesnieguma iesniedzējs atsakās uzrādīt transportlīdzekli atkārtotai novērtēšanai vai neierodas uz to, paliek spēkā iepriekš sniegtais atzinums par transportlīdzekļa un tā aprīkojuma tehniskā stāvokļa novērtējumu. Ja iesnieguma iesniedzēja darbības vai bezdarbības dēļ noteiktajā laikā nav iespējams veikt atkārtotu ražošanas kontroli pārbūves uzņēmumā, paliek spēkā iepriekš sniegtais atzinums par konstatētajām neatbilstībām ražošanas procesā.
(MK 09.06.2015. noteikumu Nr.286 redakcijā)
68.
(Svītrots ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
69.
(Svītrots ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
XIII.Noslēguma jautājumi
(Nodaļa MK 10.07.2018. noteikumu Nr. 409 redakcijā)
70.
Šo noteikumu 3. pielikuma 8., 9. un 13. punktā minētās prasības stājas spēkā 2018. gada 1. septembrī.
(MK 10.07.2018. noteikumu Nr. 409 redakcijā)
71.
Šo noteikumu 4.18. apakšpunktā minētās prasības stājas spēkā 2018. gada 1. novembrī.
(MK 10.07.2018. noteikumu Nr. 409 redakcijā)
1.
pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 17.augusta
noteikumiem Nr.
725
Galvenie konstruktīvie parametri

Nr.
p.k.

Nosaukums

1.

Transportlīdzekļa kategorija

2.

Transportlīdzekļa veids

3.

Asu un/vai riteņu skaits

4.

Garenbāze, mm

5.

Garums, mm

6.

Platums, mm

7.

Augstums, mm

8.

Pilna masa, kg

9.

Motora darba tilpums, cm3

10.

Motora maksimālā lietderīgā jauda, kW

11.

Degvielas veids

12.

Atgāzu emisijas klase

13.

Degvielas tvertņu skaits un/vai tilpums

14.

Sēdvietu skaits un/vai sēdvietu rindu skaits

15.

Autobusa klase

16.

Stāvvietu skaits

17.

Pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai izmantojamo durvju skaits

18.

Ratiņkrēslu vietas

19.

Papildiekārtas (piemēram, manipulatori, kravas lifti)

20.

Dublējošās vadības ierīces
2.
pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 17.augusta
noteikumiem Nr.
725
Pirmās kategorijas pārbūves veidi
3.
pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 17.augusta
noteikumiem Nr.
725
Būtiskās tehniskās prasības transportlīdzekļu pārbūvei
4.
pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 17.augusta
noteikumiem Nr.
725
Transportlīdzekļa pārbūves kodi un to apraksts

Nr. p.k.

Kods

Koda nosaukums (ieraksts datu bāzē)

Veikta pārbūve

1

2

3

4

1.

A1

Virsbūves maiņa

Transportlīdzeklim nomainīta virsbūve pret tās pašas markas, modeļa un tipa virsbūvi

2.

A3

Uzstādīts motors (%)

Transportlīdzeklim nomainīts motors pārbūves rezultātā.

Piezīme. Simbola “%” vietā datu bāzē norāda uzstādītā motora kodu (piemēram, 306D3)

3.

A4

Motora maiņa

Transportlīdzeklim nomainīts motors pret tās pašas markas un modeļa cita veida (dzirksteļaizdedzes, kompresijas aizdedzes) motoru vai pret tā paša transportlīdzekļa tipa cita varianta (versijas) motoru

4.

A5

Uzstādīta kabīne (%)

Transportlīdzeklim nomainīta kabīne pret tās pašas markas cita modeļa kabīni.

Piezīme. Simbola “%” vietā datu bāzē norāda uzstādītās kabīnes marku un modeli (piemēram, GAZ 3307)

5.

A6

Uzstādīts rāmis (%)

Transportlīdzeklim nomainīts rāmis pret tās pašas markas cita modeļa rāmi.

Piezīme. Simbola “%” vietā datu bāzē norāda uzstādītā rāmja marku un modeli (piemēram, VOLVO FH)

6.

A7

Kabīnes maiņa

Transportlīdzeklim nomainīta kabīne pret tās pašas markas un modeļa kabīni

7.

A8

Rāmja maiņa

Transportlīdzeklim nomainīts rāmis pret tās pašas markas un modeļa rāmi

8.

(Svītrots ar MK 10.07.2018. noteikumiem Nr. 409)

9.

B4

Mācību

Norāda, ja transportlīdzeklis pārbūvēts par mācību automobili un tam uzstādīta dublējošās vadības sistēma un speciālais aprīkojums

10.

B5

Uzstādīts kravas lifts (paceļamais borts) (%)

Norāda, ja transportlīdzeklim uzstādīts kravas lifts vai paceļamais borts.

Piezīme. Simbola “%” vietā datu bāzē norāda uzstādītās iekārtas modeli

11.

B6

Uzstādīta gāzes barošanas sistēma (%)

Norāda, ja transportlīdzeklim uzstādīta gāzes barošanas sistēma.

Piezīme. Simbola “%” vietā datu bāzē transportlīdzekļiem, kam uzstādīta gāzes barošanas sistēma darbam ar sašķidrinātu naftas gāzi, norāda simbolus “SNG”, bet transportlīdzekļiem, kam uzstādīta gāzes barošanas sistēma darbam ar saspiestu dabas gāzi, – simbolus “SDG”

12.

B7

Uzstādīts hidromanipulators (%)

Norāda, ja transportlīdzeklim uzstādīts hidromanipulators.

Piezīme. Simbola “%” vietā datu bāzē norāda uzstādītā hidromanipulatora modeli

13.

B8(%)

Uzstādīta vairāk nekā viena degvielas tvertne (%)

Norāda, ja transportlīdzeklim uzstādīta vairāk nekā viena degvielas tvertne. Norāda arī izgatavotāja uzstādītās degvielas tvertnes.

Piezīme. Simbola “%” vietā transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norāda kopējo degvielas tvertņu skaitu (piemēram, B8(2))

14.

(Svītrots ar MK 10.07.2018. noteikumiem Nr. 409)

15.

B11

Pielāgots labās puses kustībai

Norāda, ja transportlīdzeklis pielāgots labās puses kustībai

16.

B12(10)

Pielāgots personai ar invaliditāti

Norāda, ja transportlīdzeklis pielāgots personai ar invaliditāti un tam mainīts pārnesumkārbas ieslēgšanas mehānisms

17.

B12(15)

Pielāgots personai ar invaliditāti

Norāda, ja transportlīdzeklis pielāgots personai ar invaliditāti un tam mainīts sajūga pedālis (ar roku darbināms, automātisks, sadalāms, salokāms vai noņemams)

18.

B12(20)

Pielāgots personai ar invaliditāti

Norāda, ja transportlīdzeklis pielāgots personai ar invaliditāti un tam izmainīta bremžu sistēmas vadība (piemēram, palielināts bremžu pedālis, pedālis spiešanai ar kreiso kāju, ar roku darbināms bremžu pedālis, sadalāms, salokāms vai noņemams bremžu pedālis)

19.

B12(25)

Pielāgots personai ar invaliditāti

Norāda, ja transportlīdzeklis pielāgots personai ar invaliditāti un tam mainīts akseleratora pedālis (piemēram, spiešanai ar visu pēdu pielāgots akseleratora pedālis, darbināšanai ar roku (celi) pielāgots akseleratora pedālis, kreisajā pusē novietots akseleratora pedālis, sadalāms, salokāms vai noņemams akseleratora pedālis)

20.

B12(30)

Pielāgots personai ar invaliditāti

Norāda, ja transportlīdzeklis pielāgots personai ar invaliditāti un tam izmainīta bremžu sistēma un akselerators (piemēram, vienā līmenī novietoti pedāļi, nobīdāmi (pārvietojami) akseleratora un bremžu pedāļi, atvāžami (noņemami) akseleratora un bremžu pedāļi)

21.

B12(35)

Pielāgots personai ar invaliditāti

Norāda, ja transportlīdzeklis pielāgots personai ar invaliditāti un tam mainīti gaismu, logu tīrītāju, skaņas signāla un virziena rādītāja slēdži

22.

B12(40)

Pielāgots personai ar invaliditāti

Norāda, ja transportlīdzeklis pielāgots personai ar invaliditāti un tam mainīts stūres mehānisms (piemēram, rokturis uz stūres rata, pagarināts stūres statnis, mainīts stūres rata noliekuma leņķis, ar kāju vadāms stūres mehānisms, ar kursorsviru ierīci vadāms stūres mehānisms)

23.

B12(42)

Pielāgots personai ar invaliditāti

Norāda, ja transportlīdzeklis pielāgots personai ar invaliditāti un tam mainīts atpakaļskata spogulis (spoguļi)

24.

B12(43)

Pielāgots personai ar invaliditāti

Norāda, ja transportlīdzeklis pielāgots personai ar invaliditāti un tam mainīts vadītāja sēdeklis (pacelts vadītāja sēdeklis, ķermeņa formām pielāgots vadītāja sēdeklis, vadītāja sēdeklis ar rokas balstu, regulējamas drošības jostas)

25.

B14

Degvielas tvertnes maiņa (%)

Norāda, ja transportlīdzeklim oriģinālā degvielas tvertne nomainīta pret tās pašas markas un modeļa cita tilpuma degvielas tvertni.

Piezīme. Simbola “%” vietā datu bāzē norāda uzstādītās degvielas tvertnes tilpumu litros

26.

B15

Uzstādīts autoceltnis (%)

Norāda, ja transportlīdzeklim uzstādīts autoceltnis.

Piezīme. Simbola “%” vietā datu bāzē norāda autoceltņa modeli

27.

B16

Uzstādīts autotornis (%)

Norāda, ja transportlīdzeklim uzstādīts autotornis.

Piezīme. Simbola “%” vietā datu bāzē norāda autotorņa modeli

28.

C1

Priekšējās dakšas maiņa

Norāda, ja motociklam uzstādīta citas markas un modeļa priekšējā dakša

29.

C2

Pakaļējo amortizatoru maiņa

Norāda, ja motociklam uzstādīti citas markas un modeļa pakaļējie amortizatori

30.

C3

Stūres maiņa

Norāda, ja motociklam uzstādīta citas markas un modeļa stūre

31.

D1

Rāmja pagarināšana

Norāda, ja transportlīdzeklim pagarināts rāmis

32.

D2

Rāmja saīsināšana

Norāda, ja transportlīdzeklim saīsināts rāmis

33.

E0

Cita pārbūve (%)

Šo kodu lieto, ja transportlīdzeklim veiktajai pārbūvei nav paredzēts speciāls pārbūves kods. Tas neattiecas uz tipa maiņu.

Piezīme. Simbola “%” vietā datu bāzē norāda veiktās izmaiņas (piemēram, izmainīta rāmja konstrukcija)”
5.
pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 17.augusta
noteikumiem Nr.
725
Pārbūves iesniegumā norādāmā informācija
(Pielikums svītrots ar MK 10.07.2018. noteikumiem Nr. 409)
6.
pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 17.augusta
noteikumiem Nr.
725
Tehniskās ekspertīzes aktā norādāmā informācija
(Pielikums svītrots ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)
7.
pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 17.augusta
noteikumiem Nr.
725
Sērijveidā pārbūvēta transportlīdzekļa atbilstības apliecinājuma veidlapas paraugs
(Pielikums svītrots ar MK 09.06.2015. noteikumiem Nr.286)