Noteikumu projekts

23-TA-1102
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.7. pasākuma "Starpnozaru sadarbības un atbalsta sistēmas izveide bērnu veselīgai attīstībai un sekmīgai pašrealizācijai" īstenošanas noteikumi
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3. prioritātes "Nodarbinātība un sociālā iekļaušana" 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.7. pasākumu  "Starpnozaru sadarbības un atbalsta sistēmas izveide bērnu veselīgai attīstībai un sekmīgai pašrealizācijai" (turpmāk – pasākums);
1.2.
pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi sadalījumā pa atlases kārtām;
1.4.
prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un projekta sadarbības partneriem;
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2.
Pasākuma mērķis ir visaptveroša, integrēta, uz indivīda vajadzībām orientēta diagnostikas, profilakses aktivitāšu, konsultatīvo, agrīnās intervences un atbalsta pakalpojumu kopuma īstenošana bērnu attīstības vajadzību identificēšanai un savlaicīgam atbalstam.
3.
Pasākuma mērķa grupa ir:
3.1.
bērni vecumā līdz 18 gadiem;
3.2.
personas, kuru aizgādnībā vai aizbildnībā ir bērni vecumā līdz 18 gadiem;
3.3.
ārstniecības personas un ārstniecības atbalsta personas;
3.4.
vispārējās izglītības iestāžu pedagogi un atbalsta personāls;
3.5.
ārstniecības iestādes;
3.6.
vispārējās izglītības iestādes;
3.7.
pašvaldības un to iestādes.
4.
Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā divās iesniegumu atlases kārtās, katrā kārtā iesniedzot vienu projekta iesniegumu par tajā pieejamo finansējumu.
5.
Pasākuma ietvaros sasniedzami šādi iznākuma rādītāji:
5.1.
pirmās kārtas ietvaros:
5.1.1.
līdz 2024. gada 31. decembrim:
5.1.1.1.
bērni vecumā līdz 18 gadiem, kuri saņēmuši atbalstu, – 2830;
5.1.1.2.
nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – 273;
5.1.1.3.
nodarbinātās personas, tostarp pašnodarbinātās personas, kuras saņēmušas atbalstu, – 400;
5.1.2.
līdz 2029. gada 31. decembrim:
5.1.2.1.
bērni vecumā līdz 18 gadiem, kuri saņēmuši atbalstu, – 4420;
5.1.2.2.
nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – 836;
5.1.2.3.
nodarbinātās personas, tostarp pašnodarbinātās personas, kuras saņēmušas atbalstu, – 3750;
5.2.
otrās kārtas ietvaros: bērni vecumā līdz 18 gadiem, kuri saņēmuši atbalstu, – 6900.
6.
Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzams specifiskais rezultāta rādītājs: bērni ar attīstības grūtībām, nepietiekamībām vai to veidošanās risku, kuriem veicināta pozitīva attīstība un pašrealizācija, – 14 150 (kumulatīvais skaits).
7.
Pasākuma finansējums ar elastības finansējumu ir 41 795 178 euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 35 525 901 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējums 6 269 277 euro apmērā:
7.1.
pirmajā kārtā pieejamais kopējais finansējums ir 22 479 928 euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 19 107 939 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējums 3 371 989 euro apmērā, tai skaitā līdz 2025. gada 31. decembrim pieejamais finansējums, lai slēgtu vienošanos par projekta īstenošanu, ir 19 547 763 euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 16 615 598 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 2 932 165 euro apmērā;
7.2.
otrajā kārtā pieejamais kopējais finansējums ir 19 315 250 euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 16 417 962 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējums 2 897 288 euro apmērā, tai skaitā līdz 2025. gada 31. decembrim pieejamais finansējums, lai slēgtu vienošanos par projekta īstenošanu, ir 16 795 870 euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 14 276 490 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 2 519 380 euro apmērā;
7.3.
atbildīgā iestāde no 2026. gada 1. janvāra pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu pieņemšanas var ierosināt palielināt par projekta īstenošanu noslēgtās vienošanās kopsummu līdz šo noteikumu 7.1. un 7.2. apakšpunktā minētajam kopējam kārtā pieejamam finansējuma apmēram.
8.
Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs ir 85 procenti no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
9.
Pasākuma ietvaros Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās atbildīgās iestādes funkcijas pilda Valsts kanceleja (turpmāk – atbildīgā iestāde).
II.Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim
10.
Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Valsts kancelejas Politikas koordinācijas departaments.
11.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanai var piesaistīt sadarbības partnerus – nozaru ministrijas, kuru politika ir saistīta ar pasākuma mērķa sasniegšanu (piemēram, Izglītības un zinātnes ministriju, Veselības ministriju, Labklājības ministriju), vai to padotības iestādes, pašvaldības, kā arī nevalstiskās organizācijas, kuru darbības joma ir saistīta ar pasākuma mērķa grupu interešu pārstāvniecību.
12.
Sadarbības partneri nodrošina metodisko atbalstu un piedalās pasākuma uzraudzībā tā kvalitatīvai īstenošanai, kā arī var tikt piesaistīti konkrētu darbību veikšanai.
13.
Sadarbības partnerim var tikt piešķirts finansējums šo noteikumu 12. punktā minēto darbību īstenošanai.
14.
Finansējuma saņēmējs ar sadarbības partneri slēdz attiecīgi sadarbības līgumu vai vienošanos par sadarbību (turpmāk – sadarbības līgums) atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Sadarbības līgums nosaka savstarpējo atbildību, funkcijas, finansēšanas mehānismu, pārskatu sniegšanas kārtību un pienākumus projekta sekmīgai īstenošanai.
15.
Ja uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu sadarbības līgums nav noslēgts, projekta iesniegumam pievieno finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera noslēgtu nodomu protokolu. Nodomu protokolā iekļauj vismaz šādu informāciju:
15.1.
apņemšanos sadarboties projekta īstenošanā, tai skaitā noslēgt sadarbības līgumu, ja projekta iesniegums tiks apstiprināts;
15.2.
norādi par sadarbības partnera veicamajiem pienākumiem šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā;
15.3.
kārtību, kādā veicami norēķini ar sadarbības partneri;
15.4.
kārtību, kādā sagatavo un iesniedz attiecināmās izmaksas pamatojošos dokumentus;
15.5.
kārtību, kādā sadarbības partneris atmaksā neatbilstoši veiktos izdevumus, kurus konstatējusi Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde), un iespējami neatbilstoši veiktos izdevumus, kurus konstatējis finansējuma saņēmējs.
16.
Projekta iesniedzējs saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikumu sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu. Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs ir arī finansējuma saņēmējs.
III.Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
17.
Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim ir atbalstāmas šādas darbības, kas veido agrīnā preventīvā atbalsta pakalpojumu sistēmu bērnu attīstības vajadzību atbalstam:
17.1.
pierādījumos balstītu profilakses un agrīnās intervences programmu bērnu psihoemocionālās un psihosociālās attīstības vajadzību atbalstam licences iegāde, metodiku izstrāde, adaptēšana, aprobēšana un metodiskā vadība ieviešanai Latvijā;
17.2.
bērnu attīstības vajadzību novērtējuma instrumentu sistēmas izveide un pilotēšana;
17.3.
apmācības, praktiskie treniņi un supervīzijas pedagogiem un citiem darbā ar bērniem iesaistītajiem speciālistiem;
17.4.
agrīnu intervenču pilotēšana un īstenošana bērniem ar psihomotoriem un psihosociāliem traucējumiem;
17.5.
agrīnu intervenču pilotēšana un īstenošana ģimenēm ar agrīnas piesaistes veidošanās riskiem vai zemām vecāku pamatprasmēm;
17.6.
agrīnu intervenču pilotēšana un īstenošana vecāku un bērnu mijiedarbības stiprināšanai, hiperaktivitātes mazināšanai un uzmanības noturības veicināšanai bērniem;
17.7.
agrīnu intervenču pilotēšana un īstenošana bērnu psihoemocionālās un psihosociālās attīstības vajadzību atbalstam, stiprinot bērnu iekļaušanu izglītības vidē un sabiedrībā;
17.8.
agrīnu intervenču pilotēšana un īstenošana mācīšanās grūtību, valodas vai runas attīstības vajadzību atbalstam;
17.9.
multimodālu programmu pilotēšana un īstenošana bērnu attīstības un uzvedības traucējumu veidošanās risku mazināšanai;
17.10.
profilakses un agrīnās intervences pilotēšana un īstenošana zināšanu, prasmju un iemaņu korekcijai pāridarījuma risku mazināšanai izglītības vidē un bērniem ar sociālemocionālām grūtībām, trauksmi, distresu;
17.11.
izvērtējumi un pētījumi problēmu izplatības noteikšanai, atbalsta pasākumu plānošanai un intervences efektivitātei;
17.12.
aktivitātes vecāku un speciālistu motivēšanai un informēšanai, kapacitātes stiprināšanas pasākumi;
17.13.
konsultantu, ekspertu un speciālistu piesaiste;
17.14.
izvērtējumu, pētījumu, ekspertīžu un analīzes veikšana;
17.15.
informatīvie un izglītojošie pasākumi;
17.16.
informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;
17.17.
projekta vadības un projekta īstenošanas nodrošināšana.
18.
Pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:
18.1.
tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma;
18.2.
netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai;
18.3.
neparedzētās izmaksas papildu darbu vai pakalpojumu veikšanai, kas neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvušas nepieciešamas, lai nodrošinātu par projekta īstenošanu noslēgto līgumu izpildi, ja finansējuma saņēmējs veicis visus plānošanas pasākumus, lai šādus apstākļus novērstu.
19.
Šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
19.1.
tiešās attiecināmās personāla izmaksas:
19.1.1.
finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 17.17. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Izmaksas ir attiecināmas atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar Finanšu ministriju (turpmāk – vadošā iestāde). Līdz metodikas apstiprināšanai tiek piemērota personāla izmaksu vienotā likme 20 procentu apmērā no šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minētajām attiecināmajām izmaksām;
19.1.2.
finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 17.17. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Izmaksas ir attiecināmas atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi. Līdz metodikas apstiprināšanai tiek piemērota personāla izmaksu vienotā likme 20 procentu apmērā no šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minētajām attiecināmajām izmaksām;
19.2.
pārējās projekta īstenošanas izmaksas:
19.2.1.
pakalpojumu (uzņēmuma līgumu) izmaksas;
19.2.2.
pasniedzēju, konsultantu, ekspertu un citu speciālistu atlīdzība;
19.2.3.
licenču iegādes izmaksas;
19.2.4.
aprobēšanas un lokalizācijas izmaksas;
19.2.5.
izvērtējumu un pētījumu veikšanas izmaksas;
19.2.6.
standartizācijas un validācijas izmaksas;
19.2.7.
pilotēšanas izmaksas;
19.2.8.
supervīzijas izmaksas;
19.2.9.
tulkošanas izmaksas;
19.2.10.
ārvalstu komandējumu izmaksas projekta vadītājam un īstenošanas personālam un iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas, kā arī mācību maksa atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi. Iekšzemes komandējumu izmaksas tiek segtas atbilstoši vadošās iestādes metodikā "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai" iekļautajiem nosacījumiem;
19.2.11.
jaunradītu darba vietu aprīkojuma, biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai nomas izmaksas (tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas,) ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls, tai skaitā sadarbības partnera personāls, ir nodarbināts projektā vismaz 30 procentu apmērā no normālā darba laika uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls, tai skaitā sadarbības partnera personāls, ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam;
19.2.12.
transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai";
19.2.13.
projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā un Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām šo noteikumu 17.16. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
19.2.14.
citas informatīvo un izglītojošo pasākumu īstenošanas izmaksas šo noteikumu 17.15. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
19.2.15.
normatīvajos aktos par obligātajām veselības pārbaudēm paredzēto veselības pārbaužu izmaksas, redzes korekcijas līdzekļu kompensācija, veselības apdrošināšana projekta vadības un projekta īstenošanas personālam, tai skaitā sadarbības partnera personālam, ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera iestādē. Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls, tai skaitā sadarbības partnera personāls, ir nodarbināts normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls, tai skaitā sadarbības partnera personāls, ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāla, tai skaitā sadarbības partnera personāla, atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai uz laiku, kad projekta vadības un projekta īstenošanas personāls, tai skaitā sadarbības partnera personāls, ir nodarbināts projektā šo noteikumu 17.17. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.
20.
Šo noteikumu 18.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām.
21.
Šo noteikumu 18.3. apakšpunktā minētās neparedzētās izmaksas projektā plāno kā vienu izdevumu pozīciju. Neparedzētās izmaksas nepārsniedz divus procentus no šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētajām tiešajām izmaksām, un to izlietošanu finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, ievērojot vienošanos par projekta īstenošanu.
22.
Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls organizācijā veic pienākumus, kas saistīti ne tikai ar projektu, bet arī ar konkrētās organizācijas pamatdarbību vai citu finanšu instrumentu administrēšanu, tad daļu no atlīdzības izmaksām var segt no projekta tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām proporcionāli laikam, kurā tiek veikti ar projektu saistītie pienākumi. Šādā gadījumā nepieciešama projekta vadības un projekta īstenošanas personāla darbalaika uzskaite, ievērojot, ka izmaksas no Eiropas Sociālā fonda Plus ir tiešās attiecināmās izmaksas, ja darbinieks projektā nodarbināts vismaz 30 procentus no kopējās noslodzes.
23.
Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis tiešajām attiecināmajām izmaksām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta nosacījumiem, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
24.
Finansējuma saņēmējam projekta izmaksas ir attiecināmas no 2023. gada 1. janvāra.
25.
Projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem.
26.
Sadarbības partnerim izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 14. punktā minētā sadarbības līguma noslēgšanas, bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.
IV.Pasākuma un projekta īstenošanas nosacījumi
27.
Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris:
27.1.
pakalpojumu (uzņēmuma) līgumos, kurus slēdz šo noteikumu 19.2.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, atkarībā no līguma veida un satura var paredzēt avansa maksājumus ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgā līguma summas (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli);
27.2.
ir atbildīgs par dubultā finansējuma riska novēršanu un demarkācijas nodrošināšanu ar citiem līdzīgiem vai saistītiem projektiem un nodrošina, lai pasākuma ietvaros plānotais atbalsts nepārklātos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;
27.3.
nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī ievēro Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas;
27.4.
ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto savā tīmekļvietnē aktuālo informāciju par projekta īstenošanu;
27.5.
nodrošina, ka visas preces un pakalpojumi tiks iepirkti, ievērojot publiskā iepirkuma procedūru regulējošos normatīvos aktus.
28.
Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs nodrošina:
28.1.
horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" vispārīgās un specifiskās darbības, kas veicina vienlīdzību, iekļaušanu, nediskrimināciju un pamattiesību ievērošanu, kā arī rādītāju uzkrāšanu un ziņošanu;
28.2.
informācijas uzkrāšanu par šo noteikumu 5. punktā minēto iznākuma rādītāju izpildi.
29.
Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partnera pienākumu izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partnera īstenotajām funkcijām projektā.
30.
Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
31.
Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no vienošanās par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
31.1.
finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt pasākuma mērķa, tā iznākuma rādītāju vai rezultātu rādītāju sasniegšanu;
31.2.
citos gadījumos, ko nosaka vienošanās par projekta īstenošanu.
32.
Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds