un lauku attīstības likuma
5. panta ceturto un septīto daļu
23.1.1. šo noteikumu 1.1. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā – atbalsta pretendentam, kam projekta īstenošanai paredzētas mazākas attiecināmās izmaksas;
23.1.2. šo noteikumu 1.2. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā – atbalsta pretendentam, kam ir lielāks koeficients kritēriju grupā par iemaksātajām nodokļu iemaksām;".
3.1. Vispārējie atbalsta saņemšanas nosacījumi apakšpasākumā "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē"
37. Šo noteikumu 1.2. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā atbalsta šādas aktivitātes:
37.1. investīcijas tādu jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmnodrošinājuma iegādei un uzstādīšanai, kas paredzēts lauksaimniecības produktu pārstrādei un ar to saistītai iepakošanai un pirmapstrādei;
37.2. pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas atbildīgas par darbu izpildi, – lauksaimniecības produktu pārstrādei, ar to saistītai iepakošanai un pirmapstrādei paredzētu:
37.2.1. jaunu būvju būvniecībai un esošo būvju pārbūvei;
37.2.2. būvju ierīkošanai – būvdarbiem inženierbūves montāžai, ieguldīšanai vai novietošanai pamatnē vai būvē;
37.2.3. būvju novietošanai – būvdarbiem iepriekš izgatavotas būves salikšanai no gataviem elementiem paredzētajā novietnē, neizbūvējot pamatus vai pamatni dziļāk par 30 centimetriem;
37.2.4. būvju atjaunošanai, ja būves tiek tehniski vai funkcionāli uzlabotas, piemēram, ēkas energoefektivitātes uzlabošanai, telpu pārveidošanai un pielāgošanai ražošanas vajadzībām, nemainot būves apjomu vai nesošo elementu nestspēju. Pēc projekta īstenošanas būves atjaunošanas izmaksas iekļauj pamatlīdzekļa vērtībā (kapitalizē).
38. Apakšpasākumā atbalsta pretendents ir:
38.1. juridiska persona, kura lauksaimniecības produktu pārstrādes saimnieciskās darbības veicēja statusā nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi (turpmāk – pārstrādes saimnieciskās darbības veicējs);
38.2. juridiska persona, kas ražo primāro lauksaimniecības produkciju un plāno uzsākt lauksaimniecības produktu pārstrādi, pārstrādājot vismaz 70 procentu no saražotā primāro lauksaimniecības produktu apjoma (turpmāk – jauns pārstrādes saimnieciskās darbības veicējs). Jauna pārstrādes saimnieciskās darbības veicēja pārstrādes jauda nav lielāka par atbalsta pretendenta saražoto primāro lauksaimniecības produktu apjomu, ko plānots pārstrādāt;
38.3. juridiska persona, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi mājas apstākļos;
38.4. kooperatīvā sabiedrība, jauna kooperatīvā sabiedrība un kooperatīvo sabiedrību apvienība, kura lauksaimniecības produktu pārstrādes saimnieciskās darbības veicēja statusā nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi vai plāno to uzsākt.
39. Projekta īstenošanā izmantotās pamatizejvielas ir lauksaimniecības produkti. Projekta īstenošanā iegūtais galaprodukts ir:
39.1. produkts, kas minēts Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumā;
39.2. produkts, kas nav minēts Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumā, bet atbilst šādam Eiropas Savienības kombinētās nomenklatūras kodam: 04031051–04031099, 04039071–04039099, 04052010–04052030, 1518, 1704, 1805, 1806, 1901–1905, 20041091, 20052010, 2103, 2104, 2105, 2106, 2202 (tikai dabīgi raudzēts kvass ar alkohola saturu līdz 0,5 tilp. %), 2203, 3501 un 3502.
39.1 Saskaņā ar Regulas Nr. 1305/2013 17. panta 1. punkta "b" apakšpunktu un 3. punktu atbalstu projektā, kurā paredzamais galaprodukts ir minēts Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumā, var apvienot ar citu atbalstu, nepārsniedzot Regulas Nr. 1305/2013 II pielikumā noteikto atbalsta intensitāti.
40. Ja projekts tiek īstenots valstspilsētās, atbalsta pretendents pirms projekta iesniegšanas ir noslēdzis sadarbības līgumu par vietējās izcelsmes pamatizejvielas iepirkšanu vai iepriekšējā pārskata gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas ir iepircis vietējās izcelsmes pamatizejvielu, kas no kopējās komersanta iepirktās pamatizejvielas apjoma ir vismaz:
40.1. 40 procentu gaļas pārstrādes sektorā;
40.2. 30 procentu augļu un dārzeņu pārstrādes sektorā;
40.3. 50 procentu maizes, miltu konditorejas, sausiņu, cepumu vai augu eļļu un proteīnus saturošas dzīvnieku barības ražošanas sektorā;
40.4. 70 procentu pārējos sektoros.
41. Šo noteikumu 40. punktā minētajos sektoros izmantoto vietējās izcelsmes pamatizejvielas apjomu atbalsta saņēmējs palielina vismaz par 10 procentiem trešajā noslēgtajā gadā pēc projekta īstenošanas, ja vien vietējās izcelsmes pamatizejvielu īpatsvars jau sākumā nepārsniedz 70 procentu, un nesamazina to visā turpmākajā uzraudzības periodā. Ja atbalsta saņēmējs iesniedz vairākus projektus, vietējās izcelsmes pamatizejvielas palielinājumu vērtē salīdzinājumā ar pēdējā īstenošanā esošā projekta rādītājiem, ja vien vietējās izcelsmes pamatizejvielu īpatsvars jau sākumā nepārsniedz 80 procentu.
42. Atbalstu nepiešķir alkoholisko dzērienu ražošanai, izņemot tādu dabiski raudzētu dzērienu ražošanai, kuri minēti Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumā un kuros spirta saturs nepārsniedz 12 procentu, ja projektu īsteno teritorijā ārpus valstspilsētām.
43. Atbalstu nepiešķir ražotājiem, kuri ražo mājas apstākļos un kuru kopējais apgrozījums ir lielāks par 200 000 euro.
3.2. Valsts atbalsta nosacījumu piemērošana apakšpasākumā "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē"
43.1 Ja projektā paredzamais galaprodukts nav minēts Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumā, atbalstu sniedz dotāciju veidā saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 1. punktu, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 5. panta 2. punkta "a" apakšpunkta nosacījumus.
43.2 Materiālie aktīvi un nemateriālie aktīvi atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 29. un 30. punkta un 2. panta 49. punkta "a" apakšpunkta definīcijai, ja, īstenojot projektu, iegūst šo noteikumu 43.1 punktā minēto galaproduktu.
43.3 Nemateriālie aktīvi atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 8. punktā minētajiem nosacījumiem. Lielajiem komersantiem nemateriālos aktīvus var finansēt līdz 50 procentiem no sākotnējo ieguldījumu kopējām attiecināmajām ieguldījumu izmaksām.
43.4 Par sīkajiem (mikro), mazajiem un vidējiem komersantiem uzskata komersantus, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 I pielikumā noteiktajai definīcijai.
43.5 Par lielajiem komersantiem uzskata komersantus, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktā noteiktajai definīcijai.
43.6 Par saistītajām personām uzskata personas, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 I pielikuma 3. panta 3. punktā noteiktajai saistīto komersantu definīcijai.
43.7 Ja atbalsta projekts uzskatāms par vienotu investīciju projektu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 13. punktam, piemēro Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 13. punkta prasības.
43.8 Piešķirto finansējumu šajos noteikumos var apvienot ar citā atbalsta programmā vai ad-hoc atbalsta projektā piešķirto finansējumu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām un ar de minimis atbalstu, ievērojot nosacījumu, ka saskaņā ar šiem noteikumiem piešķirtais finansējums kopā ar citā atbalsta programmā vai ad-hoc atbalsta projektā piešķirto finansējumu nepārsniedz maksimāli pieļaujamo šajos noteikumos noteikto reģionālā finansējuma intensitāti atbilstoši Latvijas Republikas statistiskajiem reģioniem (NUTS 3) un maksimālā publiskā finansējuma apmēru vai maksimālo robežvērtību, kas noteikta citā valsts atbalsta programmā, individuālā atbalsta projektā vai Eiropas Komisijas lēmumā:
43.81. sīkajiem (mikro) vai mazajiem komersantiem Kurzemes, Zemgales, Vidzemes un Latgales reģionā – 60 procentu, Pierīgas reģionā – 50 procentu;
43.82. Kurzemes, Zemgales, Vidzemes un Latgales reģionā lielajiem komersantiem – 40 procentu, vidējiem komersantiem – 50 procentu;
43.83. Pierīgas reģionā lielajiem komersantiem – 30 procentu, vidējiem komersantiem – 40 procentu.
43.9 Atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar šiem noteikumiem, nedrīkst apvienot ar reģionālo atbalstu citos reģionālā atbalsta projektos vai programmās attiecībā uz atbalstu algu izmaksām.
43.10 Ja atbalsta pretendents izmanto šo noteikumu 43.8 punktā paredzēto kumulāciju, tas, pretendējot uz atbalstu saskaņā ar šiem noteikumiem, norāda visu informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu tajā pašā projektā, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto vai piešķirto atbalsta summu, kā arī atbalsta intensitāti.
43.11 Projekta iesniegums atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā ietvertajām prasībām par pieteikumā iekļaujamo informāciju. Ja projektam piesaista citu publisko finansējumu, projektu var uzsākt, pēc tam, kad visās iestādēs, kurās pretendē uz atbalstu, ir iesniegts pieteikums un ir pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu vai noslēgts līgums (ja atbalstu nepiešķir ar lēmumu). Uzsāktais projekts atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 23. punktam un ir tāds projekts, kura īstenošanas darbi ir sākti, un par to liecina ar ieguldījumu saistītu būvdarbu sākums vai pirmā juridiski saistošā apņemšanās pasūtīt aprīkojumu, vai citas saistības, kas padara ieguldījumu neatgriezenisku, – atkarībā no tā, kas notiek pirmais. Zemes pirkšanu un tādus sagatavošanās darbus kā atļauju saņemšana un priekšizpēte neuzskata par darbu sākumu.
43.12 Atbalsta pretendents, kas darbojas gan Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkta "a", "b" vai "c" apakšpunktā vai 13. panta "a" vai "b" apakšpunktā minētajās nozarēs, gan citās nozarēs, uz kurām attiecas Komisijas regulas Nr. 651/2014 darbības jomas, nodala atbalstāmās darbības vai finanšu plūsmas no citu darbības nozaru finanšu plūsmas, tādējādi nodrošinot, ka darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no atbalsta, kas piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014. Atbalstu nesniedz darbībām, kas noteiktas Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā.
43.13 Atbalsta pretendents iesniedz apliecinājumu par Komisijas Regulas Nr. 651/2014 14. panta 16. punktā ietvertā nosacījuma ievērošanu, apstiprinot, ka pēdējo divu gadu laikā pirms pieteikšanās uz atbalstu to nav pārcēlis uz uzņēmējdarbības vietu, kurā tiks īstenots sākotnējais ieguldījums, kam pieprasīts atbalsts, un apņemas to nedarīt divus gadus pēc tam, kad ir pabeigts sākotnējais ieguldījums, kam tiek pieprasīts atbalsts. Atbalstu nepiešķir Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā minētajos gadījumos, kā arī tad, ja atbalsta saņēmējs nevar apliecināt Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 16. punktā ietvertā nosacījuma ievērošanu. Pārcelšana atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 61. "a" apakšpunktā noteiktajam.
43.14 Atbalstu nepiešķir, ja Lauku atbalsta dienests, pieņemot lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ir konstatējis kādu no grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmēm atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktam. Nosacījumu, lai saimnieciskās darbības veicējam pēc kreditora pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru, pārbauda, pamatojoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu. Ja projekta iesniegums ir par šo noteikumu 17. punktā minēto kopprojektu, Lauku atbalsta dienests, pieņemot lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, vērtē katra atbalsta pretendenta statusu pēc tā lieluma, kā arī pārbauda grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes visiem kopprojekta dalībniekiem. Atbalstu nepiešķir, ja Lauku atbalsta dienests projekta iesnieguma apstiprināšanas brīdī vismaz vienam atbalsta pretendentam ir konstatējis kādu no grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmēm.
43.15 Lai izpildītu Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā minēto stimulējošās ietekmes nosacījumu, projektu uzsāk īstenot pēc projekta iesnieguma iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā. Projekta iesniegums atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā ietvertajām prasībām par pieteikumā iekļaujamo informāciju. Projekta īstenošanu uzsāk atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 23. punktam. Ja projekta īstenošana ir uzsākta pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, projekta iesniegumu noraida. Šī punkta nosacījumu nepiemēro 43.11 punktā minētajos gadījumos.
43.16 Piešķirot atbalstu lielajiem komersantiem, ievēro Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 49. punkta "a" apakšpunkta un 14. panta 7. punkta prasības.
43.17 Lauku atbalsta dienests nodrošina Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. un 4. punktā noteikto publicitātes pasākumu īstenošanu atbilstoši normatīvajam aktam par kārtību, kādā publicē informāciju par sniegto komercdarbības atbalstu un piešķir un anulē elektroniskās sistēmas lietošanas tiesības. Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. pantam Lauku atbalsta dienests vismaz 10 gadus, sākot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar šiem noteikumiem, uztur detalizētu dokumentāciju ar informāciju un apliecinošajiem dokumentiem. Savukārt atbalsta saņēmējs nodrošina ar projektu saistīto dokumentu pieejamību vismaz 10 gadus no atbalsta piešķiršanas brīža.
43.18 Jaunu materiālo aktīvu iegādei, kas attiecināmi saskaņā ar šo noteikumu 69. punktu, izmantojot finanšu līzinga līdzekļus, ievēro Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 6. punkta "b" apakšpunkta nosacījumus, un noslēgtajā finanšu līzinga līgumā atbalsta saņēmējs paredz pēc minētā līguma termiņa beigām izpirkt saskaņā ar projektu iegādātos aktīvus.
43.19 Iegūstot šo noteikumu 39.2. apakšpunktā minēto galaproduktu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 14. punktu, atbalsta pretendents nodrošina, ka finansiālais ieguldījums ir vismaz 25 procenti no attiecināmajām izmaksām, izmantojot pašu līdzekļus vai ārējo finansējumu, par kuru nav saņemts publiskais atbalsts.
43.20 Šo noteikumu 43.1 punktā minētajos gadījumos ir attiecināmas projekta iesniegumu pamatojošās dokumentācijas izmaksas (būvniecības ieceres dokumenti, arī būvprojekts un citi dokumenti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par būvniecību), tai skaitā arhitektu un inženieru pakalpojumi, honorāri, ekspertīzes, būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas, kas saistītas ar projektā īstenotajiem ilgtermiņa ieguldījumiem, ja tās veido projektā radīto pamatlīdzekļu vērtību un ir radušās pēc projekta iesnieguma iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā, kopā nepārsniedzot septiņus procentus no projekta attiecināmajām izmaksām.
43.21 Šo noteikumu 43.1 punktā minētajos gadījumos atbalstāmās darbības atbalsta pretendents var uzsākt un šo noteikumu 43.20 punktā minētās izmaksas attiecināt pēc projekta iesnieguma iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā minētos nosacījumus par stimulējošo ietekmi. Projekta īstenošanu uzsāk atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 23. punktam pēc projekta iesnieguma iesniegšanas.
43.22 Šo noteikumu 43.20 punktā minēto izmaksu apmērs vienam projektam nepārsniedz:
43.221. 10 000 euro šo noteikumu 38.2. un 38.3. apakšpunktā minēto atbalsta pretendentu iesniegtajiem projektiem;
43.222. 30 000 euro šo noteikumu 38.1. un 38.4. apakšpunktā minēto atbalsta pretendentu iesniegtajiem projektiem.
43.23 Šo noteikumu 43.221. un 43.222. apakšpunktā vienam projektam noteiktās izmaksas nav apvienojamas.
43.24 Datums, kurā pieņemts Lauku atbalsta dienesta šo noteikumu 3. punktā minētais lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, uzskatāms par valsts atbalsta piešķiršanas dienu.
43.25 Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014 pieņem līdz 2023. gada 31. decembrim.
43.26 Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt Lauku atbalsta dienestam visu nelikumīgi saņemto komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem."
"3. pielikums
Ministru kabineta
2021. gada 30. novembra
noteikumiem Nr. 776
Projektu atlases kritēriji pasākuma "Ieguldījumi materiālajos aktīvos" apakšpasākumā "Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās" vidējo (kopējais apgrozījums ir no 70 001 euro līdz 350 000 euro) un lielo saimniecību grupai (kopējais apgrozījums ir vairāk nekā 350 000 euro)
Nr. |
Kritēriju grupa |
Kritērijs |
Punktu skaits kritērijā |
Maksimāli iespējamais punktu skaits grupā |
1. |
Projekta gatavība ieviešanai (punktu skaitu reizina ar attiecīgo būvniecības izdevumu proporciju no kopējiem projekta attaisnotajiem izdevumiem)1 | Kopā ar projekta iesniegumu ir iesniegts būvprojekts ar atzīmi būvatļaujā par projektēšanas nosacījumu izpildi vai plānoto ilggadīgo augļkopības kultūraugu stādījumu skiču projekts, vai paskaidrojuma raksts (apliecinājuma karte) ar būvvaldes atzīmi par būvniecības ieceres akceptu | 15 |
15 |
2. |
Piešķirtā publiskā finansējuma apmērs | Atbalsta pretendenta pēdējos divos noslēgtajos gados gūtie vidējie ieņēmumi no lauksaimniecības produktu ražošanas un pārstrādes salīdzinājumā ar piešķirto publisko finansējumu LAP 2014–2020 apakšpasākumā "Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās" un šo noteikumu 1.1. apakšpunktā minētajā apakšpasākumā kopš 2014. gada.2 (Ja pēdējos divos noslēgtajos gados ir bijis apgrozījums, bet atbalsts nav piešķirts, t. i., nav pieņemts Lauku atbalsta dienesta lēmums, pretendentam piešķir maksimālo punktu skaitu kritērijā.) | Atbilstoši aprēķinātajam koeficientam maksimāli pieejamais punktu skaits ir 25 |
25 |
3. |
Iemaksātās nodokļu iemaksas par nodarbināto | Atbalsta pretendenta pēdējā noslēgtajā gadā iemaksātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas vidēji uz vienu pēdējā noslēgtajā gadā nodarbināto (t. sk. pašnodarbinātu personu), dalītas ar 1003 | Atbilstoši aprēķinātajam koeficientam |
25 |
4. |
Nodarbinātība | Sezonas laukstrādnieku nodarbināšana4 | 5 |
5 |
5. |
Atbalsta pretendents atbilst kādai no šīm shēmām5 | Bioloģiskās lauksaimniecības shēmas operators | 15 |
15 |
Integrētās dārzkopības produktu ražošana, segtajām platībām – dalība pārtikas kvalitātes shēmā | 15 |
|||
6. |
Pieteiktā projekta attiecināmās summas lielums projektu iesniegšanas kārtā apakšpasākumā "Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās" (summē visus uz attiecīgo apakšpasākumu iesniegtos projektus attiecīgajā kārtā) | līdz 150 000 euro | 15 |
15 |
150 001–500 000 euro | 10 |
|||
vairāk par 500 001 euro | 5 |
|||
7. |
Projekta ieguldījums mērķos (ja ieguldījumi īstenoti divos mērķos, no kuriem viens ir ieguldījumi energoefektivitātes palielināšanā vai atjaunojamās enerģijas ražošanai pašpatēriņam, tad kritērijā paredzētus punktus summē, nepārsniedzot 25 punktus) |
Projektā paredzēti ieguldījumi būvniecībā, kas saistīta ar paaugstinātu labturības nosacījumu īstenošanu | 15 |
25 |
Projektā paredzēti ieguldījumi kūtsmēslu krātuvju būvniecībā vai pārbūvē, tostarp nosegšanā | ||||
Projektā paredzēti ieguldījumi precīzo tehnoloģiju izmantošanā minerālmēslu un AAL lietošanas samazinājumam, kā arī bezapvērses tehnoloģijās6 | ||||
Projektā paredzēti ieguldījumi precīzo tehnoloģiju izmantošanā lopkopībā7 | ||||
Projektā paredzēti ieguldījumi ilggadīgos stādījumos kūdrājos vai organiskās augsnēs | ||||
Projektā paredzēti ieguldījumi tiešai šķidrmēslu iestrādei | ||||
Projektā paredzēti ieguldījumi energoefektivitātes palielināšanā vai atjaunojamās enerģijas ražošanai pašpatēriņam (punktu skaitu reizina ar attiecīgo izdevumu "energoefektivitātei vai atjaunojamās enerģijas ražošanai pašpatēriņam" proporciju no kopējiem projekta attaisnotajiem izdevumiem)8 |
25 |
|||
8. |
Kopprojekta īstenošana | Projekts tiek īstenots kā kopprojekts | 5 |
5 |
Projekts netiek īstenots kā kopprojekts | 0 |
|||
9. |
Dalība atbilstīgā kooperatīvajā sabiedrībā9 | Atbalsta pretendents vairāk nekā trīs gadus ir attiecīgās nozares atbilstīgās kooperatīvās sabiedrības vai Eiropas kooperatīvās sabiedrības biedrs | 5 |
5 |
Atbalsta pretendents 1–3 gadus ir attiecīgās nozares atbilstīgās vai Eiropas kooperatīvās sabiedrības biedrs | 3 |
|||
Kopā10 |
135 |
|||
Minimālais punktu skaits, lai pretendētu uz atbalstu, ir 35 punkti |
Piezīmes.
1 Kritēriju aprēķinā izmanto būvniecības attiecināmās izmaksas. Būvniecības attiecināmajās izmaksās tiek ietvertas stacionāro iekārtu izmaksas, ja tās tiek uzstādītas vienlaikus ar projekta attiecināmajās izmaksās iekļautiem attiecīgās būves būvdarbiem.
Lauku atbalsta dienests iegūst informāciju no Būvniecības informācijas sistēmas. Ja tajā nav pieejama informācija, nepieciešamās ziņas iesniedz atbalsta pretendents.
Kritēriju aprēķina, izmantojot šādu formulu:
A = B x |
C |
, kur |
D |
A – punktu skaits, kas aprēķināts, ņemot vērā būvniecības proporciju pret kopējiem attiecināmiem projekta izdevumiem;
B – punktu skaits kritērijā pēc iesniegto dokumentu veida;
C – projektā paredzētie būvniecības attiecināmie izdevumi (euro);
D – projekta kopējie attiecināmie izdevumi (euro).
Punktus piešķir par vienu kritēriju grupā.
2 Kritēriju aprēķina, izmantojot šādu formulu:
A = |
(B + C) / 2 |
x 10, kur |
D – 70 000 |
A – punktu skaits, kas aprēķināts, ņemot vērā ieņēmumu proporciju pret piešķirto atbalstu;
B + C – pretendenta ieņēmumi no lauksaimniecības produktu ražošanas un pārstrādes pēdējos divos noslēgtajos gados (B – pirmajā gadā, C – otrajā gadā). Jaunam saimnieciskās darbības veicējam, kam nav ieņēmumu pēdējos divos noslēgtajos gados, izmanto pēdējā noslēgtā gada datus, dalot ar 1;
D – pretendentam piešķirtais publiskais finansējums.
Ja kritērijā ir negatīvs rezultāts, piešķir kritērijam maksimālo punktu skaitu – 25.
3 Kritēriju aprēķina, izmantojot šādu formulu:
A = |
B |
/ 100, kur |
C |
A – punktu skaits, kas aprēķināts, ņemot vērā pretendenta pēdējā noslēgtajā gadā iemaksātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas (attiecībā uz zemnieku saimniecību – arī zemnieku saimniecības īpašnieka par sevi iemaksātās iemaksas) vidēji uz vienu pēdējā noslēgtajā gadā nodarbināto (t. sk. pašnodarbināto);
B – pretendenta pēdējā noslēgtajā gadā iemaksātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas;
C – vidējais pēdējā noslēgtajā gadā nodarbināto skaits (t. sk. pašnodarbinātie).
Kritērija aprēķinā izmanto Valsts ieņēmumu dienesta datubāzes datus.
4 Valsts ieņēmumu dienestā deklarētas unikālas personas, kas ziņojumā uzrādītas kā ienākuma saņēmēji.
5 Shēma ir saistīta ar projekta investīciju, pamatdarbības nozari.
6 Šajā kritērijā tiek piešķirti punkti augkopības nozarē, ja projekta ieguldījumi saimniecībā nodrošina precīzo tehnoloģiju darbību (miglotāju, smidzinātāju, minerālmēslu izkliedētāju iegādi) vai bezapvērses augsnes apsaimniekošanu.
7 Šajā kritērijā tiek piešķirti punkti saistībā ar precīzo barošanu (projektā iegādātās investīcijas nodrošina to, ka atbalsta pretendenta saimniecībā ir pilna tehnoloģija, lai uzlabotu barības kvalitāti, tostarp samazinātu kopproteīnu, palielinātu sagremojamību, un būtu precīza barības devu plānošana un nodrošināšana).
8 Kritēriju aprēķinā izmanto attiecināmās izmaksas "energoefektivitātes vai atjaunojamās enerģijas ražošanas pašpatēriņam mērķim". "Energoefektivitātes vai atjaunojamās enerģijas ražošanas pašpatēriņam" attiecināmajās izmaksās tiek ietvertas stacionāro energoefektīvo iekārtu izmaksas, ja tās tiek uzstādītas vienlaikus ar projekta attiecināmajās izmaksās iekļautajiem attiecīgās būves būvdarbiem.
Kritēriju aprēķina, izmantojot šādu formulu:
A = B x (C/D), kur
A – punktu skaits, kas aprēķināts, ņemot vērā izdevumu "energoefektivitātes vai atjaunojamās enerģijas ražošanas pašpatēriņam" proporciju pret kopējiem attiecināmiem projekta izdevumiem;
B – punktu skaits kritērijā pēc iesniegto dokumentu veida;
C – projektā paredzētie energoefektivitātes vai atjaunojamās enerģijas ražošanas pašpatēriņam mērķim paredzēti attiecināmie izdevumi (euro);
D – projekta kopējie attiecināmie izdevumi (euro).
9 Kooperatīvās sabiedrības darbības nozare ir saistīta ar projekta investīciju un pamatdarbības nozari, un kooperatīvā sabiedrība apņemas pildīt šo noteikumu 84. punktā minētos nosacījumus.
10 Kopprojektiem kritērijus aprēķina, ņemot vērā visus kopprojekta dalībnieku datus kopā. 2. punktā minētā kritērija punktus aprēķina katram kopprojekta dalībniekam atsevišķi, pēc tam tos summē un izdala ar kopprojekta dalībnieku skaitu. 5. punktā minētā kritērija punktus kopprojektam piemēro, ja tam atbilst visi kopprojekta dalībnieki. Finansējumu kopprojektam piešķir no tās saimniecību grupas finansējuma, kurai atbilst pēc apgrozījuma lielākais kopprojekta dalībnieks."
"11. pielikums
Ministru kabineta
2021. gada 30. novembra
noteikumiem Nr. 776
Atbalsta intensitāte (procentos no projekta attiecināmajiem izdevumiem)
Nr. |
Attiecināmo izmaksu veids |
Atbalsta pretendenta (tostarp kooperatīvās sabiedrības) kopējais apgrozījums (euro) |
||
4000–70 000 |
70 001–350 000 |
vairāk par |
||
I. Apakšpasākums "Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās"1 | ||||
1. |
Būvju būvniecība, pārbūve, atjaunošana, stacionāro iekārtu iegāde kopā ar būvniecību vai pārbūvi, ilggadīgo stādījumu ierīkošana | 40 % |
40 % |
40 % |
1.1. |
papildu atbalsta intensitāte jaunajiem lauksaimniekiem par būvniecību, pārbūvi vai stacionāro iekārtu iegādi kopā ar būvniecību vai pārbūvi vai ilggadīgo stādījumu ierīkošanu | 10 % |
10 % |
10 % |
1.2. |
papildu atbalsta intensitāte, ja projekts tiek īstenots lopkopības nozarē, kurā audzē zālēdājus | 10 % |
10 % |
10 % |
1.3. |
papildu atbalsta intensitāte, ja projekts tiek īstenots cūkkopības un putnkopības nozarē saskaņā ar šo noteikumu 35. punktu | 10 % |
10 % |
10 % |
1.4. |
papildu atbalsta intensitāte energoefektivitātes mērķa izpildei (pēc projekta īstenošanas energoefektivitāte palielinās vismaz par 20 %, un to apliecina energoaudita atzinums) | 10 % |
10 % |
10 % |
1.5. |
papildu atbalsta intensitāte ieguldījumiem bioloģiskajās lauku saimniecībās | 10 % |
10 % |
10 % |
1.6. |
papildu atbalsta intensitāte, ja projekts tiek īstenots augļu, ogu, dārzeņu, augļu koku un ogulāju audzēšanas nozarē | 10 % |
10 % |
10 % |
2. |
Saimniecībā pirmā lauksaimniecībā izmantojamā traktora iegāde, ja visi pārējie Eiropas Savienības finansētajā projektā iegādātie traktori ir vecāki par 10 gadiem | 40 % |
40 % |
40 % |
3. |
Lauksaimniecībā izmantojamie traktori | 30 % |
20 % |
20 % |
4. |
Specifiski paredzētie traktori augļu, ogu, dārzeņu, augļu koku un ogulāju audzēšanas nozarē (nepārsniedzot attiecināmo izmaksu apmēru 100 000 euro) | 50 % |
50 % |
50 % |
5. |
Piekabes, agregāti, traktortehnika (izņemot lauksaimniecībā izmantojamos traktorus), iekārtu un ražas novākšanas tehnikas iegāde | 40 % |
40 % |
30 % |
5.1. |
papildu intensitāte bioloģiskajām saimniecībām par ieguldījumiem saskaņā ar šā pielikuma 5. punktu | 10 % |
10 % |
10 % |
6. |
Papildu intensitāte, ja šā pielikuma 5. punktā (izņemot ražas novākšanas tehniku un lauksaimniecībā izmantojamos traktorus) minētās pozīcijas aprīkotas atbilstoši 2. pielikumā noteiktajām prasībām | 10 % |
10 % |
10 % |
7. |
Būvju būvniecība, pārbūve, stacionāro iekārtu iegāde kopā ar būvniecību vai pārbūvi un specializētā transporta iegāde kooperatīvajām sabiedrībām vai kooperatīvo sabiedrību apvienībām, vai jaunām kooperatīvajām sabiedrībām | 50 % |
50 % |
50 % |
8. |
Piekabju, agregātu, traktortehnikas (izņemot lauksaimniecībā izmantojamu traktoru), kravas automašīnu, ražas novākšanas tehnikas un iekārtu iegāde kooperatīvajām sabiedrībām vai kooperatīvo sabiedrību apvienībām, vai jaunām kooperatīvajām sabiedrībām | 40 % |
40 % |
40 % |
9. |
Atbalsta intensitāte mitrzemju izveidei barības vielu noteces mazināšanai, kā arī laistīšanas sistēmām, pretsalnas un pretkrusas sistēmām dārzkopībā | 70 % |
70 % |
70 % |
10. |
Kūtsmēslu krātuves būvniecība vai pārbūve (pierādīts emisijas samazinājums atbilstoši kalkulatoram) saskaņā ar šo noteikumu 74.9.3. apakšpunktu | 70 % |
70 % |
70 % |
11. |
Ilggadīgo stādījumu ierīkošanai vēsturiski izmantoto kūdras ieguvju rekultivācijai, tostarp organiskajās augsnēs | 70 % |
70 % |
70 % |
II. Apakšpasākums "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē"2 | ||||
12. |
Būves un iekārtas | 40 % |
40 % |
30 % |
13. |
Papildu atbalsta intensitāte pārstrādes saimnieciskās darbības veicējam, kas ražo pārtikas kvalitātes shēmas produktu | 10 % |
10 % |
10 % |
14. |
Papildu atbalsta intensitāte, ja atbalsta pretendents ražo vismaz piecus pārtikas produktus, kas atbilst ieteicamo pārtikas produktu izvēles kritērijiem (saskaņā ar šo noteikumu 15. pielikumu) | 10 % |
10 % |
10 % |
15. |
Papildu atbalsta intensitāte saimnieciskās darbības veicēja restrukturizācijai, ja to skāruši citu valstu noteiktie importa ierobežojumi (eksports uz konkrēto valsti veidojis vismaz 10 %) | 10 % |
10 % |
10 % |
16. |
Papildu atbalsta intensitāte, ja projekts tiek īstenots šo noteikumu 12.4. apakšpunktā minētā mērķa sasniegšanai (pēc projekta īstenošanas energoefektivitāte palielinās vismaz par 20 %) | 10 % |
10 % |
10 % |
17. |
Papildu atbalsta intensitāte, ja līdz ar projekta īstenošanu tiek ieviesta inovācija3 | 10 % |
10 % |
10 % |
18. |
Papildu atbalsta intensitāte, ja, īstenojot projektu, pārstrādei (tostarp kooperatīvajām sabiedrībām vai kooperatīvo sabiedrību apvienībām, vai jaunām kooperatīvajām sabiedrībām iepērkot no biedriem) vismaz 80 % apmērā tiek izmantota vietējā izejviela | 10 % |
10 % |
10 % |
19. |
Ražotājiem, kas ražo mājas apstākļos4 | 50 % |
40 %5 |
– |
III. Apakšpasākums "Atbalsts ieguldījumiem lauksaimniecības un mežsaimniecības infrastruktūras attīstībā" | ||||
20. |
Pašvaldības meliorācijas sistēmas un hidrotehniskās būves pārbūve un atjaunošana | 90 % |
90 % |
90 % |
21. |
Meliorācijas sistēmu pārbūve un atjaunošana valsts nozīmes sistēmās | 100 % |
100 % |
100 % |
22. |
Laukumi, pievedceļi u. tml. infrastruktūra kooperatīvajām sabiedrībām vai kooperatīvo sabiedrību apvienībām, vai jaunām kooperatīvajām sabiedrībām | 50 % |
50 % |
50 % |
Piezīmes.
1 Maksimālā atbalsta intensitāte apakšpasākumā nepārsniedz 50 vai 60 % būvniecībai, ja projektu īsteno jaunie lauksaimnieki vai īsteno apgabalā, kurā ir dabas un citi specifiski ierobežojumi, bet tehnikai un iekārtām – 50 %, izņemot specifiskos gadījumus, kad atbalsta intensitāte tiek noteikta 70 % apmērā atbilstoši 11. pielikuma 9., 10. un 11. punktam.
Jaunajiem lauksaimniekiem papildu atbalsta intensitāte tiek piemērota piecu gadu laikā kopš saimniecības dibināšanas (pārņemšanas) brīža.
Atbalsta intensitāte valsts zinātniskajām institūcijām un atvasinātām publiskām personām ir 50 %.
2 Maksimālā atbalsta intensitāte apakšpasākumā nepārsniedz 50 %. Ja apakšpasākumā iesniegtajā projektā paredzamais galaprodukts nav minēts Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumā, maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz šo noteikumu 43.8 punktā noteikto intensitāti.
3 Papildu intensitāti piemēro projektiem, kuros paredzēta videi draudzīgu meliorācijas objektu (piemēram, sedimentācijas baseinu, meandru vai mitrāju) izveide saskaņā ar normatīvajiem aktiem par hidrotehnisko un meliorācijas būvju būvnoteikumiem.
4 Netiek piemērota lielāka atbalsta intensitāte.
5 Saimnieciskās darbības veicējam ar apgrozījumu līdz 200 000 euro.
""12. pielikums
Ministru kabineta
2021. gada 30. novembra
noteikumiem Nr. 776
Maksimālās attiecināmās izmaksas publiskā finansējuma aprēķināšanai jaunas būvniecības un pārbūves projektiem (galvenajiem būvju tipiem un būvdarbu veidiem)
Nr. |
Būves tips |
Mērvienība |
Jaunbūvei un pārbūvei par kopējo būves platību (bez PVN) |
Būvmateriāli |
1. |
Lauksaimniecības un pārstrādes saimnieciskās darbības veicēju nojumes (bez sienas apšuvuma, vārtiem un logiem) | euro/m2 |
229,00 |
129,00 |
2. |
Lauksaimniecības šķūņi, mašīnu un tehnikas novietnes | euro/m2 |
353,00 |
174,00 |
3. |
Noliktavas un glabātavas: | |||
3.1. |
lauksaimniecības un pārstrādes saimnieciskās darbības veicēju produkcijas uzglabāšanas pagrabi | euro/m3 |
225,00 |
145,00 |
3.2. |
graudu uzglabāšanas būves ar horizontālu slodzi uzņemošām sienu konstrukcijām (angāri) | euro/m2 |
316,00 |
124,00 |
3.3. |
dārzeņu un augļu pirmapstrādes būves un noliktavas | euro/m2 |
720,00 |
404,00 |
4. |
Lauksaimniecības un pārstrādes saimnieciskās darbības veicēju saldētavas (no 0 līdz +8 °C) | euro/m3 |
286,00 |
179,00 |
5. |
Lauksaimniecības un pārstrādes saimnieciskās darbības veicēju saldētavas (no 0 līdz –8 °C) | euro/m3 |
292,00 |
185,00 |
6. |
Lauksaimniecības un pārstrādes saimnieciskās darbības veicēju saldētavas (no –8 līdz –25 °C) | euro/m3 |
301,00 |
193,00 |
7. |
Dzīvnieku novietnes: | |||
7.1. |
sivēnmāšu, putnu novietnes | euro/m2 |
615,00 |
345,00 |
7.2. |
gaļas liellopu novietnes | euro/m2 |
385,00 |
138,00 |
7.3. |
piena mājas | euro/m2 |
580,00 |
290,00 |
7.4. |
piena liellopu un pārējās dzīvnieku novietnes | euro/m2 |
551,00 |
186,00 |
8. |
Betonētas kūtsmēslu krātuves | euro/m3 |
87,00 |
45,00 |
9. |
Virszemes metāla konstrukciju kūtsmēslu krātuves | euro/m3 |
56,00 |
30,00 |
10. |
Siltumnīcas: | |||
10.1. |
vasaras, t. sk. tuneļveida ar pamatiem (lentveida) | euro/m2 |
40,00 |
37,00 |
10.2. |
vasaras, t. sk. tuneļveida bez pamatiem | euro/m2 |
24,00 |
22,00 |
10.3. |
apsildāmās (t. sk. infrastruktūra un tehnoloģiskais aprīkojums) | euro/m2 |
401,00 |
180,00 |
10.4. |
apsildāmās ar augu papildu gaismošanas sistēmām (t. sk. infrastruktūra un tehnoloģiskais aprīkojums) | euro/m2 |
528,00 |
310,00 |
11. |
Kautuves | euro/m2 |
724,00 |
407,00 |
12. |
Dzīvnieku izcelsmes produktu pārstrādes būves pārtikas ražošanai | euro/m2 |
899,00 |
506,00 |
13. |
Augu izcelsmes produktu pārstrādes būves pārtikas ražošanai | euro/m2 |
801,00 |
450,00 |
14. |
Nepārtikas un lopbarības produktu ražošanas būves | euro/m2 |
703,00 |
396,00 |
15. |
Inženierkomunikāciju būves ražošanas vajadzībām, piemēram, katlumāja, sūkņu stacija (attiecas uz atsevišķi izvietotām būvēm) | euro/m2 |
1113,00 |
682,00 |
16. |
Zemes darbi ūdens rezervuāru un tiem piegulošās infrastruktūras izveidošanai (rakšana un zemes līdzināšana) | euro/m3 |
3,00 |
|
17. |
Labiekārtošanas izmaksas: | 16,00 |
||
17.1. |
betonēti laukumi | euro/m2 |
52,00 |
30,00 |
17.2. |
asfaltēti, bruģēti laukumi bez komunikācijām | euro/m2 |
52,00 |
29,00 |
17.3. |
grants seguma laukumi | euro/m2 |
21,00 |
11,00 |
17.4. |
dolomīta šķembu laukumi | euro/m2 |
24,00 |
14,00 |
17.5. |
zāliena ierīkošana | euro/m2 |
2,40 |
1,20 |
18. |
Skābbarības tvertnes | euro/m3 |
90,00 |
49,00 |
19. |
Siltinātas garāžas un remontdarbnīcas | euro/m2 |
436,00 |
186,00 |
20. |
Administratīvās telpas | euro/m2 |
488,00 |
257,00 |
21. |
Betona plākšņu klājuma ceļš | euro/m2 |
77,00 |
52,00 |
22. |
Žogi (preventīvai aizsardzībai): | |||
22.1. |
betona stabu/koka vairogu žogs, hmax = 1,65 m | euro/tek. m |
73,00 |
55,00 |
22.2. |
vieglas konstrukcijas žogs, hmax = 2,0 m | euro/tek. m |
45,00 |
32,00 |
22.3. |
briežu dārza nožogojums, hmax = 2,8 m | euro/tek. m |
41,00 |
29,00 |
"15. pielikums
Ministru kabineta
2021. gada 30. novembra
noteikumiem Nr. 776
Ieteicamo pārtikas produktu izvēles kritēriji
Nr. p. k. |
Pamatproduktu grupa |
Ieteicamā produkta kritēriji (uz 100 g produkta, ja nav norādīts citādi) |
|
1. | Konservēti pākšaugi | Bez pievienotiem taukiem | |
Bez pievienota cukura | |||
Pievienotā sāls daudzums nepārsniedz 1,2 g | |||
Šķiedrvielas vismaz 6 g | |||
Nesatur aromatizētājus1, krāsvielas2, konservantus (izņemot etiķi, askorbīnskābi, citronskābi), saldinātājus | |||
2. | Dārzeņu sulas | Bez pievienota cukura | |
Bez pievienota sāls | |||
Nesatur pārtikas piedevas3, aromatizētājus1 | |||
3. | Dārzeņi | Žāvēti dārzeņi (izņemot kaltētus pākšaugus) | Bez pievienota cukura |
Bez pievienota sāls | |||
Šķiedrvielas vismaz 6 g | |||
Nesatur pārtikas piedevas3 (izņemot citronskābi un askorbīnskābi), aromatizētājus1 | |||
Konservēti dārzeņi, dārzeņu pārstrādes produkti (piemēram, mērces, lečo) | Bez pievienotiem taukiem | ||
Pievienotā sāls daudzums nepārsniedz 1,2 g | |||
Šķiedrvielas vismaz 6 g | |||
Nesatur krāsvielas2, konservantus (izņemot etiķi, askorbīnskābi, citronskābi), saldinātājus | |||
4. | Augļi un ogas | Žāvēti augļi un ogas | Nesatur pārtikas piedevas3 |
Bez pievienota cukura, izņemot žāvētas dzērvenes, kurām cukurs pievienots osmotiskās žāvēšanas tehnoloģiskajā procesā un tā daudzums nepārsniedz 10 g | |||
Augļu un ogu sulas | Bez pievienota cukura (izņemot smiltsērkšķu sulu, kurā cukura daudzums nepārsniedz 140 g uz litru) | ||
Konservēti augļi un ogas | Nesatur aromatizētājus1, krāsvielas2, konservantus (izņemot etiķi, askorbīnskābi, citronskābi), saldinātājus | ||
Pievienotā cukura daudzums nepārsniedz 12 g | |||
Ievārījumi, marmelādes, džemi, želejas un biezeņi | Nesatur aromatizētājus1, krāsvielas2, saldinātājus, konservantus | ||
Pievienotā cukura daudzums nepārsniedz 40 g | |||
5. | Maize | Kviešu maize | Piesātināto tauku daudzums nepārsniedz 1,0 g |
Pievienoto cukuru daudzums nepārsniedz 3,0 g | |||
Pievienotā sāls daudzums nepārsniedz 1,0 g | |||
Šķiedrvielas vismaz 4 g | |||
Nesatur pārtikas piedevas3 | |||
Rudzu maize un rudzu–kviešu maize | Piesātināto tauku daudzums nepārsniedz 1,1 g | ||
Pievienoto cukuru daudzums nepārsniedz 6 g | |||
Pievienotā sāls daudzums nepārsniedz 1,2 g | |||
Šķiedrvielas vismaz 6 g | |||
Nesatur pārtikas piedevas3 | |||
Sausmaizītes, barankas un sausiņi | Piesātināto tauku daudzums nepārsniedz 1,0 g | ||
Pievienoto cukuru daudzums nepārsniedz 5,0 g | |||
Pievienotā sāls daudzums nepārsniedz 1,0 g | |||
Šķiedrvielas vismaz 8 g | |||
Nesatur pārtikas piedevas3 | |||
6. | Milti | Kviešu milti | Šķiedrvielas vismaz 6 g |
Citi milti (piemēram, auzu, rudzu, griķu) | |||
7. | Graudaugu produkti, izņemot miltus | Šķiedrvielas vismaz 6 g | |
Nesatur aromatizētājus1, krāsvielas2, konservantus, saldinātājus | |||
Bez pievienota sāls un cukura | |||
Bez pievienotiem taukiem | |||
8. | Makaroni | Šķiedrvielas vismaz 6 g | |
Bez pievienotiem taukiem | |||
Bez pievienota sāls | |||
Nesatur aromatizētājus1, krāsvielas2 | |||
9. | Gaļas produkti | Piesātināto tauku daudzums nepārsniedz 8,0 g | |
Gaļas produktos gaļas saturs vismaz 50 % | |||
Enerģētiskā vērtība ne lielāka kā 300 kcal | |||
Pievienotā sāls daudzums nepārsniedz 1,8 g (vidēji 1,5 g) | |||
Pievienotā cukura daudzums nepārsniedz 3,0 g | |||
Nesatur pārtikas aromatizētājus1, krāsvielas2, garšas pastiprinātājus | |||
Produkta sastāvā nav sojas produktu | |||
Produkta sastāvā nav mehāniski atdalītas gaļas | |||
10. | Piena produkti | Piens | Tauku saturs produktā nepārsniedz 2,5 % |
Skābpiena produkti | Tauku saturs produktā nepārsniedz 2,5 % | ||
Bez pievienota sāls un cukura | |||
Nesatur aromatizētājus1, pārtikas piedevas3 | |||
Biezpiens | Tauku saturs produktā nepārsniedz 5 % | ||
Nesatur pārtikas piedevas3 | |||
Bez pievienota sāls un cukura | |||
Krējums (skābais) | Tauku saturs produktā nepārsniedz 20 % | ||
Nesatur biezinātājus, emulgatorus, stabilizatorus | |||
Siers | Tauku saturs produktā nepārsniedz 20,0 g | ||
Pievienotā sāls daudzums nepārsniedz 1,5 g | |||
Nesatur krāsvielas2 | |||
11. | Eļļa | Auksti spiesta – nerafinēta |
Piezīmes.
1 Produkts drīkst saturēt dabīgos aromatizētājus, kas atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 16. decembra Regulas (EK) Nr. 1334/2008 par aromatizētājiem un dažām pārtikas sastāvdaļām ar aromatizētāju īpašībām izmantošanai pārtikā un uz tās un par grozījumiem Padomes Regulā (EEK) Nr. 1601/91, Regulās (EK) Nr. 2232/96 un (EK) Nr. 110/2008 un Direktīvā 2000/13/EK 16. panta prasībām.
2 Produkts drīkst saturēt krāsvielas, kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 16. decembra Regulas (EK) Nr. 1333/2008 par pārtikas piedevām (turpmāk – regula Nr. 1333/2008) II pielikuma C daļas II grupā.
3 Pārtikas piedevas, kas noteiktas regulā Nr. 1333/2008."