19.3 panta otro daļu
| Nr. p. k. | Investīcija | Mērķa saturu raksturojošs nosaukums un tā apraksts | Minimālās vērtības pa investīcijām (skaits) | Mērķa sasniegšanas apliecinājums | Sasniegšanas termiņš |
| 1. | 2.1.1.1.i. | Izstrādāto un saskaņoto IKT risinājumu attīstības aktivitāšu apraksti
IKT risinājumu (sistēmu) koncepcijas modeļus izstrādā saskaņā ar pieņemto IKT pārvaldības tiesisko regulējumu. Izstrādātie un saskaņotie apraksti definē IKT izstrādes darbības, lai izstrādātu vai modernizētu IKT risinājumus šādās jomās: 1) iekšlietu nozare, t. sk. civilā aizsardzība, ugunsdrošības uzraudzība un sabiedriskā drošība; 2) kultūras nozare, t. sk. arhīvu, bibliotēku, muzeju, kultūras pieminekļu aizsardzības un mediju satura mantojuma uzkrāšana; 3) ostu loģistikas pakalpojumu pārvaldība; 4) IKT pārvaldības procesu atbalsts | 26 (11*+15**) | Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā īstenojamo IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāti ir sagatavojis un valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtībā1 saskaņojis IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāšu aprakstu2, kuru IKT pārvaldības organizācija kopā ar IKT pārvaldības organizācijas saskaņojumu ir ievietojusi vadības informācijas sistēmā, kā arī ir sagatavojusi un iesniegusi kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina. Kā pielikumi ir pievienoti saskaņotie IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāšu apraksti | 2023. gada 30. septembris |
| 2.1.2.1.i. | Saskaņotu aprakstu pieņemšana attiecībā uz centralizētu IKT risinājumu izstrādes darbībām Centrālā platforma vai sistēmas izstrādātājs izstrādā un saskaņo to IKT risinājumu izstrādes darbību koncepcijas, kas jāizstrādā saskaņā ar IKT pārvaldības tiesisko regulējumu | ||||
| 2. | 2.1.1.1.i. | IKT risinājumu nodrošināšana modernizētām publiskās pārvaldes funkcijām (tai skaitā sistēmām)
IKT risinājumu (sistēmu) koncepcijas modeļus izstrādā saskaņā ar pieņemto IKT pārvaldības tiesisko regulējumu. Izstrādātie un saskaņotie apraksti definē IKT izstrādes darbības, lai izstrādātu vai modernizētu IKT risinājumus šādās jomās: 1) iekšlietu nozare, t. sk. civilā aizsardzība, ugunsdrošības uzraudzība un sabiedriskā drošība; 2) kultūras nozare, t. sk. arhīvu, bibliotēku, muzeju, kultūras pieminekļu aizsardzības un mediju satura mantojuma uzkrāšana; 3) ostu loģistikas pakalpojumu pārvaldība; 4) IKT pārvaldības procesu atbalsts | 26 (11*+15**) | Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā īstenoto IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāti vadības informācijas sistēmā ievieto iepirkumu specifikācijas, IKT risinājumu (sistēmu) ieviešanu apliecinošus dokumentus, kas dokumentē modernizēto pakalpojumu (funkciju) pilnveidojumus, kā arī ir sagatavojis un valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtībā3 saskaņojis paziņojumu par IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitātes noslēgumu4, kuru IKT pārvaldības organizācija kopā ar IKT pārvaldības organizācijas saskaņojumu ir ievietojusi vadības informācijas sistēmā, kā arī ir sagatavojusi un iesniegusi kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina | 2026. gada 31. augusts |
| 2.1.2.1.i. | Izveidoto un ekspluatācijā esošo centralizēto IKT platformu un sistēmu skaits Ekspluatācijā ir šādas centralizētas IKT platformas vai sistēmas: 1) publisko pakalpojumu sniegšanas platformas – 4; 2) resoru un atbalsta funkciju platformas – 5; 3) platformas un sistēmas pašvaldībām – 6 | ||||
| 3. | 2.1.2.1.i. | Koordinētu plānu apstiprināšana centralizētu funkciju vai pakalpojumu izveidei, pārveidei vai ieviešanai Pirms aktivitātes uzsākšanas, lai izstrādātu IKT risinājumus, atbildīgā institūcija sagatavo un koordinē centralizētās IKT funkcijas vai pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu (tai skaitā attiecībā uz pakalpojumu finansēšanu) | 15 | Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā plānoto centralizētu funkciju vai pakalpojumu izveidi, pārveidi vai ieviešanu ir sagatavojis Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 3. pielikumā minēto centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plānu, kas apstiprināts ar Ministru kabineta rīkojumu. IKT pārvaldības organizācija sagatavo kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina. Kā pielikumi ir pievienoti saskaņotie centralizēto funkciju vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāni | 2023. gada 31. marts |
| 4. | 2.1.2.2.i. | Koplietošanas pakalpojumu sniedzēju mākoņdatošanas pakalpojumu sniegšanas uzsākšana Darbības rādītāja atskaites punktu uzskata par izpildītu, ja katrs no četriem koplietošanas pakalpojumu sniedzējiem (Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs, Latvijas Nacionālā bibliotēka, Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, Zemkopības ministrija) nodrošina vismaz vienas valsts platformas vai informācijas sistēmas darbību, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus, t. sk. jaudas balansēšanas vai rezerves darbības atjaunošanos fiziski attālinātā datu centrā
| 4 | Dokuments, kurā pienācīgi pamatots tas, kā tika apmierinoši sasniegts mērķis (tostarp visi būtiskie elementi), kopā ar atbilstošām saitēm uz pamatojošajiem pierādījumiem. Šā dokumenta pielikumā iekļauj šādus dokumentārus pierādījumus par katru no 10 valsts platformām vai informācijas sistēmām, kuru darbināšana ar koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumiem tiek izmantota par apliecinājumu rādītāja izpildei: a) platformas vai sistēmas produkcijas ekspluatācijas uzsākšanu apliecinošu nodošanas un pieņemšanas aktu (kopiju), kas satur norādes par koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumu izmantošanu, vai mākoņdatošanas pakalpojumu piegādes līgumu (kopiju), kas satur norādes par šo pakalpojumu izmantošanu platformas vai sistēmas darbināšanai; b) platformas vai sistēmas skaitļošanas, datu uzkrāšanas un, ja tas ir prasīts, arī darbības rezerves atjaunošanas tehniskā nodrošinājuma ar mākoņdatošanas pakalpojumiem aprakstus | 2024. gada 31. decembris |
| 5. | 2.1.2.2.i. | Valsts pārvaldes informācijas sistēmas, kas izmitinātas nacionālajā federētajā mākonī Darbības rādītāju uzskata par sasniegtu, ja četri koplietošanas pakalpojumu sniedzēji (Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs, Latvijas Nacionālā bibliotēka, Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, Zemkopības ministrija) kopumā nodrošina vismaz desmit valsts platformu vai informācijas sistēmu darbību, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus, t. sk. jaudas balansēšanas vai rezerves darbības atjaunošanos fiziski attālinātā datu centrā | 10 | Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā īstenoto IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāti vadības informācijas sistēmā ievieto iepirkumu specifikācijas, IKT risinājumu (sistēmu) ieviešanu apliecinošus dokumentus – pieņemšanas un nodošanas aktu, kas apliecina produkcijas ieviešanu, aprakstus par publiskās pārvaldes informācijas sistēmu un platformu integrāciju nacionālajā federētajā mākonī, kā arī ir sagatavojis un valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtībā7 saskaņojis paziņojumu par IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitātes noslēgumu8, kuru IKT pārvaldības organizācija kopā ar IKT pārvaldības organizācijas saskaņojumu ir ievietojusi vadības informācijas sistēmā, kā arī ir sagatavojusi un iesniegusi kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina | 2026. gada 31. augusts |
| 6. | 2.1.3.1.i. | Nozares, par kurām attiecīgās datu kopas ir pieejamas centralizētajās datu pārvaldības un izplatīšanas platformās, t. sk. kontrolētās izplatīšanas platformās, ģeoportālā vai atvērto datu portālā Valsts centralizētā datu pārvaldības un izplatīšanas platforma nodrošina piekļuvi datu kopām par vismaz 10 dažādām valsts pārvaldes nozarēm un jomām (orientējoši šādām datu kopām: iedzīvotāju dati; juridisko personu dati, tostarp dati, kas nepieciešami pārstāvībai un atļauju izsniegšanai juridisko personu vārdā; vides sektora dati, tostarp piesārņoto vietu dati; veselības sektora dati, tostarp gan dati, kas nepieciešami ārstniecībai, veselības aprūpes pakalpojumu administrēšanai un statistikai, gan pētniecībai; sociālo pakalpojumu dati; ostu loģistikas datu kopas; publisko iepirkumu datu kopas; ģeotelpiskie dati zemkopības sektoram, t. sk. viedai lauksaimniecības zemes pārvaldībai; veterināro zāļu datu kopas; zinātniskās izpētes datu kopas, kas radītas ar mērķi veicināt atvērtās zinātnes pieeju, koplietojot zinātnisko pētījumu datus) | 10 | Finansējuma saņēmējs par katru valsts datu aprites platformā (datu agregācijas vidē) nodrošināto nozares datu kopu vadības informācijas sistēmā ievieto detalizētu datu kopas aprakstu, kā arī ieviešanu apliecinošus dokumentus – pieņemšanas un nodošanas aktu, kas apliecina produkcijas ieviešanu. IKT pārvaldības organizācija sagatavo un vadības informācijas sistēmā ievieto kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina | 2026. gada 31. augusts |
| Piezīmes. * Minimālā vērtība investīcijai 2.1.1.1.i. ** Minimālā vērtība investīcijai 2.1.2.1.i. *** Rādītājs tiks uzskaitīts, nosakot kopējo vērtību īstenošanas perioda beigās. | |||||
2 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 2. pielikums.
3 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība".
4 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 4. pielikums.
5 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība".
6 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 4. pielikums.
7 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība".
8 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 4. pielikums.
1. Centralizētā funkcija vai koplietošanas pakalpojums (turpmāk – pakalpojums)
| Norāda pakalpojuma saturu atspoguļojošu nosaukumu un īsu satura aprakstu, kas obligāti ietver pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas galvenos nosacījumus |
2. Pakalpojuma sniedzējs
| Institūcijas – centralizētās funkcijas nodrošinātājas vai pakalpojuma sniedzējas nosaukums |
3. Pakalpojuma rādītāji (pakalpojuma līmeņa vienošanās līmeņi (SLA))
| Norāda pakalpojuma kvalitātes, apjoma un līmeņa rādītāju īsus aprakstus un plānotās vērtības |
4. Pakalpojuma saņēmēju loks
| Raksturo pakalpojuma saņēmēju loku, pakalpojuma izvēršanas gadījumā nodalot esošo, projekta rezultātā plānoto (obligāti) un turpmākas attīstības perspektīvu |
5. Pakalpojuma sniegšanu nodrošinošais IKT risinājums
| Norāda IKT risinājumu (risinājumus), kas pēc būtības nodrošina pakalpojumu sniegšanu un kuru darbināšana/uzturēšana veido būtisku daļu no pakalpojumu sniegšanas izmaksām (mazāk nozīmīgus atbalsta risinājumus nenorāda) |
6. Pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas stratēģija
| Norāda esošo un plānoto (projekta īstenošanas laikā) tiesisko regulējumu. Izskaidro pakalpojumu ieviešanas un saņēmēju loka izvēršanas stratēģiju, ja tā nav balstīta uz tiesiskā regulējuma noteiktu obligātu centralizētās funkcijas vai pakalpojuma izmantošanu |
7. Pakalpojuma finansēšanas pieeja1
| Norāda, vai pakalpojuma sniegšanas finansēšanā ir plānots iesaistīt arī pakalpojumu saņēmējus, piemēram, pārdalot no pakalpojumu saņēmējiem vai ar tiešiem maksājumiem saņemot daļu no pakalpojuma sniegšanai nepieciešamā finansējuma, vai arī pakalpojums tiks finansēts no valsts budžeta pakalpojuma sniedzēja izdevumu programmas. Īpaši norāda (un aizpilda 8. punktu), ja pakalpojumu sniegšanu nevarēs nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem |
8. Pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un izmaksas2
| Pamato papildu izmaksas, ņemot vērā ieguvumus. Konkrēti norāda plānotos ieguvumus un ietaupījumus, kas var ietvert arī pārvaldes darbinieku skaitu samazinājumu, norādot ietaupījumu sadalījumu pa institūcijām vai resoriem. Ja papildu izmaksas ir saskaņotas, pieņemot saistīto tiesisko regulējumu, tad atsaucas ar atbilstošām saitēm uz pamatojošajiem pierādījumiem. Pamatojumam no izmaksu viedokļa norāda nepieciešamo papildu finansējumu mēnesī, sadalot to pa būtiskām izmaksu pozīcijām un pamatojot katru no tām |
Lietotie saīsinājumi:
SLA – (angl. – Service Level Agreement), pakalpojuma līmeņa vienošanās
IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
1. Saskaņā ar informatīvo ziņojumu "Par valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un finansēšanu" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija sēdē (prot. Nr. 30 29. §)) definētajām centralizēto funkciju un IKT koplietošanas pakalpojumu finansēšanas pieejām.
2. Aizpilda, ja 7. punktā norādītā izvēlētā finansēšanas pieeja paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem un ir nepieciešama finansējuma pārdale no pakalpojuma izmantotājiem (citām valsts budžeta iestādēm) vai ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums, kas tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
