Noteikumu projekts

23-TA-2953
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas “Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana” pasākuma “Mediju nozares uzņēmumu procesu modernizēšana” īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas “Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana” (turpmāk – investīcija) pasākuma “Mediju nozares uzņēmumu procesu modernizēšana” (turpmāk – pasākums) īstenošanas un uzraudzības kārtību, tai skaitā:
1.1.
investīcijas pasākuma mērķi;
1.2.
investīcijas pasākumam pieejamo finansējumu un sasniedzamos rādītājus;
1.3.
investīcijas pasākuma ieviešanā iesaistīto institūciju kompetenci, tai skaitā iesaistīto institūciju tiesības pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās;
1.4.
investīcijas pasākuma atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.5.
prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim un investīcijas ieviešanas nosacījumus;
1.6.
projektu iesniegumu iesniegšanas, vērtēšanas un līguma par projekta īstenošanu slēgšanas kārtība.
2.
Par investīcijas pasākuma ieviešanu atbildīgā nozares ministrija ir Kultūras ministrija.
3.
Investīcijas pasākuma mērķis ir veicināt mediju nozares digitālo transformāciju un darbības pielāgošanu mūsdienu mediju patēriņa tendencēm digitālā vidē, vienlaikus vecinot vietējā mediju satura veidotāju ilgtspēju, tādējādi saglabājot plurālistisku mediju tirgu un stiprinot noturību pret dezinformāciju.
4.
Investīcijas pasākuma mērķa grupa ir mediju nozares asociācijas un uzņēmumi.
5.
Investīcijas pasākuma ietvaros sasniedzami šādi rādītāji:
5.1.
mērķrādītājs ir līdz 2025. gada 30. jūnijam izveidotas trīs digitālās platformas vai digitālie risinājumi;
5.2.
kopējie rādītāji:
5.2.1.
uzņēmumi, kas saņem atbalstu digitālo produktu, pakalpojumu un lietojumprogrammu izstrādei vai ieviešanai;
5.2.2.
atbalstītie uzņēmumi (tai skaitā – mazi uzņēmumi, tostarp mikrouzņēmumi, vidēji uzņēmumi un lieli uzņēmumi).
6.
Investīcijas pasākuma noteiktais mērķrādītājs uzskatāms par izpildītu, kad Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā (turpmāk – aģentūra) pēc veiksmīgas testēšanas ir iesniegts nodošanas – pieņemšanas akts, kas apliecina darbu pabeigšanu un trīs mediju nozares digitālo platformu vai digitālo risinājumu ieviešanu produktīvajā darbībā. 
7.
Investīcijas pasākuma projekta ietvaros sasniegtie rezultāti uzskatāmi par izpildītiem, kad finansējuma saņēmējs aģentūrā ir iesniedzis neatkarīga eksperta, kas var apliecināt kompetenci informācijas tehnoloģiju vai uzņēmumu attīstības konsultāciju jomā, novērtējumu par projekta rezultātu sasniegšanu.
8.
Investīcijas pasākumam pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 3 700 000 euro.
9.
Investīcijas pasākuma ietvaros projektu īstenošanai pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums viena projekta īstenošanai nepārsniedz 750 000 euro. Viens projekta iesniedzējs var iesniegt vienu projekta iesniegumu. Projekta īstenošana var būt vairāku darbību kopums, kas veicina projekta iesniedzēja uzņēmuma digitalizāciju.
10.
Atveseļošanas fonda finansējumu investīcijas pasākuma ietvaros piešķir granta veidā.
11.
Atveseļošanas fonda atbalsta intensitāte ir 100 procenti no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
12.
Pievienotās vērtības nodoklis nav attiecināms finansēšanai no Atveseļošanas fonda finansējuma. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas sedz finansējuma saņēmējs no saviem līdzekļiem.
13.
Atveseļošanas fonda izdevumu attiecināmības termiņš ir no līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas līdz 2026. gada 30. jūnijam.
14.
Projektu īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.
II.Atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmība
15.
Investīcijas pasākuma ietvaros atbalstāmas darbības, kas nav pabeigtas līdz projekta iesnieguma iesniegšanai un kas sekmē šo noteikumu 3. punktā noteiktā investīcijas pasākuma mērķa un šo noteikumu 5. punktā noteikto rādītāju sasniegšanu:
15.1.
mediju uzņēmumu ražošanas procesu digitalizācija un ražošanas procesu digitalizācijai nepieciešamo rīku izstrāde, iegāde vai atjaunināšana un modernizēšana;
15.2.
mediju uzņēmumu digitalizācijai nepieciešamo programmatūras un ražošanas un produkta izplatīšanas procesam nepieciešamo plānošanas risinājumu un auditorijas pētījumu risinājumu iegāde vai izstrāde;
15.3.
mediju uzņēmumu ražošanas procesu digitalizācijai nepieciešamo mākslīgā intelekta risinājumu iegāde;
15.4.
mediju uzņēmumu datu uzglabāšanas risinājumu un pakalpojumu attīstība;
15.5.
projekta vadība un īstenošana;
15.6.
publicitātes pasākumu nodrošināšana.
16.
Investīcijas pasākuma ietvaros attiecināmās izmaksas, kas saistītas ar projekta īstenošanu, ir:
16.1.
digitālo risinājumu, auditorijas pētījumu risinājumu, aparatūras, sensoru, iekārtu, programmatūras, programmatūras licenču un informācijas tehnoloģiju infrastruktūras izstrādes, iegādes, uzstādīšanas un pielāgošanas izmaksas;
16.2.
ar projekta darbībām tieši saistīto publicitātes un vizuālās identitātes pasākumu izmaksas, nepārsniedzot vienu procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
16.3.
neatkarīga novērtējuma par projekta rezultātu sasniegšanu sagatavošanas izmaksas;
16.4.
projektu vadības un projektu īstenošanas personāla izmaksas, nepārsniedzot desmit procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
17.
Investīcijas pasākuma ietvaros radušās izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām, tās ir tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, samērīgas, pamatotas ar izdevumus apliecinošiem dokumentiem, kā arī ir ievēroti saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principi.
18.
Ja projekta īstenošanas laikā sadārdzinās projekta plānotās attiecināmās izmaksas, finansējuma saņēmējs papildu izmaksas sedz no paša rīcībā esošajiem finanšu līdzekļiem.
19.
Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai vienas un tās pašas projekta darbības netiktu finansētas dubultā.
III.Prasības projekta iesniedzējam un investīcijas ieviešanas nosacījumi
20.
Projekta iesniedzējs var būt:
20.1.
juridiska persona vai personālsabiedrība, kas vismaz divus gadus pirms projekta iesniegšanas ir reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā un atbilst vienai no pazīmēm: 
20.1.1.
ir īpašniece masu informācijas līdzeklim vai biedri ir masu informācijas līdzekļu īpašnieki, vienlaikus:
20.1.1.1.
tā nav sabiedriskais elektroniskais plašsaziņas līdzeklis;
20.1.1.2.
tā nav pilnībā vai daļēji piederoša publiskai personai;
20.1.2.
tās darbības veids pēc NACE klasifikatora ir tirgus un sabiedriskās domas izpēte un tā sniedz pakalpojumus medijiem, tai skaitā Latvijas tirgū veic mediju auditorijas pētījumus;
20.2.
fiziska persona, kas ir reģistrēta Nacionālajā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomē kā elektroniskais plašsaziņas līdzeklis vai Uzņēmumu reģistra masu informācijas līdzekļu reģistrā vismaz divus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas.
21.
Projekta iesniedzējs projekta īstenošanai var piesaistīt sadarbības partneri, kas iesaistās projekta īstenošanā ar savā valdījumā vai īpašumā esošu mantu, intelektuālo īpašumu, finansējumu vai cilvēkresursiem. Šādi ieguldījumi starp projekta iesniedzēju un sadarbības partneri nerada tādas tiesiskās attiecības, no kurām izriet, ka šis darījums atbilst publiska iepirkuma līguma pazīmēm vai ka darījumam jāpiemēro normatīvie akti par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem, proti, projekta iesniedzējs un sadarbības partneris savā starpā nenorēķinās par sniegto pakalpojumu un precēm.
22.
Sadarbības partneris (ja attiecināms) vismaz divus gadus pirms projekta iesniegšanas ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēta juridiska persona, kas sniedz pakalpojumus masu informācijas līdzekļiem un atbilst visām tālākminētajām pazīmēm:
22.1.
nav sabiedriskais elektroniskais plašsaziņas līdzeklis;
22.2.
nav pilnībā vai daļēji piederoša publiskai personai;
22.3.
ir vismaz viena no minētajām juridiskajām personām:
22.3.1.
ir īpašnieks masu informācijas līdzeklim vai līdzekļiem;
22.3.2.
apvieno masu informācijas līdzekļu īpašniekus;
22.3.3.
ir mediju auditorijas pētniecības uzņēmums.
23.
Projekta iesniedzējs ar sadarbības partneri (ja attiecināms) slēdz rakstveida sadarbības līgumu, kurā ietver pušu pienākumus, tiesības un atbildību projekta mērķa un rādītāju sasniegšanā. Sadarbības līgumu pievieno projekta iesniegumam.
24.
Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikumu un iesniedz to Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – Vadības informācijas sistēma) paziņojumā par projekta iesniegumu atlases izsludināšanu noteiktajā termiņā.
IV.Projektu iesniegumu iesniegšanas, vērtēšanas un līguma par projekta īstenošanu slēgšanas kārtība
25.
Aģentūra izsludina projektu iesniegumu atlasi, publicējot oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis” un tīmekļvietnē www.cfla.gov.lv paziņojumu par atklātas projektu iesniegumu atlases izsludināšanu, pagarināšanu, pārtraukšanu vai izbeigšanu. Projektu iesniegumu iesniegšanai nosaka termiņu, kas nav īsāks par trim mēnešiem.
26.
Projekta iesniegumu, kurš iesniegts pēc projektu iesniegumu iesniegšanas beigu datuma, nevērtē. Aģentūra par to informē projekta iesniedzēju.
27.
Projektu iesniegumu vērtēšanai aģentūra izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju, kurā iekļauj nozares ministrijas deleģētu pārstāvi. Vērtēšanas komisija darbam komisijā bez balsstiesībām pieaicina vismaz vienu informācijas tehnoloģiju ekspertu.
28.
Projektu iesniegumu vērtēšanas komisija projektu iesniegumu atlases termiņā saņemtos projektu iesniegumus vērtē atbilstoši šo noteikumu nosacījumiem un pielikumā noteiktajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem:
28.1.
izslēgšanas kritērijiem. Turpmāko projekta iesnieguma vērtēšanu neveic, ja projektu iesniegumu vērtēšanas komisija konstatē, ka uz projekta iesniedzēju ir attiecināms kaut viens no izslēgšanas kritērijiem.
28.2.
atbilstības kritērijiem, kas ietver projektu vispārīgos un specifiskos atbilstības kritērijus. Projektu iesniegumus atbilstoši šiem kritērijiem vērtē, lai gūtu pārliecību, ka projekta iesniegums atbilst nepieciešamajiem nosacījumiem, lai kvalificētos atbalstam investīcijas ietvaros (tai skaitā ir ievērotas principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” prasības);
28.3.
kvalitātes kritērijiem.
29.
Kvalitātes kritērijiem atbilstošos projektu iesniegumus sarindo pēc augstākā iegūtā kopējā punktu skaita un priekšroku dod projekta iesniegumam ar lielāko kopējo punktu skaitu.
30.
Ja kopējais punktu skaits ir vienāds, priekšroku dod projekta iesniegumam, kuru paredzēts īstenot plānošanas reģionā ar mazāko reģionālo iekšzemes kopproduktu uz vienu iedzīvotāju (pēc pēdējiem aktuālajiem Centrālās statistikas pārvaldes datiem par pēdējo aktuālo kalendāra gadu). Ja kopējais punktu skaits ir vienāds arī projekta iesniegumiem ar vienādu reģionālo iekšzemes kopproduktu uz vienu iedzīvotāju, priekšroku dod projekta iesniegumam, kas iegūs augstāku vērtējumu šo noteikumu pielikumā noteiktajā projektu iesniegumu vērtēšanas kvalitātes kritērijā Nr. 4.1.
31.
Aģentūra, pamatojoties uz projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sniegto atzinumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu.
32.
Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja ir izpildīti visi šādi nosacījumi:
32.1.
uz projekta iesniedzēju nav attiecināms neviens no izslēgšanas kritērijiem;
32.2.
projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem;
32.3.
investīcijas ietvaros ir pieejams finansējums projekta īstenošanai.
33.
Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu pieņem, ja projekta iesniedzējam jāveic aģentūras noteiktās darbības, lai projekta iesniegums pilnībā atbilstu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un projektu varētu atbilstoši īstenot. Ja kāds no lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktajiem nosacījumiem netiek izpildīts vai netiek izpildīts lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktajā termiņā, projekta iesniegumu noraida, savukārt, ja minētie nosacījumi tiek izpildīti, aģentūra izdod atzinumu par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi.
34.
Lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja ir spēkā vismaz viens no šādiem nosacījumiem:
34.1.
uz projekta iesniedzēju attiecas vismaz viens no izslēgšanas kritērijiem;
34.2.
iesniedzējs neatbilst neprecizējamam vispārīgajam atbilstības kritērijam;
34.3.
nav saņēmis minimālo punktu skaitu kādā no kvalitātes kritērijiem vai kopējo minimālo punktu skaitu kvalitātes kritērijos;
34.4.
investīcijas ietvaros nav pieejams finansējums projekta īstenošanai.
35.
Projekta iesniedzēji, pēc aģentūras lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu, kļūst par finansējuma saņēmējiem.
36.
Aģentūras lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu mēneša laikā var apstrīdēt Finanšu ministrijā. Savukārt Finanšu ministrijas izdoto administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
37.
Līgumā par projekta īstenošanu paredz vismaz šādus nosacījumus:
37.1.
plānoto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafika iesniegšanas kārtību;
37.2.
iepirkumu plāna iesniegšanas kārtību;
37.3.
plānoto avansa, starpposma un noslēguma maksājuma pieprasījuma iesniegšanas kārtību;
37.4.
kārtību, kādā iesniedz dokumentus, kas apliecina šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētā rādītāja sasniegšanu;
37.5.
kārtību, kādā vadības informācijas sistēmā ievada šo noteikumu 44.2. apakšpunktā minētos projekta datus.
37.6.
kārtību, kādā aģentūra var vienpusēji atkāpties no līguma nosacījumiem.
V.Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas kārtība
38.
Investīcijas pasākuma ietvaros projektu var īstenot līdz 2026. gada 30. jūnijam.
39.
Aģentūra pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas nodrošina finansējuma saņēmējam maksājumus, ievērojot šādu maksājumu pieprasīšanas un izmaksāšanas kārtību:
39.1.
finansējuma saņēmējs avansa maksājumu var saņemt, ja ir atvēris kontu Valsts kasē vai darījumu kontu Latvijas Republikā reģistrētā kredītiestādē vai Eiropas Savienībā reģistrētā kredītiestādē, kas ir izsniegusi bankas garantiju par labu aģentūrai, iesniedzot pieprasījumu avansa maksājumam, tas nepārsniedz 30 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
39.2.
finansējuma saņēmējs var saņemt vairākus avansus, paredzot, ka nākamo avansu var saņemt pēc tam, kad iepriekšējais saņemtais avanss ir ieguldīts pilnā apmērā un ir sagatavots digitalizācijas risinājumu, ko plānots iegādāties, detalizēts apraksts un tehniskā specifikācija;
39.3.
finansējuma saņēmējs var iesniegt pieprasījumu starpposma maksājumam ne retāk kā reizi sešos mēnešos;
39.4.
aģentūra, veicot avansa un starpposma maksājumus, nodrošina, ka finansējuma saņēmējam veikto avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
39.5.
noslēguma maksājuma saņemšanai finansējuma saņēmējs iesniedz noslēguma maksājuma apmēra pamatojumu un nodošanas – pieņemšanas aktu, kas apliecina darbu pabeigšanu, veiksmīgu testēšanu, ieviešanu produktīvajā darbībā un lietotājam pieejamu digitālo platformu vai digitālo risinājumu.
40.
Kultūras ministrijas pienākumi:
40.1.
sniegt sabiedrībai informāciju par investīcijas pasākuma ieviešanas progresu un rezultātiem;
40.2.
saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību sniegt informāciju Vadības informācijas sistēmā par investīcijas pasākuma īstenošanas progresu Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai, ņemot vērā aģentūras ievadīto informāciju Vadības informācijas sistēmā.
41.
Investīcijas pasākuma ietvaros aģentūra atbilstoši normatīviem aktiem, kas nosaka Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību, nodrošina:
41.1.
lēmumu pieņemšanu par izmaksu atbilstību šiem noteikumiem un noslēgtajiem līgumiem par projekta īstenošanu;
41.2.
nodrošina investīcijas īstenošanas uzraudzību, tai skaitā pārliecinās par investīcijas pasākuma sasniedzamā mērķa un rādītāju izpildi pēc finansējuma saņēmēju iesniegtās informācijas Vadības informācijas sistēmā;
41.3.
finansējuma saņēmēja līmenī izlases veidā nodrošina korupcijas, krāpšanas, interešu konflikta novēršanas principu pārbaudes saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu, kā arī dubultfinansējuma riska novēršanas un sasniegto mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaudes izlases veidā, tai skaitā datu ticamības pārbaudes;
41.4.
nodrošina projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas izveidi un projekta iesniedzēja iesniegto projektu iesniegumu izvērtēšanu atbilstoši projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un šo noteikumu nosacījumiem;
41.5.
līgumu par projekta īstenošanu noslēgšanu ar finansējuma saņēmējiem, iekļaujot pienākumu finansējuma saņēmējiem iesniegt aģentūrai neatkarīgu novērtējumu par projekta rezultātu sasniegšanu.
42.
Aģentūrai investīcijas pasākuma īstenošanai un uzraudzībai šo noteikumu ietvaros ir tiesības pieprasīt un saņemt informāciju no valsts informācijas sistēmām normatīvajos aktos par valsts informācijas sistēmām noteiktajā apjomā. Lai nodrošinātu pieeju datiem, aģentūra, ja nepieciešams, slēdz vienošanos ar attiecīgās valsts informācijas sistēmas, datubāzes vai reģistra pārzini.
43.
Finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera (ja attiecināms) pienākumi:
43.1.
nodrošināt korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumu ievērošanu, kā arī interešu konflikta un dubultā finansējuma riska novēršanu;
43.2.
iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai, veikt saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru. Veicot datortehnikas un cita tehnoloģiskā aprīkojuma (iekārtu) iegādi, atbalstāma ir zaļā publiskā vai inovāciju iepirkuma principu un vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos, kā arī vides pieejamības un izmantojamības nodrošināšana – sociāli atbildīgs iepirkums;
43.3.
nodrošināt, ka projektā plānotās darbības īsteno saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) Nr. 2021/241 ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – regula Nr. 2021/241) 2. panta 6. punktu, ievērojot principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” prasības.
44.
Finansējuma saņēmēja pienākumi:
44.1.
pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas Vadības informācijas sistēmā iesniegt iepirkuma plānu un plānoto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafiku, tos aktualizējot pēc nepieciešamības;
44.2.
nodrošināt datu ievadi Vadības informācijas sistēmā progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma informācijas sagatavošanai atbilstoši regulas Nr. 2021/241 22. un 27. pantam;
44.3.
nodrošināt piekļuvi ar projekta īstenošanu saistītajai informācijai un spēt to uzrādīt Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīgumā, normatīvajos aktos, kas nosaka Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību, minētajām iestādēm un revīzijas iestādei;
44.4.
nodrošināt atsevišķu grāmatvedības uzskaiti par projekta izdevumiem saskaņā ar normatīvo aktu prasībām grāmatvedības jomā;
44.5.
nodrošināt informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar regulas Nr. 2021/241 34. panta 2. punktu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantu;
44.6.
nodrošināt datu uzkrāšanu par horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītāju “Objektu skaits, kuros Atveseļošanas fonda ieguldījumu rezultātā ir nodrošināta vides un informācijas pieejamība” (ja attiecināms);
44.7.
nodrošināt projektu īstenošanas dokumentu, tai skaitā testēšanas nodošanas – pieņemšanas akta un neatkarīga eksperta novērtējuma par projekta rezultātu sasniegšanu glabāšanu visā projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc pēdējā maksājuma dalībvalstij jeb līdz 2031. gada beigām.
45.
Aģentūrai investīcijas pasākuma ietvaros ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
45.1.
finansējuma saņēmējs nepilda līgumu par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt investīcijas mērķa vai noteikto rādītāju sasniegšanu;
45.2.
finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis nepatiesu informāciju;
45.3.
citos gadījumos, ko paredz līgums par projekta īstenošanu.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
Pielikums
Ministru kabineta
[23-TA-2953 Dt]
noteikumiem Nr.
[23-TA-2953 Nr]
Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji