Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu
1. Pētniecības projekta numurs (piešķir kompetences centrs).
2. Pētniecības projekta nosaukums.
3. Pētniecības projekta iedalījums (nozares pētījums, starpnozaru pētījums, starptautisks pētījums).
4. Informācija par pētniecības projekta īstenotāju (ja pētījumu īsteno sadarbībā, informāciju norāda par katru sadarbības partneri, norādot nosaukumu, reģistrācijas numuru, pamatdarbības NACE 2 red. kodu, uzņēmuma statusu (sīkais (mikro), mazais, vidējais, lielais komersants)).
5. Pētniecības projekta īss apraksts (norāda īsu kopsavilkumu, minot mērķi, galvenās aktivitātes, plānoto rezultātu, ko būtu iespējams publiskot).
6. Pētniecības projekta īstenošanas laiks (pētniecības projekta sākuma datums un beigu datums).
7. Pētniecības projekta īstenošanas vieta (adrese, ATVK kods (saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes lietoto Administratīvo teritoriju un teritoriālo vienību klasifikatoru)).
8. Pētniecības projekta izmaksas un intensitāte (norāda katram pētniecības projekta īstenotājam atsevišķi pētniecības projekta kopējās attiecināmās izmaksas, Atveseļošanas fonda līdzfinansējumu, finansējuma intensitāti (%), atbalsta veidu (grants)).
9. Pētniecības projekta pilns apraksts (norāda pētniecības projekta īstenošanas nepieciešamības pamatojumu, plānotās aktivitātes pa atsevišķiem pētījuma projekta veidiem, komercializācijas potenciāla raksturojumu, skaidrojumu, ka projektā paredzētās iegūstamās zināšanas nav pieejamas citur vai ir aizsargātas, attiecīgi šo zināšanu iegūšana palielina industrijas zināšanu apjomu).
10. Detalizētas pētniecības projekta izmaksas un intensitāte (šajā punktā norāda detalizētas pētniecības projekta izmaksas vai arī pievieno pielikumā detalizētu pētniecības projekta tāmi).
11. Izmaksu apvienošana (ja plānota).
12. Pētniecības projekta rezultāts (ja pētniecības projekts ir ilgāks par 6 mēnešiem, ir jānorāda sasniedzamie starpposma rezultāti, kuru uzraudzīšanu veiks kompetences centra projektu atlases padome).
13. Pētniecības projekta veids (ja pētniecības projekts sastāv no vairākiem dažādiem posmiem, tad norāda informāciju atsevišķi par rūpnieciskā pētījuma, eksperimentālās izstrādes vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes tehnoloģiju gatavības līmeni (TRL) pētniecības projekta sākumā un beigās. Papildus norāda pētniecības projekta zināšanu jomas klasifikāciju atbilstoši OECD FOS klasifikācijai. Nepieciešams sniegt informāciju par plānoto efektīvo sadarbību un pētījuma rezultātu publicēšanu).
14. Pētniecības projekta īstenotāja spēja veikt pētniecības un attīstības darbus pašu spēkiem (šajā sadaļā iekļauj pētniecības projekta īstenotāja sniegto informāciju par spēju veikt pētniecības un attīstības darbus pašu spēkiem. Papildus nepieciešams norādīt, kādu daļu no pētniecības projekta ir plānots veikt pašu spēkiem (%), ja pētniecības projekta īstenotājs nespēj vai neplāno veikt pētniecības un attīstības darbus pašu spēkiem).
15. Pētniecības projekta apliecinājums:
Es, apakšā parakstījies(-usies), __________________________ (vārds, uzvārds), ___________________________________ (iestādes nosaukums), _________________________________ (amata nosaukums), apliecinu, ka projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī:
1) projekta iesniedzējs neatbilst Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 2. panta 18. punktā minētajiem noteikumiem;
2) projekta iesniedzēja rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu resursi (nav attiecināms uz valsts budžeta iestādēm);
3) projekta iesniegumā un tā pielikumos sniegtās ziņas atbilst patiesībai un projekta īstenošanai pieprasītais Atveseļošanas fonda finansējums tiks izmantots saskaņā ar pētniecības projekta iesniegumā noteikto;
4) nav zināmu iemeslu, kādēļ šis pētniecības projekts nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā īstenošana, un apstiprinu, ka projektā noteiktās saistības iespējams veikt normatīvajos aktos par attiecīgā Atveseļošanas fonda mērķa vai tā pasākuma īstenošanu noteiktajos termiņos;
5) pētniecības projektā iekļautās aktivitātes netiek īstenotas citos Eiropas Savienības fondu līdzfinansētos projektos.
Apzinos, ka projektu var neapstiprināt līdzfinansēšanai no Atveseļošanas fonda, ja projekta iesniegums, ieskaitot šo sadaļu, nav pilnībā un kvalitatīvi aizpildīts, kā arī ja normatīvajos aktos par attiecīgā Atveseļošanas fonda mērķa vai tā pasākuma īstenošanu plānotais Atveseļošanas fonda finansējums (kārtējam gadam/plānošanas periodam) projekta apstiprināšanas brīdī ir izlietots.
Apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva rakstura sankcijas var tikt uzsāktas gan pret mani, gan arī pret minēto juridisko personu – projekta iesniedzēju.
Apzinos, ka projekta izmaksu pieauguma gadījumā projekta iesniedzējs sedz visas izmaksas, kas var rasties izmaksu svārstību rezultātā.
Apliecinu, ka uzņēmums neatbilst Maksātnespējas likuma 57. pantā noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru.
Apliecinu, ka esmu iepazinies(-usies) ar attiecīgā Atveseļošanas fonda mērķa vai tā pasākuma nosacījumiem un atlases nolikumā noteiktajām prasībām.
Apliecinu, ka projekta iesniegumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošiem dokumentu oriģināliem un projekta iesnieguma kopijas un elektroniskā versija atbilst iesniegtā projekta iesnieguma oriģinālam.
Apzinos, ka projekts būs jāīsteno saskaņā ar projekta iesniegumā paredzētajām darbībām un rezultāti tiks uzturēti atbilstoši projekta iesniegumam.
Paraksts*
Datums
Piezīme. * Ja projekta iesniegums sagatavots elektroniski un parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, paraksta daļu neaizpilda.
Ja stratēģijā norādāmā informācija pārklājas ar projekta iesnieguma veidlapā norādāmo informāciju, tad projekta iesniedzējs var neaizpildīt attiecīgo stratēģijas sadaļu, bet norādīt, kurā projekta iesnieguma veidlapas sadaļā nepieciešamā informācija ir atrodama.
Izvēlētā viedās specializācijas joma vai apakšjoma (sadaļa precizējama pēc KC ieskatiem)
[Šajā sadaļā ietvertā informācija tiks izmantota kvalitātes kritērija Nr. 1.1. "Izvēlētā viedās specializācijas joma vai apakšjoma" vērtēšanā.]
a. Jomas/apakšjomas pārstāvji, t. sk. zinātniskās institūcijas un augstākās izglītības institūcijas;
b. Mehānisms jomas/apakšjomas zinātnisko institūciju un augstākās izglītības institūciju iesaistīšanai kompetences centra pētniecības projektu atlases padomē;
c. Jomas/apakšjomas saimnieciskās darbības veicēju produktu grozs un tā attīstības un pielāgošanas iespējas globālajam tirgum;
d. Jomas/apakšjomas attīstības tendences Latvijā un pasaulē;
e. Saimnieciskās darbības veicēju iespējas attīstīt konkurētspējas nišas;
f. Saistītās nozares un jomas (piegāžu ķēžu analīze);
g. Nākotnes perspektīvākie segmenti globālajā tirgū un ar to saistīto tirgus iespēju un prasību novērtējums.
Izvēlēto pētniecības virzienu pamatojums un atbilstība viedās specializācijas jomām un nozares attīstības tendencēm (sadaļa precizējama pēc KC ieskatiem)
[Šajā sadaļā ietvertā informācija tiks izmantota kvalitātes kritērija Nr. 1.2. "Izvēlēto pētniecības virzienu pamatojums un atbilstība viedās specializācijas jomām un nozares attīstības tendencēm" vērtēšanā.]
Sadarbība starp saimnieciskās darbības veicējiem, zinātniskajām institūcijām un augstākās izglītības institūcijām (sadaļa precizējama pēc KC ieskatiem)
[Šajā sadaļā ietvertā informācija tiks izmantota kvalitātes kritērija Nr. 1.3. "Sadarbība starp saimnieciskās darbības veicējiem, zinātniskajām institūcijām un augstākās izglītības institūcijām" vērtēšanā.]
a. Raksturota sadarbība starp saimnieciskās darbības veicējiem, zinātniskajām institūcijām un augstākās izglītības institūcijām;
b. Apzinātas zinātniskās institūcijas, ar kurām ir plānota sadarbība pētījumu īstenošanā.
Kompetences centra ieguldījums Latvijas viedās specializācijas stratēģijas rādītāju mērķu vērtību sasniegšanā, kompetences centra sasniedzamie rādītāji un stratēģija, kā kompetences centrs sasniegs nodefinētos uzraudzības rādītājus (obligāti precizējamā sadaļa)
[Šajā sadaļā ietvertā informācija tiks izmantota kvalitātes kritērija Nr. 1.4. "Kompetences centra ieguldījums Latvijas viedās specializācijas stratēģijas rādītāju mērķu vērtību sasniegšanā, kompetences centra sasniedzamie uzraudzības rādītāji un stratēģija, kā kompetences centrs sasniegs nodefinētos uzraudzības rādītājus" vērtēšanā.]
a. Sasniedzamie uzraudzības rādītāji;
b. Stratēģija, kā kompetences centrs sasniegs nodefinētos uzraudzības rādītājus;
c. Kompetences centra ieguldījums Latvijas viedās specializācijas stratēģijas rādītāju mērķu vērtību sasniegšanā.
Iespējamo risku izvērtējums (obligāti precizējamā sadaļa)
[Šajā sadaļā ietvertā informācija tiks izmantota kvalitātes kritērija Nr. 1.5. "Iespējamo risku izvērtējums" vērtēšanā.]
a. Kompetences centra darbību un sasniedzamo rezultātu ietekmējošie riski;
b. Risku ietekme un iestāšanās varbūtība;
c. Pasākumi risku novēršanai.
Kompetences centra vīzija par ilgtspēju (sadaļa precizējama pēc KC ieskatiem)
[Šajā sadaļā ietvertā informācija tiks izmantota kvalitātes kritērija Nr. 1.6. "Kompetences centra vīzija par ilgtspēju" vērtēšanā.]
a. Kompetences centra ilgtspējas vīzija;
b. Kompetences centra vīzija par privātā līdzfinansējuma piesaisti.
Kompetences centrā atbalstāmo projektu atlases principi un kritēriji (obligāti precizējamā sadaļa)
[Šajā sadaļā ietvertā informācija tiks izmantota kvalitātes kritērija Nr. 1.7. "Kompetences centrā atbalstāmo projektu atlases principi un kritēriji" vērtēšanā.
Ja šajā sadaļā norādāmā informācija pārklājas ar kompetences centra pētniecības projektu apraksta standartformā ietverto informāciju, var neizpildīt šo sadaļu, tā vietā norādot, ka nepieciešamā informācija ir atrodama kompetences centra pētniecības projektu apraksta standartformā.]
a. Kompetences centra institucionālā uzbūve:
i. Kompetences centra vadītāja loma;
ii. Kompetences centra zinātnisko virzienu vadītāju loma;
iii. Projektu atlases padomes sastāvs un loma;
iv. Pēc kādiem principiem tiks lemts, vai iesaistīt pētniecības projekta vērtēšanā starptautiskos vai vietējos ekspertus;
b. Cik bieži plānotas kompetences centra projekta atlases padomes sēdes (šī informācija ir nepieciešama, lai Ekonomikas ministrijas pārstāvji varētu plānot noslodzi dalībai projektu atlases padomes sēdēs);
c. Atbalstāmo projektu atlases principi un kritēriji:
i. Vai pētniecības projektam ir starptautisks raksturs;
ii. Horizontālā principa "Ilgtspējīga attīstība" nodrošināšana, papildu punktus piešķirot pētniecības projektiem par eko-inovatīvu tehnoloģiju attīstību un ieviešanu;
iii. Par pētniecības projekta atbilstību viedās specializācijas jomām vai uzņēmējdarbības atklājuma procesā noteiktajai specializācijas jomai vai apakšjomai;
iv. Par pētniecības projekta atbilstību 4.‒8. tehnoloģiskās gatavības līmenim.
Cita būtiska informācija atkarībā no jomu specifikas (sadaļa precizējama pēc KC ieskatiem)
[Šajā sadaļā ietvertā informācija tiks izmantota kvalitātes kritērija Nr. 1.8. "Cita būtiska informācija atkarībā no jomu specifikas" vērtēšanā.]
a. Kompetences centra darbības pašnovērtējums Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2007.‒2013.g. plānošanas perioda programmas ietvaros, ja attiecināms;
b. Kompetences centra darbības pašnovērtējums Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.‒2020.g. plānošanas perioda programmas ietvaros;
c. Cita būtiska informācija atkarībā no jomu specifikas.
Attīstības stratēģijā paredzētas konkrētas darbības sadarbības uzsākšanai ar līdzīgām organizācijām (klasteri, klasteru apvienības, nozaru asociācijas u. tml.) gan Latvijā, gan ārpus Latvijas (obligāti precizējamā sadaļa)
[Šajā sadaļā ietvertā informācija tiks izmantota kvalitātes kritērija Nr. 1.9. "Attīstības stratēģijā paredzētas konkrētas darbības sadarbības uzsākšanai ar līdzīgām organizācijām (klasteri, klasteru apvienības, nozaru asociācijas u. tml.) gan Latvijā, gan ārpus Latvijas" vērtēšanā. Attīstības stratēģijā ir iekļauts pamatots plānoto darbību plāns, tas ir pilnībā raksturots un rada pārliecību, ka tā īstenošana veicinās starptautisko sadarbību, norādīts sadarbības mērķis un ieguvums, kā arī iespēju robežās norādīti sadarbības partneri un darbības sadarbības ietvaros, piemēram, internacionalizācijas darbības kā dalība starptautiskos projektu uzsaukumos (BSR Innovation Express, Horizon 2020 u. c .), līdzīgu organizāciju (klasteri, klasteru apvienības, nozaru asociācijas u. tml., kas darbojas klastera nozarē, produktu grupā, u. tml.) apzināšana un sadarbības veicināšana gan Latvijā, gan ārpus Latvijas u. tml.
Attīstības stratēģijā iekļautajā darbību aprakstā nepieciešams iekļaut vismaz vienu organizētu konferenci un semināru katru gadu, lai nodrošinātu sadarbību ar līdzīgām organizācijām. Darbības aprakstā iespējams iekļaut arī dalību Latvijas vai ārvalstu konferencēs un semināros, veicinot starptautisku sadarbību.]
Stratēģijā ir definēti starpnozaru atbalstāmie virzieni, iespējamie sadarbības partneri, sasniedzamie rezultāti, plānotie pasākumi starpnozaru pētījumu sadarbības veicināšanai (obligāti precizējamā sadaļa)
[Šajā sadaļā ietvertā informācija tiks izmantota kvalitātes kritērija Nr. 1.10. "Stratēģijā ir definēti starpnozaru atbalstāmie virzieni, iespējamie sadarbības partneri, sasniedzamie rezultāti, plānotie pasākumi starpnozaru pētījumu sadarbības veicināšanai" vērtēšanā.]
a. Izstrādāts darbības plāns sadarbībai ar saimnieciskās darbības veicējiem starpnozaru pētījumu īstenošanā (iesaistītajiem saimnieciskās darbības veicējiem saimnieciskās darbības statistiskās klasifikācijas kodi (NACE kodi) atšķiras pirmajā līmenī. No NACE kodu otrā līmeņa vai starplīmeņa starpnozaru sadarbības pētījumu projektus KC projektu atlases padome apstiprina, ja nav iesniegts starpnozaru sadarbības pētījuma pieteikums ar pirmā līmeņa NACE kodu);
b. Stratēģijā ir norādīti iespējamie starpnozaru projektu ietvari:
i. saimnieciskās darbības veicēji var būt kā sadarbības partneri, nodrošinot efektīvu sadarbību, dodot ieguldījumu pētījuma īstenošanā un dalot riskus, rezultātus un intelektuālo īpašumu;
ii. saimnieciskās darbības veicēji var veikt iepirkuma procedūru pirms pētniecības pieteikuma iesniegšanas kompetences centram, noslēdzot līgumu starp komersantiem pēc pētījuma pieteikuma iesniegšanas kompetences centram. Iepirkuma gadījumā intelektuālais īpašums var piederēt vienam saimnieciskās darbības veicējam. Saimnieciskās darbības veicēji var nepiemērot iepirkuma procedūru atbilstoši Publiskā iepirkuma likumā minētajiem izņēmuma gadījumiem;
iii. starpnozaru sadarbība var būt arī balstīta uz nodomu protokola pamata, kurā pētījuma aktivitātes tiek segtas no pētniecības iesniedzēja puses, kur sadarbības partneris finansējumu nesaņem, bet izskata nākotnes sadarbības iespējas vai bezatlīdzības ceļā piedāvā pētījuma īstenotājam izmantot komersanta īpašumā esošās iekārtas, tehnoloģiju, zināšanas vai speciālistus.
Es, (vārds, uzvārds), apliecinu, ka piekrītu piedalīties Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) 5. komponentes "Ekonomikas transformācija un produktivitātes reforma" 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments kompetences centru attīstībai" atlases pētniecības projektu (turpmāk – pētniecības projekts) vērtēšanas posmos, ieskaitot pētniecības projektu izskatīšanu, starpposmu un gala nodevumu izvērtēšanu.
Apliecinu, ka neesmu saistīts(-a) ar pētniecības projektu likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" izpratnē un Regulas (ES) Nr. 2018/1046[1] 61. panta izpratnē un neesmu piedalījies(-usies) vērtējamo pētniecības projektu sagatavošanā, kā arī nav tādu apstākļu, kuru dēļ es varētu pārkāpt Atveseļošanas fonda vadībā, īstenošanā un uzraudzībā iesaistītajai personai normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus un kuru dēļ ir pamats uzskatīt, ka esmu ieinteresēts(-a) konkrēta pētniecības projekta apstiprināšanā vai noraidīšanā. Ar parakstu apliecinu interešu konflikta neesību.
Nav tādu iemeslu, tai skaitā tādu, kas saistīti ar ģimeni, emocionālām saitēm, politisko vai nacionālo piederību, ekonomiskām interesēm vai jebkādām citām tiešām vai netiešām personīgām interesēm, kas varētu apšaubīt manu neatkarību un objektivitāti lēmuma pieņemšanas procesā.
Nekavējoties informēšu pētniecības projektu atlases padomes priekšsēdētāju vai priekšsēdētāja vietnieku, ja radīsies apstākļi, kas varētu apšaubīt manu objektivitāti un neatkarību lēmuma pieņemšanas procesā.
Izskatot saņemtos pētniecības projektus, savus pienākumus veikšu atbildīgi un profesionāli, kā arī sniegšu objektīvus atzinumus.
Apņemos neizpaust trešajām personām jebkādu informāciju, kas man kļuvusi zināma vai pieejama, vērtējot pētniecības projektus, kā arī apņemos lietot pieejamo informāciju un dokumentus tikai pētniecības projektu vērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par tiem. Apņemos nepaturēt un nenodot trešajām personām jebkādu rakstisku vai elektronisku informāciju par pētniecības projektu un tā vērtējumu.
Es pilnībā apzinos, ka, neievērojot šajā apliecinājumā minēto, tikšu izslēgts(-a) no vērtēšanas komisijas sastāva un tikšu saukts(-a) pie normatīvajos aktos noteiktās atbildības.
Datums Paraksts Vārds, uzvārds
[1] EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012