72.panta pirmās daļas 2.punktu
Šī instrukcija neattiecas uz šādiem informācijas sabiedrības pakalpojumiem:
1. Pakalpojumi, ko nesniedz attālināti, – pakalpojumi, ko sniedz pakalpojuma sniedzēja un saņēmēja fiziskā klātbūtnē pat tad, ja tie saistīti ar elektronisku ierīču izmantošanu:
1.1. medicīnas apskates vai ārstēšana ārsta kabinetā, izmantojot elektronisku aparatūru, pacientam klātesot;
1.2. klienta konsultēšana veikalā, viņam klātesot, ar elektroniska kataloga palīdzību;
1.3. lidmašīnas biļešu rezervēšana ceļojumu birojā ar datoru tīkla palīdzību, klientam klātesot;
1.4. elektroniskās spēles, kas pieejamas videopasāžā, klientam klātesot.
2. Pakalpojumi, ko nesniedz elektroniski:
2.1. pakalpojumi, kam ir materiāls raksturs, pat tad, ja tie sniegti ar elektroniskām ierīcēm:
2.1.1. automātiski naudas vai biļešu izsniegšanas aparāti (banknotes, dzelzceļa biļetes);
2.1.2. pieeja ceļu tīkliem, autoparkiem, par kuru izmantošanu iekasē maksu pat tad, ja ir elektroniskās ierīces pie ieejas vai izejas, kas kontrolē pieeju un nodrošina maksājuma pareizību;
2.2. autonomie (ārlīnijas) pakalpojumi (kompaktdisks vai programmatūras izplatīšana ar disketēm);
2.3. pakalpojumi, ko nesniedz ar elektroniskās apstrādes vai inventarizācijas sistēmām:
2.3.1. balss telefona pakalpojumi;
2.3.2. telefaksa pakalpojumi;
2.3.3. pakalpojumi, ko sniedz, izmantojot balss telefonu vai faksu;
2.3.4. ārsta konsultācija pa telefonu vai telefaksu;
2.3.5. jurista konsultācija pa telefonu vai telefaksu;
2.3.6. tiešā tirdzniecība pa telefonu vai telefaksu.
3. Pakalpojumi, ko nesniedz pēc pakalpojumu saņēmēja individuāla pieprasījuma, – pakalpojumi, ko sniedz, izmantojot datu pārraidi, bez individuāla pieprasījuma un ko vienlaikus saņem neierobežots skaits individuālu saņēmēju (punkta – vairākpunktu pārraide):
3.1. televīzijas translāciju pakalpojumi (ieskaitot videopieprasījuma pakalpojumus);
3.2. radiotranslāciju pakalpojumi;
3.3. televīzijā pārraidīts teleteksts.
Šī instrukcija neattiecas uz finanšu pakalpojumiem, kurus regulē Eiropas Savienības tiesību akti, tai skaitā uz šādiem finanšu pakalpojumiem:
1) ieguldījumu pakalpojumi;
2) apdrošināšanas un pārapdrošināšanas operācijas;
3) banku pakalpojumi;
4) operācijas, kas saistītas ar pensiju fondiem;
5) pakalpojumi, kas saistīti ar cerības līgumu darījumiem.
