1.1.1. 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas mērķi un mērķa grupu;
1.1.2. 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas rādītājus;
1.1.3. pieejamo finansējumu investīcijas atbalstāmajām darbībām "Prasmju pārvaldības platformas izstrāde, aprobācija un pilnveide" un "Individuālā mācību konta pieejas aprobācija – atbalsta nodrošināšana digitālo prasmju mācībām un saistītajiem pakalpojumiem klātienē un attālinātu mācību formā" (turpmāk abas kopā – atbalstāmās darbības);
1.1.4. 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas pieejamo finansējumu, atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.1.5. 2.3.1.4.i. investīcijas un 2.3.1.3.i. investīcijas atbalstāmo darbību īstenošanā iesaistīto institūciju, projektu iesniedzēju un citu personu tiesības un pienākumus;".
4.1. 2.3.1.4.i. investīcijā – pieaugušie vecumā no 18 gadiem;
4.2. 2.3.1.3.i. investīcijā – pieaugušie vecumā no 18 gadiem ar pabeigtu vismaz vidējo izglītību."
7.1. līdz 2024. gada 31. decembrim − 1000 pieaugušie, kuriem palīdzēts apgūt digitālās prasmes, izmantojot individuālo mācību kontu resursus;
7.2. līdz 2026. gada 31. maijam − 3500 pieaugušie, kuriem palīdzēts apgūt digitālās prasmes, izmantojot individuālo mācību kontu resursus;
7.3. 2026. gada 31. maijam sasniegts 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītībai attīstība" mērķa rādītājs – pabeigts Individuālo mācību kontu pieejas izmēģinājumprojekts."
8.1. līdz 2024. gada 31. decembrim uzsākta platformas sākotnējā modeļa aprobācija;
8.2. līdz 2026. gada 31. maijam izveidota funkcionējoša platforma ar vismaz 3500 individuālo mācību kontu lietotājiem, kurā ir pieejami atbilstoši papildu atbalsta pasākumi un nodrošināti risinājumi nepieciešamai datu apmaiņai ar citām valsts informācijas sistēmām un integrācijai ar saistītām publiskām platformām, kā arī integrēta iespēja piekļūt starptautisku un ārvalstu mācību platformām."
9.1. atbalstāmās darbības "Individuālā mācību konta pieejas aprobācija – atbalsta nodrošināšana digitālo prasmju mācībām un saistītajiem pakalpojumiem klātienē un attālinātu mācību formā" izglītības programmu nodrošināšanai un papildu atbalsta pasākumu nodrošināšanai pieejamais finansējums ir 8 817 101 euro, no kura:
9.1.1. Atveseļošanas fonda finansējums nepārsniedz 8 677 720 euro;
9.1.2. valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai nepārsniedz 139 381 euro;
9.2. atbalstāmajai darbībai "Prasmju pārvaldības platformas izstrāde, aprobācija un pilnveide" pieejamais finansējums ir 2 879 800 euro, no kura:
9.2.1. Atveseļošanas fonda finansējums nepārsniedz 2 380 000 euro;
9.2.2. valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai nepārsniedz 499 800 euro."
9.11. Atveseļošanas fonda finansējums nepārsniedz 4 200 000 euro;
9.12. valsts budžeta finansējums finansējuma saņēmējam pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai nepārsniedz 26 325 euro."
10.1. 2.3.1.4.i. investīcijas atbalstāmo darbību īstenošana tiek uzsākta 2024. gada 1. augustā un tiek īstenota līdz 2026. gada 31. maijam. Šo atbalstāmo darbību ietvarā netiek iekļautas darbības, kas ir pabeigtas līdz dienai, kad noslēgta finansējuma saņēmēja un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras vienošanās par investīcijas īstenošanu;
10.2. 2.3.1.3.i. investīcijas atbalstāmo darbību īstenošana tiek uzsākta 2025. gada 21. maijā un tiek īstenota līdz 2026. gada 30. jūnijam."
38.1. izglītības programma apgūstama, tai skaitā saņemot apliecinājumu par izglītības programmas sekmīgu pabeigšanu, 12 mēnešu laikā no izglītības programmas apguves uzsākšanas brīža. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajai izglītības programmai var būt noteikts garāks apguves termiņš, bet nepārsniedzot šo noteikumu 43. punktā minēto termiņu;
38.2. personai anulējams apstiprinātais individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas finansējums, ja mācības netiek pabeigtas vai ir pabeigtas, bet nav saņemts izglītības programmas sekmīgu pabeigšanu apliecinošs dokuments 12 mēnešu laikā no tās apguves uzsākšanas brīža un ne vēlāk kā šo noteikumu 43. punktā minētajā termiņā."
91.1 2.3.1.3.i. investīciju īsteno kā atbalstāmo darbību 2.3.1.4.i. investīcijas "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība" projekta ietvaros.
91.2 Finansējuma saņēmējam, nodrošinot 2.3.1.3.i. investīcijas īstenošanu, ir attiecināmi šādi izmaksu veidi:
91.21. administratīvās un projekta vadības izmaksas līdz 5 % apmērā no šo noteikumu 9.11. apakšpunktā minētā kopējā 2.3.1.3.i. investīcijas apjoma, tai skaitā:
91.21.1. izmaksas, kas saistītas ar iepirkuma ietvaros iesniegto pieteikumu un izglītības programmu ciklu izvērtēšanu, tai skaitā izveidojot vērtēšanas komisiju, kurā iekļauj IKT nozares pārstāvi;
91.21.2. komunikācijas aktivitāšu īstenošanas izmaksas, tai skaitā investīcijas projekta informācijas un publicitātes pasākumu (piemēram, semināru, diskusiju, konferenču), vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas;
91.22. IKT izglītības programmu īstenošanas izmaksas.
91.3 2.3.1.3.i. investīcijas ietvaros izmaksas par viena dalībnieka dalību izglītības programmu ciklā nepārsniedz 3990 euro bez pievienotās vērtības nodokļa.
91.4 Izglītības pakalpojumu sniedzējs finansējumu par īstenotām mācībām saņem par katru IKT izglītības programmu pabeigušo dalībnieku. Lai saņemtu minēto finansējumu, izglītības pakalpojumu sniedzējs iesniedz finansējuma saņēmējam to apliecību sarakstu, kuras izsniegtas par IKT izglītības programmas pabeigšanu.
91.5 Izglītības pakalpojumu sniedzēju izmaksas par mācību īstenošanu ir attiecināmas līdz 2026. gada 30. jūnijam. Izglītības pakalpojumu sniedzējiem līdz minētajam termiņam jāiesniedz finansējuma saņēmējam to apliecību saraksts, kuras izsniegtas par pēdējo IKT izglītības programmu pabeigšanu.
91.6 2.3.1.3.i. investīcijas ietvaros izmaksas pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai līdz 26 325 euro apmērā paredzētas tikai projekta administratīvo izmaksu segšanai.
91.7 Izglītības pakalpojumu sniedzējs nodrošina pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanu no privātajiem finanšu līdzekļiem, tai skaitā ir tiesīgs noteikt mācību līdzmaksājumu no dalībniekiem.
91.8 Finansējuma saņēmēja pienākumi 2.3.1.3.i. investīcijas ietvaros:
91.81. ne retāk kā reizi sešos mēnešos īstenot informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantu un atbilstoši izstrādātajam komunikācijas plānam, kā arī ne retāk kā reizi sešos mēnešos publicēt finansējuma saņēmēja tīmekļvietnē informāciju par projekta īstenošanas gaitu;
91.82. nodrošināt mācību dalībnieku uzskaiti atbilstoši Atveseļošanas fonda plāna kopējiem rādītājiem "RRFCI10 Izglītības vai apmācības dalībnieku skaits", dalībniekus, kuri piedalās digitālo prasmju apmācībās, uzskaitot pa dzimumiem (vīrieši, sievietes, nebinārais) un vecuma grupām (0–17, 18–29, 30–54, 55 un vairāk gadu);
91.83. izslēgt demarkācijas un dubultfinansējuma riskus un pārbaudīt, vai dalībnieki, kas pieteikušies mācībām, platformas ietvaros nepiedalās citos Atveseļošanas fonda īstenotos mācību pasākumos un vai to dalība netiek finansēta no Atveseļošanas fonda līdzekļiem. Ja konstatēts, ka dalībnieks piedalās citā mācību pasākumā platformas ietvaros, viņš nevar pretendēt uz dalību IKT speciālistu mācībās līdz brīdim, kad ir pabeidzis vai pārtraucis mācības citas investīcijas ietvaros. Šādu cilvēku dalība izglītības pasākumos 2.3.1.4.i. investīcijas ietvaros netiek ieskaitīta 2.3.1.3.i. investīcijas mērķa rādītājā;
91.84. nodrošināt platformā izvietoto IKT izglītības programmu īstenošanas kvalitātes uzraudzības pasākumus atbilstoši šo noteikumu 62. punktam.
91.9 Lai nodrošinātu 2.3.1.3.i. investīcijas mērķa sasniegšanu, finansējuma saņēmējs veic publiskos iepirkumus atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā investīcijas izglītības pakalpojumu atlasei.
91.10 Finansējuma saņēmējs publiskā iepirkuma prasībās attiecībā uz izglītības pakalpojumu sniedzējiem iekļauj vismaz šādus nosacījumus:
91.101. izglītības pakalpojumu sniedzējs ir akreditēta izglītības iestāde vai ir saņēmis pašvaldības atļauju īstenot neformālās izglītības programmu katrai IKT izglītības programmai izglītības programmu cikla ietvaros;
91.102. uz izglītības pakalpojumu sniedzēju nav attiecināms neviens no izslēgšanas kritērijiem, kas noteikti regulas 2024/2509 138. pantā;
91.103. izglītības pakalpojumu sniedzējs par katru izglītības programmas ciklā iekļauto IKT izglītības programmu iesniedz detalizētu izglītības programmu cikla aprakstu, kas atbilst Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 395 "Kārtība, kādā tiek izsniegtas atļaujas neformālās izglītības programmas īstenošanai" pielikumam, tai skaitā detalizēti aprakstot plānoto pašvadītas mācīšanās pieejas īstenošanu;
91.104. izglītības pakalpojumu sniedzējs var apliecināt, ka mācību saturs ir izstrādāts sadarbībā ar IKT nozares pārstāvjiem, tas ir aktuāls un darba tirgus vajadzībām atbilstošs;
91.105. izglītības pakalpojumu sniedzējs var apliecināt līdzvērtīgu pieredzi vismaz vienas mācību satura, pieejas un apjoma ziņā līdzvērtīgas IKT izglītības programmas īstenošanā pēdējo triju gadu laikā;
91.106. izglītības pakalpojumu sniedzējs var apliecināt, ka tā rīcībā ir pieejama izglītības programmu cikla īstenošanai nepieciešamā un pašvadītai mācīšanās pieejai atbilstošā vide, resursi un kapacitāte, lai mācībās iesaistītu vismaz 150 unikālās personas (no tām vismaz 30 % – sievietes), un iesniedz to pamatojošus dokumentus;
91.107. papildus sasniedzamo mācīšanās rezultātu izvērtējumam attiecībā pret pret DigComp ietvaru (no 5. līdz 8. apguves līmenim) un e-CF ietvaru izglītības pakalpojumu sniedzēji iesniedz katras IKT izglītības programmas ietvaros sasniedzamo mācīšanās rezultātu izvērtējumu attiecībā pret Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā ietvertajās kvalifikācijās iegūtajām zināšanām un kompetencēm elektronisko un optisko iekārtu ražošanas, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozarē;
91.108. izglītības pakalpojumu sniedzējs iepirkuma piedāvājumam pievieno apliecinājumu, ka uz to nav attiecināms neviens no izslēgšanas kritērijiem, kas noteikti regulas 2024/2509 138. pantā.
91.11 Izglītības pakalpojumu sniedzējs paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesību saskaņā ar regulas 2024/2509 61. pantu.
91.12 Finansējuma saņēmējs līgumus par izglītības programmu cikla īstenošanu noslēdz ar izglītības pakalpojumu sniedzējiem, kuri pakalpojuma sniegšanai izvēlēti publiskā iepirkuma rezultātā, un līgumā atrunā pakalpojuma īstenošanas nosacījumus.
91.13 Izglītības pakalpojumu sniedzējs, ar kuru finansējuma saņēmējs noslēdzis līgumu par izglītības programmu cikla īstenošanu, izveido platformā izglītības pakalpojumu sniedzēja profilu un norāda tajā informāciju par piedāvāto izglītības programmu.
91.14 Finansējuma saņēmējam ir tiesības vienpusēji izbeigt līgumu par izglītības programmu cikla īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
91.141. izglītības pakalpojumu sniedzējs neievēro līguma par izglītības programmu cikla īstenošanu nosacījumus, tai skaitā neievēro projektā noteiktos termiņus, vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt investīcijas mērķa vai atbalsta mērķa investīcijas uzraudzības rādītāju sasniegšanu;
91.142. izglītības pakalpojumu sniedzējs nav nodrošinājis dalībniekiem mācību uzsākšanu triju mēnešu laikā pēc līguma par izglītības programmu cikla īstenošanu noslēgšanas;
91.143. izglītības pakalpojumu sniedzējs projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējam apzināti ir sniedzis nepatiesu informāciju;
91.144. izglītības pakalpojumu sniedzējam ir piemērotas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas;
91.145. citos gadījumos, kas noteikti līgumā par izglītības programmu cikla īstenošanu."
"Pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 23. jūlija
noteikumiem Nr. 506
Izglītības programmas saturs atbilstoši DigComp ietvaram un e-CF ietvaram
Programmā, kuras mērķis ir digitālo prasmju apguve, sasniedzamos mācīšanās rezultātus strukturē atbilstoši digitālajai pratībai, kas definēta DigComp ietvarā astoņos apguves līmeņos (katrai kompetencei ir divi apguves līmeņi: pamatlīmenis (1. un 2. līmenis), vidējs līmenis (3. un 4. līmenis), augsts līmenis (5. un 6. līmenis) un augsti specializēts līmenis (7. un 8. līmenis)) un e-CF ietvarā piecās jomās, 41 kompetencē un piecos apguves līmeņos (no e-1 līdz e-5).
I. DigComp ietvarā definētās piecas digitālo kompetenču jomas un tām atbilstošās digitālās kompetences
1. Informācijas un datu lietpratība:
1.1. informācijas un digitālā satura pārlūkošana, meklēšana un filtrēšana;
1.2. datu, informācijas un digitālā satura novērtēšana;
1.3. datu, informācijas un digitālā satura pārvaldīšana.
2. Komunikācija un sadarbība:
2.1. mijiedarbība, izmantojot digitālās tehnoloģijas;
2.2. dalīšanās ar informāciju, izmantojot digitālās tehnoloģijas;
2.3. sabiedrības iesaistīšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas;
2.4. sadarbība, izmantojot digitālās tehnoloģijas;
2.5. tīkla etiķete;
2.6. digitālās identitātes saglabāšana.
3. Digitālā satura veidošana:
3.1. digitālā satura veidošana;
3.2. digitālā satura integrēšana un pārstrādāšana;
3.3. pavairošana un licences;
3.4. programmēšana.
4. Drošība:
4.1. aizsardzības ierīces;
4.2. personas datu un privātuma aizsardzība;
4.3. veselības aizsardzība un labsajūtas aizsardzība;
4.4. dabas aizsardzība.
5. Problēmu risināšana:
5.1. tehnisko problēmu risināšana;
5.2. vajadzību identificēšana un tehnoloģiskie risinājumi;
5.3. radošums digitālo tehnoloģiju lietošanā;
5.4. trūkstošo kompetenču identificēšana.
Programmā sasniedzamo mācīšanās rezultātu aprakstā norāda veicamo uzdevumu sarežģītību un izpildes autonomiju:
1) 1. līmenī (pamatlīmenis) veic vienkāršus uzdevumus cita vadībā;
2) 2. līmenī (pamatlīmenis) veic vienkāršus uzdevumus autonomi vai ar atbalstu, kur tas nepieciešams;
3) 3. līmenī (vidējs līmenis) patstāvīgi veic labi definētus un rutīnas uzdevumus un risina skaidri saprotamas problēmas;
4) 4. līmenī (vidējs līmenis) neatkarīgi no citiem un atbilstoši savām vajadzībām veic uzdevumus un risina labi definētas problēmas ārpus rutīnas;
5) 5. līmenī (augsts līmenis) veic dažādus uzdevumus un risina problēmas, vadot citus;
6) 6. līmenī (augsts līmenis) atrod vispiemērotāko risinājumu, spējot pielāgoties citiem sarežģītās situācijās;
7) 7. līmenī (augstas specializācijas līmenis) spēj atrisināt sarežģītas problēmas ar ierobežotu mijiedarbības faktoru daudzumu, patstāvīgu profesionālo darbību integrējot ar darbu cita vadībā;
8) 8. līmenī (augstas specializācijas līmenis) spēj patstāvīgi atrisināt sarežģītas problēmas ar daudziem mijiedarbības faktoriem.
II. e-CF ietvarā definētās piecas digitālo kompetenču jomas un tām atbilstošās digitālās kompetences
1. Plānošana:
A.1. IS un biznesa stratēģijas saskaņošana;
A.2. pakalpojumu līmeņa pārvaldība;
A.3. biznesa plāna izstrāde;
A.4. produktu/pakalpojumu plānošana;
A.5. arhitektūras dizains;
A.6. lietojumprogrammu dizains;
A.7. tehnoloģiju tendences uzraudzība;
A.8. ilgtspējības pārvaldība;
A.9. inovācijas;
A.10. lietotāja pieredze.
2. Izveide:
B.1. lietojumprogrammu izstrāde;
B.2. komponentu integrācija;
B.3. testēšana;
B.4. risinājumu ieviešana;
B.5. dokumentācijas sagatavošana;
B.6. IT sistēmu inženierija.
3. Pārvaldība:
C.1. lietotāju atbalsts;
C.2. izmaiņu atbalsts;
C.3. pakalpojumu sniegšana;
C.4. problēmu pārvaldība;
C.5. sistēmu pārvaldība.
4. Atbalsts:
D.1. informācijas drošības stratēģijas izstrāde;
D.2. IT kvalitātes stratēģijas izstrāde;
D.3. izglītības un apmācību nodrošināšana;
D.4. iegāde;
D.5. pārdošanas attīstība;
D.6. digitālais mārketings;
D.7. datu zinātne un analītika;
D.8. līgumu pārvaldība;
D.9. personāla attīstība;
D.10. informācijas un zināšanu pārvaldība;
D.11. vajadzību identificēšana.
5. Pārvaldīšana:
E.1. prognožu izstrāde;
E.2. projektu un portfeļa pārvaldība;
E.3. risku pārvaldība;
E.4. attiecību pārvaldība;
E.5. procesu uzlabošana;
E.6. IT kvalitātes pārvaldība;
E.7. biznesa izmaiņu pārvaldība;
E.8. informācijas drošības pārvaldība;
E.9. informācijas sistēmu pārvaldība.
Programmā sasniedzamo mācīšanās rezultātu aprakstā norāda kādu no pieciem kompetenču prasmju apguves līmeņiem (no e-1 līdz e-5), kur katrs nākamais līmenis ietver pieaugošo konteksta sarežģītību, autonomijas, ietekmes un darbības pakāpi."
