Programmā, kuras mērķis ir digitālo prasmju apguve, sasniedzamos mācīšanās rezultātus strukturē atbilstoši digitālajai pratībai, kas definēta DigComp ietvarā astoņos apguves līmeņos (katrai kompetencei ir divi apguves līmeņi: pamatlīmenis (1. un 2. līmenis), vidējs līmenis (3. un 4. līmenis), augsts līmenis (5. un 6. līmenis) un augsti specializēts līmenis (7. un 8. līmenis)) un e-CF ietvarā piecās jomās, 41 kompetencē un piecos apguves līmeņos (no e-1 līdz e-5).
I. DigComp ietvarā definētās piecas digitālo kompetenču jomas un tām atbilstošās digitālās kompetences
1. Informācijas un datu lietpratība:
1.1. informācijas un digitālā satura pārlūkošana, meklēšana un filtrēšana;
1.2. datu, informācijas un digitālā satura novērtēšana;
1.3. datu, informācijas un digitālā satura pārvaldīšana.
2. Komunikācija un sadarbība:
2.1. mijiedarbība, izmantojot digitālās tehnoloģijas;
2.2. dalīšanās ar informāciju, izmantojot digitālās tehnoloģijas;
2.3. sabiedrības iesaistīšana, izmantojot digitālās tehnoloģijas;
2.4. sadarbība, izmantojot digitālās tehnoloģijas;
2.5. tīkla etiķete;
2.6. digitālās identitātes saglabāšana.
3. Digitālā satura veidošana:
3.1. digitālā satura veidošana;
3.2. digitālā satura integrēšana un pārstrādāšana;
3.3. pavairošana un licences;
3.4. programmēšana.
4. Drošība:
4.1. aizsardzības ierīces;
4.2. personas datu un privātuma aizsardzība;
4.3. veselības aizsardzība un labsajūtas aizsardzība;
4.4. dabas aizsardzība.
5. Problēmu risināšana:
5.1. tehnisko problēmu risināšana;
5.2. vajadzību identificēšana un tehnoloģiskie risinājumi;
5.3. radošums digitālo tehnoloģiju lietošanā;
5.4. trūkstošo kompetenču identificēšana.
Programmā sasniedzamo mācīšanās rezultātu aprakstā norāda veicamo uzdevumu sarežģītību un izpildes autonomiju:
1) 1. līmenī (pamatlīmenis) veic vienkāršus uzdevumus cita vadībā;
2) 2. līmenī (pamatlīmenis) veic vienkāršus uzdevumus autonomi vai ar atbalstu, kur tas nepieciešams;
3) 3. līmenī (vidējs līmenis) patstāvīgi veic labi definētus un rutīnas uzdevumus un risina skaidri saprotamas problēmas;
4) 4. līmenī (vidējs līmenis) neatkarīgi no citiem un atbilstoši savām vajadzībām veic uzdevumus un risina labi definētas problēmas ārpus rutīnas;
5) 5. līmenī (augsts līmenis) veic dažādus uzdevumus un risina problēmas, vadot citus;
6) 6. līmenī (augsts līmenis) atrod vispiemērotāko risinājumu, spējot pielāgoties citiem sarežģītās situācijās;
7) 7. līmenī (augstas specializācijas līmenis) spēj atrisināt sarežģītas problēmas ar ierobežotu mijiedarbības faktoru daudzumu, patstāvīgu profesionālo darbību integrējot ar darbu cita vadībā;
8) 8. līmenī (augstas specializācijas līmenis) spēj patstāvīgi atrisināt sarežģītas problēmas ar daudziem mijiedarbības faktoriem.
II. e-CF ietvarā definētās piecas digitālo kompetenču jomas un tām atbilstošās digitālās kompetences
1. Plānošana:
A.1. IS un biznesa stratēģijas saskaņošana;
A.2. pakalpojumu līmeņa pārvaldība;
A.3. biznesa plāna izstrāde;
A.4. produktu/pakalpojumu plānošana;
A.5. arhitektūras dizains;
A.6. lietojumprogrammu dizains;
A.7. tehnoloģiju tendences uzraudzība;
A.8. ilgtspējības pārvaldība;
A.9. inovācijas;
A.10. lietotāja pieredze.
2. Izveide:
B.1. lietojumprogrammu izstrāde;
B.2. komponentu integrācija;
B.3. testēšana;
B.4. risinājumu ieviešana;
B.5. dokumentācijas sagatavošana;
B.6. IT sistēmu inženierija.
3. Pārvaldība:
C.1. lietotāju atbalsts;
C.2. izmaiņu atbalsts;
C.3. pakalpojumu sniegšana;
C.4. problēmu pārvaldība;
C.5. sistēmu pārvaldība.
4. Atbalsts:
D.1. informācijas drošības stratēģijas izstrāde;
D.2. IT kvalitātes stratēģijas izstrāde;
D.3. izglītības un apmācību nodrošināšana;
D.4. iegāde;
D.5. pārdošanas attīstība;
D.6. digitālais mārketings;
D.7. datu zinātne un analītika;
D.8. līgumu pārvaldība;
D.9. personāla attīstība;
D.10. informācijas un zināšanu pārvaldība;
D.11. vajadzību identificēšana.
5. Pārvaldīšana:
E.1. prognožu izstrāde;
E.2. projektu un portfeļa pārvaldība;
E.3. risku pārvaldība;
E.4. attiecību pārvaldība;
E.5. procesu uzlabošana;
E.6. IT kvalitātes pārvaldība;
E.7. biznesa izmaiņu pārvaldība;
E.8. informācijas drošības pārvaldība;
E.9. informācijas sistēmu pārvaldība.
Programmā sasniedzamo mācīšanās rezultātu aprakstā norāda kādu no pieciem kompetenču prasmju apguves līmeņiem (no e-1 līdz e-5), kur katrs nākamais līmenis ietver pieaugošo konteksta sarežģītību, autonomijas, ietekmes un darbības pakāpi.
