23-TA-2855
Grozījumi Ministru kabineta 2005. gada 1. novembra noteikumos Nr. 836 "Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku"
Izdoti saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 5.1panta pirmās daļas 6.punktu
1.
Izdarīt Ministru kabineta 2005. gada 1. novembra noteikumos Nr. 836 "Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku" (Latvijas Vēstnesis, 2005, 182. nr.; 2010, 41. nr.; 2016, 23. nr.; 2019, 172. nr.) šādus grozījumus:
1.1.
izteikt 11. punktu šādā redakcijā:
"11. Lai saņemtu, atjaunotu vai nomainītu vadītāja karti, transportlīdzekļa vadītājs, uzrādot personu apliecinošu dokumentu un derīgu vadītāja apliecību, iesniedz šādus dokumentus:
11.1. iesniegumu. Iesniegumā norāda:
11.1.1. vārdu, uzvārdu, dzimšanas datumu, personas kodu;
11.1.2. deklarētās dzīvesvietas adresi;
11.1.3. vadītāja apliecības numuru un derīguma termiņu;
11.1.4. vēlamo pieprasītās vadītāja kartes derīguma termiņa sākuma datumu;
11.2. ja transportlīdzekļa vadītājs nav Latvijas Republikas patstāvīgais iedzīvotājs, uzrāda dokumentu, kas apliecina atbilstību regulas Nr. 165/2014 26. panta 2. vai 4. punktam;
11.3. nomaiņai paredzēto vadītāja karti, ja vadītāja karte bojāta vai nefunkcionē;
11.4. tiesībaizsardzības iestādes izsniegtu dokumentu, kas apliecina, ka vadītāja karte nozagta, ja tiek iesniegts iesniegums nozagtas vadītāja kartes nomaiņai;
11.5. dokumentu, kas apliecina transportlīdzekļa vadītāja personas datu maiņas faktu, ja tiek iesniegts iesniegums par vadītāja kartes atjaunošanu, jo ir mainījušies personas dati;
11.6. (svītrots ar MK 19.01.2016. noteikumiem Nr. 53).";
11.1. iesniegumu. Iesniegumā norāda:
11.1.1. vārdu, uzvārdu, dzimšanas datumu, personas kodu;
11.1.2. deklarētās dzīvesvietas adresi;
11.1.3. vadītāja apliecības numuru un derīguma termiņu;
11.1.4. vēlamo pieprasītās vadītāja kartes derīguma termiņa sākuma datumu;
11.2. ja transportlīdzekļa vadītājs nav Latvijas Republikas patstāvīgais iedzīvotājs, uzrāda dokumentu, kas apliecina atbilstību regulas Nr. 165/2014 26. panta 2. vai 4. punktam;
11.3. nomaiņai paredzēto vadītāja karti, ja vadītāja karte bojāta vai nefunkcionē;
11.4. tiesībaizsardzības iestādes izsniegtu dokumentu, kas apliecina, ka vadītāja karte nozagta, ja tiek iesniegts iesniegums nozagtas vadītāja kartes nomaiņai;
11.5. dokumentu, kas apliecina transportlīdzekļa vadītāja personas datu maiņas faktu, ja tiek iesniegts iesniegums par vadītāja kartes atjaunošanu, jo ir mainījušies personas dati;
11.6. (svītrots ar MK 19.01.2016. noteikumiem Nr. 53).";
1.2.
papildināt ar 11.1 punktu šādā redakcijā:
"11.1 Iesnieguma iesniedzēja, kurš ir derīgas Latvijā izsniegtas vadītāja apliecības īpašnieks, digitālo fotogrāfiju un paraksta atveidojumu iegūst no transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra. Ja digitālo fotogrāfiju un paraksta atveidojumu nav iespējams iegūt no minētā reģistra vai vadītāja apliecība izsniegta citā valstī, digitālās fotogrāfijas izgatavošana un paraksta atveidojuma iegūšana tiek veikta direkcijā.";
1.3.
papildināt ar 11.2 punktu šādā redakcijā:
"11.2 Vadītāja kartes saņemšanai atbilstoši pirmreizējās izsniegšanas vai atjaunošanas kārtībai transportlīdzekļa vadītājs, kurš ir derīgas Latvijā izsniegtas vadītāja apliecības īpašnieks, var pieteikties arī elektroniski, aizpildot speciālu tiešsaistes formu direkcijas tīmekļa vietnē www.atd.lv (e-pakalpojums) un identifikācijai izmantojot vienotajā valsts un pašvaldību pakalpojumu portālā www.latvija.lv pieejamos personas identifikācijas līdzekļus.”";
1.4.
izteikt 21. punktu šādā redakcijā:
"21. Iesniegumu un tam pievienotos dokumentus direkcija pieņem, ja iesniegumā ir norādīta visa nepieciešamā informācija, tiek iesniegti visi nepieciešamie dokumenti noteiktam karšu veidam un tie ir sagatavoti atbilstoši dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.";
1.5.
izteikt 22. punktu šādā redakcijā:
"22. Ja, izskatot iesniegumu, tiek konstatēts, ka sniegtā informācija atšķiras no oficiālajos reģistros vai datu bāzēs esošās informācijas, ieskaitot informāciju, kura ir iegūta no Eiropas informatīvās sistēmas “TACHONET”, kas ir informācijas apmaiņas tīkls par izsniegtajām vadītāja kartēm (turpmāk — TACHONET tīkls), karti neizsniedz, paskaidrojot atteikuma iemeslu.";
1.6.
izteikt 35.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"35.1. attiecībā uz vadītāja karti – regulas Nr. 165/2014 26. panta 7. punktā un 7.a punktā minētajos gadījumos;";
1.7.
izteikt 40. punktu šādā redakcijā:
"40. Direkcija veido izsniegto karšu uzskaites datu bāzi (turpmāk — datu bāze), ievērojot normatīvos aktus par fizisko personu datu aizsardzību un apstrādi, lai nodrošinātu Latvijas un ārvalstu kompetentās institūcijas ar informāciju par izsniegtajām kartēm."
2.
Noteikumi stājas spēkā 2024. gada 1. jūlijā.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds