Noteikumu projekts

25-TA-1281
Noteikumi par distances līgumu par finanšu pakalpojumu sniegšanu
Izdoti saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 10.panta trešo daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka pirms līguma noslēgšanas sniedzamās un līgumā ietveramās informācijas saturu, tās sniegšanas kārtību, Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. pantā paredzēto atteikuma tiesību īstenošanas termiņus un kārtību, prasības patērētāja un pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja tiesības un pienākumus atteikuma tiesību izmantošanas gadījumā, izņēmumus attiecībā uz atteikuma tiesību izmantošanu, pienācīgu paskaidrojumu prasības, kā arī papildu prasības attiecībā uz tiešsaistes saskarnēm un atteikuma tiesību izmantošanai attiecībā uz distances līgumiem, kas noslēgti, izmantojot tiešsaistes saskarni.
2.
Šie noteikumi piemērojami distances līgumiem par finanšu pakalpojumu sniegšanu (turpmāk – distances līgums), kas tiek slēgti starp finanšu pakalpojumu sniedzēju (turpmāk – pakalpojuma sniedzējs) un patērētāju.

 
3.
Ja pakalpojuma sniedzēja un patērētāja sākotnējam līgumam par finanšu pakalpojuma sniegšanu seko turpmākie darījumi vai līdzīga veida atsevišķu darījumu sērija, šie noteikumi attiecināmi tikai uz sākotnējo līgumu par finanšu pakalpojuma sniegšanu.
4.
Ja starp pakalpojuma sniedzēju un patērētāju sākotnēji nav ticis noslēgts līgums par finanšu pakalpojuma sniegšanu, bet šo pašu līdzēju starpā tiek veikti vairāki secīgi finanšu pakalpojumu darījumi vai līdzīga veida atsevišķi darījumi, šo noteikumu II., III. un VII. nodaļā ietvertās prasības piemēro pirmajam darījumam. Ja vairāk nekā gadu starp līdzējiem nav veikts neviens līdzīga veida darījums, par pirmo darījumu pēc minētā termiņa notecējuma uzskata jaunās darījumu sērijas nākamo darījumu un attiecīgi piemēro šo noteikumu II., III. un VII. nodaļā ietvertās prasības.
5.
Strīdus gadījumā pakalpojumu sniedzēja pienākums ir pierādīt, ka tas ir izpildījis šo noteikumu II., III. un VII. nodaļā ietvertās prasības.
6.
Ja cita tiesību akta normās ir ietverti noteikumi, kas noregulē šo noteikumu II., III., IV. vai VII. nodaļā ietvertās prasības, tad šo noteikumu attiecīgās prasībās nepiemēro, izņemot šo noteikumu 9.1.apakšpunktu, ja citā normatīvajā aktā nav ietverti noteikumi attiecībā uz informāciju par atteikuma tiesībām.
II.Informācijas prasības attiecībā uz distances līgumu
7.
Pirms distances līguma noslēgšanas pakalpojuma sniedzējs patērētājam sniedz šādu informāciju:
7.1.
pakalpojuma sniedzēja nosaukums (firma) un galvenais komercdarbības  veids;
7.2.
pakalpojuma sniedzēja adrese, kurā pakalpojuma sniedzējs ir reģistrēts, kā arī pakalpojuma sniedzējs tālruņa numurs un e-pasta adrese vai informācija par jebkādiem citiem pakalpojuma sniedzēja saziņas līdzekļiem, tostarp, tādiem, kas ļauj patērētājam iesniegt sūdzības pakalpojuma sniedzējam;
7.3.
ja patērētāja darījumi ar pakalpojuma sniedzēju notiek ar citas personas starpniecību – 7.1. un 7.2. apakšpunktos minētā informācija par pakalpojumu sniedzēju, kura vārdā tā rīkojas;
7.4.
reģistrācijas numurs, ja pakalpojuma sniedzējs ir reģistrēts komercreģistrā, Uzņēmumu reģistrā vai citas Eiropas Savienības dalībvalsts publiskajā reģistrā. Ja pakalpojuma sniedzējs ir reģistrēts citas Eiropas Savienības dalībvalsts publiskajā reģistrā, reģistrācijas numuru var aizstāt ar citu līdzvērtīgu identifikācijas līdzekli;
7.5.
ja attiecīgo pakalpojumu sniegšanai nepieciešama atļauja, – attiecīgās uzraudzības iestādes nosaukums, adrese, tīmekļvietne un kontaktinformācija.
8.
Pirms distances līguma noslēgšanas pakalpojuma sniedzējs patērētājam sniedz šādu informāciju par finanšu pakalpojumu:
8.1.
finanšu pakalpojuma raksturojums;
8.2.
kopējā cena, kas patērētājam jāsamaksā pakalpojuma sniedzējam par attiecīgo finanšu pakalpojumu, ieskaitot visas saistītās maksas un izdevumus, kā arī visus nodokļus, kas maksājami ar pakalpojuma sniedzēja starpniecību, vai – ja nevar norādīt precīzu cenu – cenas aprēķināšanas skaidrojums, kas ļauj patērētājam to pārbaudīt;
8.3.
ja attiecināms, – informācija par novēlotu vai neveiktu maksājumu sekām;
8.4.
ja attiecināms, – informācija par to, ka finanšu pakalpojuma cena ir personalizēta, balstoties uz automatizētu lēmumu pieņemšanu;
8.5.
ja attiecināms, – informācija par to, ka finanšu pakalpojums ir saistīts ar finanšu instrumentiem, kuriem piemīt īpaši riski saistībā ar to īpašajām iezīmēm vai veicamajām darbībām vai kuru cena ir atkarīga no svārstībām finanšu tirgos, un pakalpojuma sniedzējs nevar ietekmēt minētās svārstības, un ka pakalpojuma sniedzēja iepriekšējie sasniegumi vai darbība finanšu tirgū nenodrošina turpmākos sasniegumus vai darbību;
8.6.
informācija par to, ka var pastāvēt citi nodokļi un (vai) izmaksas, kurus nemaksā ar pakalpojuma sniedzēja starpniecību vai neuzliek pakalpojuma sniedzējs;
8.7.
informācija par jebkuriem ierobežojumiem laikposmam, kurā šajā nodaļā sniegtā informācija, ir derīga;
8.8.
maksāšanas un finanšu pakalpojuma izpildes kārtība;
8.9.
jebkuras patērētājam noteiktas papildu maksas par distances saziņas līdzekļu izmantošanu, ja šādas papildu maksas tiek prasītas;
8.10.
ja finanšu pakalpojuma investīciju stratēģijā ir integrēti vides vai sociālie faktori, – informācija par jebkādiem vides vai sociālajiem mērķiem, uz kuriem vērsts finanšu pakalpojums.
9.
Pirms distances līguma noslēgšanas pakalpojuma sniedzējs patērētājam sniedz šādu informāciju par distances līgumu:
9.1.
atteikuma tiesību esība vai neesība saskaņā ar šo noteikumu 17. punktu un – ja atteikuma tiesības pastāv – atteikuma tiesību termiņš un nosacījumi to izmantošanai, informācija par summu, kādu patērētājam var prasīt samaksāt, pamatojoties uz šo noteikumu 30. punktu, kā arī atteikuma tiesību neizmantošanas sekas;
9.2.
distances līguma minimālais darbības termiņš, ja finanšu pakalpojumu ir paredzēts sniegt pastāvīgi vai periodiski;
9.3.
informācija par līdzēju tiesībām izbeigt distances līgumu priekšlaicīgi vai vienpusēji, pamatojoties uz distances līguma noteikumiem, kā arī par līgumsodu, ja tāds paredzēts;
9.4.
praktiski norādījumi par atteikuma tiesību izmantošanu saskaņā ar šo noteikumu 30. punktu, arī pakalpojuma sniedzēja tālruņa numurs un e-pasta adrese vai informācija par citiem saziņas līdzekļiem, kas attiecas uz atteikuma paziņojuma nosūtīšanu, un attiecībā uz finanšu pakalpojumu līgumiem, kas noslēgti, izmantojot tiešsaistes saskarni, – informācija par šo noteikumu 23. punktā minētās atteikuma funkcijas esamību un atrašanās vietu;
9.5.
informācija par to, kāds likums atbilstoši līguma noteikumiem piemērojams ar distances līguma izpildi saistītiem strīdiem, un tiesu, kurai būs piekritīga minēto strīdu izskatīšana;
9.6.
informācija par to, kādā valodā vai valodās var saņemt distances līguma noteikumus un šo noteikumu II. nodaļā minēto informāciju, kā arī par to, kādā valodā vai valodās pakalpojuma sniedzējs ar patērētāja piekrišanu apņemas turpmāk sazināties šā distances līguma darbības laikā.
10.
Pirms distances līguma noslēgšanas pakalpojuma sniedzējs papildus šo noteikumu 9.5. apakšpunktā minētajai informācijai sniedz patērētājam šādu informāciju par strīdu izskatīšanas iespējām:
10.1.
informācija par ārpustiesas strīdu izskatīšanas un tiesiskās aizsardzības iespēju, un kādā veidā patērētājs to var izmantot;
10.2.
vai pastāv garantiju fondi un citas kompensācijas sistēmas, izņemot tās, uz kurām attiecas Noguldījumu garantiju likumā, Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas likumā un Ieguldītāju aizsardzības likumā noteiktās prasības.
III.Papildu prasības informācijas sniegšanai patērētājiem
11.
Šo noteikumu II. nodaļā minēto informāciju pakalpojumu sniedzējs patērējam sniedz, izmantojot pastāvīgu informācijas nesēju un viegli salasāmā veidā.
12.
Šo noteikumu II. nodaļā minēto informāciju pēc pieprasījuma piemērotā un pieejamā veidā dara pieejamu personām ar invaliditāti, tostarp personām ar redzes traucējumiem.
13.
Ja, slēdzot distances līgumu vai izsakot patērētājam piedāvājumu, kā saziņas līdzeklis tiek izmantota balss telefonija, pakalpojuma sniedzēja pārstāvis tālruņa sarunas sākumā sniedz informāciju par pakalpojuma sniedzēja nosaukumu (firmu) un attiecīgā zvana komerciālo nolūku. Ja tālruņa saruna tiek ierakstīta vai varētu tikt ierakstīta, pakalpojuma sniedzēja pārstāvis informē patērētāju par to.
14.
Ja šo noteikumu 13. punktā noteiktajā gadījumā saņemta patērētāja nepārprotama piekrišana turpināt sarunu, pakalpojumu sniedzējs var sniegt tikai šo noteikumu II. nodaļas 7.1., 8.1., 8.2., 8.6.  un 9.1. apakšpunktā minēto informāciju pirms distances līgums patērētājam ir kļuvis saistošs. Tādā gadījumā pakalpojumu sniedzējs informē patērētāju par šo noteikumu II. nodaļā minētās pārējās informācijas veidu un pieejamību. Pakalpojumu sniedzējs šo noteikumu II. nodaļā minēto pārējo informāciju sniedz uz pastāvīga informācijas nesēja nekavējoties pēc distances līguma noslēgšanas.
15.
Ja šo noteikumu II. nodaļā minēto informāciju sniedz mazāk nekā vienu dienu pirms tam, kad patērētājs ir uzņēmies distances līguma saistības, pakalpojuma sniedzējs nosūta patērētājam atgādinājumu par iespēju atteikties no distances līguma un par procedūru, kas jāievēro atteikuma gadījumā saskaņā ar šo noteikumu IV. nodaļu. Minēto atgādinājumu patērētājam sniedz uz pastāvīga informācijas nesēja laikposmā no vienas līdz septiņām dienām pēc distances līguma noslēgšanas.
16.
Pakalpojumu sniedzējs var strukturāli sadalīt informāciju, ja to sniedz elektroniski, izņemot šo noteikumu II. nodaļas 7.1., 8.1., 8.2., 8.6.  un 9.1. apakšpunktā minēto informāciju. Ja informācija tiek strukturāli sadalīta, pakalpojumu sniedzējs nodrošina, ka II. nodaļā minēto informāciju ir iespējams aplūkot, saglabāt un izdrukāt kā vienu dokumentu. Ja informācija tiek strukturāli sadalīta, pakalpojumu sniedzējs patērētājam pirms distances līguma noslēgšanas sniedz visu II. nodaļā minēto informāciju.
IV.Tiesības atteikties no distances līguma
17.
Patērētājs var izmantot atteikuma tiesības un 14 dienu laikā vienpusēji atkāpties no distances līguma. Ja tiek noslēgts distances līgums par privāto pensiju darījumiem, patērētājs var izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no distances līguma 30 dienu laikā.
18.
Šo noteikumu 17. punktā minēto atteikuma tiesību izmantošanas termiņu skaita no:
18.1.
distances līguma noslēgšanas dienas;
18.2.
dienas, kad patērētājs saņem distances līguma noteikumus un informāciju saskaņā ar šo noteikumu I. vai II. nodaļu, ja tas ir vēlāk nekā 18.1. apakšpunktā minētajā dienā;
19.
Atteikuma tiesību termiņš ir ievērots, ja paziņojums par atteikumu ir nosūtīts līdz atteikuma tiesību izmantošanas termiņa beigām.
20.
Ja patērētājs nav saņēmis līguma noteikumus un informāciju saskaņā ar šo noteikumu I. un II. nodaļu, atteikuma termiņš beidzas 12 mēnešus un 14 dienas pēc distances līguma noslēgšanas. Šo prasību nepiemēro, ja patērētājs nav informēts par savām atteikuma tiesībām saskaņā ar šo noteikumu 9.1. apakšpunktu.
21.
Ja līdzēji nav vienojušies citādi, patērētājs nevar izmantot atteikuma tiesības attiecībā uz:
21.1.
finanšu pakalpojumiem, kuru cena ir atkarīga no finanšu tirgus svārstībām, kuras pakalpojuma sniedzējs nevar ietekmēt un kuras var rasties atteikuma prasības izmantošanas termiņā pakalpojumiem, kuri saistīti ar:
21.1.1.
valūtas maiņu;
21.1.2.
naudas tirgus instrumentiem;
21.1.3.
pārvedamiem vērtspapīriem;
21.1.4.
ieguldījumu fondu ieguldījumu apliecībām;
21.1.5.
finanšu termiņlīgumiem, arī līdzvērtīgiem instrumentiem, par kuriem norēķinās skaidrā naudā;
21.1.6.
nestandartizētiem nākotnes procentu likmes līgumiem (FRA);
21.1.7.
procentu likmēm, valūtas un akciju mijmaiņas darījumiem;
21.1.8.
iespēju līgumiem par jebkuru šajā punktā minēto instrumentu iegādi vai pārdošanu, arī tādu, par kuriem norēķinās skaidrā naudā, it īpaši iespēju līgumiem par valūtu un procentu likmēm;
21.2.
ceļojumu un bagāžas apdrošināšanas līgumiem vai līdzīgiem īstermiņa apdrošināšanas līgumiem, kuru termiņš ir mazāks par vienu mēnesi;
21.3.
līgumiem, kuru izpildījums ir pilnībā pabeigts pēc patērētāja nepārprotama pieprasījuma, pirms patērētājs izmanto savas atteikuma tiesības.
22.
Ja ar distances līgumu par noteiktu finanšu pakalpojumu ir saistīts vēl kāds distances līgums par pakalpojumiem, ko sniedz pakalpojuma sniedzējs vai trešā persona, pamatojoties uz līgumu starp trešo personu un pakalpojuma sniedzēju, šo distances līgumu par pakalpojumiem atceļ bez līgumsoda, ja patērētājs izmanto savas atteikuma tiesības atbilstoši šo noteikumu 17. punktam.
V.Papildu prasības atteikuma tiesību izmantošanai attiecībā uz distances līgumu, kas noslēgts, izmantojot tiešsaistes saskarni
23.
Ja distances līgums noslēgts, izmantojot tiešsaistes saskarni, pakalpojumu sniedzējs nodrošina, ka patērētājs var atteikties no līguma, tostarp izmantojot atteikuma funkciju.
24.
Atteikuma funkciju apzīmē ar vārdiem “Atteikties no līguma” vai ar citu nepārprotamu formulējumu viegli salasāmā veidā. Atteikuma funkcija ir pastāvīgi pieejama visā atteikuma termiņa laikā. Tā ir uzskatāmi norādīta tiešsaistes saskarnē un viegli pieejama patērētājam.
25.
Atteikuma funkcija ļauj patērētājam nosūtīt tiešsaistes paziņojumu par atteikumu, informējot pakalpojumu sniedzēju par savu lēmumu atteikties no līguma. Minētais tiešsaistes paziņojums par atteikumu ļauj patērētājam viegli sniegt vai apstiprināt šādu informāciju:
25.1.
patērētāja vārdu un uzvārdu;
25.2.
informāciju, kas ļauj identificēt līgumu, no kura patērētājs vēlas atteikties;
25.3.
informāciju par elektroniskajiem līdzekļiem, kas tiks izmantoti, lai patērētājam nosūtītu apstiprinājumu par atteikuma saņemšanu.
26.
Ja patērētājs ir aizpildījis tiešsaistes paziņojumu par atteikumu saskaņā ar šo noteikumu 25. punktu, pakalpojuma sniedzējs nodrošina, ka patērētājs var to iesniegt, izmantojot apstiprināšanas funkciju.
27.
Apstiprināšanas funkciju apzīmē viegli salasāmā veidā ar vārdiem “Apstiprināt atteikumu” vai ar citu nepārprotamu formulējumu.
28.
Ja patērētājs iedarbina apstiprināšanas funkciju, pakalpojumu sniedzējs bez nepamatotas kavēšanās nosūta patērētājam apstiprinājumu par atteikuma saņemšanu uz pastāvīga informācijas nesēja, tostarp tā saturu un iesniegšanas datumu un laiku.
29.
Atteikuma tiesību termiņš ir ievērots, ja tiešsaistes paziņojums par atteikumu ir nosūtīts līdz atteikuma tiesību izmantošanas termiņa beigām.
VI.Pirms atteikuma sniegtā finanšu pakalpojuma apmaksāšana
30.
Ja patērētājs izmanto atteikuma tiesības, kas paredzētas šo noteikumu 17. punktā, pakalpojuma sniedzējs var prasīt patērētājam samaksāt par jau sniegto pakalpojumu, ko patērētājs saņēmis saskaņā ar distances līgumu. Patērētājs par minēto pakalpojumu samaksā bez nepamatotas kavēšanās. Šādā gadījumā maksājamā summa:
30.1.
nedrīkst pārsniegt summu, kas ir proporcionāla jau sniegtajam pakalpojumam, salīdzinot to ar distances līgumā paredzēto saistību izpildi pilnā apmērā;
30.2.
nav tāda, ka to var uzskatīt par līgumsodu.
31.
Pakalpojuma sniedzējs nevar prasīt patērētājam samaksu, kad tas atkāpjas no apdrošināšanas līguma pirms apdrošināšanas līgumā noteiktā apdrošināšanas perioda sākuma.
32.
Pakalpojuma sniedzējs nevar prasīt, lai patērētājs maksā šo noteikumu 30. punktā noteikto summu, ja viņš nevar pierādīt, ka patērētājs bija pienācīgi informēts par maksājamo summu atbilstoši šo noteikumu 9.1. apakšpunktam. Pakalpojuma sniedzējs nevar prasīt šādu maksājumu, ja ir uzsācis distances līguma izpildi pirms šo noteikumu 17. punktā paredzētā atteikuma termiņa beigām bez patērētāja iepriekšēja pieprasījuma.
33.
Pakalpojuma sniedzējs ne vēlāk kā 30 dienu laikā no dienas, kad saņemts patērētāja paziņojums par atteikuma tiesību izmantošanu, atmaksā patērētājam summas, ko saņēmis saskaņā ar distances līgumu, izņemot šo noteikumu 30. punktā minēto summu.
34.
Patērētājs ne vēlāk kā 30 dienu laikā no dienas, kad paziņojums par atteikuma tiesību izmantošanu nosūtīts pakalpojuma sniedzējam, atdod tam summas un lietas, ko saņēmis no pakalpojuma sniedzēja.
VII.Pienācīgu paskaidrojumu sniegšanas pienākums
35.
Pakalpojuma sniedzējs sniedz patērētājam pienācīgus paskaidrojumus par piedāvātajiem finanšu pakalpojumu līgumiem, kas ļauj patērētājam novērtēt, vai piedāvātais līgums un papildpakalpojumi ir pielāgoti patērētāja vajadzībām un finansiālajam stāvoklim. Paskaidrojumus patērētājam sniedz bez maksas un pirms līguma noslēgšanas. Paskaidrojumi ietver:
35.1.
pirmslīguma informāciju;
35.2.
piedāvātā līguma būtiskās iezīmes, tostarp iespējamos papildpakalpojumus;
35.3.
sekas, ko piedāvātais līgums var radīt patērētājam, tostarp sekas, kādas iestājas gadījumos, kad patērētājs nepilda maksājumu saistības vai kavē maksājumus.
36.
Ja pakalpojumu sniedzējs savu pakalpojumu sniegšanai izmanto tiešsaistes rīkus, patērētājs var pieprasīt un pakalpojumu sniedzējam ir pienākums nodrošināt cilvēka iejaukšanos posmā pirms līguma noslēgšanas un pamatotos gadījumos pēc distances līguma noslēgšanas tajā pašā valodā, kas izmantota pirmslīguma informācijai saskaņā ar šo noteikumu II. nodaļā minēto. 
VIII.Papildu prasības pakalpojuma sniegšanai tiešsaistē
37.
Pirms patērētājs ir uzņēmies distances līguma saistības vai piekritis piedāvājumam tiešsaistes tirdzniecības vietā, pakalpojuma sniedzējs skaidri, saprotami un distances saziņas līdzekļiem atbilstošā veidā sniedz patērētājam šādu informāciju:
37.1.
atsevišķā tiešsaistes saskarnes sadaļā, kas ir tieši un viegli pieejama no lapas, kurā izvietoti piedāvājumi, – vispārīgu informāciju par galvenajiem parametriem, kas nosaka patērētājiem sniegto pakalpojumu ranžējumu atbilstoši patērētāja meklēšanas pieprasījumam un šo parametru relatīvo svarīgumu salīdzinājumā ar citiem parametriem;
37.2.
vai trešā persona, kas piedāvā pakalpojumu ir vai nav uzskatāma par pakalpojuma sniedzēju Patērētāju tiesību aizsardzības likuma izpratnē atbilstoši šīs trešās personas sniegtajai informācijai tiešsaistes tirdzniecības vietas pakalpojumu sniedzējam;
37.3.
ja trešā persona, kas piedāvā pakalpojumu nav uzskatāma par pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju Patērētāju tiesību aizsardzības likuma izpratnē, norāda, ka uz noslēgto līgumu nebūs attiecināms patērētāju tiesību aizsardzības regulējums;
37.4.
ja attiecināms, norāda, kā no līguma izrietošās saistības tiek sadalītas starp trešo personu, kas piedāvā pakalpojumu un tiešsaistes tirdzniecības vietas pakalpojuma sniedzēju, neietekmējot atbildību, kas tiešsaistes tirdzniecības vietas pakalpojuma sniedzējam vai trešajai personai ir noteikta saskaņā ar citiem normatīvajiem aktiem.
38.
Pakalpojumu sniedzējs neveido, neorganizē un neizmanto savas pakalpojumu sniegšanai paredzētās tiešsaistes saskarnes tādā veidā, kas maldina patērētājus vai manipulē ar patērētājiem, vai citādi būtiski izkropļo vai mazina patērētāju spēju pieņemt brīvus un informētus lēmumus.
39.
Pakalpojumu sniedzējam savās pakalpojumu sniegšanai paredzētajās tiešsaistes saskarnēs nodrošina, ka netiek:
39.1.
vizuāli izcelta kāda no izvēlēm, kad patērētājiem prasa izvēlēties;
39.2.
atkārtoti prasīts patērētājiem izdarīt izvēli, ja minētā izvēle jau ir izdarīta;
39.3.
padarīta atteikšanās no pakalpojuma sarežģītāka nekā pieteikšanas uz to.
IX.Noslēguma jautājumi
40.
Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2014.gada 21.oktobra noteikumus Nr.648 “Noteikumi par distances līgumu par finanšu pakalpojumu sniegšanu”.
41.
Šie noteikumi stājas spēkā 2026.gada 19.jūnijā.
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 22. novembra Direktīvas (ES) 2023/2673 ar ko groza Direktīvu 2011/83/ES attiecībā uz attālināti noslēgtiem finanšu pakalpojumu līgumiem un atceļ Direktīvu 2002/65/EK.
 
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds