Noteikumu projekts

23-TA-1936
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa „Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp, veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā” 4.2.1.6. pasākuma „Profesionālās izglītības iestāžu un koledžu mācību vide nozarēm aktuālo prasmju apguvei” pirmās, otrās, trešās un ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi”
Izdoti saskaņā ar saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu. 
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka: 
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa „Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp, veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā” 4.2.1.6. pasākuma „Profesionālās izglītības iestāžu un koledžu mācību vide nozarēm aktuālo prasmju apguvei” (turpmāk – pasākums) pirmo, otro, trešo un ceturto projektu iesniegumu atlases kārtu; 
1.2.
 pasākuma mērķi;
1.3.
pasākumam un tā atlases kārtām plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi; 
1.4.
prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim; 
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus; 
1.6.
vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2.
Pasākuma mērķis ir Izglītības un zinātnes ministrijas un Kultūras ministrijas profesionālās izglītības iestāžu, t.sk. tehnikumu, mākslu izglītības kompetences centru un profesionālo vidusskolu, un Iekšlietu ministrijas koledžu (turpmāk – profesionālās izglītības iestādes) mācību vides modernizēšana nozarēm aktuālo prasmju apguvei.
3.
Pasākuma mērķgrupa ir valsts dibinātās profesionālās izglītības iestādes, kā arī šo iestāžu pedagogi, izglītojamie. 
4.
Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).
5.
Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā četru projektu iesniegumu atlases kārtu (turpmāk – atlases kārta) ietvaros:
5.1.
pirmās atlases kārtas ietvaros atbalsts paredzēts valsts dibinātu Izglītības un zinātnes ministrijas padotībā esošu profesionālās izglītības iestāžu mācību vides modernizēšanai, tostarp, profesionālās izglītības sistēmas strukturālās reformas un profesionālās izglītības iestāžu tīkla optimizācijas pabeigšanai, līdzvērtīgas kvalitātes un pieejamības līdzsvarošanai profesionālās izglītības iestādēs,  infrastruktūras modernizācijai kāpinot pakalpojuma sniegšanas veiktspēju un iepriekš ES fondu ietvaros veikto ieguldījumu ilgtspējas stiprināšanai;
5.2.
otrās atlases kārtas ietvaros atbalsts paredzēts valsts dibinātu Kultūras ministrijas padotībā esošu profesionālās izglītības iestāžu mācību vides modernizēšanai, tostarp, profesionālās vidējās kultūrizglītības iestāžu tīkla reformas pabeigšanai, profesionālās kultūrizglītības iestāžu mācību vides un infrastruktūras modernizācijai, tai skaitā mācību līdzekļu, materiāltehniskās bāzes atjaunināšanai;
5.3.
trešās atlases kārtas ietvaros atbalsts paredzēts valsts dibinātu Iekšlietu ministrijas padotībā esošu profesionālās izglītības iestāžu mācību vides modernizēšanai, tostarp, lai turpinātu Iekšlietu ministrijas īstenoto Katastrofu risku pārvaldības reformu, kas tika iesākta 2018. gadā Strukturālo reformu atbalsta programmas projekta „Iekšlietu nozares iestāžu efektivitātes paaugstināšana” ietvaros;
5.4.
ceturtās atlases kārtas ietvaros paredzēts atbalsts Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt modernizēto profesionālās izglītības iestāžu skaitu" (turpmāk – 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķis) ietvaros uzsāktiem projektiem (turpmāk – 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa projekti),   kuros finansējuma saņēmējs objektīvu apstākļu dēļ nevar pilnībā pabeigt sākotnēji plānotās darbības un sasniegt 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa projektā plānotos iznākuma rādītājus Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra regulas (ES) Nr.1303/2013  ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006 65. panta 2. punktā noteiktajā termiņā līdz 2023. gada 31. decembrim, bet pabeidz projektu, pilnībā vai daļēji finansējot pasākuma ietvaros.
6.
Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu pasākuma ietvaros piešķir granta veidā.
7.
Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzami šādi rādītāji:
7.1.
iznākuma rādītājs – jaunu vai modernizētu izglītības iestāžu klašu telpu ietilpība  – 5039 izglītojamie, tai skaitā:
7.1.1.
pirmās atlases kārtas ietvaros – 3611 izglītojamie;
7.1.2.
otrās atlases kārtas ietvaros – 550 izglītojamie;
7.1.3.
trešās atlases kārtas ietvaros – 878 izglītojamie;
7.2.
iznākuma rādītājs ceturtās atlases kārtas ietvaros – pakalpojumu sniegšanas veiktspēja atbalstītajā profesionālās izglītības infrastruktūrā – 775 izglītojamie;
7.3.
rezultāta rādītājs – jauno vai modernizēto izglītības iestāžu lietotāju skaits gadā – 11 116 izglītojamie, tai skaitā:
7.3.1.
pirmās atlases kārtas ietvaros – 8374 izglītojamie;
7.3.2.
otrās atlases kārtas ietvaros – 1350 izglītojamie;
7.3.3.
trešās atlases kārtas ietvaros – 1392 izglītojamie.
8.
Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 47 731 370 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 7 528 444 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 40 571 663 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 6 399 178 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 7 159 707 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 1 129 266 euro), tai skaitā:
8.1.
pirmajai atlases kārtai plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 25 464 017 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 4 737 354 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 21 644 414 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 4 026 751 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums –   3 819 603 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 710 603 euro);
8.2.
otrajai atlases kārtai plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 8 700 000 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 1 372 210 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 7 395 000 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 1 166 379 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 1 305 000 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 205 831 euro);
8.3.
trešajai atlases kārtai plānotais kopējais finansējums ir 8 995 895euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 1 418 880 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 7 646 510 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 1 206 048 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 1 349 385 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 212 832 euro);
8.4.
ceturtajai atlases kārtai plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 4 571 458 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 3 885 739 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 685 719 euro.
9.
Maksimālais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma. Pārējo finansējumu – ne mazāk kā 15 procentus no kopējā projekta attiecināmā finansējuma – veido valsts budžeta līdzfinansējums.
10.
Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 40 202 926 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu – 34 172 485 euro apmērā, valsts budžeta līdzfinansējumu – 6 030 441 euro apmērā, tai skaitā:
10.1.
pirmās atlases kārtas projekta īstenošanai kopējo pasākumā pieejamo attiecināmo finansējumu plāno ne vairāk kā 20 726 663 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 17 617 663 euro un valsts budžeta līdzfinansējumu – 3 109 000 euro apmērā;
10.2.
otrās atlases kārtas projektu īstenošanai kopējo pasākumā pieejamo attiecināmo finansējumu plāno ne vairāk kā 7 327 790 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 6 228 621 euro un valsts budžeta līdzfinansējumu – 1 099 169 euro apmērā;
10.3.
trešās atlases kārtas projekta īstenošanai kopējo pasākumā pieejamo attiecināmo finansējumu plāno ne vairāk kā 7 577 015 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 6 440 462 euro un valsts budžeta līdzfinansējumu – 1 136 553 euro apmērā;
10.4.
ceturtās atlases kārtas projektu īstenošanai kopējo pasākumā pieejamo attiecināmo finansējumu plāno ne vairāk kā 4 571 458 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 3 885 739 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 685 719 euro apmērā.  
11.
Gadījumā, ja kāds no pirmās un ceturtās atlases kārtas projektiem noslēdzas ar finanšu ietaupījumu, vai kādā no pirmās un ceturtās atlases kārtas projektiem rodas objektīvs pamatojums papildu finansējuma nepieciešamībai, pirmajai un ceturtajai atlases kārtai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums saskaņojot ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk – sadarbības iestāde) var tikt pārdalīts starp projektiem kārtu ietvaros un arī starp pirmo un ceturto atlases kārtu.
12.
 Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 8. punktā minētajam plānotajam kopējam attiecināmā finansējuma apmēram.
II.Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem
13.
Projekta iesniedzējs pirmās atlases kārtas  ietvaros ir Valsts izglītības attīstības aģentūra. Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas Valsts izglītības attīstības aģentūra ir finansējuma saņēmējs.
14.
Sadarbības partneri pirmajā atlases kārtā ir Izglītības un zinātnes ministrijas profesionālās izglītības iestādes:
14.1.
Aizkraukles Profesionālā vidusskola;
14.2.
Daugavpils Tehnoloģiju un tūrisma tehnikums;
14.3.
Jelgavas tehnikums;
14.4.
Kandavas Lauksaimniecības tehnikums;
14.5.
Kuldīgas Tehnoloģiju un tūrisma tehnikums;
14.6.
Ogres tehnikums;
14.7.
Latgales industriālais tehnikums;
14.8.
Liepājas Valsts tehnikums;
14.9.
Rīgas Valsts tehnikums;
14.10.
Rēzeknes tehnikums;
14.11.
Rīgas Metālapstrādes profesionālā vidusskola;
14.12.
Rīgas Mākslas un mediju tehnikums;
14.13.
Rīgas Stila un modes tehnikums;
14.14.
Rīgas Tirdzniecības profesionālā vidusskola;
14.15.
Saldus tehnikums;
14.16.
Smiltenes tehnikums;
14.17.
Valmieras tehnikums;
14.18.
Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums”;
14.19.
Ventspils tehnikums;
14.20.
Vidzemes tehnoloģiju un dizaina tehnikums.
15.
Projekta iesniedzēji otrajā atlases kārtā un pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas – finansējuma saņēmēji ir Kultūras ministrijas profesionālās izglītības iestādes:
15.1.
Mākslu izglītības kompetences centrs „Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola”;
15.2.
Mākslu izglītības kompetences centrs „Nacionālā Mākslu vidusskola”.
16.
Projekta iesniedzējs trešajā atlases kārtā ir Nodrošinājuma valsts aģentūra. Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas Nodrošinājuma valsts aģentūra ir finansējuma saņēmējs.
17.
Sadarbības partneri trešajā atlases kārtā ir Iekšlietu ministrijas profesionālās izglītības iestādes:
17.1.
Valsts policijas koledža;
17.2.
Ugunsdzēsības un civilās aizsardzības koledža;
17.3.
Valsts robežsardzes koledža.
18.
Projekta iesniedzējs ceturtās atlases kārtas ietvaros ir Valsts izglītības attīstības aģentūra, kas iesniedz trīs 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa projektus. Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas Valsts izglītības attīstības aģentūra ir finansējuma saņēmējs.
19.
Sadarbības partneris ceturtajā atlases kārtā ir:
19.1.
Kuldīgas Tehnoloģiju un tūrisma tehnikums;
19.2.
Rīgas Stila un modes tehnikums;
19.3.
valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums".
20.
Projekta iesniedzējs pirmajā, trešajā un ceturtajā atlases kārtā pirms projekta iesniegšanas sadarbības iestādē izstrādā sadarbības līguma projektu ar sadarbības partneri par  atlases kārtā  īstenojamā projekta īstenošanu (turpmāk – sadarbības līguma projekts). Sadarbības līguma projekts ir projekta iesnieguma pielikums. Sadarbības līguma projektā iekļauj informāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam plānošanas periodā, paredzot vismaz šādus nosacījumus:
20.1.
projekta iesniedzēja un sadarbības partnera pienākumi un tiesības projekta īstenošanā un projekta mērķa un rādītāju sasniegšanā;
20.2.
projekta iesniedzēja un sadarbības partnera finansējuma plānošana un norēķinu kārtība;
20.3.
ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu glabāšanas termiņš;
20.4.
piešķirto finanšu līdzekļu izmaksas apturēšanas, izmaksas turpināšanas un atgūšanas kārtība;
20.5.
informācija par īpašumu vai pamatlīdzekļu juridisko piederību un projekta īstenošanas rezultātā radīto vai iegādāto vērtību piederību, kā arī to uzturēšanas un izmantošanas kārtība (ja attiecināms);
20.6.
strīdu izšķiršanas kārtība;
20.7.
sadarbības partnera (ja attiecināms) un finansējuma saņēmēja rekvizīti;
20.8.
rīcība nepārvaramas varas gadījumā.
21.
Projekta iesniedzējs pirms projekta iesniegšanas sadarbības iestādē sadarbības līguma projektu saskaņo: 
21.1.
pirmās un ceturtās atlases kārtas ietvaros ar Izglītības un zinātnes ministriju;
21.2.
trešās atlases kārtas ietvaros ar Iekšlietu ministriju.
22.
Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā iekļauj informāciju par projekta iekšējo vadības un kontroles sistēmu. Projekta iesniedzējs pirmās, trešās un ceturtās atlases kārtas ietvaros iekļauj arī informāciju par to funkciju nodalīšanu no iestādes pamatfunkciju izpildes, kuras finansējuma saņēmējs pilda projekta īstenošanā, un sadarbības regulējumu ar šo noteikumu 14., 17. un 19. punktā minētajiem sadarbības partneriem, kā arī apraksta, kādas darbības un uzraudzības instrumenti ir plānoti vai ieviesti finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera iestādē šādos procesos:
22.1.
finanšu līdzekļu plūsmas plānošana un kontrole, to uzskaites nodalīšana katra sadarbības partnera grāmatvedības uzskaitē un finanšu pārskatu ticamības nodrošināšana;
22.2.
centralizētu iepirkumu organizēšana un sadarbības partneru līdzdalības nodrošināšana iepirkuma tehniskās specifikācijas izstrādē un iepirkumu organizēšanā (ja attiecināms);
22.3.
projekta maksājumu pieprasījumu un projekta grozījumu sagatavošana un iesniegšana, tai skaitā datu pilnīguma un atbilstības pārbaude;
22.4.
informācijas, dokumentu un pārskatu aprite;
22.5.
projekta saturiskās vadības un uzraudzības procesu pārskatāmība.
23.
Projekta iesniedzējs pirmās, otrās un trešās atlases kārtas ietvaros atbilstoši šajos noteikumos un projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām  prasībām sagatavo ne vairāk kā vienu projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs ceturtās kārtas ietvaros sagatavo trīs projektu iesniegumus. Projekta iesniegumus iesniedz sadarbības iestādē izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi.
III.Atbalstāmās darbības un izmaksas
24.
Projekta ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības, kas ietver investīcijas arodizglītības, profesionālās vidējās izglītības un  īsā cikla profesionālās augstākās izglītības  (turpmāk – profesionālās izglītības programmas) apguvei profesionālās izglītības iestādē un sekmē šo noteikumu 7. punktā minēto uzraudzības rādītāju sasniegšanu:
24.1.
tautsaimniecības nozarēm aktuālo prasmju apguvei nepieciešamā mācību aprīkojuma un iekārtu iegāde;
24.2.
informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu ieviešana mācību satura un procesa digitalizācijai;
24.3.
profesionālās izglītības iestādes infrastruktūras, mācību un koplietošanas vides uzlabošana, tai skaitā, vides piekļūstamības un informācijas pieejamības nodrošināšana;
24.4.
komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi;
24.5.
projekta vadība un īstenošana.
25.
Pasākuma ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:
25.1.
tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta darbību īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma;
25.2.
netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai;
25.3.
neparedzētās izmaksas.
26.
Projekta tiešās attiecināmās izmaksas ir:
26.1.
mācību iekārtu un aprīkojuma iegādei nepieciešamo tehnoloģiju plānu un specifikāciju izstrādes pakalpojumu izmaksas u.c., kas ir pamatotas un saistītas ar pasākuma ietvaros atbalstāmo darbību īstenošanu;
26.2.
plānošanas un arhitektūras uzdevuma, būvniecības izmaksu tāmes, būvprojekta, būvdarbu ieceres dokumentācijas, paskaidrojuma raksta dokumentācijas, būvprojekta minimālā sastāvā, ēkas fasādes apliecinājuma kartes (turpmāk – būvprojekts) izstrādāšanas vai esoša būvprojekta aktualizācijas, kā arī būvprojekta ekspertīzes izmaksas, ja tās veikšana ir priekšnosacījums, lai izstrādātu būvprojektu, tai skaitā neatkarīgas būvprojekta ekspertīzes;
26.3.
energosertifikācijas, tehniskās apsekošanas (kas veikta atbilstoši periodiskās tehniskās apsekošanas, kas ir veicama būves ekspluatācijas laikā, prasībām, saskaņā ar normatīvajiem aktiem būvju tehniskās apsekošanas būvnormatīvu jomā), tehniskās izpētes izmaksas, ja tās nepieciešamas būvniecības dokumentācijas izstrādei;
26.4.
būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvekspertīzes, inženierkonsultantu pakalpojuma izmaksas;
26.5.
nozarēm aktuālo prasmju apguvei nepieciešamā mācību aprīkojuma un iekārtu, un transportlīdzekļu kā uzskates un tehnisko līdzekļu un simulatoru u.c. iegādes izmaksas;
26.6.
informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu mācību procesa digitalizācijai ieviešanas izmaksas, tai skaitā bezvadu interneta vai optiskā interneta pieslēguma izveides izmaksas un mācību procesa nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma,  licenču vai programmatūras  iegādes  izmaksas;
26.7.
profesionālās izglītības iestādes infrastruktūras, mācību un koplietošanas vides uzlabošanas, tai skaitā, vides piekļūstamības un informācijas pieejamības nodrošināšanas izmaksas:
26.7.1.
mācību telpu (klašu, kabinetu, auditoriju, laboratoriju), tai skaitā dabaszinātņu (ķīmijas, bioloģijas, fizikas) un matemātikas kabinetu (tai skaitā praktisko darbu telpu), speciālo priekšmetu klašu (mūzika, māksla) izveides un aprīkošanas,) pārbūves, atjaunošanas un jaunu telpu izveides izmaksas;
26.7.2.
ergonomiskas mācību vides izveides izmaksas, tai skaitā mācību telpas aprīkojuma un mēbeļu iegādes, apgaismojuma modernizēšanas, trokšņu slāpētāju, akustikas risinājumu izveides, vides piekļūstamības un informācijas pieejamības nodrošināšanas u.c. izmaksas;
26.7.3.
mācību un koplietošanas telpu, tai skaitā veselības punktu, dienesta viesnīcu, multifunkcionālo un sporta telpu, kā arī ēku, būvju un āra sporta laukumu infrastruktūras atjaunošanas, pārbūves, restaurācijas vai jaunu ēku vai būvju būvniecības un aprīkojuma, mēbeļu, iekārtu un inventāra iegādes izmaksas, ievērojot šādus ierobežojumus:
26.7.3.1.
ieguldījumi sporta infrastruktūrā, sporta infrastruktūras aprīkojuma un inventāra iegādē, atbalstāmi tādā apjomā, lai nodrošinātu profesionālās izglītības iestādes īstenoto mācību programmu ietvaros noteiktā obligātā mācību priekšmeta "Sports" infrastruktūras, inventāra un aprīkojuma atbilstību kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanai, ja profesionālās izglītības iestādei nav pieejama citas izglītības iestādes vai pašvaldības sporta infrastruktūra, kas atbilst mācību procesa īstenošanai;
26.7.3.2.
teritorijas labiekārtošanas darbu izmaksas, tai skaitā teritorijas apzaļumošana, koku stādīšana, labiekārtojuma elementu iegāde un uzstādīšana (piemēram, soliņi, celiņi, apgaismojums, atkritumu tvertnes, žogi, u.c. ), cietā seguma un stāvlaukuma būvniecības, pārbūves vai atjaunošanas izmaksas, ierīkojot zonas izglītojamo atpūtas vai mācību vajadzībām un kas nepārsniedz 10 procentus no projektā plānoto būvdarbu izmaksām;
26.7.4.
iekšējo inženiertīklu (piemēram, iekšējo elektrotīklu, apkures sistēmu, vēdināšanas un gaisa kondicionēšanas sistēmu, ūdensvada tīklu, kanalizācijas tīklu, automātisko ugunsgrēka atklāšanas, trauksmes signalizācijas un automātiskās balss ugunsgrēka izziņošanas sistēmu) izbūves un pārbūves izmaksas, u.c. ar gaisa kvalitātes uzlabošanu saistītu darbību izmaksas, kuras plāno kā papildinošas šo noteikumu 26.7.1., 26.7.2., 26.7.3. apakšpunktā minētajām izmaksām, ja tās tiešā veidā attiecas uz profesionālās izglītības iestādes mācību vai koplietošanas infrastruktūras nodrošināšanu;
26.7.5.
ārējo inženiertīklu (piemēram, elektrības pieslēgumu) pārbūves vai jaunas būvniecības izmaksas, kuras plāno kā papildinošas šo noteikumu 26.7.1., 26.7.2., 26.7.3. apakšpunktā minētajām izmaksām, ja tās tiešā veidā attiecas uz profesionālās izglītības iestādes mācību vai koplietošanas infrastruktūras nodrošināšanu;
26.7.6.
būvprojektā paredzētu iekārtu un aprīkojuma iegādes un uzstādīšanas izmaksas, kas nepieciešams būves vai tās daļas pieņemšanai ekspluatācijā, vai ēkas funkcionalitātes nodrošināšanai;
26.7.7.
profesionālās izglītības iestādes pielāgošana personām ar speciālām vajadzībām;
26.7.8.
vides pieejamības ekspertu konsultācijas;
26.8.
publiskā būvdarbu līguma, kura izpildes termiņš pārsniedz vienu gadu, būvdarbu līgumcenas indeksācijas izmaksas;
26.9.
izmaksas, kas saistītas ar būves nodošanu ekspluatācijā, kas noteiktas atbilstoši Ministru kabineta 2014. gada 2. septembra noteikumu Nr. 529 „Ēku būvnoteikumi” 8. sadaļai „Pieņemšana ekspluatācijā un atsevišķu darbu pabeigšana”, ja tās nav paredzētas līgumā par būvdarbu veikšanu;
26.10.
projekta vadības un īstenošanas personāla (turpmāk – projekta personāls) atlīdzības izmaksas, izņemot virsstundas, šo noteikumu 24.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
26.11.
komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi;
26.12.
pakalpojumu izmaksas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai".
27.
Šo noteikumu 26.2., 26.3. un 26.4. apakšpunktā minētās izmaksas kopumā nepārsniedz 15 procentus no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām.
28.
Plānojot tiešās attiecināmās projekta personāla atlīdzības izmaksas, pamatojoties uz darba līgumu vai rīkojumu par pretendenta iecelšanu ierēdņa amatā, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina, ka projekta personāls tiek piesaistīts uz normālu darba laiku vai nepilnu darba laiku, vai daļlaiku ne mazāk kā 30 procentu apmērā no normālā darba laika. Ja projekta personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, finansējuma saņēmējs veic projekta personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām. Pirmās un ceturtās atlases kārtas ietvaros projekta personāla noslodze tiek vērtēta visu pirmās un ceturtās atlases kārtas projektu īstenošanā noslēgto sadarbības līgumu kontekstā. Trešās kārtas ietvaros projekta personāla noslodze tiek vērtēta visu trešās atlases kārtas projekta īstenošanā noslēgto sadarbības līgumu kontekstā.
29.
Šo noteikumu 26.10.apakšpunktā noteiktās projekta personāla atlīdzības izmaksas, kuras saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr.2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Kopīgo noteikumu regula Nr.2021/1060) 55.panta 1. punktā noteikto, projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju:
29.1.
pirmajā un ceturtajā atlases kārtā piemērojot izmaksu vienoto likmi 17 procentu apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, bet neieskaitot tiešās projekta personāla izmaksas;
29.2.
otrajā atlases kārtā piemērojot  izmaksu vienoto likmi 4 procentu apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, bet neieskaitot tiešās projekta personāla izmaksas;
29.3.
trešajā atlases kārtā piemērojot izmaksu vienoto likmi 1 procentu apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, bet neieskaitot tiešās projekta personāla izmaksas.
30.
Projekta netiešās attiecināmās izmaksas, kas ir finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera (ja attiecināms) izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai, un tās plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no projektā paredzētajām tiešajām attiecināmajām projekta personāla atlīdzības izmaksām.
 
31.
Projekta neparedzētās izmaksas, kas ir finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera (ja attiecināms) izmaksas, kas ir tieši vai netieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu papildu darbu veikšanai vai pakalpojumu sniegšanai un kas neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvušas nepieciešamas noslēgtās vienošanās izpildes nodrošināšanai.  Projektā tās plāno kā vienu izmaksu pozīciju, kas nepārsniedz piecus procentus no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām. Neparedzētos izdevumus finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi kārtībā, ko nosaka vienošanās par projekta īstenošanu.
32.
Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ir attiecināmās izmaksas, ja tos nevar atgūt atbilstoši normatīvajiem aktiem par pievienotās vērtības nodokli. Izmaksas, kas saskaņā ar šiem noteikumiem nav iekļaujamas kā attiecināmās izmaksas, ir finansējamas ārpus projekta. 
33.
Projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas pirmās, trešās un ceturtās atlases kārtas ietvaros sadarbības partneris, otrās atlases kārtas ietvaros – finansējuma saņēmējs  sedz no saviem līdzekļiem.
34.
Šo noteikumu 26.5. apakšpunktā minētās izmaksas ir attiecināmas, ja par to iegādes nepieciešamību pirmās un ceturtās atlases kārtas ietvaros sadarbības partneris un otrās atlases kārtas ietvaros finansējuma saņēmējs ir saņēmis Nozaru ekspertu padomes atzinumu, bet trešās atlases kārtas ietvaros sadarbības partneris saņēmis Iekšlietu nozares attīstības padomes atzinumu (ja attiecināms).
35.
Projektu ietvaros ir attiecināmas vides prasību integrācijas preču un pakalpojumu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums) izmaksas.
36.
Izmaksas, kas saskaņā ar šiem noteikumiem nav iekļaujamas kā attiecināmās izmaksas, ir finansējamas ārpus projekta. 
37.
Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām atbalstāmo darbību izmaksu pozīcijām un ir veiktas pēc 2021. gada 1. janvāra. 
IV.Pasākuma īstenošanas nosacījumi
38.
Projektu īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
39.
Finansējuma saņēmējs sadarbības partnerus iesaista projektā un iekļauj sadarbības partneriem plānotās darbības, ievērojot šādu nosacījumu:
39.1.
trešajā atlases kārtā pēc Iekšlietu ministrijas Iekšlietu nozares attīstības padomes lēmuma saņemšanas par šo noteikumu 17.punktā noteiktajam sadarbības partnerim atbalstītajām darbībām un tām plānoto indikatīvo finansējuma apmēru;
39.2.
pirmajā atlases kārtā pēc Izglītības un zinātnes ministrijas Profesionālās izglītības iestāžu attīstības un investīciju stratēģiju vērtēšanas un investīciju piesaistes pieteikumu vērtēšanas komisijas lēmuma saņemšanas par šo noteikumu 14. punktā noteiktajam sadarbības partnerim atbalstītajām darbībām un tām plānoto indikatīvo finansējuma apmēru;
39.3.
ceturtajā atlases kārtā šo noteikumu 19. punktā noteikto sadarbības partneru projektiem atkārtota projektu iesniegumu atlase nav jāveic, ņemot vērā, ka to 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa projekta 2. posms atbilst   Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060)118a.pantam.
40.
Finansējuma saņēmējs  otrās atlases kārtas projektā iekļauj darbības pēc Kultūras ministrijas padotības profesionālās vidējās izglītības iestāžu attīstības un investīciju stratēģiju 2021. – 2027. gadam vērtēšanas komisijas lēmuma saņemšanas par finansējuma saņēmējam atbalstītajām darbībām un tām plānoto indikatīvo finansējuma apmēru.
41.
Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem un dubultā finansējuma neiestāšanos projektā plānotajām  atbalstāmajām darbībām.
42.
Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris  nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, un paredz, ka projekta vadībā iesaistītais projekta personāls ir informēts par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem, krāpšanas pazīmēm un pienākumu ziņot par konstatētajām aizdomām, kā arī ir informēti par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam, kā arī parakstījuši apliecinājumus par interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām.
43.
Būvdarbu iepirkuma dokumentācijā  tiek paredzēta kārtība, kā rīkoties gadījumos, kad piedāvātā līgumcena pārsniedz plānoto līgumcenu, vienlaikus nodrošinot  profesionālās izglītības iestādes stratēģijā plānoto projekta mērķu sasniegšanu. Finansējuma saņēmējs paredz šādu prasību ievērošanu projekta iepirkuma dokumentācijas sagatavošanā:
43.1.
Būvprojekta izstrādes laikā tiek nodrošināts, ka būvprojekta izstrāde tiek veikta atbilstoši būvniecībai pieejamajam izmaksu apjomam, tostarp analizējot materiālu,  ēku/telpu tehnoloģiskos un funkcionālos risinājumus;
43.2.
Būvprojekts tiek izstrādāts vairākās kārtās, nosakot prioritāru darbu veikšanas secību, vienlaikus nodrošinot profesionālās izglītības iestādes stratēģijā plānoto projekta mērķu sasniegšanu;
43.3.
Būvdarbu iepirkuma dokumentācijā  tiek paredzēta kārtība, kā rīkoties gadījumos, kad piedāvātā līgumcena pārsniedz plānoto līgumcenu, vienlaikus nodrošinot  profesionālās izglītības iestādes stratēģijā plānoto projekta mērķu sasniegšanu;
43.4.
Būvdarbu līgumā tiek iekļauti preventīvi pasākumi izmaksu sadārdzinājuma riska novēršanai, tostarp publiskajā būvdarbu līgumā, kura izpildes termiņš pārsniedz vienu gadu, iekļaujot būvdarbu līgumcenas indeksācijas noteikumus.
44.
Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu un pakalpojumu iepirkumu veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru,  nodrošina vides prasību integrāciju preču un pakalpojumu iepirkumos – zaļais publiskais iepirkums – un vides piekļūstamības un informācijas pieejamību – sociāli atbildīgs publiskais iepirkums.
45.
Finansējuma saņēmējs būvdarbu izpildītājam vai piegādātājam var paredzēt avansa maksājumu līdz 30 procentiem no būvdarbu vai piegāžu pakalpojumu  līgumcenas. Lai saņemtu avansa maksājumu, būvdarbu izpildītājs vai piegādātājs finansējuma saņēmējam iesniedz Eiropas Savienībā reģistrētas kredītiestādes vai apdrošināšanas sabiedrības izsniegtu pirmā pieprasījuma avansa atmaksāšanas garantiju, kas ir vienāda ar avansa summu un ir spēkā līdz pilnīgai avansa summas atmaksai.
46.
Ja projekta ietvaros tiek plānotas šo noteikumu 26.7.3.apakšpunktā minētās ēkas pārbūves izmaksas, projekta iesniedzējs projekta iesniegumā norāda enerģijas patēriņu (megavatstundas) pirms projekta īstenošanas. Pirmajā atlases kārtā un trešajā atlases kārtā sadarbības partnerim, otrajā atlases kārtā finansējuma saņēmējam ir pienākums informēt sadarbības iestādi par jaunas vai esošas ēkas ikgadējo enerģijas patēriņu (megavatstundas) trīs gadus pēc projekta īstenošanas.
47.
Ja pirmajā atlases kārtā un trešajā atlases kārtā sadarbības partnerim un otrajā atlases kārtā finansējuma saņēmējam  šo noteikumu  26.7.5. apakšpunktā minētās elektrības pieslēguma pārbūves vai jaunas būvniecības izmaksas kompensē sadales sistēmas operators, pirmajā atlases kārtā un trešajā atlases kārtā sadarbības partneris un otrajā atlases kārtā finansējuma saņēmējs vismaz reizi gadā atmaksā sadarbības iestādei attiecīgo izmaksu kompensācijas Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta līdzfinansējuma daļu.
48.
Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris izpilda nepieciešamās prasības un nodrošina, ka projekts atbilst principa “nenodarīt būtisku kaitējumu” ievērošanai un atbilst Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.– 2027.gadam noteiktajiem Eiropas Savienības un nacionālajiem normatīvajiem aktiem vides jomā.
49.
Pasākuma ietvaros ieguldījumi infrastruktūrā var tikt veikti, ja infrastruktūra un nekustamais īpašums, kurā par projekta īstenošanai piešķirtajiem līdzekļiem tiks veikti ieguldījumi, pirmajā atlases kārtā un trešajā atlases kārtā ir sadarbības partnera un otrajā atlases kārtā finansējuma saņēmēja īpašumā, vai arī valsts īpašumā un nodots pirmajā atlases kārtā un trešajā atlases kārtā sadarbības partnera un otrajā atlases kārtā finansējuma saņēmēja valdījumā vai lietošanā, vai arī pirmajā atlases kārtā un trešajā atlases kārtā sadarbības partnerim un otrajā atlases kārtā finansējuma saņēmējam uz infrastruktūru ir ilgtermiņa nomas tiesības vismaz vēl piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas, un tās ir reģistrētas Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā.
50.
Projekta ietvaros netiek atbalstītas projekta darbības, kurām atbalsts ir kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Ja ar saimniecisko darbību nesaistīts projekts tā ieviešanas gaitā vai uzraudzības periodā pēc tā pabeigšanas kļūst par projektu, kas saistīts ar saimniecisku darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, pirmajā atlases kārtā un trešajā atlases kārtā sadarbības partneris un otrajā atlases kārtā finansējuma saņēmējs no finansējuma, kura avots nav publiskie līdzekļi, atmaksā sadarbības iestādei visu nelikumīgi saņemto atbalstu kopā ar procentiem saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
51.
Lai atbalsts infrastruktūrai netiktu kvalificēts kā komercdarbības atbalsts, infrastruktūrā, kuru izmanto profesionālās izglītības iestāžu vajadzībām, pamatlīdzekļu un ilgtermiņa ieguldījumu amortizācijas periodā ir pieļaujams veikt papildinošu saimniecisko darbību ne vairāk kā 20 procentu apmērā no infrastruktūras gada jaudas platības, laika vai finanšu izteiksmē un ir pieļaujams sniegt papildpakalpojumus.
52.
Ieņēmumus, ja tādi rodas no projekta ietvaros radītās infrastruktūras izmantošanas, pirmajā, trešajā un ceturtajā atlases kārtā sadarbības partneris un otrajā atlases kārtā finansējuma saņēmējs iegulda profesionālās izglītības iestādes izglītības procesa nodrošināšanai.
53.
Sadarbības iestāde reizi gadā projekta īstenošanas laikā un projekta infrastruktūras amortizācijas periodā pārbauda veikto investīciju atbilstību šo noteikumu 50. un 51. punkta nosacījumiem.
54.
Finansējuma saņēmējs sadarbībā ar sadarbības partneri (ja attiecināms):
54.1.
uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šo noteikumu 7. punktā minētajiem rādītājiem;
54.2.
ievēro horizontālo principu „Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālo principu rādītājiem, tai skaitā:
54.2.1.
objektu skaitu, kuros ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda ieguldījumiem ir nodrošināta vides un informācijas pieejamība;
54.2.2.
vides piekļūstamības un informācijas pieejamības pašnovērtējuma rezultāts (iegūtais punktu skaits) atbilst Labklājības ministrijas izstrādātajai metodikai;
54.2.3.
konsultatīva rakstura pasākumu par būvētās vides piekļūstamību personām ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem (piemēram, vides piekļūstamības ekspertu konsultācijas būvprojekta izstrādes un pabeigšanas posmā) skaits;
54.3.
uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālo principu īstenošanu un ievēro šādus principus:
54.3.1.
klimatdrošināšana;
54.3.2.
energoefektivitāte pirmajā vietā;
54.3.3.
nenodarīt būtisku kaitējumu;
54.4.
sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 57.2. apakšpunktā minētajiem horizontālo principu rādītājiem vienlaikus ar informāciju par šo noteikumu 7. punktā minētā iznākuma rādītāja vērtības sasniegšanu projektā kopā un atsevišķi pa sadarbības partneru darbībām;
54.5.
nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus  saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas Nr.2021/1060 47. pantu un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021. – 2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
55.
Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris ne retāk kā reizi sešos mēnešos savā tīmekļvietnē ievieto aktuālo informāciju par projekta īstenošanu.
56.
Pirmajā, trešajā un ceturtajā atlases kārtā sadarbības partneris un otrajā atlases kārtā finansējuma saņēmējs nodrošina projekta ietvaros sasniegto īstenoto darbību rezultātu ilgtspēju vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas un sasniegto darbību rezultātu uzturēšanu un nepieciešamos līdzekļus rezultātu uzturēšanai vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas. 
57.
Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds