Noteikumi

24-TA-1424
Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.4.specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas  uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" otrās kārtas īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu
2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma
19. panta 6. un 13. punktu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas  uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" (turpmāk – pasākums) otrās kārtas projektu iesniegumu atlasi;
1.2.
pasākuma otrās kārtas mērķi;
1.3.
pasākuma otrajai kārtai pieejamo finansējumu;
1.4.
prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un finansējuma saņēmējam;
1.5.
atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6.
projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu atlases nosacījumus;
1.7.
ar komercatbalsta saņemšanu saistītos nosacījumus.
2.
Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1.
lielais uzņēmums – uzņēmums, kas atbilst Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014) 2. panta 24. punktā noteiktajai definīcijai;
2.2.
mācības – nozaru vajadzībās balstītas mācības formālās vai neformālās izglītības ietvaros, kā arī citas mācību aktivitātes klātienes, tiešsaistes vai hibrīdformā, kas nozarē nodarbinātajiem, tai skaitā pašnodarbinātiem, un nozares potenciālajam darba spēkam nodrošina iespēju iegūt vai pilnveidot nepieciešamās prasmes vai kvalifikāciju;
2.3.
mācību sniedzējs – juridiska vai fiziska persona, kas nodrošina mācību pakalpojuma sniegšanu;
2.4.
nelabvēlīgā situācijā esošs darba ņēmējs – persona, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 4. punktā noteiktajai definīcijai;
2.5.
nozare – Saimniecisko darbību statistiskā klasifikācijā Eiropas Kopienā (saskaņā ar NACE 2. redakciju) vai Nozares kvalifikāciju struktūrā definēta  nozare vai apakšnozare, vai arī ekonomikas joma, kas apvieno lielu uzņēmumu grupu ar vienādu saistītu uzņēmējdarbības jomu, produktu vai pakalpojumu vai darbības virzienu, vai darba devējus pārstāvoša organizācija;
2.6.
nozares potenciālais darba spēks – nenodarbinātas personas, kas var būt reģistrējušās Nodarbinātības valsts aģentūrā kā bezdarbnieki vai darba meklētāji, vai citā nozarē nodarbinātie, kas var kļūt par specialistiem atbalstāmajā nozarē;
2.7.
prasmju fonds – publiskās un privātās partnerības principos izveidots un pārvaldīts fonds, ar mērķi  atbalstīt stratēģisku sociālā dialogā balstītu cilvēkresursu attīstību nozarē, apvienojot nozaru uzņēmumu iemaksas un citus finanšu resursus, sniegt atbalstu mācībām, prasmju vajadzību prognozēšanai, mācību rezultātu novērtēšanai un citiem atbalsta pasākumiem atbilstoši pieejamā finansējuma nosacījumiem un fonda pārvaldības lēmumiem;
2.8.
prasmju fonda dalībnieks – uzņēmums vai iestāde, kas veic iemaksas prasmju fondā un ir tiesīga saņemt prasmju fonda piedāvāto atbalstu;
2.9.
prasmju fonda pārvaldītājs  - vismaz viena Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrēta biedrība vai nodibinājums, kas apvieno Latvijas Republikā reģistrētus uzņēmumus, biedrība vai nodibinājums, kas pārstāv un īsteno darba ņēmēju intereses, un nozares ministrija vai Ekonomikas ministrija, kas savstarpēji vienojoties izveido un pārvalda prasmju fondu;
2.10.
sīkais (mikro), mazais un vidējais uzņēmums – uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 2. punktā noteiktajai definīcijai;
2.11.
 strādājoša persona ar invaliditāti – persona, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 3. punktā noteiktajai definīcijai;
2.12.
grūtībās nonācis uzņēmums – uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktā noteiktajai definīcijai;
2.13.
viens vienots uzņēmums – uzņēmums, kas atbilst Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalastam (Dokuments attiecas uz EEZ) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831) 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem.
3.
Pasākuma otrās kārtas mērķis ir izstrādāt Latvijai atbilstošu prasmju fondu darbības un finansēšanas  modeli, ar nodomu tam ilgtermiņā kļūt par pašregulējošu un pašfinansējošu struktūru, attīstot sociālajā dialogā balstītu sistēmu nozares uzņēmumā nodarbināto, tai skaitā, pašnodarbināto un nozares potenciālā darba spēka prasmju attīstībai ātrai un efektīvai darbaspēka pielāgošanai darba tirgus attīstības vajadzībām.
4.
Pasākuma otrās kārtas mērķa grupa ir:
4.1.
Latvijas Republikā reģistrēti sīkie (mikro), mazie, vidējie un lielie uzņēmumi un to darbinieki, un pašnodarbinātie;
4.2.
Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrēta biedrība vai nodibinājums, kas pārstāv un īsteno darba ņēmēju vai darba devēju darba, ekonomiskās, sociālās un profesionālās tiesības un intereses;
4.3.
valsts pārvaldes iestādes, kas izstrādā un īsteno tautsaimniecības struktūrpolitiku, nozares cilvēkresursu attīstības politiku, kā arī rūpniecības, būvniecības, enerģētikas, tūrisma, ārējo ekonomisko, iekšējā tirgus (precēm un pakalpojumiem), uzņēmējdarbības attīstības, investīciju, patērētāju tiesību aizsardzības politiku un citu politiku normatīvajos aktos noteiktajās jomās.
5.
Pasākuma otrās kārtas ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
5.1.
iznākuma rādītājs mācībās iesaistītājām personām:  nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas (personu skaits), - 4 740;
5.2.
rezultāta rādītāji mācības iesaistītajām personām:
5.2.1.
dalībnieki, kuri pēc dalības pārtraukšanas ir ieguvuši kvalifikāciju (personu skaits), - 3 602;
5.2.2.
 dalībnieki, kuri sešus mēnešus pēc aiziešanas atrodas labākā darba tirgus situācijā (personu skaits), - 936;
5.3.
 nacionālie rādītāji:
5.3.1.
 līdz 2025. gada 1.septembrim katrā projektā izstrādāts un ar prasmju fonda pārvaldītāju apstiprināts mācību un citu nepieciešamo atbalsta pasākumu cilvēkkapitāla attīstībai nozarē īstenošanas plāns, kas ietver nozares potenciālā darba spēka darbinieku sagatavošanu nozares attīstībai, tai skaitā pārkvalificējot citās nozarēs nodarbinātos un esošo darbinieku prasmju pilnveidi;
5.3.2.
līdz 2025. gada 30.septembrim katrā projektā uzsākta mācību īstenošana nozares uzņēmumu darbiniekiem, tai skaitā pašnodarbinātiem, un nozares potenciālam darba spēkam, iesaistot mācībās vismaz 10 procentus nodarbināto  no šo noteikumu 22. punktā minētā kopskaita;
5.3.3.
līdz 2026.gada 31.martam katrā projektā izstrādāts un Izglītības un zinātnes ministrijā iesniegts ziņojums par prasmju fonda  pilotprojekta rezultātiem un priekšlikumiem prasmju fonda pilotprojekta pilnveidošanai līdz 2029.gadam;
5.3.4.
līdz 2028.gada 30. jūnijam izstrādāts Izglītības un zinātnes ministrijā iesniegts ziņojums par prasmju fonda turpināšanu un tā ilgtspējas nodrošināšanu pēc projekta noslēguma.
6.
Pasākuma otro kārtu īsteno atklātas projektu iesniegumu atlases veidā un atbalstu piešķir granta veidā.
7.
Pasākuma otrās kārtas ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija.
8.
Pasākuma otrajai kārtai kopējais pieejamais attiecināmais finansējums ir ne mazāk kā 6 050 854 euro, ko veido publiskais finansējums 5 762 728 euro apmērā (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 4 898 319 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 864 409 euro) un privātais finansējums ne mazāk kā 288 126 euro apmērā. 
9.
Pasākuma otrās kārtas ietvaros viena projekta iesnieguma maksimāli pieļaujamais finansējuma apmērs ir 2 016 951,33 euro, ko veido publiskais finansējums 1 920 909,33 euro (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 1632 722,93 euro un valsts budžeta finansējums 288136,4 euro) un privātais finansējums ne mazāk kā 96 042 euro. 
10.
Pasākuma otrās kārtas ietvaros maksimālā publiskā finansējuma intensitāte no projekta kopējā attiecināmā finansējuma ir 95 %, (ko veido 85 % Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums un 15 % valsts budžeta finansējums). Minimālā privātā līdzfinansējuma intensitāte ir 5 %.
11.
Pasākuma otrās kārtas īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.
12.
Pasākuma otrās kārtas ietvaros mācības var notikt gan Latvijas Republikas teritorijā, gan ārvalstīs.
13.
Finansējuma saņēmējs īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu un šo noteikumu 15.1. un 15.2. apakšpunktā minētie sadarbības partneri īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu vai nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Ja īstenojot ar saimniecisku darbību nesaistītu projektu, tiek secināts, ka tas ir ar saimniecisku darbību saistīts projekts un atbalsts tam kvalificējas kā komercdarbības atbalsts, projekta iesniedzējam vai sadarbības partnerim ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
II.Prasības projekta iesniedzējam un projekta vērtēšanai pasākuma otrajā kārtā
14.
Pasākuma otrās kārtas ietvaros projekta iesniedzējs ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrēta biedrība vai nodibinājums, kas apvieno Latvijas Republikā reģistrētus  uzņēmumus un atbilst 23. punktā noteiktām prasībām. Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu un noslēdz līgumu par projekta īstenošanu, projekta iesniedzējs ir finansējuma saņēmējs.
15.
Projekta iesniedzējs īsteno projektu  sadarbībā ar šādiem sadarbības partneriem:
15.1.
prasmju fonda koncepta izstrādē un īstenošanā iesaistītā nozares ministrija;
15.2.
Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrēta biedrība vai nodibinājums, kas pārstāv un īsteno darba ņēmēju darba, ekonomiskās, sociālās un profesionālās tiesības un intereses/  tiesību un interešu aizstāvību nozaru un starpnozaru līmenī.
16.
Projektā kā sadarbības partneri pēc nepieciešamības var tikt iesaistas arī citas Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrētas biedrības vai nodibinājumi, kas apvieno vienas nozares Latvijas Republikā reģistrētus  uzņēmumus.
17.
Projekta iesniedzējs trīs mēnešu laikā pēc tam, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, noslēdz sadarbības līgumus, iekļaujot informāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, un paredzot tajā pušu tiesības, pienākumus un atbildību.
18.
Pasākuma otrās kārtas ietvaros projekta iesniedzējs var iesniegt vienu projekta iesniegumu.
19.
Pasākuma otrās kārtas ietvaros sadarbības partneris var iesaistīties vairākos projektos.
20.
Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā pamato prasmju fondu ilgtspēju projekta īstenošanas laikā un vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma saņemšanas.
21.
Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi, projekta iesniegumam pievienojot:
21.1.
prasmju fonda konceptuālo aprakstu atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam;
21.2.
šo noteikumu 15.1. un 15.2. apakšpunktā un 16. punktā (ja attiecināms)  minēto sadarbības partneru apliecinājumu par sadarbību projektā;
21.3.
prasmju fonda konceptuālajā aprakstā  norādīto uzņēmumu apliecinājumu par dalību projektā;
21.4.
prasmju fonda konceptuālajā aprakstā  norādīto apliecinājumu par līdzfinansējuma nodrošināšanu projektā plānotajā privātā līdzfinansējuma apmērā, nodrošinot ka partneru ieguldījums vismaz sedz šo noteikumu 9. punktā norādīto minimālo privātā līdzfinansējuma apmēru;
21.5.
 komercdarbības atbalsta piešķiršanas uzņēmumiem risinājuma aprakstu, lai nodrošinātu, ka projekta ietvaros uzņēmumi var saņemt no prasmju fonda komercdarbības atbalstu gan saskaņā ar Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula 2023/2831) gan Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulu Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula 651/2014);
21.6.
apliecinājumu, ka tiks izstrādāta atbilstoša iekšējās kontroles sistēma, ievērojot šo noteikumu 39.10. apakšpunktā noteikto;  
21.7.
risinājuma aprakstu apkopotu datu par šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētajām personām uzkrāšanai, uzskaitīšanai un iesniegšanai sadarbības iestādē atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā un ievērojot šo noteikumu 39.7. apakšpunktā noteikto.
22.
Viena projekta ietvaros mācībās jāiesaista vismaz 1 580 nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas, kas veido šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minēto kopējo sasniedzamo iznākuma rādītāju.
23.
Projekta iesniedzējam noteiktas šādas prasības:
23.1.
projekta iesnieguma iesniegšanas dienā un precizētā projekta iesniegšanas dienā tam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos;
23.2.
tā kopējais attiecīgās nozares Latvijā reģistrēto biedru un to biedru apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā pārsniedz 300 miljonus euro;
23.3.
tas sadarbības iestādei, atbildīgajai iestādei vai citai kompetentai institūcijai nav sniedzis nepatiesu informāciju saistībā ar Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu īstenošanu;
23.4.
tas ir iesniedzis uzņēmumu vai paša finansējuma saņēmēja apliecinājumu par privātā finansējuma nodrošināšanu atbilstoši šo noteikumu 2. pielikumam, tā pieejamību visa projekta īstenošanai, kā arī pievienojis apliecinošus dokumentus par faktisku finansējuma pieejamību un tā  apjomu. Apliecinājumā norādītais finansējums atbilst projekta iesnieguma budžetam, tajā norādītajam  publiskā un privātā finansējuma apjomam projekta īstenošanai;
23.5.
tas nav saņēmis un neplāno saņemt finansējumu no valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem vai citiem finanšu resursiem par tām pašām attiecināmajām izmaksām.
24.
Sadarbības iestāde trīs mēnešu laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas datuma pieņem lēmumu par projekta iesniegumu apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu. Ja objektīvu iemeslu dēļ šo termiņu nav iespējams ievērot, to var pagarināt uz laiku, ne ilgāku par sešiem mēnešiem no projekta iesnieguma iesniegšanas datuma, par to paziņot projekta iesniedzējam.
III.Atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumi
25.
Pasākuma otrās kārtas ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
25.1.
prasmju fonda pilotēšana atsevišķās nozarēs un prasmju fonda konceptuālā apraksta pilnveide, tostarp sadarbības modeļa starp nozares uzņēmumiem un darba ņēmēju organizācijām aprobācija un attīstība;
25.2.
nozares nodarbināto un nozares potenciālā darba spēka prasmju vajadzību apzināšana un kopīga mācību vajadzību nozarē un saistītajās nozarēs “nākotnes prasmju” redzējuma sagatavošana, kā arī nodarbināto prasmju novērtējums par nepieciešamajām mācībām un prasmju attīstības kartējuma izstrāde;
25.3.
mācību un citu nepieciešamo atbalsta pasākumu cilvēkkapitāla attīstībai nozarē īstenošanas plāna izstrāde un īstenošana, kas ietver nozares potenciālā darba spēka sagatavošanu nozares attīstībai, tai skaitā pārkvalificējot citās nozarēs nodarbinātos un esošo nozares darbinieku prasmju pilnveidi;
25.4.
prasmju fonda atbalsts šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minēto uzņēmumu nodarbināto mācībām;
25.5.
prasmju fonda atbalsts šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētā nozares potenciālā darba spēka piesaistei, organizējot publisku pieteikšanos mācībām;
25.6.
pasākumi mērķa grupas un sabiedrības iesaistīšanai un informēšanai par projekta mērķiem, norisi un rezultātiem (tai skaitā informācija plašsaziņas līdzekļos, darba grupu, semināru, konferenču, labās prakses un pieredzes apmaiņas un citu pasākumu īstenošana);
25.7.
prasmju fonda pārvaldītāju un prasmju fonda dalībnieku savstarpējās sadarbības sekmēšanas pasākumi, tai skaitā darba grupu, semināru, konferenču, pieredzes apmaiņas Latvijā un ārvalstīs un citu pasākumu īstenošana;
25.8.
komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšana;
25.9.
horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošana;
25.10.
prasmju fonda īstenoto mācību pasākumu ietekmes uz uzņēmumu vai nozaru attīstību izvērtējumi, tostarp veicot iesaistīto uzņēmumu aptaujas par personām, kuras piedalījās mācībās, lai noskaidrotu iegūto prasmju un zināšanu ietekmi;
25.11.
projekta īstenošanu pamatojošās dokumentācijas, tostarp prasmju fonda konceptuālā apraksta, sagatavošana, iepirkuma procedūras dokumentācijas sagatavošana;
25.12.
projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana.
26.
 Pasākuma otrās kārtas ietvaros atbalsts netiek sniegts un nav attiecināmas izmaksas:
26.1.
Komisijas regulā Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā noteiktajās nozarēs;
26.2.
Komisijas regulas Nr. 651/2014  3.panta noteiktajās nozarēs;
26.3.
mācībām, kas noteiktas Komisijas regulas Nr. 651/2014 31. panta 2.punktā;
26.4.
transportlīdzekļu vadītāju kursiem AM, A1, A2, A, B1, B un BE kategorijas iegūšanai;
26.5.
mācībām, kas nav tieši saistītas ar projekta ietvaros plānotajām darbībām, nav izmērāmas, samērīgas, pamatotas ar izdevumus apliecinošiem dokumentiem un attiecībā uz kurām nav ievēroti saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principi;
26.6.
mācībām augstākās izglītības studiju programmās pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības diploma, bakalaura, maģistra vai doktora diploma ieguvei.
27.
Pasākuma otrās kārtas ietvaros atbalstāmo darbību īstenošanai paredzētas šādas attiecināmās izmaksas:
27.1.
tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta darbību īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma;
27.2.
netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai.
28.
Šo noteikumu 27.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
28.1.
saņēmēja izmaksas līdz 50 000 euro no projekta kopējām attiecināmām izmaksām par projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanu, kas veikta, pamatojoties uz uzņēmuma (pakalpojuma) līgumu pamata;
28.2.
saņēmēja projekta  vadības un projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas), šo noteikumu 25.1., 25.2., 25.3., 25.6., 25.7., 25.8., 25.9., 25.10., 25.11. un 25.12. apakšpunktā  minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas:
28.2.1.
piesaistot projekta vadības un projekta īstenošanas personālu uz darba līguma pamata, atlīdzībā iekļaujot arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un atvaļinājuma izmaksas;
28.2.2.
piesaistot projekta vadības un projekta īstenošanas personālu uz uzņēmuma vai pakalpojuma līguma pamata, atlīdzībā iekļaujot arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāk kā 30 procentu noslodze.
28.3.
jaunu darba vietu radīšanai nepieciešamā aprīkojuma (biroja mēbeles un tehnika, datorprogrammas un licences) iegādes izmaksas ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Savukārt daļlaika izmaksu attiecināmības principa gadījumā tiek ņemts vērā nodarbinātā iesaistes periods projektā pret kopējo īstenošanas ilgumu;
28.4.
finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumu saistītie izdevumi, ja tās ir pamatotas un saistītas ar projekta īstenošanu. Iekšzemes komandējumu izmaksas tiek segtas atbilstoši Finanšu ministrijas metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība"  un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai";
28.5.
finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu), kas ir daļa no iekšzemes komandējumu vai darba braucienu izmaksām. Degvielas izmaksas vieglajam transportlīdzeklim un reģionālā sabiedriskā un vietējā sabiedriskā transporta izmaksas tiek segtas atbilstoši Finanšu ministrijas metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai";
28.6.
ar semināru, darba grupu, konferenču, labās prakses, pieredzes apmaiņas Latvijā un ārvalstīs,  un citu informatīvo pasākumu organizēšanu, īstenošanu un dalību saistītās izmaksas šo noteikumu 25.1., 25.2., 25.3., 25.6., 25.7.  un 25.9. apakšpunktā  minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
28.7.
ar prasmju fonda mācību un citu atbalsta pasākumu vajadzību identificēšanu saistīto pētījumu vai izpētes veikšanas izmaksas šo noteikumu 25.2. un 25.3. apakšpunktā  minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
28.8.
finansējuma saņēmēja komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu izmaksas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Parlamenta un Padomes regula Nr. 2021/1060) 47. un 50. pantu, kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām;
28.9.
mācību apguves izmaksas šo noteikumu 25.4. un 25.5. apakšpunktā  minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
28.10.
izmaksas horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” darbību īstenošanai, tai skaitā zīmju valodas tulka, ergoterapeita, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšanai pasākumos iesaistītajām mērķa grupas personām;
28.11.
īstenoto mācību pasākumu ietekmes izvērtējuma izmaksas šo noteikumu 25.10. apakšpunktā  minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
28.12.
ārpakalpojumu izmaksas, ja ārpakalpojumu iepirkumu plāno un veic atbilstoši iepirkuma procedūru reglamentējošiem normatīvajiem aktiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru, izvērtējot iespējas iegādēm piemērot sociāli atbildīgu publisko iepirkumu un/vai inovatīvu publisko iepirkumu.
29.
Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu,  uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja tas nav atgūstams saskaņā ar normatīvajiem aktiem pievienotās vērtības nodokļa jomā.
30.
Pasākuma otrās kārtas ietvaros noteikti šādi izmaksu ierobežojumi no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām:
30.1.
šo noteikumu 28.1. apakšpunktā minētajām projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksām – ne vairāk kā 50 000 euro no projekta iesniegumā apstiprinātajām kopējām attiecināmām izmaksām;
30.2.
šo noteikumu 28.2. apakšpunktā minētās projekta  vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksas nepārsniedz 20 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
30.3.
šo noteikumu 28.6. apakšpunktā minēto semināru, darba grupu, pieredzes apmaiņas, konferenču un informatīvo pasākumu izmaksas nepārsniedz 10 procentus no kopējām projekta iesniegumā apstiprinātajām izmaksām;
30.4.
šo noteikumu 28.9. apakšpunktā minēto mācību izmaksām – ne mazāk kā 50 procentus no kopējām projekta iesniegumā apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām.
31.
Finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas dienas, izņemot šo noteikumu 28.1. apakšpunktā minētās izmaksas, kas ir attiecināmas, no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
32.
Sadarbības partneriem izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 17. punktā minēto sadarbības līgumu noslēgšanas, bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.
33.
Ja projekta īstenošanas laikā rodas neattiecināmi izdevumi, sadārdzinās izmaksas vai tiek pārsniegts sākotnēji piešķirtais publiskā finansējuma apmērs, finansējuma saņēmējs to sedz no savā rīcībā esošajiem līdzekļiem. 
IV.Pasākuma īstenošanas nosacījumi un finansējuma saņemšanas nosacījumi
34.
Pasākuma otrās kārtas projektu var īstenot līdz 2029. gada 30. novembrim no dienas, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu.
35.
Šo noteikumu 25.1. apakšpunktā minētās darbības ietvaros finansējuma saņēmējs izstrādā un ar Izglītības un zinātnes ministriju saskaņo:
35.1.
šo noteikumu 5.3.3. apakšpunktā minēto ziņojumu, tajā ietverot vismaz informāciju par  īstenotajiem mācību un citiem atbalsta pasākumiem, par valsts un privāto līdzieguldījumu proporcionalitāti un dinamiku laika gaitā, pamatojot ar atbilstošiem dokumentiem, sniedzot aprakstu un priekšlikumus prasmju fonda pilotprojekta pilnveidošanai un funkcionēšanai līdz 2029.gadam un ilgtermiņā,  aprakstot sadarbības modeli starp uzņēmumiem un darba ņēmēju organizācijām, tostarp norādot katra lomu un pienākumus, kārtību/procedūru lēmuma pieņemšanai par mācību vajadzībām un citiem atbalsta pasākumiem, un ietverot informāciju par īstenotajiem mācību un citiem īstenotajiem atbalsta pasākumiem, kā arī identificētu un sagatavotu kopīgu mācību vajadzību redzējumu, tostarp “nākotnes prasmēm” nozarē un saistītajās nozarēs, kā arī sniedzot priekšlikumus nepieciešamajām izmaiņām normatīvajā regulējumā;
35.2.
šo noteikumu 5.3.4. apakšpunktā minēto ziņojumu par prasmju fonda pilotprojekta turpināšanu un tā ilgtspējas nodrošināšanu pēc projekta noslēguma, tostarp prasmju fonda kā juridiskas personas reģistrēšanu ar patstāvīgu bilanci un savu bankas kontu/iem,  zīmogu un veidlapām, ietverot uzņēmumu un darba ņēmēju organizāciju tiesības un pienākumus tajā, valsts un privātā līdzfinansējuma nodrošinājuma apjomu un avotu, aktualizētu mācību vajadzību redzējumu, tostarp “nākotnes prasmēm” nozarē un saistītajās nozarēs, nodrošinot ar citiem pasākuma finansējuma saņēmējiem  vienotu redzējumu nodokļu politikas izmaiņu piedāvājuma gadījumā.
36.
Īstenojot šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs nozares mācību vajadzību prognozēšanā iesaista arī šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minēto sadarbības partneri.
37.
Šo noteikumu 25.3. apakšpunktā minētā mācību un citu nepieciešamo pasākumu plānā izstrādē ņem vērā šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minētās darbības ietvaros sagatavoto nozares mācību vajadzību redzējumu, un plānā ietver vismaz:
37.1.
informāciju par nozarē nodarbināto mācību vajadzībām un to apjomu, kā arī nepieciešamajām mācībām nozares potenciālajam darba spēkam un to apjomu, norādot šo vajadzību pārskatīšanas un aktualizēšanas biežumu;
37.2.
 procesu un metodes kā plānots piesaistīt un atlasīt mācībās iesaistāmos nozares uzņēmumu darbiniekus, tai skaitā pašnodarbinātos;
37.3.
mehānismu nozares potenciālā darba spēka piesaistei, informēšanai un sasniegšanai;
37.4.
informāciju par mācībām plānotā finansējuma sadalījumu, tā proporciju un pārskatīšanas biežumu;
37.5.
informāciju par mācību īstenotāju gan Latvijā, gan ārvalstīs (ja attiecināms) piesaistes un atlases principiem;
37.6.
informāciju par citiem nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem par kuriem vienosies prasmju fonda dalībnieki, to īstenošanai atvelētajiem resursiem un īstenošanas procesu.
38.
Prasmju fonda atbalstu var saņemt uzņēmums, kas atbilst šādām prasībām:
38.1.
uz to neattiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums, kas minēts Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā un tiek vērtēts uzņēmuma grupas līmenī;
38.2.
tas nav uzskatāms par finansiālās grūtības nonākušu atbilstoši šo noteikumu 2.11. apakšpunktam, un tiek iesniegts apliecinājums par atbilstību Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta "c" apakšpunktam, kas tiek vērtēts uzņēmuma grupas līmenī (nav attiecināms, ja atbalsts tiek sniegts ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831;
38.3.
uz to nav attiecināmi Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktie izslēgšanas nosacījumi;
38.4.
tā nodokļu parādu, valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu parādu apmērs nepārsniedz 150 euro.
39.
Finansējuma saņēmēja pienākumi:
39.1.
iegūt un uzkrāt Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā:
39.1.1.
par projekta ietekmi uz šo noteikumu 5. punktā minētajiem rādītājiem, kurus iesniedz arī atbildīgajā iestādē pēc tās pieprasījuma;
39.1.2.
par šo noteikumu  4.  punktā minēto mērķa grupu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES)  Nr. 2021/1057, ar  ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā;
39.1.3.
mācībās iesaistīto dalībnieku sniegto novērtējumu apkopojumu par mācībās iegūto prasmju un zināšanu ietekmi;
39.2.
nodrošināt principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanu komercdarbības atbalsta sniegšanā, lai darba devēja iesniegumā iekļautajai atbalstāmajai darbībai ir nebūtiska vai neesoša paredzamā ietekme uz visiem vides mērķiem, vērtējot gan tiešās, gan primārās netiešās sekas visā aprites ciklā;
39.3.
veikt pasākuma īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu, sociāli atbildīgu un konkurenci neierobežojošu iepirkuma procedūru;
39.4.
veikt pasākuma īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu, sociāli atbildīgu un konkurenci neierobežojošu iepirkuma procedūru;
39.5.
pēc atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes pieprasījuma sniegt informāciju un pamatojošos dokumentus par projekta ieviešanas gaitu;
39.6.
ne retāk kā reizi pusgadā informēt Ekonomikas ministra izveidoto Apvienotās pieaugušo izglītības koordinācijas komisiju par projekta ieviešanas progresu, tostarp šo noteikumu 25.5. apakšpunktā minētā mācību un citu nepieciešamo atbalsta pasākumu cilvēkkapitāla attīstībai nozarē īstenošanas plāna izpildi, sniedzot informāciju par nozarē nodarbināto un nozares potenciālā darba spēka mācībām un to apjomu.
39.7.
sešu mēnešu laikā no līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas noslēgt līgumu ar Valsts izglītības attīstības aģentūru, lai nodrošinātu Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformas un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītībai attīstība" 2.3.1.4.i. investīcijas "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība" pasākumā izstrādātās individuālo mācību kontu platformas lietošanu šo noteikumu 4.1. un 4.2. apakšpunktā minētājai mērķa grupai;
39.8.
pirms uzņēmuma pieteikuma izskatīšanas pārbaudīt un novērst interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas risku, kā arī visā projekta īstenošanas laikā nodrošināt pārbaužu dokumentēšanu un apliecinājuma parakstīšanu par interešu konflikta neesību, ja nepieciešams, novēršot identificētos riskus vai konstatēto interešu konfliktu. Apliecinājumu finansējuma saņēmējs glabā atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (turpmāk - Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr. 2024/2509) (turpmāk – Komisijas regula 2024/2509), 132. pantam;
39.9.
elektroniski parakstīt objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības apliecinājumu (3. pielikums). Šis pienākums attiecas uz visiem, kas iesaistās lēmuma pieņemšanas procesā par komercdarbības atbalsta piešķiršanu uzņēmumam. Apliecinājumu paraksta pirms pieteikuma izskatīšanas. Apliecinājumu finansējuma saņēmējs glabā atbilstoši Komisijas regulas  2024/2509 132. pantam;
39.10.
ne vēlāk kā līdz pirmajam maksājuma pieprasījumam iesniegt sadarbības iestādē iekšējās kontroles sistēmas aprakstu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai, ietverot tajā:
39.10.1.
pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā un publiskajos iepirkumos, ietverot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2024/2509 61. pantu;
39.10.2.
pasākumu aprakstu aizliegtās vienošanās riska kontrolei;
39.10.3.
pasākumu aprakstu krāpšanas un korupcijas risku novēršanai;
39.10.4.
procedūras aprakstu dubultā finansējuma situācijas identificēšanai un novēršanai, tostarp no citiem finanšu instrumentiem, tai skaitā no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;
39.10.5.
aprakstu, kā darbiniekiem jārīkojas, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām korporatīvām darbībām), ietverot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību;
39.10.6.
ētikas kodeksu;
39.10.7.
ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīvajiem vai kriminālpārkāpumiem;
39.10.8.
iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumu aprakstu par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu.
40.
Finansējuma saņēmējs nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīviem aktiem par Kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām. 
41.
Finansējuma saņēmējs informāciju par projekta īstenošanas gaitu savā tīmekļvietnē aktualizē, tiklīdz tā ir pieejama, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos. 
42.
Ekonomikas ministra izveidotā Apvienotā pieaugušo izglītības koordinācijas komisija nodrošina  projekta īstenošanas rezultātu  novērtējumu, kā arī projekta mērķa un uzraudzības rādītāju izvērtējumu.
V.Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi komercdarbības atbalsta piešķiršanai komersantam
43.
Finansējuma saņēmējs atbilstoši uzņēmuma pieprasījumam sniedz finanšu atbalstu uzņēmumam saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību vai saskaņā ar  Komisijas regulu Nr.  651/2014.
44.
Finansējuma saņēmējs lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu var pieņemt saskaņā ar Komisijas regulas 2023/2831 7. panta 3. punktu un 8. pantu. Lēmuma pieņemšanas diena ir uzskatāma par komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi.
45.
Ja atbalsts uzņēmumam tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu 2023/2831, uzņēmums pieteikumam pievieno de minimis atbalsta uzskaites sistēmā (turpmāk – sistēma) sagatavotās veidlapas par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai izdruku vai pieteikumā norāda sistēmā aizpildītās veidlapas identifikācijas numuru.
46.
Finansējuma saņēmējs izvērtē uzņēmuma atbilstību šo noteikumu  38. punktā noteiktajām prasībām, pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados no atbalsta piešķiršanas dienas piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru un pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu.
47.
Šo noteikumu ietvaros saņemto de minimis atbalstu, ievērojot Komisijas regulas 2023/2831 5. pantu, var apvienot ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā, par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām līdz Komisijas regulas 2023/2831 3.panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 %.
48.
Pirms de minimis atbalsta piešķiršanas uzņēmumam pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados no atbalsta piešķiršanas dienas piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. 
49.
Ja atbalsta saņēmējs (uzņēmums) vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Komisijas regulas 2023/2831 1. panta 1. punkta a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas regulas 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem.
50.
Finansējuma saņēmējs lēmumu par komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr.  651/2014 31. pantu var pieņemt, ja šāda komercdarbības atbalsta sniegšana ir paredzēta projekta iesniegumā, ir izstrādātas nepieciešamās procedūras komercdarbības atbalsta sniegšanai saskaņā ar Komisijas regulu  Nr.  651/2014 un par šāda komercdarbības atbalsta sniegšanu ir sniegts paziņojums Komisijas regulas  Nr.  651/2014 11.pantā paredzētajā kārtībā. Atbalstu uzņēmumam atbilstoši Komisijas regulas Nr.  651/2014 2. panta 28. punktam piešķir ar dienu, kad tiek pieņemts finansējuma saņēmēja lēmums par komercdarbības atbalsta piešķiršanu. Lēmuma pieņemšanas diena ir uzskatāma par komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi.
51.
Atbalstu, kas pasākuma ietvaros sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr.  651/2014 31. pantu, var apvienot ar citā valsts atbalsta programmā sniegto atbalstu, tai skaitā par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām līdz Komisijas regulas 651/2014. 4. panta 1. punkta n) apakšpunktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, nepārsniedzot maksimāli pieļaujamo atbalsta finansējuma intensitāti saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 31. panta 4. un 5. punktu. 
52.
Pieļaujamā atbalsta intensitāte, saņemot atbalstu mācībām saskaņā ar Komisijas regulu 651/2014 31.panta 4.puntu, nepārsniedz:
52.1.
50 procentus uzņēmumam, kas atbilst lielā uzņēmuma definīcijai;
52.2.
60 procentus, ja uzņēmums atbilst vidējā uzņēmuma definīcijai vai mācības tiek nodrošinātas strādājošām personām ar invaliditāti vai nelabvēlīgā situācijā esošiem darba ņēmējiem;
52.3.
70 procentus uzņēmumam, kas atbilst sīkā (mikro) vai mazā uzņēmuma definīcijai.
53.
Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek sniegts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, uzņēmums iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā, par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
54.
Finansējuma saņēmējs (uzņēmums) nodrošina informācijas pieejamību un dokumentus par piešķirto atbalstu glabā 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas un atbalsta sniedzējs (finansējuma saņēmējs) nodrošina informācijas pieejamību un datus glabā 10  gadus no atbalsta piešķiršanas brīža atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. un 7. punktam.
55.
Finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus pēc pēdējā atbalsta piešķiršanas un atbalsta saņēmējs (uzņēmums) nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus no atbalsta piešķiršanas brīža atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. pantam.
56.
Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas 2023/2831 nosacījumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt finansējuma saņēmējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
57.
Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 651/2014 nosacījumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt finansējuma saņēmējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds
1.
pielikums
Ministru kabineta
[24-TA-1424 Dt]
noteikumiem Nr.
[24-TA-1424 Nr]
Prasmju fonda konceptuālais apraksts  20__.–20__. gadam

1. Informācija par prasmju fondu

1.1. Prasmju fonda nepieciešamības pamatojums, raksturojot problēmu, kuru plānots risināt/pilnveidot caur prasmju fondu un piedāvātā risinājuma kopsavilkums;

1.2. Nozares, kurā plānots pilotēt prasmju fondu, raksturojums, ietverot statistisko informāciju un datus par nozari un tajā nodarbinātajiem, esošo cilvēkresursu situāciju, prognozējamo darbaspēka trūkumu un nozares un arī darbaspēka attīstības virzienu/us.

1.3. Prasmju fonda attīstības vīzijas un mērķa apraksts, balstoties uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2021.–2027. gada plānošanas perioda darbības programmas  4.2.4.specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas  uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" otrās projekta iesniegumu atlases kārtas mērķi, un skaidrs raksturojums, kādā veidā šis mērķis projekta ietvaros tiks sasniegts.

1.4. Plānoto ieguvumu prasmju fonda dalībniekiem un sadarbības partneriem apraksts un to novērtēšanas mehānisma apraksts.

 

2.Prasmju fonda darbības modelis un pārvaldība

2.1. Plānotā prasmju fonda sadarbības modeļa (sadarbības veidi un risinājumi) apraksts, pēc iespējas izsmeļošāk aprakstot plānoto pārvaldības un sadarbības risinājumu, lomu un pienākumu sadalījumu visos prasmju fonda darbības posmos un darbības plānu plānotā prasmju fonda darbības modeļa sasniegšanai projekta ietvaros, izdalot:

2.1.1. prasmju fonda pārvaldītāja savstarpējās sadarbības aprakstu;

2.1.2. prasmju fonda pārvaldītāja un prasmju fonda dalībnieku sadarbības aprakstu;

2.2. Prasmju fonda organizatoriskās struktūras apraksts;

2.3. Prasmju fonda pārvaldības lēmumu pieņemšanas kārtība, atbildības un kompetenču sadalījuma apraksts, aprakstot lēmumu pieņemšanas termiņus, organizatoriskos risinājumus katra iesaistītā tiesības un pienākumus un tiem nepieciešamos resursus;  

2.4. Prasmju fonda administrēšanas apraksts un administratīvās kapacitātes apraksts, t.sk. plānotajām projekta darbībām atbilstošas kvalifikācijas cilvēkresursu nodrošināšanas risinājuma apraksts;

2.5.Projektā iesaistāmo prasmju fonda dalībnieku/uzņēmumu raksturojums un to plānoto ieguldījumu, tostarp iemaksu apjomu prasmju fonda ietvaros (pielikumā iesaistītās/-o uzņēmumu un  darba ņēmēju organizācijas/-u nosaukums un juridiskā adrese);

2.6. Jaunu prasmju fonda dalībnieku iesaistes prasmju fondā un dalībnieku izstāšanās procedūras apraksts.

 

3. Prasmju fonda finansēšanas modelis un ilgtspējas nodrošināšana

3.1. Prasmju fonda finansēšanas avotu apraksts, tostarp norādot kā visā projekta īstenošanas laikā tiks nodrošināts privātais finansējums un tā proporcionalitātes pieaugums projekta īstenošanas laikā;

3.2. Prasmju fonda pārvaldītāja sadarbības finansēšanas modeļa apraksts (ja tiek paredzēts);

3.3.Prasmju fonda darbības nepārtrauktības nodrošināšanas  un finansiālās  ilgtspējas  un dzīvotspējas  pēc projekta īstenošanas beigām sākotnējais apraksts, raksturojot vismaz šādus aspektus:

3.3.1. finanšu kapacitāte, tostarp privātā finansējuma piesaiste  u.tml.;

3.3.2. prasmju fonda dalībnieku darbības nodrošināšana,  tostarp aprakstot personāla un administratīvo kapacitāti prasmju fonda īstenošanā;

3.3.3.iespējamo risku prasmju fonda īstenošanai projekta laikā un pēc projekta beigām izvērtējums un pasākumi to mazināšanai/novēršanai;

3.3.4. galveno procesu un pasākumu, kuri ir veicami prasmju fonda īstenošanas turpināšanai, raksturojums, skaidri norādot iesaistīto pušu lomu un pienākumus;

3.4. Prasmju fonda dalībnieku piesaistes mehānisma apraksts.

3.5. Redzējums prasmju fonda kā juridiskas personas izveidošanai.

 

4. Prasmju fonda ieguldījums izvēlētās nozares cilvēkresursu attīstībā

4.1. Prasmju fonda mērķa grupas raksturojums (īpaši noradot, ja ir plānotas īpašas mērķa grupas)

4.2. Plānotās  prasmju fonda mērķa grupas prasmju un kompetenču vajadzību  prognozēšanas risinājumu apraksts, tostarp par nākotnes prasmju nozarē un saistītajās nozarēs attīstību;

4.3. Redzējuma par prasmju fonda ietvaros plānotajiem atbalsta pasākumiem cilvēkkapitāla attīstībai izvēlētajā nozarē apraksts;

4.4. Procesu un metožu  apraksts plānotajai  mācībās iesaistāmos nozares uzņēmumu darbiniekus un pašnodarbinātās personas nozarē;

4.5. Nozares potenciālā darba spēka piesaistes, informēšanas un sasniegšanas mehānismu apraksts un piesaistes mehānismi prasmju fondam;

4.6. Nozares cilvēkresursu attīstībai atbilstošu mācību īstenotāju gan Latvijā, gan ārvalstīs (ja attiecināms) piesaistes mehānisms.

 

5. Prasmju fonda sasniedzamie rezultāti projekta īstenošanas periodā

5.1. Prasmju fonda projekta ietvaros sasniedzamo rezultātu (t.sk. šo noteikumu 5. un 22. punktā noteikto ESF+ pasākuma uzraudzības rādītāju) sasniegšanas apraksts.

 

6. Komunikācijas stratēģija

6.1. Plānoto komunikācijas pasākumu sabiedrībai un Prasmju fonda pieejas popularizēšanas pasākumu apraksts un laika plānojums;

6.2. Projekta rezultātu izplatīšanas pasākumu apraksts un laika plānojums.

2.
pielikums
Ministru kabineta
[24-TA-1424 Dt]
noteikumiem Nr.
[24-TA-1424 Nr]
Apliecinājums par privāto līdzfinansējumu

Es, apakšā parakstījies (-usies), __________________________,

vārds, uzvārds

 

Projekta iesniedzēja/ uzņēmuma ___________________________________,

              projekta iesniedzēja/ uzņēmuma nosaukums

 

atbildīgā amatpersona, _________________________________,

              amata nosaukums

 

apliecinu, ka investīciju projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī un  visā projekta īstenošanas laikā tiks nodrošināts privātais finansējums projekta attiecināmo izmaksu segšanai šādā apmērā  _______________euro.

 

Pielikumā: bankas konta izraksts, kas apliecina pieejamā finansējuma apjomu

 

 

 

Apzinos, ka projekts būs jāīsteno saskaņā ar sniegto informāciju par privātā finansējuma piesaisti.

 

Paraksts*:

 

* gadījumā, ja projekta iesnieguma veidlapa tiek iesniegta Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā vai ar e-parakstu, paraksta sadaļa nav aizpildāma