Noteikumu projekts

22-TA-1823
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1.komponentes “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja” 1.1. reformu un investīciju virziena “Emisiju samazināšana transporta sektorā” 1.1.1.r. reformas “Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana” 1.1.1.3.i. investīcijas “Pilnveidota veloceļu infrastruktūra” īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka:
1.1.
kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – AF) plāna komponentes Nr.1 “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja” reformu un investīciju virziena 1.1 “Emisiju samazināšana transporta sektorā” 1.1.1.r. reformas “Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana” 1.1.1.3.i. investīciju “Pilnveidota veloceļu infrastruktūra” (turpmāk – investīcija) un tās ietvaros apstiprinātos projektus.
1.2.
investīcijas mērķi un mērķa grupu;
1.3.
sasniedzamos rādītājus;
1.4.
pieejamo finansējumu un atbalsta veidu;
 
1.5.
finansējuma saņēmējus un to pienākumus;
1.6.
atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas;
 
1.7.
projektu īstenošanas nosacījumus;
1.8.
projekta iesniegumu vērtēšanas kritērijus un atbalsta piešķiršanas kārtību;
 
1.9.
Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (turpmāk – Aģentūra) atbildību un tiesības;
1.10.
Satiksmes ministrijas kā nozares ministrijas pienākumus;
1.11.
nepieciešamā valsts budžeta finansējuma plānošanu un maksājumu veikšanu.
2.
Investīcijas mērķis ir vienotas, nepārtrauktas maģistrālās veloceļu infrastruktūras izveide Rīgas metropoles areālā – Rīgas valstspilsētā un Pierīgā, lai nodrošinātu “zaļās” mobilitātes pieejamību starp apdzīvotām vietām un radītu priekšnosacījumus arī vietēja līmeņa un apkaimju savienojumu attīstībai, dot pienesumu vides un dzīves kvalitātes uzlabošanā reģiona iedzīvotājiem.
3.
Investīcijas mērķa grupa ir satiksmes dalībnieki un iedzīvotāji.
4.
Investīcijas īstenošanas teritorija ir Rīgas valstspilsēta un Pierīga.
 
5.
Uzraudzības rādītājs ir līdz 2024.gada 31.decembrim parakstīti iepirkuma līgumi par to kopējo veloinfrastruktūras garumu, kas jāizbūvē no jauna vai jāpārbūvē saskaņā ar pasākumu Nr. 1.1.1.3.i.
6.
Investīcijas mērķa sasniedzamais kvantitatīvais rādītājs - līdz 2026.gada 31.maijam jaunizbūvētas vai atjaunotas veloinfrastruktūras  garums Rīgas pilsētā un Pierīgā (daļa no Rīgas metropoles areāla) ir 60 km.
 
7.
Investīcijai pieejamais kopējais AF finansējums ir 34 514 008 euro.
 
8.
Par investīcijas īstenošanu atbildīga ir Satiksmes ministrija kā nozares ministrija (turpmāk – Ministrija).
9.
Atbalsta sniedzējs saskaņā ar šajos noteikumos minētajiem nosacījumiem ir Aģentūra.
 
10.
Atbalsts tiek sniegts granta veidā, ievērojot, ka:
10.1.
paredzētajā termiņā ir sasniegts investīcijas mērķa kvantitatīvais rādītājs;
 
10.2.
projektā nedrīkst būt iekļautas darbības, kas ir uzsāktas pirms 2020.gada 1.februāra, kā arī darbības, kas ir jau pabeigtas līdz 2021.gada 13.jūlijam.
 
11.
AF atbalsta intensitāte ir 100 %.
12.
Investīcijas īstenošanā ir ierobežots pretendentu loks.
13.
Projektu iesniedzēji ir Rīgas valstspilsētas pašvaldība, kā arī Ropažu, Ķekavas, Mārupes un Ādažu novada pašvaldības. Katrs projekta iesniedzējs iesniedz vienu projekta iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 6. punktā noteiktajam rādītājam un 7. punktā  noteiktajam pieejamajam AF finansējumam.
 
14.
Projekta iesniedzējs,  kas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas ir arī finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs) projekta īstenošanai nepieciešamās informācijas iesniegšanu nodrošina:
14.1.
Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk - Vadības informācijas sistēma), ja uz informācijas iesniegšanas brīdi ir nodrošināta tās funkcionalitāte;
 
14.2.
elektroniska dokumenta veidā, parakstot to ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu, ja uz informācijas iesniegšanas brīdi nav nodrošināta Vadības informācijas sistēmas funkcionalitāte.
II.Atbalsta piešķiršanas kārtību un projekta iesniegumu vērtēšanas kritēriji
15.
Ministrija pēc šo noteikumu spēkā stāšanās nosūta katram finansējuma saņēmējam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu, kurā norāda:
15.1.
informāciju par projekta iesnieguma aizpildāmajiem datu laukiem;
15.2.
projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu.
 
16.
Finansējuma saņēmējs iesniedz projekta iesniegumu ievērojot 14.punkta un 15.punkta nosacījumus, pievienojot projekta iesniegumam izmaksu un ieguvumu analīzi un apliecinājumu, ka uz finansējuma saņēmēju neattiecas šo noteikumu 20.punktā minētie izslēgšanas kritēriji un projekts atbilst šajos noteikumos noteiktajiem nosacījumiem.
 
17.
Ministrija pēc projekta iesnieguma saņemšanas organizē tā pārbaudi atbilstībai šajos noteikumos noteiktajiem nosacījumiem, kā arī, sadarbojoties ar Aģentūru, pārbaudi, vai finansējuma saņēmējs neatbilst šo noteikumu 20.punktā minētajiem izslēgšanas kritērijiem.
17.1.
Gadījumā, ja projekta iesniegumā informācija neatbilst šajos noteikumos noteiktajiem nosacījumiem, ir pretrunīga vai nepilnīga, Ministrija nosūta finansējuma saņēmējam pieprasījumu iesniegt precizētu projekta iesniegumu un informāciju, kas nepieciešama, lai izvērtētu projekta iesniegumu.
17.2.
Ja finansējuma saņēmējs pēc šo noteikumu 17.1.apakšpunktā minētās informācijas iesniegšanas neizpilda nosacījumus vai neizpilda tos noteiktajā termiņā, Ministrija atkārtoti nosūta finansējuma saņēmējam pieprasījumu iesniegt precizētu projekta iesniegumu un informāciju, kas nepieciešama, lai izvērtētu projekta iesniegumu.
17.3.
Ja finansējuma saņēmējs atkārtoti neizpilda nosacījumus vai neizpilda tos noteiktajā termiņā, projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu.
 
17.4.
Ministrija var izvērtēt un atkārtoti uzaicināt šo noteikumu 13.punktā minēto projekta iesniedzēju iesniegt jaunu projekta iesniegumu.
 
18.
Aģentūra, saņemot pieprasījumu no Ministrijas, pārbauda, vai finansējuma saņēmējs neatbilst šo noteikumu 20.punktā minētajiem izslēgšanas kritērijiem un sniedz šo informāciju ministrijai.
 
19.
Ja projekta iesniegums atbilst šajos noteikumos noteiktajiem nosacījumiem un uz finansējuma saņēmēju nav attiecināms neviens no šo noteikumu 20.punktā minētajiem izslēgšanas kritērijiem, Ministrija atbalsta projekta virzību Aģentūrai vienošanās noslēgšanai par investīcijas projekta īstenošanu ar finansējuma saņēmēju.
20.
Atbalsts finansējuma saņēmējam nav sniedzams, ja tas ir kādā no Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 18.jūlija regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046, par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 136.punktā “Izslēgšanas kritēriji un lēmumi par izslēgšanu” noteiktajām izslēgšanas situācijām.
21.
Aģentūra slēdz vienošanos par investīcijas projekta īstenošanu ar finansējuma saņēmēju, ievērojot kārtībā par AF plāna īstenošanu un uzraudzību Aģentūras un finansējuma saņēmēja atbildības sadalījumu.
22.
Gadījumā, ja projekta iesniegums neatbilst šajos noteikumos noteiktajiem nosacījumiem vai saskaņā ar šo noteikumu 20.punktu atbalsts nav sniedzams, atbalsta piešķiršana tiek atteikta, Ministrijai informējot par to finansējuma saņēmēju.
 
III.Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
23.
Investīcijas ietvaros atbalstāmās darbības ir investīciju veikšana reģionāla un pilsētas līmeņa maģistrālajā veloceļu infrastruktūrā, izbūvējot, pārbūvējot, atjaunojot, pilnveidojot un pielāgojot veloceļu infrastruktūru, lai sasaistītu Rīgas apkaimes un Pierīgas apdzīvotības centrus.
24.
Investīcijas attiecināmās izmaksas ir:
24.1.
projekta iesniegumu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, tai skaitā izmaksu un ieguvumu analīzes izstrādes izmaksas un tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādes izmaksas;
24.2.
vides aizsardzības obligāto prasību nodrošināšanas izmaksas, tai skaitā ietekmes uz vidi novērtējuma izmaksas, ciktāl to paredz normatīvie akti vides aizsardzības jomā;
24.3.
ceļu drošības audita izmaksas;
24.4.
būvprojekta, būvdarbu ieceres dokumentācijas, būvprojekta minimālā sastāvā, apliecinājuma kartes vai paskaidrojuma raksta izstrādes izmaksas visām projektā paredzētajām darbībām un ar to saistīto būvekspertīžu un izpētes izmaksas, ja to veikšana ir priekšnosacījums būvprojekta, būvdarbu ieceres dokumentācijas vai būvprojekta minimālā sastāvā izstrādei;
24.5.
jaunas būves būvniecības, esošas būves pārbūves, atjaunošanas, pilnveidošanas un pielāgošanas izmaksas atbilstoši būvprojektā paredzētajam:
24.5.1.
būvlaukuma ierīkošanas un novākšanas izmaksas;
24.5.2.
velosipēdistu ceļi, tilti, tostarp satiksmes pārvadi;
24.5.3.
velosipēdistu ielas, attiecinot tikai to izmaksu daļu, kas atbilst atbalstam veloceļu infrastruktūrai.
24.5.4.
velosipēdistu ceļu apgaismojuma izmaksas;
 
24.5.5.
ar velosipēdistu un gājēju ceļu, tai skaitā noejas rampu, velonovietņu un pārējās ar veloceļu infrastruktūras izbūvi saistītās izmaksas.
24.6.
teritorijas labiekārtošanas izmaksas atbilstoši būvprojekta risinājumam, lai nodrošinātu velosipēdistu ceļu pilnvērtīgu integrēšanu piegulošajā teritorijā;
24.7.
ceļu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu (tai skaitā ceļa zīmes, luksofori, signālstabiņi, aizsargbarjeras, vertikālie un horizontālie ceļa apzīmējumi) uzstādīšanas un atjaunošanas izmaksas;
24.8.
transportbūvju un ielu tīklam piegulošo inženiertīklu būvniecības izmaksas ne vairāk kā 10 % apmērā no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas;
24.8.1.
izmaksas attiecināmas tikai tādā gadījumā, ja ir sertificēta būvinženiera ekspertīzes atzinums, kurā konstatēts, ka projekta ietvaros, veicot plānotos ieguldījumus noteiktās teritorijās, nav iespējams izvairīties no minētās infrastruktūras bojāšanas vai pārcelšanas, vienlaikus nodrošinot, ka netiek mainīti inženiertīklu tehniskie parametri un investīcijas nerada priekšrocības šo inženiertīklu īpašniekam;
24.8.2.
atsevišķos gadījumos izmaksu apmēru var palielināt vēl līdz 3% no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas, to saskaņojot ar Satiksmes ministriju un Aģentūru.
24.9.
būvuzraudzības, kā arī apvienotās būvprojekta izstrādes un būvdarbu veikšanas procesa neatkarīgas uzraudzības pakalpojuma izmaksas, autoruzraudzības izmaksas un attiecīgo būvspeciālistu apdrošināšanas un normatīvajos aktos būvniecības jomā noteiktās obligātās apdrošināšanas izmaksas;
24.10.
vides un informācijas piekļūstamības nodrošināšanas izmaksas atbilstoši būvprojekta risinājumam;
24.11.
izmaksas, kas saistītas ar obligātajām AF publicitātes prasībām;
24.12.
neatkarīga revidenta pakalpojuma izmaksas, lai apliecinātu projekta izmaksu pamatotību un mērķa sasniegšanu;
24.13.
nekustamā īpašuma iegādes izmaksas ne vairāk kā 10 % apmērā no attiecināmo izmaksu kopsummas, ja nekustamā īpašuma iegāde ir tieši nepieciešama projektā paredzēto darbību īstenošanai.
25.
Investīcijas īstenošanā atbalstāma vides prasību integrācija preču, pakalpojumu un būvdarbu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums), sociāli atbildīgs iepirkums, iepirkumus veicot saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā un organizējot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru.
26.
Investīcijas īstenošanā atbalstāmas personu ar invaliditāti intereses pārstāvošo nevalstisko organizāciju ekspertu konsultācijas, tās iekļaujot projektēšanas vai būvniecības līgumu izmaksās.
27.
Projekta ietvaros radušās izmaksas ir attiecināmas no AF pieejamā finansējuma, ja tās:
27.1.
atbilst šajos noteikumos minētajam mērķim un atbalstāmajām darbībām;
27.2.
atbilst šajos noteikumos noteiktajām attiecināmajām izmaksām;
27.3.
nepārsniedz šo noteikumu 24.8. un 24.13.apakšpunktā minētos ierobežojumus;
27.4.
nepārsniedz pieejamo AF finansējumu saskaņā ar šo noteikumu 7.punktu;
27.5.
nav radušās agrāk kā 2020.gada 1.februārī un vēlāk kā vienošanās par projekta īstenošanu noteiktajā termiņā, bet ne vēlāk kā 2026.gada 31.maijā;
27.6.
ir pieejami visi izmaksu pamatojošie dokumenti;
27.7.
ir sasniegts investīcijas mērķa kvantitatīvais rādītājs.
28.
Pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) nav attiecināms no AF finansējuma. PVN izmaksām ir jābūt iekļautām projekta ietvaros kā projekta sastāvdaļai.
29.
PVN izmaksas sedzamas no finansējuma saņēmēja līdzekļiem vai aizņēmuma Valsts kasē atbilstoši valsts budžeta likumā noteiktajiem nosacījumiem. Ja PVN izmaksas sedzamas no aizņēmuma Valsts kasē:
29.1.
finansējuma saņēmējs pie katra starpposma maksājuma pieprasījuma un noslēgumam maksājuma pieprasījumam pievieno apliecinājumu, ka minētās izmaksas nav un netiks atgūtas no valsts budžeta priekšnodokļa veidā;
29.2.
finansējuma saņēmējs nodrošina atsevišķu projekta izmaksu, tai skaitā PVN izmaksu, uzskaiti un nodalīšanu. Gadījumā, ja sākotnēji plānotais PVN apjoms būs lielāks, nekā faktiski nepieciešamais, finansējuma saņēmējs nodrošina pārmaksātā PVN atgriešanu Valsts kasē.
IV.Projektu īstenošanas nosacījumi
30.
Investīcijas ietvaros finansējuma saņēmējam ir pienākums nodrošināt AF plāna principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējumā noteiktās darbības, tai skaitā:
30.1.
Atbalstāma ir maģistrālās veloceļu infrastruktūras izveide Rīgā un Pierīgā, veicinot nemotorizēto mobilitāti;
30.2.
Tiek nodrošināta infrastruktūras savienojamība - maģistrālie veloceļi pēctecīgi turpinās un savieno Rīgu ar tās apkārtnes teritorijām, kā arī savienojas ar mobilitātes punktiem un papildina multimodālo savienojumu sniegtās iespējas;
30.3.
Katrā maršrutā jānodrošina sasaiste starp pilsētas un reģionālās nozīmes veloceļiem;
30.4.
Investīcija tiešā veidā palīdz sasniegt klimat-neitralitātes mērķus;
30.5.
Investīcija paredz, ka ceļu būves veicēji nodrošina vismaz 70% (pēc svara) bīstamo būvniecības un nojaukšanas atkritumu, kas radušies būvlaukumā no ceļa un ar to saistītās uzlādes un degvielas uzpildes infrastruktūras būvniecības (izņemot dabā sastopamus materiālus, kas definēti kategorija 17 05 04 Eiropas atkritumu sarakstā, kas izveidots ar Komisijas 2000. gada 3. maija  Lēmumu 2000/532 / EK) sagatavošanu atkārtotai izmantošanai, pārstrādei un citiem materiālu atgūšanas veidiem, tostarp, izmantojot atkritumus citu materiālu aizstāšanai, saskaņā ar atkritumu hierarhiju un ES būvniecības un nojaukšanas atkritumu apsaimniekošanas protokolu;
30.6.
Atkritumu rašanās būvniecības laikā tiek ierobežota saskaņā ar ES būvniecības un nojaukšanas atkritumu apsaimniekošanas protokolu un tiks veicināta atkārtota materiālu izmantošana un augstas kvalitātes pārstrāde, piemērojot materiālu atlasi, izmantojot labākās pieejamās būvgružiem paredzētās šķirošanas sistēmas;
30.7.
Jau projektēšanas stadijā tiek ņemti vērā ar klimata pārmaiņām saistītie riski un tiks noteikti arī ar būvniecību, uzturēšanu un ekspluatāciju saistītie riski.
31.
Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka būvprojektēšanas un būvdarbu iepirkumos izpildītājs ievēro šo noteikumu 30.5., 30.6. un 30.7. apakšpunktā noteiktās prasības.
32.
Dokuments, kas apliecina projektā paredzētā kvantitatīvā rādītāja sasniegšanu, ir finansējuma saņēmēja apliecinājums par jaunas izbūvētas un pārbūvētas veloceļu infrastruktūras nodošanu ekspluatācijā, tai skaitā par atjaunoto, pilnveidoto un pielāgoto infrastruktūru.
33.
Finansējuma saņēmējs:
33.1.
pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas iesniedz Aģentūrā, ievērojot 14.punkta nosacījumus, plānoto avansa un maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku un iepirkumu plānu. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā aktualizē iepirkuma plānu, lai Iepirkumu uzraudzības birojs un Aģentūra varētu plānot resursus iepirkumu pirmspārbaudēm un pārbaudēm;
33.2.
nodrošina projekta mērķu sasniegšanu, datu ticamību un izsekojamību, kā arī neiestājas korupcijas, krāpšanas un interešu konflikta risks īstenojot projektu;
33.3.
nodrošina, ka projektā plānotie darbi netiek finansēti vai līdzfinansēti, kā arī nav plānots tos finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;
33.4.
atbilstoši kompetencei ievada divas reizes gadā Vadības informācijas sistēmā informāciju AF plāna īstenošanas progresa pusgada ziņojuma (saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 12.februāra regulas Nr. 2021/241 ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu 27. pantu) sagatavošanai. Finansējuma saņēmējs informācijā norāda projekta progresa kopsavilkumu, tai skaitā, informāciju par iepirkumu statusu, lai nodrošinātu šo noteikumu 5.punktā minētā uzraudzības rādītāja sasniegšanu.
33.5.
atbilstoši kompetencei ievada divas reizes gadā Vadības informācijas sistēmā maksājuma pieprasījuma (saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 12.februāra regulas Nr. 2021/241 ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu 22. pantu) sagatavošanai;
33.6.
nodrošina piekļuvi ar projekta īstenošanu saistītajai informācijai un spēj to uzrādīt AF plāna īstenošanā un uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, kā arī Latvijas Republikas un Eiropas Komisijas finansēšanas nolīgumā par Atveseļošanas un noturības mehānismu minētajām iestādēm;
33.7.
nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām;
33.8.
vienošanās par projekta īstenošanu noteiktā kārtībā atmaksā AF plāna īstenošanas ietvaros piešķirto finansējumu, ja tas nav izlietots atbilstoši vienošanās noteiktajiem nosacījumiem un termiņiem;
33.9.
ja projekta izmaksas ir pieaugušas, sedz projekta sadārdzinājumu no saviem līdzekļiem;
33.10.
nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā nekustamie īpašumi, kuri nepieciešami projekta īstenošanai, ir finansējuma saņēmēja īpašumā vai arī būvniecība tiek veikta uz lietošanas, valdījuma vai uz zemesgrāmatā ierakstītas lietu tiesības pamata, saskaņojot būvniecības ieceri ar projekta īstenošanai nepieciešamo nekustamo īpašumu īpašniekiem atbilstoši normatīvo aktu nosacījumiem;
33.11.
īsteno projektu saskaņā ar vienošanos, bet ne ilgāk kā līdz 2026.gada 31.maijam;
33.12.
noslēguma maksājuma dokumentāciju iesniedz Aģentūrā saskaņā ar vienošanos, bet ne vēlāk kā līdz 2026.gada 30.jūnijam;
33.13.
nodrošina, ka projekta dokumentācija ir pieejama piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas;
33.14.
uzkrāj datus Vadības informācijas sistēmā par projekta ietvaros sasniegto kvantitatīvā rādītāja vērtību;
33.15.
uzkrāj datus Vadības informācijas sistēmā par uzraudzības rādītāja sasniegto vērtību.
34.
Aģentūra investīcijas ietvaros:
34.1.
pēc ministrijas pieprasījuma pārbauda finansējuma saņēmēju atbilstību šo noteikumu 20.punktā minētajiem izslēgšanas kritērijiem;
34.2.
slēdz vienošanās par investīciju projektu īstenošanu ar finansējuma saņēmējiem. Vienošanās iekļauj:
34.2.1.
projekta īstenošanai maksimāli pieejamo AF finansējumu;
34.2.2.
projekta īstenošanas termiņu;
34.2.3.
projektā sasniedzamo kvantitatīvo rādītāju un uzraudzības rādītāju;
34.2.4.
finansējuma saņēmēja pienākumus, ievērot šo noteikumu nodaļā “IV. Projektu īstenošanas nosacījumi” noteiktos projekta īstenošanas nosacījumus;
34.2.5.
finansējuma saņēmēja tiesības, saņemt avansa maksājumus, starpposma maksājumus un noslēguma maksājumu, ievērojot šo noteikumu nodaļā “VI. Finansējuma plānošana” noteiktos nosacījumus;
34.2.6.
Aģentūras tiesības veikt pārbaudes;
34.3.
izlases veidā pārbauda, vai nav konstatējamas pazīmes, kas liecina par pieļautu interešu konflikta, korupcijas, krāpšanas vai dubultā finansējuma situāciju;
34.4.
veic pārbaudes projektu īstenošanas vietās;
34.5.
veic projektu ieviešanas progresa un sasniegto rādītāju pārbaudes, tai skaitā datu ticamības pārbaudes;
34.6.
veic maksājuma pieprasījumu dokumentācijas pārbaudes un maksājumus;
34.7.
plāno projektiem nepieciešamo valsts budžeta finansējumu, pamatojoties uz finansējuma saņēmēju sniegto informāciju;
34.8.
veic projektu noslēguma dokumentācijas pārbaudi un noslēguma maksājumu līdz 2026.gada 31.augustam;
34.9.
ievada informāciju Vadības informācijas sistēmā, kas nepieciešama, lai uzraudzītu projektu ieviešanas progresu un nodrošinātu datu pieejamību un to apstrādi atbilstoši kārtībā par AF īstenošanu un uzraudzību noteiktajam;
34.10.
ja finansējuma saņēmēja PVN izmaksas sedzamas no aizņēmuma Valsts kasē, pēc maksājumu pieprasījumu saņemšanas pārbauda (ja attiecināms), vai tam pievienots apliecinājums, ka finansējuma saņēmējs nav atguvis PVN no valsts budžeta priekšnodokļa veidā.
35.
Aģentūrai ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtās vienošanās ar finansējuma saņēmēju  jebkurā no šādiem gadījumiem:
35.1.
finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos, tostarp netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt rādītāju sasniegšanu;
35.2.
finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis nepatiesu informāciju;
35.3.
citos gadījumos, ko paredz vienošanās.
V.Finansējuma plānošana
36.
Aģentūra, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, izmaksā finansējuma saņēmējam avansu līdz 30% apmērā no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ievērojot šādus nosacījumus:
36.1.
iesniedzot avansa pieprasījumu, finansējuma saņēmējam ir jāapliecina, ka projektā plānotajā termiņā, bet ne vēlāk kā līdz 2024.gada 31.decembrim, tiks sasniegts šo noteikumu 5.punktā noteiktais uzraudzības rādītājs (ja attiecināms) un vienošanās par investīciju projekta īstenošanu paredzētajā termiņā tiks sasniegts projekta mērķis;
36.2.
finansējuma saņēmējs var saņemt vairākus avansus. Viena avansa apmērs nepārsniedz 30 procentus no kopējā projekta finansējuma, un tas ir jāapgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros. Nākamo avansa pieprasījumu var iesniegt Aģentūrā pēc tam, kad iepriekšējais avanss ir apgūts pilnā apmērā;
36.3.
avansu pieprasījumu iesniegšanas kārtību, tai skaitā, biežumu, kā arī izmaksāšanas kārtību atrunā vienošanās par investīciju projekta īstenošanu ar finansējuma saņēmēju.
37.
Aģentūra, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja starpposma maksājuma pieprasījumu, veic finansējuma saņēmējam maksājumu par faktiski veiktajiem izdevumiem projekta attiecināmajās izmaksās, ievērojot šādus nosacījumus:
37.1.
gadījumā, ja finansējuma saņēmējam ir izmaksāts avanss, starpposma maksājuma pieprasījumu var iesniegt, ja avanss ir apgūts pilnā apmērā;
37.2.
finansējuma saņēmējs starpposma maksājuma pieprasījumam pievieno 24.8.apakšpunktā minētos dokumentus (ja attiecināms);
37.3.
avansa un starpposma maksājumu summa nepārsniedz 90 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
37.4.
ja līdz 2024.gada 31.decembrim nav sasniegts šo noteikumu 5.punktā noteiktais uzraudzības rādītājs, Aģentūra izvērtē nepieciešamību pieprasīt atmaksāt līdz šim saņemtos maksājumus;
37.5.
starpposma maksājumu pieprasījumu iesniegšanas kārtību, tai skaitā, biežumu, kā arī izmaksāšanas kārtību atrunā vienošanās par investīciju projekta īstenošanu ar finansējuma saņēmēju.
38.
Aģentūra, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja noslēguma maksājuma pieprasījumu, izmaksā finansējuma saņēmējam finansējumu par faktiski veiktajām projekta attiecināmajām izmaksām, ja ir sasniegts projekta mērķis. Finansējuma saņēmējs noslēguma maksājuma pieprasījuma dokumentācijai pievieno apliecinājumu par jaunas izbūvētas un pārbūvētas veloceļu infrastruktūras nodošanu ekspluatācijā un iekšējā auditora vai neatkarīga revidenta atzinumu par projekta izmaksu atbilstību šo noteikumu 24.punktā noteiktajām attiecināmajām izmaksām un mērķa sasniegšanu.
39.
Investīcijas ietvaros atbalsts tiek sniegts publiskās lietošanas infrastruktūrai, kas nav uzskatāms par komercdarbības atbalsta piešķiršanu.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds