Likumprojekts (grozījumi)

PAZIŅOJUMS:
Informējam, ka š.g. 31.oktobra Valsts sekretāru sanāksme tiek atcelta. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 7.novembrī.
23-TA-1533
Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā
Izdarīt (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2007, 15. nr.; 2008, 24. nr.; 2009, 15. nr.; Latvijas Vēstnesis, 2009, 193. nr.; 2010, 206. nr.; 2012, 151. nr.; 2013, 106. nr., 241. nr.; 2016, 52. nr.; 2017, 231. nr.; 2020, 250 nr.) šādus grozījumus:
1.
1. pantā:
izteikt 2.1 un 2.2 punktu šādā redakcijā:
"21) komerciālais maršruts – reģionālās nozīmes autobusu maršruts, kurā, pamatojoties uz izsniegto maršruta atļauju, tiek nodrošināti sabiedriskā transporta pakalpojumi maršruta atļaujā norādītajā intensitātē un kvalitātē, un kurā pakalpojuma cenu (pakalpojuma tarifu) nosaka pārvadātājs;"
"22) dotētais maršruts – reģionālās nozīmes maršruts vai pilsētas nozīmes maršruts, kurā, pamatojoties uz starp pasūtītāju un pārvadātāju noslēgtā sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumu pamata tiek nodrošināti valsts vai pašvaldības garantēti noteiktas kvalitātes un apjoma sabiedriskā transporta pakalpojumi;"
izteikt 10.punktu šādā redakcijā:
“10) sabiedriskā transporta pakalpojumi — iedzīvotājiem pieejami un pasūtītāja organizēti, vai ar Autotransporta direkcijas izsniegto maršruta atļauju saskaņoti, vai uz komerciāliem pamatiem pa dzelzceļu veikti, regulārie pasažieru pārvadājumi ar sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, kurus pasažieri var izmantot normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un apjomā;”"
papildināt pantu ar 16. un 17. punktu šādā redakcijā:
“16) vienotās sabiedriskā transporta biļešu sistēmas lietotājs - pārvadātājs, autoosta vai biļešu tirdzniecības pakalpojuma sniedzējs, kurš normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir saņēmis piekļuvi vienotajai sabiedriskā transporta biļešu sistēmai biļešu tirdzniecības veikšanai;"
"17) vienotās biļetes - biļetes, kas apliecina tiesības izmantot sabiedrisko transportlīdzekli vairākos pārvadājumu veidos (reģionālas un pilsētas nozīmes maršrutu tīklā esošajos transporta veidos – autobusā, vilcienā, tramvajā vai trolejbusā) un maršrutos."
2.
5. pantā:
izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā:
"5. pants Sabiedriskā transporta padomes, Satiksmes ministrijas, Autotransporta direkcijas, plānošanas reģionu un valstspilsētu pašvaldību kompetence sabiedriskā transporta nozarē"
papildināt pirmās daļas 1.punktu pēc vārda "tīklu" ar vārdiem "ņemot vērā pieejamā valsts budžeta finansējuma apjomu";
izslēgt pirmās daļas 6.punktu;
izteikt pirmās daļas 7.punktu šādā redakcijā:
"7) sagatavot un iesniegt Satiksmes ministrijai priekšlikumus par valsts budžeta pieprasījumu sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanai, ņemot vērā pieejamo valsts budžeta finansējuma apjomu, kā arī finansējuma sadalījumu starp pārvadājumu veidiem";
papildināt ar 11 daļu šādā redakcijā:
"(11) Satiksmes ministrijas kompetence ir veikt sabiedriskajam transportam no valsts budžeta piešķirto finanšu līdzekļu sadali un piešķiršanu.";
izslēgt trešās daļas 4. punktā vārdus "un piešķiršanu";
papildināt trešo daļu ar 4.1 punktu šādā redakcijā:
"41) sagatavot Sabiedriskā transporta padomei priekšlikumus sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma apjoma un maršrutu tīkla salāgošanai ar sabiedriskajam transportam no valsts budžeta piešķirto finanšu līdzekļu apmēru;";
papildināt trešo daļu ar 9. punktu šādā redakcijā:
"9) organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijās iekšzemes dzelzceļa pārvadājumos Rail Baltica dzelzceļa līnijas ietvaros.".
3.
6. pantā:
izteikt sestās daļas 4.punktu šādā redakcijā:
"4) minimālo valsts garantēto sabiedriskā transporta pakalpojumu apjomu (atbilstoši iedzīvotāju pieprasījumam starp apdzīvotām vietām) reģionālās nozīmes maršrutu tīkla valsts pasūtītajā daļā, kurā sabiedriskā transporta pakalpojumi tiek sniegti ar autobusiem (dotētos maršrutos un komerciālos maršrutos, ja papildus autobusu savienojumiem netiek nodrošinātā vilcienu satiksme, kas apmierina iedzīvotāju nepieciešamību pārvietoties), darbdienās:
a) galvaspilsētu ar citu valstspilsētu ar intensitāti vismaz 10 reisi (savienojumi) dienā, ja vidējais gadā pārvadāto pasažieru skaits reisā nav mazāks par 10;
b) galvaspilsētas savienojums ar Pierīgu (Jūrmalas valstspilsēta, Mārupes novads, Jelgavas novads, Jelgavas valstspilsēta, Olaines novads, Ķekavas novads, Ogres novads, Ogres valstspilsēta, Salaspils novads, Ropažu novads, Siguldas novads, Ādažu novads, Saulkrastu novads), vismaz 20 reisi (savienojumi) dienā, ja vidējais gadā pārvadāto pasažieru skaits reisā nav mazāks par septiņi;
c) galvaspilsētas savienojumus ar novada pilsētām un pagastiem, kur iedzīvotāju skaits pārsniedz 5000, ar intensitāti vismaz 10 reisi dienā, ja vidējais gadā pārvadāto pasažieru skaits reisā nav mazāks par 10;
d) valstspilsētu (izņemot galvaspilsētu) ar novada pilsētām, kur iedzīvotāju skaits pārsniedz 5000, ar intensitāti vismaz astoņi reisi dienā, ja vidējais gadā pārvadāto pasažieru skaits reisā nav mazāks par 10;
e) novada pilsētu, kur iedzīvotāju skaits pārsniedz 5000, savienojumus ar citu novada pilsētu, kur iedzīvotāju skaits pārsniedz 5000, ar intensitāti vismaz 8 reisi dienā, ja vidējais gadā pārvadāto pasažieru skaits reisā nav mazāks par astoņi;
f) novada pilsētu, kur iedzīvotāju skaits pārsniedz 5000, savienojumus ar novada pilsētām un pagastiem, kur iedzīvotāju skaits pārsniedz 3000, ar intensitāti vismaz 8 reisi diena, ja vidējais gadā pārvadāto pasažieru skaits reisā nav mazāks par astoņi;
g) novada pilsētu, kur iedzīvotāju skaits pārsniedz 5000, pilsētas centra savienojumus ar citām pilsētas daļām ar intensitāti vismaz 8 reisi dienā, ja vidējais gadā pārvadāto pasažieru skaits reisā nav mazāks par seši;
h) novada pilsētu, kur iedzīvotāju skaits pārsniedz 5000, savienojumus ar novada pilsētām un pagastiem, kur iedzīvotāju skaits ir mazāks par 3000, ar intensitāti vismaz seši reisi dienā, ja vidējais gadā pārvadāto pasažieru skaits reisā nav mazāks par seši;
i) tuvējo novadu savstarpējos savienojumus ar intensitāti vismaz četri reisi dienā, ja vidējais gadā pārvadāto pasažieru skaits reisā nav mazāks par astoņiem pasažieriem; 
j) novada pagastu savienojumus ar novada centru vai tuvāko novada pilsētu ar intensitāti vismaz četri reisi dienā, ja vidējais gadā pārvadāto pasažieru skaits reisā nav mazāks par pieciem pasažieriem; 
k) reisos, kur vidējais gadā pārvadāto pasažieru skaits ir vienāds vai mazāks par četriem, vai to pārvadāšana ir neregulāra, izpilde var tikt noteikta pēc pieprasījuma, izmantojot M3, M2 vai M1 kategorijas transportlīdzekļus;
l) katrā reisā, kur faktiskais gadā pārvadāto pasažieru skaits ir vienāds vai mazāks par septiņiem, izpilde var tikt noteikta ar M1 kategorijas transportlīdzekli; 
m) ja pieprasījums pārsniedz piedāvājumu, pakalpojumu apjoms var tikt palielināts virs minimālā apjoma.
papildināt sesto daļu ar 4.1, 5. un 5.1 punktu šādā redakcijā:
"41) šā panta sestās daļas 4. punkta apakšpunktos noteikto reisu skaitu nodrošina sākot ar 2026. gada 1. janvāri, ņemot vērā iedzīvotāju pieprasījumu un ekonomiskos rādītājus, kurus izskata kopsakarā ar pārvadāto pasažieru skaitu un nevērtējot reisus, kuri nodrošina autobusu nogādāšanu uz maršruta sākuma punktu vai nogādāšanu transportlīdzekļu bāzē (tehniskie reisi), kā arī maršruta pirmos un pēdējos reisus;
5) minimālo valsts garantēto sabiedriskā transporta pakalpojumu apjomu reģionālās nozīmes maršrutu tīkla valsts pasūtītajā daļā, kurā sabiedriskā transporta pakalpojumi tiek sniegti ar vilcieniem (atbilstoši apstiprinātājiem maršrutiem), darbdienās un brīvdienās:
a) līdzšinējā (2024. gada) apjomā;
b) ja pieprasījums pārsniedz piedāvājumu, pakalpojumu apjoms ir palielināms virs minimālā apjoma;
51) Ierobežota piešķirtā valsts budžeta finansējuma ietvaros šā panta sestās daļas 5. punktā var tikt īstenoti šādi principi:
b) atlikt pakalpojumu apjoma palielināšanu;
c) samazināt apstāšanos pieturās ar nelielu pasažieru apgrozījumu, ar mērķi veicināt pakalpojumu rentabilitāti, uzlabojot konkurētspēju ar privāto autotransportu, un atbilstību reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu funkcijai;
d) samazināt pakalpojumu apjomu, kas pārsniedz noteikto minimālo pakalpojumu apjomu, ja tā rezultātā nav paredzama vilcienu ietilpības pārsniegšana;
e) samazināt pakalpojumu apjomu Rīgas pilsētas savienojumos ar citām pilsētas daļām, starptautisko lidostu un citām valstspilsētām 50 km rādiusā ap Rīgu, periodos ar zemu pasažieru plūsmu līdz vienam reisam stundā katrā virzienā;
f) samazināt pakalpojumu apjomu Rīgas pilsētas savienojumos ar novada pilsētām 90 km rādiusā ap Rīgu periodos ar izteikti zemu pasažieru plūsmu līdz vienam reisam divās stundās katrā virzienā, vienlaikus ņemot vērā iespējamo ritošā sastāva apgrozības neefektivitāti (dīkstāvi), kas varētu rasties tā rezultātā;
g) pārskatīt reisus, kuri ir ieviesti iepriekšējos trīs gados un kuros vidējais pasažieru skaits vismaz 6 mēnešu periodā nav lielāks par 50, un kuru atcelšana vai saīsināšana nerada jaunus tehniskos reisus.".
izteikt 6.2 daļas 2.punktu šādā redakcijā:
"2) šā panta sestās daļas 4. punktā un 6.1 daļā minētajos savienojumu maršrutos visus reisus izpildīt pēc pieprasījuma ar M1; M2; M3 kategorijas transportlīdzekli.".
4.
Papildināt 8.1 panta piekto daļu ar 5. punktu šādā redakcijā:
“5) pārvadātājs nenodrošina pasažieru, kuriem ir tiesības izmantot normatīvajos aktos noteiktos braukšanas maksas atvieglojumus, uzskaiti braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju informācijas sistēmā.".
5.
12.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
“(1) Ja sabiedriskā transporta pakalpojumiem vai pakalpojumos izmantojamajam inventāram vai aprīkojumam valsts vai pašvaldība papildus sabiedriskā transporta pakalpojuma pasūtījuma līgumos vai maršruta atļaujā noteiktajam nosaka prasības, kuru ieviešana tam rada papildu izdevumus, pārvadātājam ir tiesības prasīt no valsts vai pašvaldības šo izdevumu kompensēšanu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā."
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
“(3) Kārtību, kādā nosaka, aprēķina un pārvadātājam no valsts budžeta kompensē šā panta pirmajā daļā minētos izdevumus un kārtību, kādā aprēķina un pārvadātājam no valsts budžeta kompensē šā panta ceturtajā daļā minētos izdevumus, kā arī kontrolē no valsts budžeta izmaksāto līdzekļu izmantošanas tiesiskumu un pareizību, nosaka Ministru kabinets.”
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
“(4) Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem komerciālajos maršrutos ar autobusiem vai pa  dzelzceļu ir tiesības prasīt valstij kompensēt izdevumus par pārvadātajiem pasažieriem, kas nepārsniedz reģionālā sabiedriskā transporta tarifa apmēru, kuriem ir tiesības izmantot valsts noteiktos braukšanas maksas atvieglojumus. Braukšanas maksas daļu, kas pārsniedz reģionālo tarifu, sedz braukšanas maksas atvieglojuma saņēmējs."
6.
13.pantā:
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
“(2) Sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīklā, maršrutā vai reisā sniedz uz sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma pamata, maršruta atļaujas pamata pārvadājumos uz komerciāliem principiem ar autobusiem vai uz dzelzceļa pārvadājumiem.”
 
7.
14.1 pantā:
papildināt otro daļu aiz vārdiem "Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde" ar vārdiem "izmantojot datu izplatīšanas un pārvaldības platformu".
papildināt 2.1 daļu aiz vārdiem "personu apliecinošiem dokumentiem" ar vārdiem "izmantojot datu izplatīšanas un pārvaldības platformu".
 izteikt 2.2 daļu šādā redakcijā:
“(22) Pasažieru kategorijas, kuru braukšanas maksas atvieglojumi tiek kompensēti no valsts budžeta, piešķirtos braukšanas maksas atvieglojumus izmanto, sabiedriskajā transportlīdzeklī elektroniski identificējoties ar personas apliecību, kas papildināta ar speciālu funkcionalitāti (lietotni). Pilsētas nozīmes maršrutos to personu identifikācijai, kuru braukšanas maksas atvieglojumi tiek kompensēti no valsts budžeta, var tikt izmantoti arī valstspilsētas pašvaldības noteiktie elektroniskās identifikācijas līdzekļi, ievērojot atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas atvieglojumu pārvaldības procesus.”
papildināt ar 2.3 daļu šādā redakcijā:
“(2.3) Šā panta 2.2 daļā noteiktais pienākums par piešķirto braukšanas maksas atvieglojumus izmantošanu, sabiedriskajā transportlīdzeklī elektroniski identificējoties ar personas apliecību, netiek attiecināts uz no valsts budžeta kompensējamo braucienu kategoriju – pirmsskolas vecuma bērni (bērni, kas saskaņā ar Vispārējās izglītības likumu nav uzsākuši pamatizglītības apguvi).”
aizstāt 3.1 daļā vārdus "pārvadātājam un biļešu tirgotājam" ar vārdiem "vienotajai sabiedriskā transporta biļešu sistēmai un vienotās sabiedriskā transporta biļešu sistēmas lietotājam".
8.
Papildināt 15. pantu ar 9.punktu šādā redakcijā:
“9) līgumsodus par sabiedriskā transporta pakalpojumu līguma noteikumu neizpildi vai nepienācīgu izpildi. Sabiedriskā transporta pakalpojumu līgumos iekļaujamos līgumsodus un to apmērus nosaka Ministru kabinets.”
9.
Papilināt 17.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
“(3) Pasūtītājam viena gada laikā ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma, kas noslēgts starp pasūtītāju un pārvadātāju, ja ar kompetentās institūcijas konkurences jomā lēmumu, kas stājies spēkā, nav apstrīdams un pārsūdzams. Pārvadātājs ir atzīts par vainīgu konkurences tiesību pārkāpumā, kas izpaužas kā horizontālā karteļa vienošanās, izņemot gadījumus, kad attiecīgā institūcija, konstatējot konkurences tiesību pārkāpumu, par sadarbību iecietības programmas ietvaros Pārvadātāju ir atbrīvojusi no naudas soda vai naudas sodu samazinājusi, vai ir izsniegusi atzinumu par to, ka Pārvadātāja veiktie pasākumi ir pietiekami uzticamības atjaunošanai un tādu pašu un līdzīgu gadījumu novēršanai nākotnē;”
10.
19.pantā:
Izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
“(1) Autotransporta direkcija izveido un uztur vienotu sabiedriskā transporta biļešu sistēmu biļešu tirdzniecības dotētajos maršrutos  nodrošināšanai tiešsaistē visās sabiedriskā transporta biļešu tirdzniecības vietās. Vienotajā sabiedriskā transporta biļešu sistēmā organizē un nodrošina pasažieriem sabiedriskā transporta biļešu iegādes iespējas transportlīdzekļos un biļešu tirdzniecības vietās, kā arī pārvadātājiem un biļešu tirdzniecības pakalpojumu sniedzējiem informāciju par biļešu tirdzniecībā pieejamo un pārdoto biļešu veidu, skaitu, braukšanas maksu un citiem nosacījumiem, kas noteikti saskaņā ar normatīvajiem aktiem, sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumiem un šā likuma 17. pantā minētajiem līgumiem.”
Izteikt otro daļu šādā redakcijā:
“(2) Piekļuvi un tiesības izmantot vienoto sabiedriskā transporta biļešu sistēmu biļešu tirdzniecības veikšanai piešķir Autotransporta direkcija.”
Piekļuve vienotajai sabiedriskā transporta biļešu sistēmai tiek piešķirta:
1) pārvadātājiem, kuriem ir piešķirtas tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes maršrutu tīkla dotētajos maršrutos (reisos) un uz komerciāliem principiem, biļešu tirdzniecībai uz attiecīgā pārvadātāja apkalpotajiem maršrutiem (reisiem) un vienoto biļešu tirdzniecībai;
2) reģistrētām autoostām, kuras saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodrošina biļešu tirdzniecību, biļešu tirdzniecību uz autobusu reisiem, kurus apkalpo attiecīgā autoosta, un vienoto biļešu tirdzniecībai;
3) biļešu tirdzniecības pakalpojuma sniedzējam, kurš balstoties uz komerciāliem principiem nodrošina biļešu tirdzniecības pakalpojumus, biļešu tirdzniecībai uz visiem autobusu un vilcienu reisiem, un vienoto biļešu tirdzniecībai."
Papildināt ar 2.daļu šādā redakcijā:
"(2.1) Personām, kuras ir minētas šā panta otrās daļas 1. un 2. punktā, piekļuve vienotajai sabiedriskā transporta biļešu sistēmai tiek piešķirta automātiski. Personām, kuras ir minētas šā panta trešās daļas 1. un 2. punktā, ir tiesības saņemt piekļuvi vienotai sabiedriskā transporta biļešu sistēmai kā biļešu tirdzniecības pakalpojuma sniedzējam, izpildot šā panta sestās daļas nosacījumus un pilnībā nodalot saimnieciskās darbības izmaksas un ieņēmumus."
Izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Autotransporta direkcija piešķir piekļuvi vienotajai sabiedriskā transporta biļešu sistēmai biļešu tirdzniecības pakalpojuma sniedzējam, ja tas atbilst šādām prasībām:
1) tas ir reģistrēts kādā Eiropas Savienības dalībvalstī atbilstoši komersanta reģistrācijas valsts normatīvo aktu prasībām;
2) tam nav nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu parādu, kuru kopsumma pārsniedz likumā "Par nodokļiem un nodevām" noteikto nodokļu (nodevu) parāda kopsummu, no kuras sākot nodokļu administrācija nodrošina publisku informācijas pieejamību;
3) tas ir izpildījis visas Patērētāju tiesību aizsardzības centram rakstveidā iesniegtās apņemšanās novērst konstatētos pārkāpumus un visus tam Patērētāju tiesību aizsardzības centra piemērotos lēmumus;
4) tas ir noslēdzis šā panta devītajā daļā minēto līgumu un nodrošina biļešu tirdzniecību visiem autobusu un vilcienu reisiem, tostarp vienoto biļešu tirdzniecību;
5) tam nav piemērotas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas."
Izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Autotransporta direkcija piekļuvi vienotajai sabiedriskā transporta biļešu sistēmai biļešu tirdzniecības pakalpojuma sniedzējam anulē, ja:
1) ir saņemts biļešu tirdzniecības pakalpojuma sniedzēja iesniegums par piekļuves anulēšanu;
2) ir konstatēts, ka biļešu tirdzniecības pakalpojuma sniedzējs neveic norēķinus ar pārvadātāju par pārdotajām biļetēm;
3) ir konstatēts, ka biļešu tirdzniecības pakalpojuma sniedzējs nenodrošina biļešu tirdzniecību visiem autobusu un vilcienu reisiem, tostarp vienoto biļešu tirdzniecību;
4) biļešu tirdzniecības pakalpojuma sniedzēja darbībā ir konstatēti būtiski sabiedriskā transporta nozari un komercdarbību reglamentējošu normatīvo aktu pārkāpumi;
5) biļešu tirdzniecības pakalpojuma sniedzējs, izmantojot vienoto sabiedriskā transporta biļešu sistēmu, pārkāpis vienotās sabiedriskā transporta biļešu sistēmas lietošanas noteikumus;
6) ir konstatēts, ka tam ir piemērotas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas.
Izteikt piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Autotransporta direkcija šā panta otrās daļas 1. un 2. punktā minētajām personām piešķirto piekļuvi vienotajai sabiedriskā transporta biļešu sistēmai anulē, ja:
1) tiek izbeigts ar pārvadātāju noslēgtais līgums, ar kuru tika piešķirtas tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes maršrutu tīkla dotētajos maršrutos (reisos);
2) autoostai tiek anulēta vai apturēta reģistrācija, vai, ja saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto regulējumu, autoostas obligāti sniedzamo pakalpojumu klāstā netiek iekļauta biļešu tirdzniecība;
3) vienotās sabiedriskā transporta biļešu sistēmas lietotājs, izmantojot vienoto sabiedriskā transporta biļešu sistēmu, pārkāpis vienotās sabiedriskā transporta biļešu sistēmas lietošanas noteikumus."
Izteikt devīto daļu šādā redakcijā:
"(9) Autotransporta direkcija nodrošina, ka vienotajā sabiedriskā transporta biļešu sistēmā biļešu tirdzniecības pakalpojuma sniedzēja, kuram tiek piešķirta šā panta trešās daļas 3.punktā minētā piekļuve vienotajai sabiedriskā transporta biļešu sistēmai, pārdodamajām biļetēm tiek noteikta cena, kas ir par 10 procentiem zemāka nekā tām biļetēm noteiktā cena, kuras pārdod pārvadātājs un autoosta, kuriem piekļuve vienotajai sabiedriskā transporta biļešu sistēmai tiek piešķirta automātiski.  Papildus Autotransporta direkcijas noteiktajai biļetes cenai biļešu tirdzniecības pakalpojuma sniedzējs, kuram tiek piešķirta šā panta trešajā daļā minētā piekļuve vienotajai sabiedriskā transporta biļešu sistēmai, ir tiesīgs piemērot biļešu tirdzniecības pakalpojuma maksu, nodrošinot, ka kopējā biļetes galīgā cena ir zemāka par tām biļetēm noteikto cenu, kuras pārdod pārvadātājs un autoosta, kuriem piekļuve vienotajai sabiedriskā transporta biļešu sistēmai tiek piešķirta šā panta otrajā daļā noteiktajā kartībā."
Papildināt ar desmito daļu šādā redakcijā:
"(10) Biļešu tirdzniecības pakalpojuma sniedzējs, kuram tiek piešķirta šā panta trešās daļas 3.punktā minētā piekļuve vienotajai sabiedriskā transporta biļešu sistēmai, piekļuvi dzelzceļa apkalpes vietai biļešu tirdzniecības nodrošināšanai saņem atbilstoši dzelzceļa jomu reglamentējošu normatīvo aktu prasībām."
11.
Aizstāt pārejas noteikumu 31. punktā vārdus un skaitļus “no 2024. gada 1. jūlija” ar vārdiem un skaitļiem “no 2026. gada 1. jūlija.”
12.
Papildināt pārejas noteikumu 32. punktu ar otro teikumu šādā redakcijā:
“Šā likuma 14.1 panta 2.2 daļu piemēro ne vēlāk kā no 2026. gada 1. janvāra.
13.
Papildināt pārejas noteikumus ar 35., 36. un 37. punktu šādā redakcijā:
“35. Šā likuma 17. panta trešo daļu piemēro līgumiem, kas noslēgti starp pasūtītāju un pārvadātāju pēc šīs normas spēkā stāšanās, ja kompetentās institūcijas konkurences jomā lēmums, ar kuru pārvadātājs ir atzīts par vainīgu konkurences tiesību pārkāpumā, kas izpaužas kā horizontālā karteļa vienošanās, ir stājies spēkā pēc šīs normas spēkā stāšanās un, ja kopš attiecīgā lēmuma spēkā stāšanās brīža, nav pagājis vairāk kā viens gads.”
“36. Šā likuma 14.1.panta otrajā daļā norādīto informāciju, tostarp personas datus, kas apliecina personas tiesības izmantot braukšanas maksas atvieglojumus, iekļaušana informācijas sistēmā no Fizisko personu reģistra, izmantojot Datu izplatīšanas un pārvaldības platformu, tiks nodrošināta no brīža, kad ir izveidots attiecīgs tehniskais risinājums, bet ne vēlāk kā no 2026. gada 1. janvāra."
"37. Šā likuma 15. panta 9. apakšpunktu var piemērot sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumiem, kas noslēgti starp pasūtītāju un pārvadātāju pēc šīs normas spēkā stāšanās.".
Likums stājas spēkā vispārējā kārtībā.
Ministrs V. Uzvārds