MK sēdes protokollēmuma projekts

22-TA-2828
Noteikumu projekts "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.7. pasākuma "Indukcijas gada ieviešana pedagogu sagatavošanas studiju programmās" īstenošanas noteikumi"
1.
Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
2.
Valsts kancelejai sagatavot noteikumu projektu parakstīšanai.
3.
Lai nodrošinātu sistēmiskus un savstarpēji papildinošus skolotāju sākotnējās sagatavošanas studiju programmu kvalitātes uzraudzības, kvalitātes nodrošināšanas pasākumus un monitoringu, nosakot papildu kvalitātes prasības:
3.1.
Izglītības un zinātnes ministrijai ne vēlāk kā līdz 2023.gada 31.augustam nodrošināt, ka ar Latvijas Universitāti noslēgtajā līgumā par speciālistu sagatavošanu un zinātniskās darbības attīstības nodrošināšanu par valsts budžeta līdzekļiem, ir iekļauti valsts budžeta finansējuma piešķiršanas nosacījumi Latvijas Universitātes īstenotajiem pasākumiem skolotāju sākotnējās sagatavošanas pilnveidē, tostarp paredzot arī šādu uzdevumu izpildi:
3.1.1.
ne vēlāk kā līdz 2023.gada 29.decembrim izstrādāt risinājumu vienotai prakses īstenošanas kvalitātes uzraudzībai, tostarp arī  prakšu vadītāju atlases un sagatavošanas kārtību (turpmāk – prakses kvalitātes nodrošināšanas pasākumi);
3.1.2.
ne vēlāk kā līdz 2024.gada 28.jūnijam izstrādāt skolotāja profesionālo kompetenču attīstības monitoringa rīku ieviešanai visās skolotāju sākotnējās sagatavošanas  studiju programmās (turpmāk – profesionālo kompetenču attīstības monitorings);
3.1.3.
ne vēlāk kā līdz 2023.gada 29.decembrim izstrādāt skolotāja profesijas un tās prestiža stratēģiskās komunikācijas plānu (turpmāk – stratēģiskās komunikācijas plāns);
3.1.4.
ne vēlāk kā līdz 2024.gada 28.jūnijam izveidot Latvijas Universitātes sadarbības skolu tīklu ar mērķi nodrošināt ciešāku studiju un pētniecības sasaisti ar skolu vidi, lai veicinātu skolotāja kā pierādījumos balstītas profesijas nostiprināšanu, kā arī veicinātu inovācijas izglītībā;
3.2.
Izglītības un zinātnes ministrijai ne vēlāk kā līdz 2023.gada 31.augustam nodrošināt, ka ar augstskolām, kuras īsteno skolotāju sākotnējās sagatavošanas studiju programmas, noslēgtajos līgumos par speciālistu sagatavošanu un zinātniskās darbības attīstības nodrošināšanu par valsts budžeta līdzekļiem, ir iekļauti valsts budžeta finansējuma piešķiršanas nosacījumi augstskolu īstenotajiem pasākumiem skolotāju sākotnējās sagatavošanas pilnveidē, tostarp paredzot arī šādu uzdevumu izpildi:
3.2.1.
ieviest un īstenot prakses kvalitātes nodrošināšanas pasākumus, sākot ar 2024.gada 1.janvāri;
3.2.2.
ieviest un īstenot profesionālo kompetenču attīstības monitoringu, sākot ar 2024./2025. akadēmisko gadu;
3.2.3.
ieviest un īstenot stratēģiskās komunikācijas plānu, sākot ar 2024.gada 1.janvāri;
3.2.4.
Latvijas Universitātei nodrošināt prakses vadītāju sagatavošanu Latvijas Universitātes īstenoto studiju programmu prakšu īstenošanas pārraudzībai skolās ārpus Rīgas un Pierīgas reģiona, sākot ar 2024.gada 1.janvāri;
3.3.
Izglītības un zinātnes ministrijai izstrādāt un izglītības un zinātnes ministram līdz 2023.gada 30. septembrim iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2006.gada 10.oktobra noteikumos Nr.846 “Noteikumi par prasībām, kritērijiem un kārtību uzņemšanai studiju programmās”, paredzot vienotas uzņemšanas prasības visām pedagogu sākotnējās sagatavošanas  studiju programmām, tostarp iekļaujot domāšanas testu, un nodrošināt vienotu (centralizētu) uzņemšanu visās pedagogu sākotnējās sagatavošanas studiju programmās, sākot ar 2024./2025. akadēmisko gadu.