Noteikumu projekts

22-TA-2442
Noteikumi par izsaucēja atrašanās vietas datu apstrādi
Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 19.panta otrās daļas 12.punktu un 98.panta devīto daļu
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā:
1.1.
elektronisko sakaru komersants, kas nodrošina publiski pieejamus balss sakaru pakalpojumus (turpmāk – komersants), nosaka un nodod Iekšlietu ministrijas Informācijas centram (turpmāk – centrs) izsaucošās elektronisko sakaru pakalpojumu lietotāja galiekārtas (turpmāk – izsaucējs) atrašanās vietas datus;
1.2.
centrs nodrošina no komersantiem saņemto datu apstrādi par izsaucēja atrašanās vietu, šo datu uzturēšanu un tālāku nodošanu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, Valsts policijai, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam, gāzes avārijas dienestam, Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centram (turpmāk – operatīvie dienesti).
II.Atrašanās vietas datu apstrādei nepieciešamais datu apjoms un piekļuve datiem
2.
Atkarībā no elektronisko sakaru tīkla (publiskais fiksētais vai publiskais mobilais elektronisko sakaru tīkls) un pārraidāmās informācijas veida centra izveidotajā un uzturētajā atrašanās vietas informācijas datubāzē (turpmāk – datubāze) tiek uzturēti šādi dati:
2.1.
galalietotāja tālruņa numurs;
2.2.
pieslēguma punkta adrese un adreses punkta koordinātas atbilstoši Valsts adrešu reģistra informācijas sistēmas datiem;
2.3.
izsaucēja atrašanās vietas dati vai adrese un adreses punkta koordinātas atbilstoši Valsts adrešu reģistra informācijas sistēmas datiem;
2.4.
izsaucēja identifikācijas dati un, ja tiek izmantots galalietotāja identifikācijas modulis vai cits identifikācijas modulis, arī galalietotāja vai izsaucēja numurs.
3.
Centrs nodrošina komersantiem un operatīvajiem dienestiem pieeju datubāzei nepieciešamās informācijas nodošanai un saņemšanai 24 stundas diennaktī ar gada pieejamības varbūtību 0,997 (datubāze drīkst būt nepieejama divas stundas un 10 minūtes mēneša laikā).
4.
Komersants nodod centram izsaucēja atrašanās vietas datus elektroniskā veidā.
5.
Komersants nosaka izsaucēja atrašanās vietas datus, izmantojot vismaz mobilo sakaru torņa pārklājuma informāciju (šūnas identifikators (Cell ID) vai sektora identifikators (Sector ID)) vai citu elektronisko sakaru tīklā tehniski pieejamu izsaucēja atrašanās vietas noteikšanas metodi, kas ļauj iegūt precīzākus un uzticamākus izsaucēja atrašanās vietas datus, un nodod šos datus centram.
6.
Lai operatīvie dienesti savu pienākumu veikšanai varētu izmantot izsaucēja atrašanās vietas datus, centrs ar komersantiem un operatīvajiem dienestiem slēdz līgumus vai starpresoru vienošanās, nosakot datu formātu, izmantojamo datu pārraides tīklu, datu drošības nosacījumus un atbildīgās personas.
III.Atrašanās vietas datu apmaiņa, veicot izsaukumu publiskajā fiksētajā elektronisko sakaru tīklā
7.
Ja ir veikts izsaukums un noticis savienojums, komersants, kas nodrošina publiskā fiksētā elektronisko sakaru tīkla darbību, ne vēlāk kā sekundes laikā pēc izsaucēja atrašanās vietas datu automātiskā pieprasījuma saņemšanas nodod centram šo noteikumu 2.1., 2.2. un 2.3. apakšpunktā minēto informāciju par konkrēto galalietotāju vai, ja tas nav iespējams, par visiem tehnoloģiski identificētajiem galalietotājiem.
8.
Ja galalietotāju sarakstā tiek veiktas šo noteikumu 2.1., 2.2. un 2.3. apakšpunktā minētās informācijas izmaiņas, komersants ievada datubāzē labotās ziņas ne vēlāk kā 24 stundu laikā.
9.
Izsaucēja atrašanās vietas datu pieprasījuma apstrāde pēc izsaucēja numura datubāzē notiek automātiski bez savienojuma pārtraukuma (tiešsaistes režīmā).
10.
Centrs ne vēlāk kā sekundes laikā no brīža, kad komersants tam nodevis izsaucēja atrašanās vietas datus, nodrošina datu pieejamību attiecīgajam operatīvajam dienestam.
IV.Atrašanās vietas datu apmaiņa, veicot izsaukumu publiskajā mobilo elektronisko sakaru tīklā
11.
Komersants, kas nodrošina publiskā mobilo elektronisko sakaru tīkla darbību, pēc izsaucēja atrašanās vietas datu pieprasījuma saņemšanas minūtes laikā atbilstoši šo noteikumu 5. punktam nodod centram šo noteikumu 2.3. un 2.4. apakšpunktā minēto informāciju. Ja šo noteikumu 2.3. un 2.4. apakšpunktā minētās informācijas nodošana nav iespējama, komersants nekavējoties savu tehnisko iespēju robežās informē par to centru.
12.
Ja no publiskā mobilo elektronisko sakaru tīkla ir izsaukts numurs (savienojums ir noticis) "110", "112", "113", "114" vai "115", komersants atbilstoši šo noteikumu 5. punktam nosaka izsaucēja atrašanās vietu vai ģeogrāfiskās koordinātas (ja izsaucējam ir identifikācijas karte, – arī galalietotāja vai izsaucēja numuru) un sniedz centram datus par tām.
13.
Centrs ne vēlāk kā sekundes laikā no brīža, kad komersants tam nodevis izsaucēja atrašanās vietas datus, nodrošina datu pieejamību attiecīgajam operatīvajam dienestam.
14.
Centrs iegūst datus par pieslēguma numura pakalpojuma nodrošinātāju no numerācijas datubāzes.
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds