Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu
1. Pašvaldības kā vispārējās izglītības iestāžu dibinātāji nominē ne vairāk kā trīs vispārējās izglītības iestādes (Rīga – ne vairāk kā 15 izglītības iestādes).
2. Valsts izglītības satura centrs (turpmāk – VISC) izvērtē pašvaldību nominēto vispārējās izglītības iestāžu atbilstību šādiem vispārējās izglītības iestāžu atlases kritērijiem:
Kritērijs | Vērtēšanas princips | ||
1. Vispārīgie kritēriji: | |||
1.1. izglītības iestādes materiāltehniskais nodrošinājums: | |||
1.1.1. informācijas un komunikācijas tehnoloģiju aprīkojums | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
1.1.2. brīva pieeja internetam | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
1.1.3. labiekārtoti dabaszinātņu mācību priekšmetu kabineti | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
1.2. pedagoģiskā personāla nodrošinājums vispārējās izglītības obligātā satura īstenošanai | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2. Specifiskie kritēriji atbilstoši izglītības iestāžu tipam: | |||
2.1. valsts ģimnāzijā vai ģimnāzijā: | |||
2.1.1. pamatkritēriji: | |||
2.1.1.1. vismaz divi vispārējās vidējās izglītības programmu virzieni, tai skaitā viens no tiem matemātikas, dabaszinātņu un tehnikas programmas virziens | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.1.1.2. izglītojamo sniegums obligātajos centralizētajos eksāmenos |
Sarindojot pēc snieguma rezultātiem, salīdzinot ar izglītojamo mācību sasniegumu vidējo procentuālo novērtējumu valstī: ● mazāk nekā 55 % – 0 punktu ● no 55 % līdz 70 % – 1 punkts ● 70 % un vairāk ‒ 2 punkti | ||
2.1.1.3. pedagogu profesionālās darbības kvalitātes pakāpes ieguvušo pedagogu (ceturto un piekto kvalitātes pakāpi ieguvušo) skaits | Sarindojot pēc pedagogu skaita, katram pedagogam ar 4. kvalitātes pakāpi piešķirot 1 punktu, pedagogam ar 5. kvalitātes pakāpi – 2 punktus | ||
2.1.2. papildu kritēriji: | |||
2.1.2.1. iesaiste Eiropas Sociālā fonda izglītības projektos pēdējos astoņos gados | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.1.2.2. izglītības iestāde, kurai ir sadarbības līgums ar VISC (VISC Inovatīvās pieredzes skola1) | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.2. vidusskolā: | |||
2.2.1. pamatkritēriji: | |||
2.2.1.1. viena pamatizglītības un vismaz divas vispārējās vidējās izglītības programmas | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.2.1.2. skolēnu skaits 10.–12. klasē |
Sarindojot pēc izglītojamo skaita: ● mazāk nekā 100 – 1 punkts ● 100 un vairāk – 2 punkti | ||
2.2.2. papildu kritēriji: | |||
2.2.2.1. vispārējās pirmsskolas izglītības programma (piecgadīgajiem un sešgadīgajiem bērniem) | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.2.2.2. matemātikas, dabaszinātņu un tehnikas programmas virziens | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.2.2.3. vidējās izglītības mazākumtautību izglītības programma | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.2.2.4. speciālās izglītības programma | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.2.2.5. iesaiste Eiropas Sociālā fonda izglītības projektos pēdējos astoņos gados | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.2.2.6. VISC Inovatīvās pieredzes skola | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.3. sākumskolā vai pamatskolā: | |||
2.3.1. pamatkritēriji: | |||
2.3.1.1. izglītojamo skaits |
Sarindojot pēc izglītojamo skaita: ● mazāk nekā 50 – 0 punktu ● no 50 līdz 100 – 1 punkts ● 100 un vairāk – 2 punkti | ||
2.3.1.2. izglītības programma skolēniem ar speciālām vajadzībām | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.3.1.3. pedagogu skaits, kuri ieguvuši vairākas kvalifikācijas, tai skaitā B programmas ietvaros |
Sarindojot pēc pedagogu skaita procentuāli no kopējā pedagogu skaita: ● mazāk nekā 20 % – 0 punktu ● no 20 % līdz 30 % – 1 punkts ● 30 % un vairāk – 2 punkti | ||
2.3.2. papildu kritēriji: | |||
2.3.2.1. vispārējās pirmsskolas izglītības programma | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.3.2.2. iesaiste Eiropas Sociālā fonda izglītības projektos pēdējos astoņos gados | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.3.2.3. VISC Inovatīvās pieredzes skola | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.4. pirmsskolas izglītības iestādē: | |||
2.4.1. pamatkritēriji: | |||
2.4.1.1. visu vecumu bērnu iesaiste (no pusotra gada vecuma līdz obligātajam skolas vecumam) | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.4.1.2. izglītojamo skaits |
Sarindojot pēc izglītojamo skaita: ● mazāk nekā 50 – 1 punkts ● 50 un vairāk – 2 punkti | ||
2.4.2. papildu kritēriji: | |||
2.4.2.1. mazākumtautību vispārējās pirmsskolas izglītības programma | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu | |
2.4.2.2. speciālās pirmsskolas izglītības programma | Ir – 1 punkts | Nav – 0 punktu |
3. Vispārējās izglītības iestādes atbilstību kritērijiem vērtē šādā secībā:
3.1. atbilstība vispārīgajiem kritērijiem;
3.2. atbilstība specifiskajiem pamatkritērijiem atbilstoši izglītības iestāžu tipam;
3.3. ja specifisko pamatkritēriju vērtējumā iegūts vienāds punktu skaits, vērtē specifiskos papildu kritērijus atbilstoši izglītības iestāžu tipam;
3.4. ja kopvērtējumā iegūts vienāds punktu skaits, vērtē pievienoto vispārējās izglītības iestādes motivācijas vēstuli par iesaisti mācību satura aprobācijā.
4. VISC atlasa ne mazāk kā 15 vispārējās izglītības iestādes katrā plānošanas reģionā (Rīgas, Vidzemes, Kurzemes, Latgales, Zemgales) un ne mazāk kā piecas izglītības iestādes Rīgas pilsētā:
4.1. katrā plānošanas reģionā ietverot:
4.1.1. vismaz vienu valsts ģimnāziju vai ģimnāziju;
4.1.2. vismaz piecas vidusskolas;
4.1.3. vismaz piecas sākumskolas vai pamatskolas;
4.1.4. vismaz trīs pirmsskolas izglītības iestādes;
4.1.5. vismaz vienu speciālās izglītības iestādi;
4.2. Rīgas pilsētā ietverot vismaz vienu valsts ģimnāziju vai ģimnāziju, vismaz vienu vidusskolu, vismaz vienu sākumskolu vai pamatskolu, vismaz vienu pirmsskolas izglītības iestādi un vismaz vienu speciālās izglītības iestādi.
5. Vispārējās izglītības iestāžu izvēlē VISC ņem vērā reģiona īpatnības un nodrošina izglītojamo skaita ziņā dažādu vispārējās izglītības iestāžu iesaisti aprobācijā gan pilsētās, gan novados.
6. Projekta īstenošanas laikā pieejamā finansējuma ietvaros finansējuma saņēmējs mācību satura aprobācijā var papildus iesaistīt vispārējās izglītības iestādes, piemērojot šo noteikumu 23. punktā minētos principus un šajā pielikumā minēto vispārējās izglītības iestāžu atlases kārtību un kritērijus.
1 Sadarbības līgumi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2007.–2013. gada plānošanas perioda 1.2.1.2.1. apakšaktivitātes "Vispārējās vidējās izglītības satura reforma, mācību priekšmetu, metodikas un mācību sasniegumu vērtēšanas sistēmas uzlabošana" Valsts izglītības satura centra projekta "Dabaszinātnes un matemātika" ietvaros ilgtspējīgas atbalsta sistēmas izveidei uzsākto reformu ieviešanai dabaszinātnēs un matemātikā.