MK sēdes protokollēmuma projekts

24-TA-1083
Informatīvais ziņojums "Par uz rezultātu vērsta budžeta veidošanas attīstības virzieniem"
1.
Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu.
2.
Finanšu ministram divu nedēļu laikā iesniegt Ministru kabinetā rīkojuma projektu par uz rezultātu vērsta budžeta projekta vadības un uzraudzības komitejas izveidi, iekļaujot tās sastāvā visus ministrus un Valsts kancelejas vadību.
3.
Nozaru ministrijām mēneša laikā izveidot uz rezultātu vērsta budžeta reformu darba grupas, ieceļot projekta vadītāju, un līdz 2024.gada 15.jūnijam sniegt informāciju Finanšu ministrijai.
4.
Pieņemt zināšanai, ka Ministru kabinetā pieņemto lēmumu un informatīvā ziņojumā noteikto uzdevumu par uz rezultātu vērsta budžeta ieviešanu organizē un vada Finanšu ministrijas valsts sekretārs.
5.
Pieņemt zināšanai, ka valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas procesa ietvaros tiks koordinēti uz rezultātu vērsta budžeta ieviešanas procesa tehniskie jautājumi.
6.
Finanšu ministrijai sadarbībā ar Valsts kanceleju izstrādāt un saskaņā ar budžeta sagatavošanas grafiku iesniegt budžeta likumprojektu paketē grozījumus Likumā par budžetu un finanšu vadību un Attīstības plānošanas sistēmas likumā saskaņā ar šajā informatīvajā ziņojumā paredzēto, nosakot reformas ieviešanas pārejas periodu līdz 2027. gadam.
7.
Nozaru ministrijām saskaņā ar uz rezultātu vērsta budžeta projekta vadības un uzraudzības komitejas noteiktiem termiņiem, bet ne vēlāk kā līdz 2025. gada beigām, pārskatīt savu budžeta resoru struktūras detalizāciju un iespēju robežās to samazināt, par pamatu ņemot budžeta resora politikas un resursu vadības karšu struktūru un detalizāciju un plānoto attīstības sistēmu. Izmantot pārskatīto budžeta struktūru 2026. gadā, sagatavojot likumprojektu par valsts budžetu 2027. gadam un vidējam termiņam.
8.
Nozaru ministrijām saskaņā ar uz rezultātu vērsta budžeta projekta vadības un uzraudzības komitejas noteiktiem termiņiem, bet ne vēlāk kā līdz 2027. gada beigām, izstrādāt nozaru attīstības plānošanas dokumentus, saskaņojot tos ar attīstības sistēmu un budžeta likuma struktūru, un vienlaikus veicot rezultatīvo rādītāju kvalitātes pilnveidošanu.
9.
Nozaru ministrijām, balstoties uz pakalpojumu kartēšanas un izmaksu attiecināšanas metodiku un grāmatvedības centralizācijas projekta piedāvāto funkcionalitāti, līdz 2026. gada beigām veikt to padotības iestāžu izpildāmo funkciju un sniegto pakalpojumu izvērtējumu un izmaksu attiecināšanu, izmantojot uz aktivitātēm balstīta izmaksu aprēķina metodi (Activity-Based Costing (ABC)), un uzsākt tās izmantošanu savā vadības grāmatvedībā.
10.
Valsts kancelejai sadarbībā ar Ekonomikas ministriju (Centrālo statistikas pārvaldi), Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, Finanšu ministriju un Valsts kasi līdz 2026. gada beigām kopīgi organizēt sadarbspējīga infopaneļa izveidi, kas sevī ietvertu gan nozaru politikas rezultatīvos rādītājus, gan nozares būtiskākos pakalpojumus, kā arī attiecīgo augsta līmeņa izmaksu uzskaiti.
11.
Pieņemt zināšanai, ka atbilstoši iepirkuma prasībām, Budžeta plānošanas un finanšu vadības risinājuma pirmajā kārtā iekļautās funkcionalitātes (Vidējā termiņa budžeta plānošana un ilgtermiņa saistību uzskaites funkcionalitāte, Gadskārtējā budžeta ietvaros veicamo  izmaiņu (finansēšanas plānu un apropriācijas izmaiņu) funkcionalitāte, Iestādes līmeņa plānošanas funkcionalitāte) paredzēts izstrādāt līdz 2025. gada 30. decembrim.
12.
Valsts kancelejai pilnveidot valsts attīstības plānošanas sistēmu, atsaucoties uz identificētajiem trūkumiem un izmaiņām snieguma indikatora tvēruma sistēmā.
13.
Finanšu ministrijai sadarbībā ar Valsts kanceleju izstrādāt pieteikumu, lai pretendētu uz Eiropas Komisijas finansēta atbalsta saņemšanu uz rezultātu vērsta budžeta projekta ieviešanai, piesaistot starptautiskus ekspertus.
14.
Nozaru ministrijām veicot budžeta un politiku pārskatīšanu, veikt savstarpējo publiskās pārvaldes snieguma rādītāju saskaņošanu ar budžeta rezultatīvajiem rādītājiem.