Noteikumu (grozījumu) projekts

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
21-TA-1804
Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 24. maija noteikumos Nr. 411 "Autopārvadājumu kontroles organizēšanas un īstenošanas kārtība"
Izdoti saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 4. panta ceturto daļu, 4.1 panta trešo daļu, 4.2 panta trešo daļu
un Autoceļu lietošanas nodevas likuma 8. panta pirmo daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2011. gada 24. maija noteikumos Nr. 411 "Autopārvadājumu kontroles organizēšanas un īstenošanas kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2011, 89., 190. nr.; 2014, 133. nr.; 2017, 56., 128., 248. nr.; 2018, 240. nr.; 2019, 227. nr.) šādus grozījumus:
1.
Izteikt 4. punktu šādā redakcijā:
"4. Valsts policija, kontrolējot autopārvadājumus, katru gadu organizē pārbaudes tā, lai pārbaudītu plašas un reprezentatīvas grupas, ko veido apkalpes locekļi, transportlīdzekļu vadītāji, uzņēmumi un transportlīdzekļi, uz kuriem attiecas darba un atpūtas režīma un darba laika organizēšanu nosacījumi:
4.1. tās aptvertu vismaz 3 % no darba dienām, kurās strādā to transportlīdzekļu vadītāji, uz kuriem attiecas darba un atpūtas režīma nosacījumi. Pārbaudes laikā uz ceļiem transportlīdzekļa vadītājam ir atļauts sazināties ar galveno biroju, pārvadājumu vadītāju vai jebkuru citu personu vai struktūru, lai pirms pārbaudes uz ceļiem beigām iesniegtu jebkādus pierādījumus, par kuriem ir konstatēts, ka to nav transportlīdzeklī; tas neskar transportlīdzekļa vadītāja pienākumu nodrošināt tahogrāfa iekārtu pareizu izmantošanu.;
4.2. vismaz 30 % no transportlīdzekļu vadītāju darba dienu pārbaužu kopējā skaita tiktu veiktas uz ceļiem un vismaz 50 % – tāda saimnieciskās darbības veicēja telpās, kurš atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 21. oktobra Regulas (EK) Nr. 1071/2009, ar ko nosaka kopīgus noteikumus par autopārvadātāja profesionālās darbības veikšanas nosacījumiem un atceļ Padomes Direktīvu 96/26/EK, 2. panta 4. punktā minētajai definīcijai (turpmāk – uzņēmums). Pārbaudes uz ceļiem par atbilstību darba laika organizēšanas nosacījumiem aptver tikai tos aspektus, kurus var efektīvi pārbaudīt, izmantojot tahogrāfu un saistītās reģistrācijas kontrolierīces. Visaptverošu pārbaudi par atbilstību darba laika organizēšanas nosacījumiem var veikt tikai uzņēmumu telpās;
4.3. Vismaz sešas reizes gadā tiktu veiktas saskaņotas pārbaudes uz ceļiem un uzņēmumu telpās. Šādas saskaņotas pārbaudes vienlaikus veic divu vai vairāku dalībvalstu kontroles iestādes katra savas valsts teritorijā."
2.
Izteikt 5. punktu šādā redakcijā:
"5. Ja pārkāptas Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 15. marta Regulas (EK) Nr. 561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr. 2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 3820/85 (Regula (EK) 561/2006), 1. panta prasības un Eiropas Parlamenta un Padomes 2014.gada 4.februāra Regula (ES) Nr. 165/2014 par tahogrāfiem autotransportā, ar kuru atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, un groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu (Regula (ES) 165/2014), prasības, Valsts policija, novērtējot uzņēmumu risku, izmanto Komisijas 2016. gada 18. marta Regulas (ES) 2016/403, ar ko papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1071/2009 attiecībā uz Savienības noteikumu tādu nopietnu pārkāpumu klasifikāciju, kas var izraisīt autopārvadātāja labas reputācijas zaudēšanu, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2006/22/EK III pielikumu, III pielikumā noteikto pārkāpumu sadalījumu kategorijās pēc to smaguma un šo noteikumu 3. pielikumā noteiktās formulas un kritērijus uzņēmuma pārkāpumu punktu skaita, riska skaitļa un riska pakāpes noteikšanai."
3.
Izteikt 5.1 punktu šādā redakcijā:
"5.1 Novērtējot uzņēmuma riskus, šo noteikumu 3. punktā minētie dienesti ņem vērā šo noteikumu 5. pielikumā noteiktos riska novērtēšanas elementus. Minēto informāciju izmanto, lai rūpīgāk un biežāk pārbaudītu uzņēmumus ar augstu riska novērtējumu. Uzņēmumu riska novērtējuma dati kontroles laikā ir pieejami minētajiem dienestiem."
4.
Papildināt ar 5.2 punktu šādā redakcijā:
"5.2 Pamatojoties uz 5.punktā paredzēto uzņēmuma riska noteikšanu, pārbaudes par transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika organizēšanas, ievērošanas un uzskaites noteikumu ievērošanu, nosaka uzņēmumam, ja viens vai vairāki tā transportlīdzekļu vadītāji pastāvīgi vai nopietni pārkāpj Regulu (EK) Nr. 561/2006 vai (ES) Nr. 165/2014.
 ".
5.
Papildināt ar 5.3 punktu šādā redakcijā:
"5.3 Pārbaudes uzņēmumu telpās plāno, ņemot vērā iepriekšējo pieredzi attiecībā uz dažādiem transporta un uzņēmumu veidiem. Pārbaudes veic arī tad, ja pārbaudēs uz ceļiem atklāti smagi Regulas (EK) Nr. 561/2006, Regulas (ES) Nr. 165/2014 vai transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika organizēšanas, ievērošanas un uzskaites noteikumu pārkāpumi."
6.
Izteikt V nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
"V. Sistēmā iekļaujamās informācijas apjoms, informācijas iekļaušana sistēmā un saņemšana no tās, institūcijas, kas ir tiesīgas apstrādāt informāciju, informācijas apstrādes kārtība un glabāšanas termiņi, informācijas apmaiņa, izmantojot Iekšējā tirgus informācijas sistēmu".
7.
Papildināt ar 26.1 punktu šādā redakcijā:
"26.1 Valsts riska novērtējuma sistēmā esošo informāciju, izmantojot regulas Nr. 1071/2009 16. pantā noteikto valsts elektronisko reģistru, dara tiešā veidā pieejamu citu dalībvalstu kompetentajām iestādēm saskaņā ar minētās regulas 16. panta 2. punktu."
8.
Papildināt ar 28. punktu šādā redakcijā:
"28. Valsts policija ar citu Eiropas Savienības dalībvalsts kompetentajām iestādēm (turpmāk – ES iestāde) savstarpēji ik pēc sešiem mēnešiem vai arī pēc Valsts policijas vai ES iestādes motivēta pieprasījuma apmainās ar informāciju, kas noteikta Regulas (EK) Nr. 561/2006 22.panta 3.punktā kā arī ar informāciju par to, kā tiek piemēroti normatīvie akti par darba laika organizēšanu personām, kas ir autotransporta apkalpes locekļi, izmantojot Iekšējo tirgus informācijas (turpmāk – IMI) sistēmu, kura ir izveidota atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2012. gada 25. oktobra Regulai (ES) Nr. 1024/2012 par administratīvo sadarbību, izmantojot Iekšējā tirgus informācijas sistēmu, un ar ko atceļ Komisijas Lēmumu 2008/49/EK.
 ".
9.
Papildināt ar 29. punktu šādā redakcijā:
"29. Informāciju uz citas Eiropas Savienības dalībvalsts iestādes motivētu pieprasījumu, izmantojot IMI sistēmu, Valsts policija nosūta:
 
29.1. 25 darba dienu laikā vai arī nepieciešamības gadījumā savstarpēji vienojoties par īsāku termiņu;
 
29.2. 3 darba dienu laikā steidzamos gadījumos vai gadījumos, kad nepieciešama tikai reģistru, piemēram, riska novērtējuma sistēmas reģistra aplūkošana.
 ".
10.
Papildināt ar 30. punktu šādā redakcijā:
"30. Ja Valsts policija, izvērtējot secina, ka ES iestādes iesniegtais pieprasījums nav pietiekami motivēts, tā 10 darba dienu laikā no pieprasījuma saņemšanas informē attiecīgo iestādi par papildu pamatojuma nepieciešamību.
 ".
11.
Papildināt ar 31. punktu šādā redakcijā:
"31. Ja ES iestāde neiesniedz papildu pamatojumu, Valsts policija ir tiesības noraidīt pieteikumu.
 ".
12.
Papildināt ar 32. punktu šādā redakcijā:
"32. Gadījumos, kad informācijas pieprasījumu vai izrietoši pārbaudes, inspekcijas vai izmeklēšanu ir sarežģīti vai neiespējami izpildīt, Valsts policija 10 darba dienu laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas par to informē ES iestādi, attiecīgi pamatojot iemeslus informācijas neiesniegšanai. Valsts policija, sadarbojoties ar ES iestādi izvērtē citus risinājumus, lai saņemto pieprasījumu izpildītu pēc iespējas atbilstoši prasītajam mērķim.
 ".
13.
Papildināt ar 33. punktu šādā redakcijā:
"33. Gadījumos, kad Valsts policija no ES iestādes ir saņēmusi informāciju par veiktā pieprasījuma papildu pamatojuma nepieciešamību, tā pēc iespējas ātrāk nosūta papildu pamatojumu.
 ".
14.
Papildināt ar 34. punktu šādā redakcijā:
"34. Ja Valsts policijas pieprasītā informācija no ES iestādes pastāvīgi tiek sniegta ar kavēšanos, Valsts policija informē Eiropas Komisiju."
15.
Papildināt ar 35. punktu šādā redakcijā:
"35. IMI sistēma netiek izmantota tās informācijas apmaiņai, kas ES iestādēm pieejama tieši meklējot pārvadātāju datu elektroniskajā reģistrā, kas minēts Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 21.oktobra Regulas  (EK) Nr. 1071/2009, ar ko nosaka kopīgus noteikumus par autopārvadātāja profesionālās darbības veikšanas nosacījumiem un atceļ Padomes Direktīvu 96/26/EK (turpmāk Regula (EK) Nr. 1071/2009) 16.panta 5.punktā."
16.
Papildināt ar 36. punktu šādā redakcijā:
"36. Valsts policija informāciju par uzņēmumu riska novērtējumu iekļauj pārvadātāju datu elektroniskajā reģistrā saskaņā ar Regulas (EK) Nr. 1071/2009 16.pantu, nodrošinot tiešu piekļuvi citām ES iestādēm atbilstoši minētās Regulas 16.panta 2.punktam.
 ".
17.
Izteikt informatīvās atsauces uz Eiropas Savienības direktīvām 6. apakšpunktu šādā redakcijā:
"6) Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 3. aprīļa Direktīvas 2014/47/ES par Savienībā izmantotu komerciālo transportlīdzekļu tehniskajām pārbaudēm uz ceļiem un par Direktīvas 2000/30/EK atcelšanu;".
18.
Papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar 7. apakšpunktu šādā redakcijā:
"7) Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 15. jūlija Direktīva (ES) 2020/1057, ar ko attiecībā uz izpildes nodrošināšanas prasībām groza Direktīvu 2006/22/EK un attiecībā uz Direktīvu 96/71/EK un Direktīvu 2014/67/ES nosaka īpašus noteikumus autotransporta nozarē strādājošo transportlīdzekļu vadītāju norīkošanai darbā, un groza Regulu (ES) Nr. 1024/2012."
Ministru prezidents V. Uzvārds
Ministrs V. Uzvārds