Loading [MathJax]/extensions/tex2jax.js

23-TA-3099
Informatīvais ziņojums "Par Rail Baltica projekta pamattrases būvniecības iepirkumu"
(K. Briškens, V. Valainis, A. Ašeradens, B. Bāne, A. Sprūds, J. Citskovskis, U. Augulis, A. K. Kariņš, E. Siliņa)
1.
Pieņemt zināšanai iesniegto informatīvo ziņojumu (ierobežotas pieejamības informācija).
2.
Pieņemt zināšanai, ka Rail Baltica projekta pamattrases būvniecības līguma (ārpus Rīgas) izmaksas plānotas 4 475 588 560 euro apmērā (ar PVN) un Satiksmes ministrija apliecina:
2.1.
noslēdzot līgumu, līgumslēdzēji uzņemas saistības par pirmās kārtas darbu īstenošanu 200 186 030 euro apmērā (ar PVN), kas tiek finansēts CEF-8 un CEF-9 apstiprināto pieteikumu ietvaros;
2.2.
pārējo līgumā minēto kārtu darba īstenošanas izmaksu 4 275 402 530 euro apmērā saistības līgumslēdzēji uzņemas, tikai par to atsevišķi vienojoties un parakstot darbu uzsākšanas aktu, pirms tam informējot Ministru kabinetu. Vienošanās par darbu uzsākšanu ir pieļaujama tikai faktiski pieejamā finansējuma ietvaros.
3.
Pamattrases būvniecības līguma pārējo kārtu darba īstenošanai 4 275 402 530 euro (ar PVN) apmērā finansējuma pieejamība risināma turpmāko CEF uzsaukumu kārtu ietvaros un ar citām iespējām piesaistīt finansējumu.
4.
Pieņemt zināšanai, ka gadījumā, ja šī protokollēmuma 3. punktā minētais finansējums netiek nodrošināts, līgums paredz saistības veikt maksājumu būvniekam no 5 līdz 15 milj. euro apmērā atbilstoši nenotikušo darbu apjomam. Šādā gadījumā Satiksmes ministrija iesniegs Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu, kurā piedāvās risinājumus finansējuma nodrošināšanai (primāri ne no valsts budžeta līdzekļiem).
5.
Pieņemt zināšanai, ka Rail Baltica pamattrases būvniecības līguma uzraudzību veic Satiksmes ministrija.
6.
Satiksmes ministrijai līdz 2024. gada 30. martam iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Rail Baltica projekta īstenošanas likumā, kuros paredzēt skaidrus Rail Baltica projekta pārvaldības un uzraudzības mehānismus. 
7.
Satiksmes ministrijai 15 dienu laikā pēc izmaksu un ieguvumu analīzes pabeigšanas, bet ne vēlāk kā līdz 2024. gada 1. martam iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informāciju par turpmākajiem Rail Baltica pamattrases būvniecības scenārijiem, piedāvājot valsts interesēm atbilstošāko un ekonomiski pamatotāko risinājumu.
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk