Noteikumu projekts

Ministru kabineta noteikumi Nr. 116
Rīgā 2024. gada 20. februārī (prot. Nr. 8 43. §)
23-TA-1534
Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" ceturtās kārtas īstenošanas noteikumi
I.Vispārīgie jautājumi
1.
Noteikumi nosaka Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" ceturtās kārtas (turpmāk – investīcija) īstenošanas un uzraudzības kārtību, tai skaitā:
1.1.
investīcijas mērķi un mērķa grupu;
1.2.
investīcijai pieejamo finansējumu;
1.3.
prasības projekta iesniedzējam;
1.4.
atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.5.
iesaistīto institūciju un atbalsta saņēmēja pienākumus un tiesības.
2.
Noteikumos lietoti šādi termini:
2.1.
atbalsts – atbalsts ar saimniecisko darbību saistītam pētniecības un attīstības projektam, kurš atbilst Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 25. panta nosacījumiem;
2.2.
atbalsta saņēmējs – projekta iesniedzējs, ar kuru Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra) noslēgusi līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu un kam piešķirts Atveseļošanas fonda finansējums projekta īstenošanai;
2.3.
Eiropai svarīgo kopīgo interešu projekti – starptautiski Eiropai svarīgo kopīgo interešu projekti ar nozīmīgu ieguldījumu Eiropas Savienības rūpniecības un ekonomikas izaugsmē, nodarbinātībā un konkurētspējā;
2.4.
lielais komersants – komersants, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punkta nosacījumiem;
2.5.
pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija – organizācija, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 83. punkta nosacījumiem;
2.6.
projekts – projekta iesniedzēja iesniegts dokumentu kopums, kurā iekļauts aizpildīts projekta iesniegums (turpmāk – projekta iesniegums), norādot plānotā pētniecības projekta nosaukumu, pētniecības projekta īsu aprakstu un īstenošanas laiku, un par kuru saņemts labvēlīgs aģentūras lēmums par projekta iesniedzēja atbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem;
2.7.
sīkais (mikro), mazais un vidējais komersants – komersants, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 I pielikumam.
3.
Investīcijas mērķis ir palielināt privātos pētniecības un attīstības izdevumus, izmantojot mērķtiecīgus valsts ieguldījumus, kas veicina jaunu produktu un tehnoloģiju attīstību, iesaistoties Eiropai svarīgo kopīgo interešu projektos.
4.
Investīcijas mērķa grupa ir sīkie (mikro), mazie, vidējie un lielie komersanti, tai skaitā valsts kapitālsabiedrības un pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas, kas attīsta jaunus produktus, pakalpojumus un tehnoloģijas.
5.
Investīcijas ietvaros kopējais pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 31 000 000 euro.
6.
Investīcijas ietvaros sasniedzamie rādītāji:
6.1.
mērķis – līdz 2025. gada 30. jūnijam apstiprinātas saistības vismaz 27 900 000 euro apmērā finansējuma nodrošināšanai projektiem;
6.2.
uzraudzības rādītājs – līdz 2024. gada 31. decembrim apstiprinātas saistības vismaz 13 950 000 euro apmērā finansējuma nodrošināšanai projektiem;
6.3.
kopējais rādītājs – atbalstītie sīkie (mikro), mazie, vidējie un lielie komersanti.
7.
Šo noteikumu ietvaros Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – vadības informācijas sistēma) atbalsta saņēmējs ievada datus par šādiem nacionālajiem rādītājiem, kas sasniedzami līdz 2026. gada 30. jūnijam:
7.1.
publiskais finansējums un privātās investīcijas, kas investīcijas ietvaros papildina komercdarbības atbalstu inovācijām vai pētniecības un izstrādes projektiem (euro);
7.1.1.
pētniecības un attīstības izdevumu apjoms – publiskais finansējums (euro);
7.1.2.
pētniecības un attīstības izdevumu apjoms – privātās investīcijas (euro);
7.2.
jaunradīto produktu, pakalpojumu un tehnoloģiju skaits pēc atbalsta saņemšanas:
7.2.1.
jaunradītie produkti (skaits);
7.2.2.
jaunradītās tehnoloģijas (skaits);
7.2.3.
jaunradītie pakalpojumi (skaits);
7.3.
piesaistītais ārvalstu finansējums (no starptautiskajām pētniecības programmām vai ārvalstu partneriem) pētniecībai saimnieciskajā darbībā (euro);
7.4.
ar projekta īstenošanu saistīto jaunradīto darba vietu skaits;
7.5.
jaunradīto darba vietu atalgojuma apmērs projekta ietvaros (euro);
7.6.
komersanta papildu ieguldījumi (euro) pētniecībā un attīstībā ārpus pētniecības projekta īstenošanas;
7.7.
pēc pētniecības projekta pabeigšanas saimnieciskajā darbībā sekmīgi ieviesto jaunradīto produktu, pakalpojumu vai tehnoloģiju skaits;
7.8.
komersanta noslēgtie licences līgumi (skaits) par pētniecības projekta īstenošanas rezultātā radītā intelektuālā īpašuma komercializēšanu;
7.9.
komersanta neto apgrozījums (euro) no pētniecības projekta rezultāta ieviešanas saimnieciskajā darbībā vai komercializēšanas;
7.10.
pētniecības projektos iesaistīto doktorantu un doktoru skaits:
7.10.1.
zinātniskais personāls (skaits):
7.10.1.1.
zinātniskais personāls – jaunie zinātnieki (skaits);
7.10.1.2.
zinātniskais personāls – maģistranti (skaits);
7.10.1.3.
zinātniskais personāls – doktoranti un doktora grāda pretendenti (skaits);
7.10.2.
zinātniskais personāls (pilna laika ekvivalents):
7.10.2.1.
zinātniskais personāls – jaunie zinātnieki (pilna laika ekvivalents);
7.10.2.2.
zinātniskais personāls – maģistranti (pilna laika ekvivalents);
7.10.2.3.
zinātniskais personāls – doktoranti un doktora grāda pretendenti (pilna laika ekvivalents);
7.10.3.
zinātnes tehniskais personāls (skaits):
7.10.3.1.
zinātnes tehniskais personāls – jaunie zinātnieki (skaits);
7.10.3.2.
zinātnes tehniskais personāls – maģistranti (skaits);
7.10.3.3.
zinātnes tehniskais personāls – doktoranti un doktora grāda pretendenti (skaits);
7.10.4.
zinātnes tehniskais personāls (pilna laika ekvivalents):
7.10.4.1.
zinātnes tehniskais personāls – jaunie zinātnieki (pilna laika ekvivalents);
7.10.4.2.
zinātnes tehniskais personāls – maģistranti (pilna laika ekvivalents);
7.10.4.3.
zinātnes tehniskais personāls – doktoranti un doktora grāda pretendenti (pilna laika ekvivalents);
7.11.
zinātnisko publikāciju un konferenču skaits:
7.11.1.
zinātnisko publikāciju skaits;
7.11.2.
zinātnisko konferenču skaits;
7.12.
projekta ietvaros jaunradīto produktu, pakalpojumu vai tehnoloģiju neto apgrozījums (euro) salīdzinājumā ar pirmo projekta īstenošanas gadu;
7.13.
projekta ietvaros jaunradīto produktu, pakalpojumu vai tehnoloģiju eksports (euro) salīdzinājumā ar pirmo projekta īstenošanas gadu;
7.14.
ārējie izdevumi pētniecības darbiem, kas pasūtīti citās iestādēs, saimnieciskās darbības veicējos, organizācijās (pētniecības un attīstības izdevumu apjoms, euro);
7.15.
kapitālizdevumi – ēkas, iekārtas, intelektuālā īpašuma tiesības, datoru programmatūra (pētniecības un attīstības izdevumu apjoms, euro);
7.16.
radītie rūpnieciskā īpašuma objekti (skaits):
7.16.1.
radītie rūpnieciskā īpašuma objekti – patents un patentu pieteikumi (skaits);
7.16.2.
radītie rūpnieciskā īpašuma objekti – augu šķirne (skaits);
7.16.3.
radītie rūpnieciskā īpašuma objekti – reģistrēts dizainparaugs (skaits);
7.16.4.
radītie rūpnieciskā īpašuma objekti – pusvadītāja izstrādājums vai tā pieteikums (skaits);
7.16.5.
radītie rūpnieciskā īpašuma objekti – preču zīme (ieskaitot kolektīvās zīmes) un sertifikācijas zīme (skaits).
8.
Šo noteikumu 6.1. apakšpunktā minētais mērķis ir sasniegts, ja Ekonomikas ministrija (turpmāk – nozares ministrija) izstrādā kopsavilkuma dokumentu, kurā iekļauts pamatojums, kā tika sasniegts mērķis, ar atsaucēm uz tīmekļvietnēm, kurās pieejami mērķi pamatojošie dokumenti.
9.
Šo noteikumu 8. punktā minētajam kopsavilkuma dokumentam nozares ministrija pielikumā pievieno:
9.1.
atbalsta saņēmēju sarakstu, kurā norādīts saņēmēja nosaukums un reģistrācijas numurs, projekta nosaukums un īss apraksts;
9.2.
aģentūras lēmuma kopiju, ar kuru atbalsta saņēmējam piešķirts atbalsts saskaņā ar šo noteikumu 5. punktā minēto finansējumu.
10.
Investīcijas ietvaros atbalsts tiek sniegts granta veidā.
11.
Nozares ministrija un aģentūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu atbilstoši kompetencei nodrošina investīcijas īstenošanu.
12.
Investīcijas ietvaros nozares ministrija ir atbildīga par šo noteikumu 6. punktā minēto rādītāju sasniegšanu. Atbalsta saņēmējs ir atbildīgs par rādītāju sasniegšanu, kas projekta ietvaros noteikti atbilstoši šo noteikumu 6. punktam.
13.
Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.
II.Projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji un atlases kārtība
14.
Investīcijas īstenošanas veids ir atklāta projektu iesniegumu atlase.
15.
Aģentūra izsludina projektu iesniegumu atlasi, publicējot oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un tīmekļvietnē www.cfla.gov.lv informāciju par projektu iesniegumu atlases izsludināšanu, pagarināšanu, pārtraukšanu vai izbeigšanu. Projektu iesniegumu iesniegšanai aģentūrā tiek noteikts termiņš – 2025. gada 30. aprīlis.
16.
Projekta iesniedzējs iesniedz projekta iesniegumu vadības informācijas sistēmā, pievienojot šādus dokumentus un informāciju:
16.1.
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras izsniegto atbalsta vēstuli dalībai Eiropai svarīgo kopīgo interešu projektā;
16.2.
Eiropas Komisijas vai Eiropai svarīgo kopīgo interešu projekta koordinatora informāciju vai dokumentu, kas apliecina Eiropai svarīgo kopīgu interešu projekta uzsākšanu;
16.3.
apliecinājumu par Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta "c" apakšpunktā ietvertā nosacījuma ievērošanu;
16.4.
aktivitāšu laika grafiku;
16.5.
apliecinājumu, ka uz projektā paredzētajām darbībām nav attiecināmi šo noteikumu 32. un 40. punktā minētie nosacījumi;
16.6.
projekta budžetā norādīto izmaksu aprēķina atšifrējumu, kas pamato plānoto izmaksu apmēru, tai skaitā informāciju par veiktajām tirgus aptaujām, statistikas datiem, pieredzi līdzīgos projektos.
17.
Projektu iesniegumu vērtēšana iespējama līdz šo noteikumu 5. punktā minētā finansējuma apgūšanai, bet ne vēlāk kā līdz šo noteikumu 82. punktā minētajam termiņam.
18.
Aģentūra savā tīmekļvietnē publicē informāciju par investīcijas ietvaros pieejamo finansējumu.
19.
Projektu iesniegumu vērtēšanai aģentūra izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija), kuras sastāvā ir aģentūras pārstāvji, vismaz viens pārstāvis no nozares ministrijas un pārstāvis no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras.
20.
Vērtēšanas komisija projektu iesniegumu atlases termiņā saņemtos projektu iesniegumus vērtē atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
21.
Aģentūra, pamatojoties uz vērtēšanas komisijas sniegto atzinumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu.
22.
Aģentūra lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja:
22.1.
projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 1. pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem;
22.2.
projektu iesniegumu atlases ietvaros ir pieejams finansējums projekta īstenošanai.
23.
Aģentūra lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu pieņem, ja projekta iesniegumā ir trūkumi, kuri projekta iesniedzējam jānovērš, lai projekta iesniegums pilnībā atbilstu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un projektu varētu atbilstoši īstenot. Ja minētie nosacījumi tiek izpildīti lēmumā noteiktajā termiņā un kārtībā, aģentūra izdod atzinumu par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi un atzinumā par nosacījumu izpildi iekļauj arī informāciju par nepieciešamību uzsākt līgumslēgšanas procesu. Atzinuma izdošanas termiņu var pagarināt ne vairāk kā par vienu mēnesi. Ja minētie nosacījumi netiek izpildīti lēmumā noteiktajā termiņā un kārtībā, aģentūra atceļ pieņemto lēmumu un noraida projekta iesniegumu.
24.
Aģentūra lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja pastāv vismaz viens no šādiem nosacījumiem:
24.1.
projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 1. pielikumā minētajiem neprecizējamiem izslēgšanas kritērijiem;
24.2.
projektu iesniegumu atlases ietvaros nav pieejams finansējums projekta īstenošanai;
24.3.
projekta iesniedzējs neatbilst šo noteikumu 31. punktā minētajiem nosacījumiem;
24.4.
projekta iesniedzējs atsakās īstenot projektu ar samazinātu finansējumu vai nav sniedzis aģentūrai atbildi šo noteikumu 25. punktā minētajā termiņā.
25.
Ja projektu iesniegumu atlases ietvaros pieejamais finansējums nav pietiekams secīgi nākamā projekta īstenošanai, aģentūra projekta iesniedzējam piedāvā īstenot projektu ar samazinātu finansējumu, un projekta iesniedzējs piecu darbdienu laikā sniedz aģentūrai atbildi par piekrišanu vai nepiekrišanu īstenot projektu ar samazinātu finansējumu.
26.
Ja projekta iesniedzējs atsakās īstenot projektu ar samazinātu Atveseļošanas fonda finansējumu, aģentūra noraida projekta iesniegumu un piedāvā īstenot secīgi nākamo projektu, par kuru ir pieņemts lēmums par projekta iesnieguma noraidīšanu nepietiekama finansējuma dēļ.
27.
Līgumslēgšanas procesu uzsāk ne vēlāk kā 30 darbdienu laikā pēc atzinuma izdošanas par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu.
28.
Ja Atveseļošanas fonda finansējums sadalīts pilnā apmērā un atklāta projektu iesniegumu atlase noslēgusies, tomēr atbalsta saņēmējs projekta īstenošanas procesā atsakās turpināt projektu, aģentūra izsludina jaunu atklātu projektu iesniegumu atlasi līdz pilnai finansējuma apguvei, nosakot, ka projektu iesniegumu atlases termiņš ir 2025. gada 30. aprīlis.
29.
Investīcijas ietvaros projektu iesniegumus vērtē un lēmumus par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem projektu iesniegumu iesniegšanas secībā.
III.Projekta iesniedzējam noteiktās prasības
30.
Projekta iesniedzējam ir tiesības pretendēt uz atbalsta saņemšanu atbilstoši šiem noteikumiem, ja aģentūrā ir iesniegts projekta iesniegums un, ievērojot šo noteikumu 16.1. un 16.2. apakšpunktu, projekta iesniedzējs ir apstiprināts Eiropai svarīgo kopīgo interešu projektā.
31.
Projekta iesniedzējs atbilst šādiem nosacījumiem:
31.1.
atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:
31.1.1.
tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā, un tam ir juridiskas personas statuss;
31.1.2.
tas ir reģistrēts publisko personu un iestāžu sarakstā;
31.1.3.
tas ir reģistrēts Izglītības un zinātnes ministrijas Zinātnisko institūciju reģistrā;
31.2.
tam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parāda, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuriem projekta iesniegšanas dienā maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos vai attiecībā uz kuriem precizētā projekta iesniegšanas dienā ir spēkā vienošanās līgums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu;
31.3.
uz to nav attiecināms neviens no šādiem izslēgšanas kritērijiem:
31.3.1.
projekta iesniedzējs vai persona, kura ir projekta iesniedzēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju ar filiāli saistītās darbībās, ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem:
31.3.1.1.
noziedzīgas organizācijas izveidošana, vadīšana, iesaistīšanās tajā vai tās sastāvā ietilpstošā organizētā grupā vai citā noziedzīgā formējumā vai piedalīšanās šādas organizācijas izdarītos noziedzīgos nodarījumos;
31.3.1.2.
kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labumu pieņemšana vai komerciāla uzpirkšana, prettiesiska labumu pieprasīšana, pieņemšana vai došana, tirgošanās ar ietekmi;
31.3.1.3.
krāpšana, krāpšana automatizētā datu apstrādes sistēmā, apdrošināšanas krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana;
31.3.1.4.
izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas;
31.3.1.5.
terorisms, terorisma finansēšana, teroristu grupas izveide vai organizēšana, ceļošana terorisma nolūkā, terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi vai personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam;
31.3.1.6.
cilvēku tirdzniecība;
31.3.1.7.
tādu preču un vielu, kuru aprite ir aizliegta vai speciāli reglamentēta, pārvietošana pāri Latvijas Republikas valsts robežai;
31.3.1.8.
neatļauta piedalīšanās mantiskos darījumos;
31.3.2.
tas ar tādu attiecīgajā jomā kompetentas institūcijas lēmumu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu un sodīts par pārkāpumu, kas izpaužas kā vienas vai vairāku personu nodarbināšana, ja tām nav nepieciešamās darba atļaujas vai ja tās nav tiesīgas uzturēties Eiropas Savienības dalībvalstī, vai kā personas nodarbināšana bez rakstveidā noslēgta darba līguma, vai par šo personu nodokļu normatīvajos aktos noteiktajā termiņā neiesniegta informatīva deklarācija par darbiniekiem, kas iesniedzama par personām, kuras uzsāk darbu;
31.3.3.
tas ar tādu attiecīgajā jomā kompetentas institūcijas lēmumu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu konkurences tiesību pārkāpumā, kas izpaužas kā vertikālā vienošanās, kuras mērķis ir ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai kā horizontālā karteļa vienošanās, izņemot gadījumu, ja attiecīgā institūcija, konstatējot konkurences tiesību pārkāpumu, par sadarbību iecietības programmas ietvaros projekta iesniedzēju ir atbrīvojusi no naudas soda vai naudas sodu samazinājusi;
31.3.4.
ir pasludināts tā maksātnespējas process, ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, apturēta vai pārtraukta tā saimnieciskā darbība vai tas tiek likvidēts;
31.3.5.
tas atbilst Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma 11.2 panta pirmajā daļā noteiktajām pazīmēm;
31.3.6.
uz to attiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums, kas minēts Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā.
32.
Lai nodrošinātu investīcijas atbilstību principam "nenodarīt būtisku kaitējumu" saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – regula 2021/241), 2. panta 6. punktu, investīcijas ietvaros Atveseļošanas fonda finansējumu nepiešķir šādām darbībām:
32.1.
darbībām, kas saistītas ar fosilo kurināmo, tostarp tā pakārtotu izmantošanu, tai skaitā projektiem elektroenerģijas vai siltuma ražošanā, kā arī saistīto pārvades un sadales infrastruktūru, izmantojot dabasgāzi;
32.2.
darbībām, kas saistītas ar siltumnīcefekta gāzu emisiju radīšanu (izņemot gadījumus, ja projekta iesniedzējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai);
32.3.
darbībām, kas saistītas ar atkritumu poligoniem (izņemot gadījumus, ja projekta iesniedzējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai), sadedzināšanas iekārtām un mehāniski bioloģiskās apstrādes iekārtām;
32.4.
darbībām, kas saistītas ar atkritumu savākšanas, uzglabāšanas, apstrādes, pārstrādes un apglabāšanas iekārtu un to programmatūru iegādi un nomu;
32.5.
darbībām, kas kaitē labam ūdensobjektu stāvoklim vai labam to ekoloģiskajam potenciālam, ieskaitot virszemes ūdeņus un gruntsūdeņus, vai labam jūras ūdeņu vides stāvoklim (izņemot gadījumus, ja projekta iesniedzējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai);
32.6.
darbībām, kas kaitē aprites ekonomikai, tostarp atkritumu rašanās novēršanai un reciklēšanai, vienā vai vairākos produktu aprites cikla posmos radot būtiskus efektivitātes trūkumus materiālu izmantošanā vai tādu dabas resursu tiešā vai netiešā izmantošanā kā neatjaunojami energoresursi, izejvielas, ūdens un zeme, tostarp produktu ilgizturības, remontējamības, modernizējamības, atkārtotas lietojamības vai reciklējamības ziņā (izņemot gadījumus, ja projekta iesniedzējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai);
32.7.
darbībām, kas kaitē vides piesārņojuma novēršanai un kontrolei (izņemot gadījumus, ja projekta iesniedzējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai);
32.8.
darbībām, kas kaitē bioloģiskās daudzveidības un ekosistēmu aizsardzībai un atjaunošanai, ja minētā darbība kaitē labam ekosistēmu stāvoklim un izturētspējai, vai kaitē dzīvotņu un sugu, tostarp Eiropas Savienības nozīmes dzīvotņu un sugu, aizsardzības statusam (izņemot gadījumus, ja atbalsta saņēmējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai);
32.9.
darbībām saskaņā ar kvotu tirdzniecības sistēmu, lai sasniegtu prognozētās CO2 emisijas (izņemot gadījumus, ja projekta iesniedzējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai).
33.
Ja projekta iesniedzējs darbojas kādā no neatbalstāmajām nozarēm saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punktu un šo noteikumu 32. un 40. punktu, komercdarbības atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalstāmās darbības un ar to īstenošanu saistītās finanšu plūsmas tiek skaidri nodalītas no citu darbības nozaru darbībām un finanšu plūsmām, nodrošinot, ka atbalsta saņēmējs izslēgtajās nozarēs negūst labumu no komercdarbības atbalsta saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkta pēdējo rindkopu.
34.
Projekta iesniedzējs pētniecības projekta īstenošanai nepieciešamo privāto līdzfinansējumu nevar ieguldīt natūrā.
35.
Projekta iesniedzējs pēc līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu parakstīšanas kā atbalsta saņēmējs datu apmaiņai izmanto vadības informācijas sistēmā esošās datu ievades formas atbilstoši iesniedzamā dokumenta veidam.
36.
Projekta iesniedzēja atbilstību šo noteikumu 31.3. apakšpunktā minētajam nosacījumam aģentūra vērtē projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī, bet atbilstību šo noteikumu ​​​​​​​42.1. apakšpunktā minētajam nosacījumam – dienā, kad pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai izdots atzinums par nosacījumu izpildi, ja ir bijis pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
IV.Atbalstāmās darbības
37.
Šīs investīcijas ietvaros par atbalstāmām darbībām uzskata un Atveseļošanas fonda finansējumu piešķir darbībām, ko atbalsta saņēmējs veic projekta ietvaros, lai veicinātu jaunu produktu, pakalpojumu un tehnoloģiju attīstību, kas atbilst šādiem nosacījumiem:
37.1.
rūpnieciskajiem pētījumiem atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 85. punktam;
37.2.
eksperimentālajām izstrādēm atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 86. punktam;
37.3.
tehniski ekonomiskajai priekšizpētei pētniecības projektiem, kuru kopsumma pārsniedz 250 000 euro, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 87. punktam. Maksimālais finansējuma apjoms nepārsniedz 300 000 euro gadā vienam atbalsta saņēmējam.
38.
Šīs investīcijas ietvaros par atbalstāmām darbībām neuzskata un Atveseļošanas fonda finansējumu nepiešķir šādām darbībām:
38.1.
komercdarbībā izmantojamas programmatūras un informācijas sistēmas izstrādei, ja tajā tiek izmantotas zināmas metodes vai esoši programmatūras rīki;
38.2.
esošas programmatūras un informācijas sistēmu atbalstam;
38.3.
datoru valodu konvertēšanai un translēšanai;
38.4.
esošo programmu papildināšanai ar jaunu funkcionalitāti lietotājiem;
38.5.
esošo sistēmu atkļūdošanai;
38.6.
Eiropas Savienības emisijas kvotu tirdzniecības sistēmas iekārtu iegādei;
38.7.
esošās programmatūras sagatavošanai;
38.8.
lietotāja dokumentācijas sagatavošanai;
38.9.
tīmekļvietņu izstrādei;
38.10.
tīmekļa lietojumprogrammu izstrādei;
38.11.
no gatavas izstrādātas programmatūras nenošķiramu programmu platformu izstrādei;
38.12.
darbībām, kas sāktas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas vadības informācijas sistēmā.
39.
Šo noteikumu 38. punktā (izņemot 38.12. apakšpunktu) minētās darbības tiek atzītas par atbalstāmām, ja tiek izpildīts viens no šādiem nosacījumiem:
39.1.
darbības ir saistītas ar attiecīgo pētniecības projektu un tiek veiktas sadarbībā ar pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijām vai iepērkot ārpakalpojumus no pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijām;
39.2.
pētniecības projekta ietvaros tiek nodarbināti doktori vai doktora grāda pretendenti;
39.3.
pētniecības rezultātus publicē zinātniskajos žurnālos, organizē zinātniskas konferences vai iesaistās zinātniskos pētījumos.
40.
Atbalstu projekta iesniedzējam nepiešķir šādām nozarēm un darbībām:
40.1.
ieroču un munīcijas tirdzniecībai (Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcijas (turpmāk – NACE 2. red.) grupa 47.78 "Citur neklasificēta jaunu preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
40.2.
azartspēlēm un derībām (NACE 2. red. 92. nodaļa "Azartspēles un derības");
40.3.
tabakas izstrādājumu ražošanai un tirdzniecībai (NACE 2. red. 12. nodaļa "Tabakas izstrādājumu ražošana", grupa 46.35 "Tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecība" un grupa 47.26 "Tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
40.4.
alkohola tirdzniecībai (NACE 2. red. grupa 46.34 "Dzērienu vairumtirdzniecība" un grupa 47.25 "Alkoholisko un citu dzērienu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
40.5.
operācijām ar nekustamo īpašumu (NACE 2. red. L sadaļa "Operācijas ar nekustamo īpašumu", grupa 68.1 "Sava nekustama īpašuma pirkšana un pārdošana" un grupa 68.31 "Starpniecība darbībā ar nekustamo īpašumu");
40.6.
atkritumu savākšanai, apstrādei un izvietošanai, materiālu pārstrādei (NACE 2. red. grupa 38.21 "Atkritumu apstrāde un izvietošana (izņemot bīstamos atkritumus)" un grupa 38.22 "Bīstamo atkritumu apstrāde un izvietošana");
40.7.
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām;
40.8.
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punktā noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām.
41.
Atbalsta saņēmējam investīcijas ietvaros ir tiesības pieaicināt neatkarīgu revidentu vai auditoru, lai apliecinātu pētniecības projektu starpposma vai gala noslēguma pārskatā minēto mērķu (atbilstoši projektam pamatoti ar šo noteikumu 6.1. un 6.2. apakšpunktā minētajiem rādītājiem), kā arī projektā noteikto mērķu sasniegšanu un izmaksu pamatotību.
42.
Projekta iesniedzējam atbalstu nepiešķir, ja:
42.1.
projekta iesniedzējs atbilst kādai no Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktā minētajām pazīmēm;
42.2.
atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktam projekta īstenošana ir uzsākta pirms projekta iesnieguma iesniegšanas vadības informācijas sistēmā vai projekta iesnieguma saturs neatbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punkta prasībām. Ar projekta īstenošanas uzsākšanu šo noteikumu ietvaros saprot Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 23. punktā noteikto "darbu sākumu".
V.Attiecināmās izmaksas un izmaksas, kas netiek segtas no Atveseļošanas fonda līdzekļiem
43.
Investīcijas ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas, kas ir izmērāmas, samērīgas, pamatotas un atbilst pareizas finanšu vadības principiem saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – regula 2018/1046), 33. panta nosacījumiem:
43.1.
darba samaksa Darba likuma 59. panta izpratnē, ciktāl tas nepieciešams šo noteikumu 37. punktā minētajām darbībām. Atlīdzība par darba veikšanu tiek noteikta, ņemot vērā darba apjomu un specifiku un tiešās personāla izmaksas iesaistītajiem speciālistiem, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "a" apakšpunktam;
43.2.
ar darba samaksu saistītās valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "a" apakšpunktam;
43.3.
komandējuma (darba brauciena) izmaksas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "a" apakšpunktam;
43.4.
komunālo pakalpojumu un sakaru pakalpojumu izmaksas, ciktāl tos izmanto pētniecības vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes darbībām, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "e" apakšpunktam;
43.5.
telpu nomas maksa atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "c" apakšpunktam;
43.6.
instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma nomas maksa atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "b" apakšpunktam, ciktāl to izmanto pētniecības vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes darbībām, un nepārsniedzot tirgū noteikto cenu. Attiecināmā instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma mēneša nomas maksa tiek pielīdzināta amortizācijas izmaksām, kādas tās būtu, ja instrumenti, iekārtas un to aprīkojums būtu atbalsta saņēmēja īpašumā. Izmaksām jāpiemēro tāda pati nolietojuma aprēķināšanas metode kā nomnieka īpašumā esošajiem pamatlīdzekļiem. Atbalsta saņēmējam jāiesniedz attiecīgie dokumenti, kas apliecina nomāto instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma tirgus vērtību;
43.7.
plānotās fizikālo, bioloģisko, ķīmisko un citu materiālu, kā arī izmēģinājuma dzīvnieku, reaktīvu, ķimikāliju, laboratorijas trauku, medikamentu, zinātniskās literatūras un mazvērtīgā inventāra iegādes izmaksas, tai skaitā piegādes izmaksas, ciktāl tos izmanto pētniecības vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes darbībām, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "b" apakšpunktam;
43.8.
izmaksas par līgumpētījumiem un patentiem, ciktāl tos izmanto pētniecības vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes darbībām, kas minētas Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "d" apakšpunktā;
43.9.
atbalsta saņēmēja īpašumā esošo instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma amortizācijas izmaksas, finanšu nomā iegādāto iekārtu amortizācijas izmaksas, ciktāl tos izmanto pētniecības vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes darbībām, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "b" apakšpunktam, patentu un licenču amortizācijas izmaksas, ciktāl tos izmanto pētniecības projektā, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "d" apakšpunktam un atbalsta saņēmēja īpašumā esošo ēku amortizācijas izmaksas un zemes komerciālās nodošanas izmaksas vai faktiski veikto kapitālieguldījumu izmaksas atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 ​​​​​​​25. panta 3. punkta "c" apakšpunktam. Izmaksas par ēkām iespējams attiecināt no konkrētas daļas. Iekārtu amortizācijai piemēro tādu pašu nolietojuma aprēķināšanas metodi kā nomnieka īpašumā esošajiem pamatlīdzekļiem. Amortizācijas izmaksas iekārtām, kas iegādātas finanšu nomā, nevar būt lielākas par veikto nomas maksājumu par pamatlīdzekļa iegādi. Netiek segtas telpu, instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma, patentu un licenču amortizācijas izmaksas, ja to iegādei vai izveidei jau ir ticis saņemts komercdarbības atbalsts no valsts, pašvaldības, Eiropas Savienības vai citiem publiskajiem līdzekļiem šā vai cita atbalsta pasākuma vai projekta ietvaros. Ja laiks, kamēr telpas, instrumentus, iekārtas, patentus un licences izmanto pētniecībā, neaptver visu attiecīgo telpu, instrumentu, iekārtu, patentu un licenču lietderīgās lietošanas laiku, par attiecināmajām izmaksām uzskata tikai tādas amortizācijas izmaksas, kas atbilst projekta termiņam;
43.10.
apdrošināšanas – veselības, dzīvības, transportlīdzekļu, īpašuma, iekārtu, civiltiesiskās atbildības un citas – izmaksas uz projekta īstenošanas laiku bez uzkrājuma veidošanas un iekļaušanas līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu tekstā atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "e" apakšpunktam. Ja projekts neaptver visu attiecīgās apdrošināšanas darbības laiku, attiecināmajās izmaksās iekļauj tādu daļu no apdrošināšanas izmaksām, kas atbilst projekta termiņam;
43.11.
ārējo pakalpojumu izmaksas – juridiskie, grāmatvedības, testēšanas un izstrādes, projektu vadības, lietvedības un tulkošanas pakalpojumi, kurus atbalsta saņēmējs iepērk no trešajām personām, ja attiecīgie pakalpojumi tiek izmantoti tikai pētniecības vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes darbībām, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "e" apakšpunktam;
43.12.
komunikācijas izmaksas, kas saistītas ar publicitātes pasākumiem stratēģiskā projekta ietvaros saskaņā ar šo noteikumu 63.4. apakšpunktu, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "e" apakšpunktam;
43.13.
datu iegādes izmaksas atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "d" apakšpunktam un abonēšanas izmaksas atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "e" apakšpunktam, ciktāl tās attiecas uz pētniecības vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes darbībām.
44.
Šo noteikumu 43.3. apakšpunktā minētās izmaksas veido ne vairāk kā 15 procentus no projektā kopējā attiecināmo izmaksu apmēra.
45.
Attiecināmas ir tādas šo noteikumu 43. punktā minētās izmaksas, kas radušās, sākot ar dienu, kad projekta iesniegums iesniegts vadības informācijas sistēmā. Ja projekts uzsākts pirms projekta iesnieguma iesniegšanas vadības informācijas sistēmā, nav attiecināmas visas projekta ietvaros radušās izmaksas.
46.
Iekārtas, kuras tiks nodotas finanšu nomā un kurām amortizācijas izmaksas rēķina atbilstoši šo noteikumu 43.9. apakšpunktam, pēc nomas līguma termiņa beigām paliek atbalsta saņēmēja īpašumā.
47.
Projekta īstenošanai nepieciešamo ārpakalpojumu iegādei veic iepirkumu atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, ievērojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru.
48.
Atbalsta saņēmējs nodrošina atsevišķu ar projekta īstenošanu saistīto saimniecisko darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaiti, kā arī darbību un ar to īstenošanu saistīto finanšu plūsmu nodalīšanu.
49.
Šo noteikumu 43.1. apakšpunktā minēto izmaksu attiecināmības nosacījumi:
49.1.
ja pētniecības vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes īstenošanā iesaistītais zinātniskais darbinieks pētniecības projekta ietvaros saņem atlīdzību, noslēdzot darba līgumu, darba laika uzskaites tabulās norāda, cik stundu veltīts darbam pētniecības projektā (atsevišķi norādot noslodzi rūpniecisko pētījumu, eksperimentālo izstrāžu un tehniski ekonomiskās priekšizpētes veikšanai) un cik stundu veltīts darbam, kas nav saistīts ar pētniecības projektu;
49.2.
ja zinātniskais darbinieks strādā pētniecības projektā un veic citas funkcijas, par kurām saņem atlīdzību cita darba līguma vai uzņēmuma līguma ietvaros, darbs pētniecības projektā netiek veikts laikā, kad atbilstoši noslēgtajam līgumam persona veic ar pētniecības projektu nesaistītus uzdevumus. Ja darbu pētniecības projekta ietvaros veic pamatdarba laikā, par attiecīgu stundu skaitu samazina pamatdarba slodzi;
49.3.
atbalsta saņēmējs pārliecinās, ka pamatdarbā vai citos līgumos noteiktie veicamie pienākumi nedublējas ar pētniecības projektā veicamajiem pienākumiem.
50.
Investīcijas ietvaros no Atveseļošanas fonda līdzekļiem netiek finansētas šādas izmaksas:
50.1.
izmaksas, kas nav saistītas ar pētniecības projekta ietvaros norādītajiem pētniecības vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes darbiem;
50.2.
izmaksas, kas saistītas ar projekta iesnieguma sagatavošanu, tai skaitā konsultāciju pakalpojumiem;
50.3.
pievienotās vērtības nodoklis, muitas nodokļi, nodevas un soda maksājumi, ko atbalsta saņēmējs sedz no privātā līdzfinansējuma, nodrošinot visām šajā apakšpunktā minētajām izmaksām atsevišķu projekta izmaksu (tai skaitā pievienotās vērtības nodokļa izmaksu) uzskaiti un nodalīšanu;
50.4.
samaksa par aizdevuma vai līzinga izskatīšanu, noformēšanu un rezervēšanu, procentu maksājumi, līgumsods, nokavējuma procenti, maksa par finanšu darījumiem, komisijas maksa;
50.5.
izmaksas, kas saistītas ar komersanta eksporta apjomiem, – preču izplatīšanas tīkla izveidošana un darbība, kā arī komersanta kārtējie izdevumi eksporta operācijām;
50.6.
izmaksas, kas saistītas ar ēku būvprojektēšanu, rekonstrukciju, būvniecību un telpu pielāgošanu;
50.7.
citas izmaksas, kas šo noteikumu 43. punktā nav norādītas kā attiecināmas.
51.
Atbalsta saņēmēja attiecināmajās izmaksās iekļauj izmaksas tikai par tām pētniecības projekta aktivitātēm, kuras projekta gala noslēguma pārskata iesniegšanas dienā būs pabeigtas. Starpposma un gala noslēguma pārskata attiecināmajās izmaksās iekļauj atbilstoši projekta iesniegumam faktiski veiktos izdevumus.
52.
Neparedzētie izdevumi ir uzskatāmi par papildu izdevumiem vai sadārdzinājumu, kas radies projekta īstenošanas gaitā, un atbalsta saņēmējs to sedz no saviem līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta.
53.
Papildu izmaksas, kas šo noteikumu 43. punkta ietvaros nav attiecināmas un netiek segtas no Atveseļošanas fonda līdzekļiem, tiek norādītas privātā līdzfinansējuma daļā, un aģentūra tās nepārbauda.
54.
Maksimāli pieļaujamā finansējuma intensitāte saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 5. punkta "b", "c" un "d" apakšpunktu, 6. punkta "a" apakšpunktu un 7. punktu (procentos no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām) ir šāda:
54.1.
rūpnieciskajiem pētījumiem:
54.1.1.
70 procenti – sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem;
54.1.2.
60 procenti – vidējiem komersantiem;
54.1.3.
50 procenti – lielajiem komersantiem;
54.2.
eksperimentālajām izstrādēm:
54.2.1.
45 procenti – sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem;
54.2.2.
35 procenti – vidējiem komersantiem;
54.2.3.
25 procenti – lielajiem komersantiem;
54.3.
tehniski ekonomiskajai priekšizpētei:
54.3.1.
70 procenti – sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem;
54.3.2.
60 procenti – vidējiem komersantiem;
54.3.3.
50 procenti – lielajiem komersantiem.
55.
Šo noteikumu 54.1.1. apakšpunktā minēto finansējuma intensitāti var palielināt par 10 procentiem, bet šo noteikumu 54.1.2., 54.1.3. un 54.2. apakšpunktā minēto intensitāti – par 15 procentiem saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 6. punkta "b" apakšpunktu, ja atbalsta saņēmējs to ir sākotnēji paredzējis projekta iesniegumā un ir izpildīts kāds no šādiem nosacījumiem:
55.1.
pētniecības projekta ietvaros ir efektīva sadarbība Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 90. punkta izpratnē ar vismaz vienu sīko (mikro), mazo vai vidējo komersantu, un viens komersants nesedz vairāk par 70 procentiem no kopējām attiecināmajām izmaksām;
55.2.
pētniecības projekta ietvaros ir efektīva sadarbība Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 90. punkta izpratnē ar vismaz vienu pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizāciju, un pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija sedz vismaz 10 procentus no kopējām attiecināmajām izmaksām, un tai ir tiesības publicēt sava pētniecības projekta rezultātus;
55.3.
pētniecības projekta rezultāti pieņemti publicēšanai vismaz divos zinātniskajos rakstos, kas indeksēti Web of Science, SCOPUS, ERIH (A vai B), ScienceDirectElsevier vai līdzīgās datubāzēs, vai izplatīti tādā tehniskajā vai zinātniskajā konferencē, kuras rakstu krājums indeksēts Web of Science, SCOPUS, ERIH (A vai B), DBLP, ScienceDirectElsevier vai līdzīgās datubāzēs, un publikācijas autors ir atbalsta saņēmēja pētnieks vai publikācija ir atbalsta saņēmēja un pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas pētnieku koppublikācija;
55.4.
atbalsta saņēmējs apņemas Eiropas Ekonomikas zonas (turpmāk – EEZ) ieinteresētajām personām par tirgus cenu, neekskluzīvi un nediskriminējoši darīt pieejamas licences attiecībā uz projektā veiktās pētniecības rezultātiem, kuri ir aizsargāti ar intelektuālā īpašuma tiesībām.
56.
Šo noteikumu 54.1.1. apakšpunktā minēto finansējuma intensitāti var palielināt par 10 procentiem, šo noteikumu 54.1.2. apakšpunktā minēto finansējuma intensitāti – par 20 procentiem, bet šo noteikumu 54.1.3. un 54.2. apakšpunktā​​​​​ minēto finansējumu – par 25 procentiem saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 6. punkta "d" apakšpunktu, ja atbalsta saņēmējs to ir paredzējis projekta iesniegumā un ir izpildīti šādi nosacījumi:
56.1.
atbalsta saņēmēja projektu izraudzījusies dalībvalsts atklātā uzaicinājumā, projekta iesniegumam pievienota šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētā atbalsta vēstule un atbalsta saņēmējs projektu īsteno efektīvā sadarbībā ar vismaz triju dažādu Eiropas Savienības dalībvalstu vai EEZ līgumslēdzēju pušu pārstāvjiem;
56.2.
pētniecības projekta ietvaros paredzēta efektīva sadarbība ar komersantiem vismaz divās dažādās Eiropas Savienības dalībvalstīs vai EEZ līgumslēdzējās pusēs, ja saņēmējs ir sīkais (mikro), mazais un vidējais komersants, vai vismaz trijās dažādās Eiropas Savienības dalībvalstīs vai EEZ līgumslēdzējās pusēs, ja saņēmējs ir lielais komersants;
56.3.
papildus ir izpildīts kāds no šādiem nosacījumiem:
56.3.1.
pētniecības un attīstības projekta rezultātus vismaz trijās dalībvalstīs vai EEZ līgumslēdzējās pusēs plānots plaši izplatīt konferencēs, publikācijās, brīvi pieejamās krātuvēs vai ar bezmaksas vai atvērtā pirmkoda programmatūras palīdzību;
56.3.2.
atbalsta saņēmējs apņemas EEZ ieinteresētajām personām par tirgus cenu, neekskluzīvi un nediskriminējoši darīt pieejamas licences attiecībā uz projektā veiktās pētniecības rezultātiem, kuri ir aizsargāti ar intelektuālā īpašuma tiesībām.
57.
Finansējumu par papildu intensitāti šo noteikumu 55.3. apakšpunktā minētajā gadījumā izmaksā pēc tam, kad ir izpildīti šādi nosacījumi:
57.1.
publikācijā vai konferences materiālos ietverta informācija par lietotajām metodēm vai pētījuma rezultātiem. Ja iespējams, nodrošina atsauci uz tīmekļvietni, kur ievietoti visi pētījuma rezultāti, tai skaitā arī tie rezultāti, kurus sasniegs vai precizēs pēc publicēšanas;
57.2.
ja projekta ietvaros tiek veikti vairāki saistīti pētījumi, finansējuma intensitāti palielina tiem sadarbības partneriem, kuru pētniecības projektu rezultāti ir ietverti šo noteikumu 55.3. apakšpunktā minētajā publikācijā vai konferences materiālos;
57.3.
pētniecības projekta rezultāti pieņemti publicēšanai tādos izdevumos, kas tiks indeksēti Web of Science, SCOPUS, ERIH (A vai B), ScienceDirect, Elsevier vai līdzīgās datubāzēs, vai izplatīti tādā tehniskajā vai zinātniskajā konferencē, kuras rakstu krājums indeksēts Web of Science, SCOPUS, ERIH (A vai B), DBLP, ScienceDirect, Elsevier vai līdzīgās datubāzēs.
58.
Finansējumu par papildu intensitāti šo noteikumu 56. punktā minētajos gadījumos izmaksā pēc tam, kad ir izpildīti šādi nosacījumi:
58.1.
atbalsta saņēmēja projektu izraudzījusies dalībvalsts atklātā uzaicinājumā, projekta iesniegumam pievienota šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētā atbalsta vēstule un atbalsta saņēmējs projektu īstenojis efektīvā sadarbībā ar vismaz triju dažādu Eiropas Savienības dalībvalstu pārstāvjiem;
58.2.
pētniecības projekta ietvaros ir veikta efektīva sadarbība ar komersantiem vismaz divās dažādās Eiropas Savienības dalībvalstīs vai EEZ līgumslēdzējās pusēs, ja saņēmējs ir sīkais (mikro), mazais un vidējais komersants, vai vismaz trijās dažādās Eiropas Savienības dalībvalstīs vai EEZ līgumslēdzējās pusēs, ja saņēmējs ir lielais komersants;
58.3.
papildus ir izpildīts kāds no šādiem nosacījumiem:
58.3.1.
pētniecības un attīstības projekta rezultātus vismaz trijās dalībvalstīs vai EEZ līgumslēdzējās pusēs plaši izplata konferencēs, publikācijās, brīvi pieejamās krātuvēs vai ar bezmaksas vai atvērtā pirmkoda programmatūras palīdzību;
58.3.2.
atbalsta saņēmējs EEZ ieinteresētajām personām par tirgus cenu, neekskluzīvi un nediskriminējoši darījis pieejamas licences attiecībā uz projektā veiktās pētniecības rezultātiem, kuri ir aizsargāti ar intelektuālā īpašuma tiesībām.
59.
Šo noteikumu 55. un 56. punktā minēto atbalsta intensitāti atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 6. punktam pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas nevar palielināt un nedrīkst savstarpēji apvienot.
60.
Kopējā projektam piemērotā finansējuma intensitāte nevar pārsniegt 80 procentus rūpnieciskajiem pētījumiem un eksperimentālajai izstrādei saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 6. punktu.
VI.Projekta īstenošana un atbalsta saņemšanas nosacījumi
61.
Investīcijas ietvaros izmaksas iespējams attiecināt līdz 2027. gada 31. decembrim. Ja atbalsta saņēmējam projekta ietvaros izmaksas rodas pēc 2027. gada 31. decembra, tās tiek segtas no saviem līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta.
62.
Līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu tekstā iekļauj vismaz šādu informāciju:
62.1.
atbalsta saņēmēja rekvizīti;
62.2.
atbalsta saņēmēja pienākumi un tiesības;
62.3.
plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafika iesniegšanas kārtība, iepirkumu plāna iesniegšanas kārtība, plānoto avansa maksājuma pieprasījumu, starpposma un gala noslēguma pārskata iesniegšanas kārtība;
62.4.
ar projekta īstenošanu saistītā finansējuma plānošana;
62.5.
ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu glabāšanas termiņš;
62.6.
līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu darbības laiks, tā grozīšanas un izbeigšanas kārtība;
62.7.
strīdu izšķiršanas kārtība, kurā iekļauts nosacījums, ka strīdi, kas rodas projekta īstenošanas laikā pēc līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu parakstīšanas, tiek risināti civiltiesiskā kārtībā, papildus nosakot, ka vispirms atbalsta saņēmējs iesniedz pretenziju aģentūrā un tad, ja domstarpības neizdodas atrisināt sarunu ceļā, atbalsta saņēmējs var celt prasību pret aģentūru vispārējās jurisdikcijas tiesā;
62.8.
datu ievades regularitāte un atbildība vadības informācijas sistēmā;
62.9.
kārtība nepārvaramas varas vai ārkārtēju apstākļu gadījumā;
62.10.
kārtība, kādā piemēro publicitātes prasības;
62.11.
nosacījums, ka netiek atbalstītas darbības, kas ir pretrunā ar principu "nenodarīt būtisku kaitējumu".
63.
Atbalsta saņēmējam ir šādi pienākumi:
63.1.
nodrošināt projektā noteikto mērķu sasniegšanu;
63.2.
īstenot aģentūras apstiprināto projektu kā stratēģiski svarīgu projektu, ne retāk kā reizi sešos mēnešos ievietojot savā tīmekļvietnē aktuālo informāciju par projekta īstenošanas gaitu un nodrošinot informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar regulas 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas fonda finansēšanas nolīguma 10. pantu, nodrošinot ne mazāk kā vienu informatīvu pasākumu (konferenci, semināru vai cita veida informatīvu pasākumu);
63.3.
nodrošināt dalību Eiropai svarīgo kopīgo interešu projekta darba grupās;
63.4.
nodrošināt komunikāciju ar Eiropai svarīgo kopīgo interešu projektā iesaistītajiem partneriem;
63.5.
30 dienu laikā pēc līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu parakstīšanas iesniegt vadības informācijas sistēmā iepirkumu plānu par visiem investīcijas ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kuru rīkošanai paredzēts piemērot normatīvajos aktos par iepirkuma procedūru un tās piemērošanu noteikto kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem;
63.6.
iesniegt aģentūrā visu dokumentāciju, kas saistīta ar projekta īstenošanu un nepieciešama avansa maksājumu un starpposma pārskatu iesniegšanai un izvērtēšanai;
63.7.
nodrošināt aģentūrai un nozares ministrijai piekļuvi ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģināliem un projekta īstenošanas vietai;
63.8.
nodrošināt dubultā finansējuma risku neesību projekta īstenošanā;
63.9.
ievērot interešu konflikta novēršanas principus saskaņā ar regulas 2018/1046 61. pantu, kā arī caurspīdīguma un vienlīdzības principus, vienlaikus novēršot korupciju, krāpšanu un dubulto finansējumu, ja nepieciešams, veicot atbilstošus korekcijas pasākumus. Pirms projekta uzsākšanas parakstīt šo noteikumu 2. pielikumā ietverto apliecinājumu;
63.10.
iesniegt aģentūrā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu grozījumus, lai precizētu plānoto avansa maksājuma pieprasījumu, starpposma un gala noslēguma pārskata iesniegšanas kārtību;
63.11.
uzkrāt un uzskaitīt datus projekta rādītāju sasniegšanas progresa noteikšanai, nodrošinot projekta rādītāju ievadi vadības informācijas sistēmā divas reizes gadā;
63.12.
atmaksāt aģentūrai neieguldīto Atveseļošanas fonda finansējumu atbilstoši noslēgtā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu nosacījumiem.
64.
Aģentūra atbalsta sniegšanai, kā arī aģentūra un nozares ministrija uzraudzības nodrošināšanai šo noteikumu ietvaros pieprasa un saņem informāciju no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Sodu reģistrs". Lai nodrošinātu pieeju datiem, aģentūra vai nozares ministrija, ja nepieciešams, slēdz vienošanos ar Iekšlietu ministrijas Informācijas centru.
65.
Atbalsta saņēmējs 10 darbdienu laikā pēc līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu parakstīšanas iesniedz aģentūrā plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafiku, kas sadalīts atbilstoši projekta ietvaros noteiktajiem rādītājiem.
66.
Aģentūrai ir tiesības starpposma un gala noslēguma pārskata vērtēšanas laikā pieaicināt ārējo ekspertu, lai pārbaudītu, vai projekta izmaksu tāmē norādītās attiecināmās izmaksas ir samērīgas un ekonomiski pamatotas.
67.
Aģentūrai ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
67.1.
ja atbalsta saņēmējs nepilda līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu nosacījumus, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt investīcijas mērķa vai uzraudzības rādītāja sasniegšanu;
67.2.
ja atbalsta saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis aģentūrai nepatiesu informāciju;
67.3.
to paredz līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu.
68.
Projekta īstenošanas laikā atbalsta saņēmējs var saņemt avansa maksājumu, kas nepārsniedz 30 procentus no kopējā projekta publiskā finansējuma apmēra, pamatojot tā sasaisti ar projekta ietvaros noteikto rādītāju izpildes progresu atbilstoši šo noteikumu 6. punktam. Ja atbalsta saņēmējs vēlas saņemt vairākus avansus, tad nākamo avansu var saņemt pēc tam, kad iepriekšējais ir apgūts pilnā apmērā. Kopējā avansa un starpposma maksājumu kopsumma nedrīkst pārsniegt 90 procentus no kopējā projektam piešķirtā finansējuma. Noslēguma maksājumu iespējams saņemt tad, kad avansa un starpposma maksājumi kopsummā apgūti 90 procentu apmērā. Aģentūra noslēguma maksājumu izmaksā pēc projektā visu paredzēto darbību pabeigšanas.
69.
Atbalsta saņēmējs nodrošina projekta darbību īstenošanu un priekšfinansē projektā plānotās izmaksas no saviem līdzekļiem, izņemot gadījumu, ja projektā plānots avanss saskaņā ar šo noteikumu 68. punktu.
70.
Atbalsta saņēmējs projekta īstenošanas procesā nodrošina, ka tiek ievērota dzimumu līdztiesība un vienlīdzīgu iespēju princips.
71.
Projektu var uzsākt pēc projekta iesnieguma iesniegšanas vadības informācijas sistēmā, projekta iesniedzējam uzņemoties risku visas radušās izmaksas segt no saviem līdzekļiem, ja aģentūra noraida projekta iesniegumu.
72.
Atbalsta saņēmējs no projekta ietvaros saņemtā finansējuma nevar gūt peļņas procentus. Ja rodas pelņas procenti, finansējuma saņēmējs tos atmaksā aģentūrai.
73.
Pēc projekta pabeigšanas atbalsta saņēmējs iesniedz aģentūrā projekta rezultātu apkopojumu. Apkopojumā norāda projektā īstenoto aktivitāšu ieviešanas gaitu, sasniegtos rezultātus, apgūto finansējuma apmēru un privātā līdzfinansējuma apjomu.
74.
Projekta pārtraukšana pirms termiņa beigām ir atbalstāma, ja projekta īstenošanas gaitā atbalsta saņēmējs konstatē, ka nebūs iespējams pilnībā sasniegt projekta izvirzīto mērķi. Aģentūra izvērtē projekta rezultātus, iekļautās izmaksas un sasniegto rezultātu atbilstību projekta mērķim un plānotajām aktivitātēm. Projektā ietverto atsevišķu aktivitāšu izmaksas ir attiecināmas, ja aktivitātes ietvaros plānotā darbība ir pilnībā pabeigta atbilstoši projekta iesniegumam un līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu nosacījumiem. Izmaksas var tikt attiecinātas un iekļautas progresa pārskatā tikai par tādiem starpposmiem, kas projekta pārtraukšanas brīdī ir pabeigti.
75.
Nozares ministrija savā tīmekļvietnē ievieto atbalsta saņēmēja kontaktinformāciju un norāda projekta īsu aprakstu, piešķirto summu, sasniegtos rezultātus un pieejamo finansējumu.
76.
Atbalsta saņēmējs pārliecinās, ka līdzfinansēto preču un pakalpojumu izmaksas atbilst tirgus cenai un nepastāv interešu konflikts piegādātāja vai pakalpojumu sniedzēja izvēlē. Atbalsta saņēmējs projekta īstenošanā izvērtē arī iespēju veikt sociāli atbildīgu iepirkumu vai inovācijas publisko iepirkumu atbilstoši publisko iepirkumu normatīvajiem aktiem.
77.
Aģentūra, izskatot progresa pārskatu, pārliecinās, ka projekta ietvaros nav konstatējamas pazīmes, kas liecina par pieļautu vai iespējamu interešu konflikta, korupcijas, krāpšanas vai dubultā finansējuma situāciju.
78.
Nozares ministrijai ir pienākums vadības informācijas sistēmā nodrošināt savlaicīgu šo noteikumu 6. punktā minēto rādītāju uzskaiti un uzraudzīt savlaicīgu datu ievadi.
79.
Nozares ministrijai ir tiesības līdz 2026. gada 31. martam veikt vismaz vienu risku novērtējumā balstītu uzraudzības pārbaudi, pārbaudot, vai šo noteikumu īstenošanā nav konstatējamas pazīmes, kas liecina par pieļautu vai iespējamu interešu konflikta, korupcijas, krāpšanas vai dubultā finansējuma situāciju, kā arī pārbaudot atbalsta saņēmēja noteikto atskaites punktu, šo noteikumu 6. punktā minēto mērķi un uzraudzības rādītāju pamatojošās dokumentācijas pārbaudi, tai skaitā veicot datu ticamības pārbaudi.
VII.Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi
80.
Projekta iesniedzējs aģentūras lēmumu par projekta iesniedzēja atbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem var apstrīdēt Finanšu ministrijā un Finanšu ministrijas pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.
81.
Komercdarbības atbalstu, kas investīcijas ietvaros sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. pantu, var apvienot ar citā komercdarbības atbalsta programmā vai individuālā atbalsta projektā sniegto atbalstu dažādām nosakāmām attiecināmajām izmaksām vai vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 8. pantu, tai skaitā var apvienot ar citā komercdarbības atbalsta programmā vai individuālā atbalsta projektā sniegto de minimis atbalstu, nepārsniedzot maksimāli pieļaujamo atbalsta finansējuma intensitāti saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 5. punkta "b", "c" un "d" apakšpunktu, 6. punkta "a", "b" un "d" apakšpunktu un 7. punktu.
82.
Aģentūra lēmumu par projekta iesniedzēja atbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem var pieņemt līdz 2025. gada 30. jūnijam. Diena, kad pieņemts lēmums par projekta apstiprināšanu, ir uzskatāma par komercdarbības atbalsta piešķiršanas dienu.
83.
Aģentūra informāciju par atbalstu publicē atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. punkta "c" apakšpunktā un 4. punktā noteiktajām publicitātes pasākumu prasībām un atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā publicē informāciju par sniegto komercdarbības atbalstu un piešķir un anulē elektroniskās sistēmas lietošanas tiesības.
84.
Atbalsta saņēmējs projekta ietvaros nedrīkst izmantot pētniecības iekārtas, kas iepirktas citu ar saimniecisko darbību nesaistītu projektu ietvaros, izņemot gadījumu, ja atbalsta saņēmējs veic ar saimniecisko darbību nesaistītu pētniecības projektu. Ar saimniecisko darbību nesaistīti pētniecības projekti ir tādi projekti, kuros nodrošināta efektīva sadarbība un intelektuālā īpašuma tiesības, kas izriet no pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas projekta ietvaros veiktās darbības, pilnībā tiek piešķirtas pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijai.
85.
Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 651/2014 nosacījumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, kopā ar procentiem atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
86.
Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. panta 1. punktam informācijas pieejamība un dokumentu glabāšana tiek nodrošināta šādā kārtībā:
86.1.
atbalsta saņēmējs nodrošina informācijas pieejamību un dokumentu glabāšanu 10 gadus, sākot no atbalsta piešķiršanas brīža;
86.2.
aģentūra nodrošina informācijas pieejamību un dokumentu glabāšanu 10 gadus, sākot no dienas, kad piešķirts pēdējais komercdarbības atbalsts saskaņā ar komercdarbības atbalsta programmu;
86.3.
nozares ministrija nodrošina informācijas pieejamību un dokumentu glabāšanu 10 gadus, sākot no dienas, kad piešķirts pēdējais komercdarbības atbalsts saskaņā ar komercdarbības atbalsta programmu.
87.
Nozares ministrija pusgada progresa ziņojuma sagatavošanai par Atveseļošanas fonda plāna izpildi izmanto šādus dokumentus:
87.1.
atbalsta saņēmēju sarakstu, kurā norādīts atbalsta saņēmēja nosaukums un reģistrācijas numurs, pētniecības projekta nosaukums un īss apraksts;
87.2.
līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu kopijas, kas apliecina apstiprināto Atveseļošanas fonda finansējumu projektiem (izmantojot vadības informācijas sistēmā pieejamo informāciju, ko nodrošina atbalsta saņēmēji).
Ministru prezidente E. Siliņa
Ekonomikas ministrs V. Valainis
1.
pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 20. februāra
noteikumiem Nr.
116
Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji
2.
pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 20. februāra
noteikumiem Nr.
116
Apliecinājums

Es, ____________________________________,

(vārds, uzvārds)

projekta iesniedzēja ____________________________________________

(projekta iesniedzēja nosaukums)

atbildīgā amatpersona __________________________________________,

(amata nosaukums)

 

apliecinu, ka projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī:

1) projekta iesniedzējs neatbilst Komisijas Regulas (ES) Nr. 651/20141 2. panta 18. punktā minētajiem noteikumiem;

2) projekta iesniedzēja rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu resursi (nav attiecināms uz valsts budžeta iestādēm);

3) projekta iesniegumā un tā pielikumos sniegtās ziņas atbilst patiesībai un projekta īstenošanai pieprasītais Atveseļošanas fonda finansējums tiks izmantots atbilstoši projekta iesniegumam;

4) nav zināmu iemeslu, kādēļ šis projekts nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā īstenošana, un apstiprinu, ka projektā noteiktās saistības iespējams veikt normatīvajos aktos par attiecīgā Atveseļošanas fonda mērķa vai tā pasākuma īstenošanu noteiktajos termiņos;

5) projektā iekļautās aktivitātes netiek īstenotas citos Atveseļošanas fonda vai Eiropas Savienības fondu līdzfinansētos projektos;

6) nepastāv interešu konflikts saskaņā ar Regulas (ES) Nr. 2018/10462 61. panta nosacījumiem.

 

Apzinos, ka projektu var neapstiprināt līdzfinansēšanai no Atveseļošanas fonda, ja projekta iesniegums un pētniecības projekta apraksts nav pilnībā un kvalitatīvi aizpildīts, kā arī ja normatīvajos aktos par attiecīgā Atveseļošanas fonda mērķa vai tā pasākuma īstenošanu plānotais Atveseļošanas fonda finansējums (kārtējam gadam/plānošanas periodam) projekta apstiprināšanas brīdī ir izlietots.

 

Apzinos, ka gadījumā, ja apliecinājumā sniegta nepatiesa informācija, administratīva rakstura sankcijas var tikt uzsāktas gan pret mani, gan arī pret minēto juridisko personu – projekta iesniedzēju.

 

Apzinos, ka projekta izmaksu pieauguma gadījumā projekta iesniedzējs sedz visas izmaksas, kas var rasties izmaksu svārstību rezultātā.

 

Apliecinu, ka uzņēmums neatbilst Maksātnespējas likuma 57. pantā noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru.

 

Apliecinu, ka esmu iepazinies(-usies) ar attiecīgā Atveseļošanas fonda mērķa vai tā pasākuma nosacījumiem un atlases nolikumā noteiktajām prasībām.

 

Apliecinu, ka projekta iesniegumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošo dokumentu oriģināliem un projekta iesnieguma kopijas un elektroniskā versija atbilst iesniegtā projekta iesnieguma oriģinālam.

 

Apzinos, ka projekts būs jāīsteno saskaņā ar projekta iesniegumā paredzētajām darbībām un rezultāti jāuztur atbilstoši projekta iesniegumam.

 

Paraksts3:

Datums:

 

Piezīmes.

1 Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu.

2 Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012.

3 Ja projekta iesniegums sagatavots elektroniski un parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, paraksta sadaļu neaizpilda.