Likumprojekts

23-TA-3112
Kriptoaktīvu pakalpojumu likums
InodaļaVispārīgie noteikumi
1.
pants.
Likumā lietotie termini
 lietotie termini atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 31. maija Regulā (ES) 2023/1114 par kriptoaktīvu tirgiem un ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1093/2010 un (ES) Nr. 1095/2010 un Direktīvas 2013/36/ES un (ES) 2019/1937 (turpmāk - Regula Nr. 2023/1114) lietotajiem terminiem.
 
2.
pants.
Likuma mērķis
Šā likuma mērķis ir noteikt tiesisku ietvaru kriptoaktīvu tirgus darbībai Latvijā attiecībā uz personām, kas iesaistītas kriptoaktīvu emitēšanā, publiskā piedāvāšanā un pielaišanā tirdzniecībai, vai kas sniedz pakalpojumus saistībā ar kriptoaktīviem, veicinot kriptoaktīvu jomas attīstību Latvijā.
 
3.
pants.
Likuma darbības joma
Šis likums nosaka:
1)
personu, kas Latvijā ir iesaistītas kriptoaktīvu emitēšanā, publiskā piedāvājumā un pielaidē tirdzniecībai, vai  personu, kas piedāvā kriptoaktīvu pakalpojumus (turpmāk visi kopā – likuma subjekti) pienākumus un atbildību;
2)
kompetento uzraudzības iestādi atbilstoši Regulai Nr. 2023/1114, tās tiesības un pienākumus, kā arī pilnvarojumu tai izdot likuma subjektiem saistošus noteikumus un ieteikumus.
4.
pants.
Kompetentā uzraudzības iestāde, tās tiesības un pienākumi
(1)
Latvijā kompetentā uzraudzības iestāde, kas noteikta saskaņā ar Regulas Nr. 2023/1114 93. panta 1.punktu, ir Latvijas Banka.
 
(2)
Latvijas Bankai ir tiesības noteikt likuma subjektu darbību regulējošas prasības vai kārtību šo prasību izpildei saskaņā ar Eiropas Banku iestādes vai Eiropas Vērtspapīru un tirgu iestādes pieņemtajiem lēmumiem, pamatnostādnēm un ieteikumiem attiecībā uz kriptoaktīvu emisiju, publisko piedāvājumu vai pielaidi tirdzniecībai, kā arī kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu.
 
(3)
Latvijas Banka nosaka kritērijus, kurus kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēji, kas sniedz konsultācijas par kriptoaktīviem, izmanto, lai nodrošinātu, ka to vārdā klientiem konsultācijas vai informāciju par kriptoaktīviem, vai kriptoaktīvu pakalpojumu sniedz fiziskas personas, kurām ir nepieciešamās zināšanas un kompetence attiecīgajā jomā, un kārtību, kādā šie kritēriji publiskojami saskaņā ar Regulas Nr. 2023/1114 81. panta 7. punktu.
 
(4)
Latvijas Bankas administratīvo aktu, kas izdots saskaņā ar šā likuma, Latvijas Bankas izdoto noteikumu, Regulas Nr. 2023/1114 vai citu Eiropas Savienības tieši piemērojamo tiesību aktu prasībām kriptoaktīvu jomā var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā. Tiesa triju tiesnešu sastāvā lietu izskata kā pirmās instances tiesa. Administratīvās apgabaltiesas spriedumu var pārsūdzēt, iesniedzot kasācijas sūdzību.
 
(5)
Ja Latvijas Banka, pamatojoties uz šo likumu, Latvijas Bankas izdoto noteikumu, Regulas Nr. 2023/1114 vai citu Eiropas Savienības tieši piemērojamo tiesību aktu prasībām kriptoaktīvu jomā, ir izdevusi administratīvo aktu, izņemot lēmumu par soda naudas piemērošanu, šā akta apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur tā darbību.
IInodaļaLikuma subjektu tiesības un pienākumi
5.
pants.
Likuma subjektu vispārīgie pienākumi
(1)
Likuma subjektam ir pienākums:
1)
ievērot šā likuma, Latvijas Bankas izdoto noteikumu, Regulas Nr. 2023/1114 vai citu Eiropas Savienības tieši piemērojamo tiesību aktu kriptoaktīvu jomā noteiktās prasības;
2)
nekavējoties informēt Latvijas Banku par visām būtiskām izmaiņām, tai skaitā par visiem apstākļiem, kas var negatīvi ietekmēt likuma subjekta turpmāko darbību vai informācijā, kas tai iesniegta, lai saņemtu likuma subjekta darbības atļauju.
(2)
Lai izpildītu Regulas Nr. 2023/1114 70. panta 3. punkta prasības, kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzējam ir tiesības atvērt kontu Latvijas Bankā, ievērojot Latvijas Bankas kontu apkalpošanas nosacījumus, kas paredzēti kontu apkalpošanas līgumā, kuru likuma subjekts noslēdz ar Latvijas Banku.
6.
pants.
Maksājumi Latvijas Bankai
(1)
Persona, kas plāno sniegt kriptoaktīvu pakalpojumus, ja tā nav finanšu tirgus dalībnieks, kura darbību jau uzrauga Latvijas Banka, maksā Latvijas Bankai 5 000 euro par kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja darbības atļaujas saņemšanai iesniegto dokumentu un informācijas izskatīšanu.
 
(2)
Persona, kas plāno publiski piedāvāt aktīviem piesaistītu žetonu vai lūgt tā pielaidi tirdzniecībai, ja šī persona nav finanšu tirgus dalībnieks, kura darbību jau uzrauga Latvijas Banka, maksā Latvijas Bankai 2 500 euro par publiskā piedāvājuma vai pielaides tirdzniecībai darbības atļaujas saņemšanai iesniegto dokumentu un informācijas izskatīšanu.
 
(3)
Finanšu tirgus dalībnieks un emitents, kas ir saņēmis atļauju publiski piedāvāt aktīviem piesaistītus žetonu vai pielaidi tā tirdzniecībai attiecībā uz aktīviem piesaistītu žetonu, atļaujas saņemšanas nolūkā maksā Latvijas Bankai 1 250 euro par katra cita citu aktīviem piesaistīta žetona publiskā piedāvājuma vai pielaides tirdzniecībai  atļaujas saņemšanai iesniegto dokumentu un informācijas izskatīšanu, bet kopējā maksa Latvijas Bankai nepārsniedz 5 000 euro gadā.
 
(4)
Kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzējs, kas saņēmis kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja darbības atļauju saskaņā ar Regulas Nr. 2023/1114 63. pantu, pēc darbības atļaujas saņemšanas maksā Latvijas Bankai 5 000 euro gadā un papildus līdz 1,4 procentiem (ieskaitot) gadā no bruto ieņēmumiem, kas saistīti ar kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu.
 
(5)
Finanšu tirgus dalībnieks, izņemot kredītiestādi, ieguldījumu brokeru sabiedrību, centrālo vērtspapīru depozitāriju un regulētā tirgus organizētāju, kura darbību uzrauga Latvijas Banka, kas saņēmis kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja darbības atļauju saskaņā ar Regulas Nr. 2023/1114 60. pantu, pēc darbības atļaujas saņemšanas maksā Latvijas Bankai līdz 1,4 procentiem (ieskaitot) gadā no bruto ieņēmumiem, kas saistīti ar kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu.
 
IIInodaļaLikuma subjektu uzraudzība kriptoaktīvu pakalpojumu jomā
7.
pants.
Latvijas Bankas tiesības uzraudzības īstenošanā
(1)
Ja Latvijas Banka konstatē, ka tiek pārkāptas šajā likumā, Latvijas Bankas izdotajos noteikumos, Regulā Nr.2023/1114 vai citos Eiropas Savienības tieši piemērojamos tiesību aktos kriptoaktīvu jomā noteiktās prasības, Latvijas Bankai, ir šādas tiesības:
1)
pieprasīt fiziskas personas izslēgšanu no aktīviem piesaistīta žetona emitenta vai kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja valdes vai padomes;
2)
attiecībā uz visiem likuma subjektiem nodot ārējiem revidentiem vai speciālistiem veikt pārbaudes;
3)
attiecībā uz kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēju:
a)
izpaust vai pieprasīt kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzējam izpaust visu būtisko informāciju, kas var ietekmēt attiecīgo kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu, lai nodrošinātu kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja klientu, interešu aizsardzību vai netraucētu tirgus darbību;
b)
prasīt kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja esošo kriptoaktīvu pakalpojumu līgumu nodošanu citam kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzējam gadījumos, kad kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja darbības atļauja tiek anulēta saskaņā ar Regulas Nr. 2023/1114 64. pantu, ja tam piekrīt  kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja, kura darbības atļauja tiek anulēta, klienti un kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzējs, kuram paredzēts nodot kriptoaktīvu pakalpojumu līgumus.
4)
attiecībā uz piedāvātāju, personu, kas lūdz pielaidi kriptoaktīvu tirdzniecībai, aktīviem piesaistītu žetonu vai e-naudas žetonu emitentu:
a)
pieprasīt tam grozīt kriptoaktīvu balto grāmatu, ja tajā nav iekļauta Regulas 2023/1114 6., 19. vai 51. pantā norādītā informācija, tajā skaitā pieprasīt tam kriptoaktīvu baltajā grāmatā iekļaut informāciju, kas nepieciešama finanšu stabilitātei vai kriptoaktīvu turētāju interešu aizsardzībai;
b)
pieprasīt tam grozīt tirgvedības paziņojumus, kuri neatbilst Regulas Nr. 2023/1114 7., 29. vai 53. pantā noteiktajām prasībām;
c)
izpaust vai pieprasīt tam izpaust būtisko informāciju, kas var ietekmēt tā kriptoaktīva novērtējumu, kurš tiek piedāvāts publiski vai ir palaists tirdzniecībā, lai nodrošinātu kriptoaktīvu turētāju, jo īpaši privāto turētāju, interešu aizsardzību vai netraucētu tirgus darbību.
(2)
Ja Latvijas Banka konstatē, ka tiek pārkāptas šajā likumā, Latvijas Bankas izdotajos noteikumos, Regulā Nr.2023/1114 vai citos Eiropas Savienības tieši piemērojamos tiesību aktos kriptoaktīvu jomā vai noteiktās prasības, Latvijas Bankai ir tiesības piemērot šādus uzraudzības pasākumus:
1)
apturēt vai pieprasīt likuma subjektam apturēt kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu, kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu kriptoaktīvu tirdzniecības platformā, kriptoaktīvu publisku piedāvājumu vai pielaidi tirdzniecībai, bet ne ilgāk kā līdz 30 darbdienām jebkurā atsevišķā gadījumā;
2)
apturēt vai aizliegt kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu vai pieprasīt kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzējam apturēt kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu, ja kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšana kaitētu tā klientu interesēm;
3)
pieprasīt, lai par pārkāpumu atbildīgā persona nekavējoties izbeidz attiecīgo rīcību;
4)
pieprasīt likuma subjektam apturēt publicēt tirgvedības paziņojumu, bet ne ilgāk kā uz laiku līdz 30 darbdienām jebkurā atsevišķā gadījumā;
5)
ja Regulas Nr.2023/1114 noteikto prasību pārkāpuma izdarīšanā ir izmantota tiešsaistes saskarne un nav pieejami citi efektīvi līdzekļi, ar kuriem panākt, ka Regulā Nr.2023/1114 noteikto prasību pārkāpums tiek izbeigts, veikt pasākumus, tai skaitā, pieprasīt, lai šādus pasākumus īsteno trešā persona vai publiska iestāde, nolūkā:
a)
uzdot izņemt tiešsaistes saskarnes saturu vai ierobežot piekļuvi tai, vai rādīt brīdinājumu klientiem un kriptoaktīvu turētājiem, kad tie piekļūst tiešsaistes saskarnei;
b)
uzdot informācijas sabiedrības pakalpojuma sniedzējam (tai skaitā mitināšanas pakalpojumu sniedzējam) izņemt, bloķēt vai ierobežot piekļuvi tiešsaistes saskarnei;
c)
uzdot domēnu reģistram vai reģistratoram dzēst pilnā domēna nosaukumu vai ļaut Latvijas Bankai to reģistrēt.
6)
jebkurai personai, lai tā veic atbilstošus pasākumus pozīcijas vai riska darījuma ar kriptoaktīviem apjoma samazināšanai;
7)
pieprasīt aktīviem piesaistīta žetona vai e-naudas žetona emitentam ieviest aktīva minimālās nominālvērtības summu vai ierobežot emitēto aktīvu summu saskaņā ar Regulas Nr.2023/1114 23. panta 4. punktu, 24. panta 3. punktu vai 58. panta 3. punktu;
8)
pieprasīt aktīvu iesaldēšanu vai konfiskāciju;
9)
pieprasīt piedāvātājam, personai, kas lūdz pielaidi tirdzniecībai, vai emitentam vai citai personai, kas publiskojusi vai izplatījusi nepareizu vai maldinošu informāciju, publiskot vai izplatīt precizētu informāciju, kā arī veikt pasākumus sabiedrības informēšanai, labojot nepareizu vai maldinošu publiskoto vai izplatīto informāciju, ja attiecīgā persona to nav precizējusi;
10)
publiskot paziņojumu, ka likuma subjekts nepilda savus Regulā Nr.2023/1114 pienākumus.
IVnodaļaAtbildība
8.
pants.
Sankcijas un administratīvie pasākumi
Latvijas Banka šā likuma 9. pantā noteiktās sankcijas un administratīvos pasākumus ir tiesīga piemērot, ja tā konstatē, ka attiecīgais likuma subjekts neievēro:
1)
Regulas Nr. 2023/1114 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13. vai 14. pantā noteiktās prasības attiecībā uz kriptoaktīvu, kas nav aktīviem piesaistīti žetoni vai e-naudas žetoni, publisko piedāvājumu un pielaidi tirdzniecībai;
2)
Regulas Nr. 2023/1114 16., 17., 19., 22., 23., 25., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40., 41., 46. vai 47. pantā noteiktās prasības attiecībā uz aktīviem piesaistītu žetonu emisiju, publisku piedāvājumu vai pielaidi tirdzniecībai;
3)
Regulas Nr. 2023/1114 48., 49., 50., 51., 53., 54. vai 55. pantā  noteiktās prasības attiecībā uz e-naudas žetona emisiju, publisku piedāvājumu vai pielaidi tirdzniecībai;
4)
Regulas Nr. 2023/1114 59., 60., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80., 81., 82. vai 83. pantā noteiktās prasības attiecībā uz kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu;
5)
Regulas Nr. 2023/1114 Nr. 2023/1114 88. panta 1., 2. vai 3. punktā noteiktās prasības attiecībā uz iekšējās informācijas publiskošanu;
6)
Regulas Nr. 2023/1114 89. pantā noteiktās prasības attiecībā uz iekšējās informācijas ļaunprātīgas izmantošanas aizliegumu;
7)
Regulas Nr. 2023/1114 90. pantā noteiktās prasības attiecībā uz iekšējās informācijas nelikumīgas izpaušanas aizliegumu;
8)
Regulas Nr. 2023/1114 91. pantā noteiktās prasības attiecībā uz tirgus manipulāciju aizliegumu;
9)
Regulas Nr. 2023/1114 92. panta 1. punktā  noteiktās prasības attiecībā uz tirgus ļaunprātīgas izmantošanas konstatēšanu un novēršanu;
10)
Regulas Nr. 2023/1114 94. panta 3. punktā noteiktās prasības attiecībā uz sadarbību ar Latvijas Banku.
9.
pants.
Sankcijas un administratīvie pasākumi
(1)
Pieņemot lēmumu par šā likuma 8. pantā minētajiem pārkāpumiem, Latvijas Banka ir tiesīga piemērot likuma subjektam vai par pārkāpumu atbildīgajai fiziskajai personai šādas sankcijas:
1)
brīdinājumu par šā likuma 8. panta 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9. vai 10. punktā minētajiem pārkāpumiem;
2)
soda naudu fiziskajai personai:
a)
līdz 700 000 euro vai līdz pārkāpuma rezultātā gūto ienākumu vai novērsto iespējamo zaudējumu divkāršam apmēram par šā likuma 8. panta 1., 2., 3. vai 4. punktā minētajiem pārkāpumiem;
b)
līdz 1 000 000 euro vai līdz pārkāpuma rezultātā gūto ienākumu vai novērsto iespējamo zaudējumu trīskāršam apmēram par šā likuma 8. panta 5. punktā minēto pārkāpumu;
c)
līdz 5 000 000 euro vai līdz pārkāpuma rezultātā gūto ienākumu vai novērsto iespējamo zaudējumu trīskāršam apmēram par šā likuma 8. panta 6., 7., 8. vai 9. punktā minētajiem pārkāpumiem.
3)
soda naudu juridiskajai personai:
a)
līdz 5 000 000 euro vai trīs procentiem no iepriekšējā pārskata gada kopējā apgrozījuma saskaņā ar iepriekšējā pārskata gada apstiprināto gada pārskatu vai līdz pārkāpuma rezultātā gūto ienākumu vai novērsto iespējamo zaudējumu divkāršam apmēram par šā likuma 8. panta 1. punktā minētajiem pārkāpumiem;
b)
līdz 5 000 000 euro vai pieciem procentiem no iepriekšējā pārskata gada kopējā apgrozījuma saskaņā ar iepriekšējā pārskata gada apstiprināto gada pārskatu vai līdz pārkāpuma rezultātā gūto ienākumu vai novērsto iespējamo zaudējumu divkāršam apmēram par šā likuma 8. panta 4. punktā minētajiem pārkāpumiem;
c)
līdz 5 000 000 euro vai 12,5 procentiem no iepriekšējā pārskata gada kopējā apgrozījuma saskaņā ar iepriekšējā pārskata gada apstiprināto gada pārskatu vai līdz pārkāpuma rezultātā gūto ienākumu vai novērsto iespējamo zaudējumu divkāršam apmēram par šā likuma 8. panta 2. un 3. punktā minētajiem pārkāpumiem;
d)
līdz 2 500 000 euro vai līdz diviem procentiem no iepriekšējā pārskata gada kopējā apgrozījuma saskaņā ar iepriekšējā pārskata gada apstiprināto gada pārskatu par šā likuma 8. panta 5. punktā minētajiem pārkāpumiem;
e)
līdz 15 000 000 euro vai līdz 15 procentiem no iepriekšējā pārskata gada kopējā apgrozījuma saskaņā ar iepriekšējā pārskata gada apstiprināto gada pārskatu vai līdz pārkāpuma rezultātā gūto ienākumu vai novērsto iespējamo zaudējumu trīskāršam apmēram par šā likuma 8. panta 6., 7., 8. vai 9. punktā minētajiem pārkāpumiem.
4)
aizliegt kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja valdes vai padomes loceklim vai citai par pārkāpumu atbildīgajai fiziskajai personai vismaz 10 gadus pildīt kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja valdes vai padomes locekļa funkcijas par atkārtota šā likuma 8. panta 6., 7., 8. un 9. punktā minētajiem pārkāpumiem;
5)
apturēt vai anulēt kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja darbības atļauju.
 
(2)
Ja likuma subjekts, kuram piemērojama šā panta pirmās daļas 3. punktā minētā sankcija  ir mātes sabiedrības meitas sabiedrība vai šīs meitas sabiedrības filiāle, kas sagatavo konsolidēto finanšu pārskatu saskaņā ar Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumu, attiecīgais kopējais gada apgrozījums ir kopējais gada apgrozījums vai tam atbilstošs ieņēmumu veids saskaņā ar attiecīgajiem Eiropas Savienības tiesību aktiem grāmatvedības jomā, ņemot vērā jaunāko pieejamo galvenās mātes sabiedrības konsolidēto finanšu pārskatu.
 
(3)
Pieņemot lēmumu par šā likuma 8. pantā minētajiem pārkāpumiem, Latvijas Banka ir tiesīga piemērot šādus administratīvos pasākumus:
1)
pieprasīt, lai par pārkāpumu atbildīgā fiziskā vai juridiskā persona izbeidz attiecīgo rīcību par šā likuma 8. panta 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., vai 10. punktā minēto pārkāpumu;
 
2)
noteikt pagaidu aizliegumu kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja valdes vai padomes loceklim vai citai par pārkāpumu atbildīgajai fiziskajai personai pildīt kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja valdes vai padomes locekļa funkcijas līdz galīgā nolēmuma spēkā stāšanās brīdim, bet ne ilgāk kā divus gadus par šā likuma 8. panta 4., 5., 6., 7., 8. vai 9. punktā minēto  pārkāpumu;
3)
noteikt pagaidu aizliegumu kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja valdes vai padomes loceklim vai citai par pārkāpumu atbildīgajai fiziskajai personai veikt darījumus savā vārdā līdz galīgā nolēmuma par administratīvā pasākuma  piemērošanu spēkā stāšanās brīdim, bet ne ilgāk kā divus gadus par šā likuma 8. panta 5., 6., 7., 8. vai 9. punktā minēto pārkāpumu.
 
(4)
Latvijas Banka ir tiesīga piemērot administratīvos pasākumus atsevišķi vai papildus sankcijām.
10.
pants.
Noilgums
(1)
Latvijas Banka administratīvo lietu par šajā likumā, Latvijas Bankas izdotajos noteikumos, Regulā Nr. 2023/1114 un citos Eiropas Savienības tieši piemērojamos tiesību aktos kriptoaktīvu jomā noteikto prasību pārkāpumu var ierosināt ne vēlāk kā piecu gadu laikā no pārkāpuma izdarīšanas dienas, bet, ja pārkāpums ir ilgstošs, — no pārkāpuma izbeigšanas dienas.
 
(2)
Šā panta pirmajā daļā noteiktā noilguma termiņa skaitīšanu aptur ar administratīvās lietas ierosināšanas dienu.
 
(3)
Lēmumu par šā likuma 9. pantā noteikto sankciju un administratīvo pasākumu piemērošanu Latvijas Banka var pieņemt divu gadu laikā no administratīvās lietas ierosināšanas dienas.
 
Pārejas noteikumi
1.
Kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja, kura darbību atbilstoši Noziedzīgi iegūtu līdzekļu  legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likuma 45. panta otrās daļas 6. punkta "e" apakšpunktam uzrauga Valsts ieņēmumu dienests, līdz 2025. gada 30.decembrim vai līdz brīdim, kad šis kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzējs ir saņēmis Latvijas Bankas izsniegtu atļauju kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanai saskaņā ar Regulas Nr. 2023/1114 prasībām, darbības uzraudzību turpina veikt Valsts ieņēmumu dienests atbilstoši Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumam.
 
2.
Valsts ieņēmuma dienests pēc Latvijas Bankas pieprasījuma nodod tā rīcībā esošo uzraudzības funkcijas īstenošanas rezultātā iegūto informāciju par tiem kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzējiem, kuri līdz 2025. gada 30. decembrim iesnieguši Latvijas Bankai pieteikumu par atļaujas izsniegšanu kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanai saskaņā ar Regulas Nr. 2023/1114 prasībām.
 
Likums stājas spēkā 2024. gada 30. decembrī.
Ministrs V. Uzvārds